Hoe goed is de huidige generatie?

Gestart door FolkertE, 26 april 2014 - 09:10:03

« vorige - volgende »

Maikel0230

Citaat van: F1fan2987 op 28 april 2014 - 22:14:44Weet iemand trouwens waar je DVDs kan kopen van jaren 60-80? Door deze discussies krijg ik ineens de behoefte om races terug te kijken.

Geen idee, ik vermoed dat er toen geen reviews gemaakt werden aangezien de VHS pas in '76 op de markt kwam maar ik zou het eens aan SDG vragen die weet daar nog al veel over dacht ik.


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Breaktest

Citaat van: Maikel0230 op 30 april 2014 - 10:20:58
Citaat van: F1fan2987 op 28 april 2014 - 22:14:44Weet iemand trouwens waar je DVDs kan kopen van jaren 60-80? Door deze discussies krijg ik ineens de behoefte om races terug te kijken.

Geen idee, ik vermoed dat er toen geen reviews gemaakt werden aangezien de VHS pas in '76 op de markt kwam maar ik zou het eens aan SDG vragen die weet daar nog al veel over dacht ik.
Waarschijnlijk op de vrijmarkt op koningsdag... maar ja, dat duurt nog effe...

FolkertE

Citaat van: Breaktest op 30 april 2014 - 10:42:55
Citaat van: Maikel0230 op 30 april 2014 - 10:20:58
Citaat van: F1fan2987 op 28 april 2014 - 22:14:44Weet iemand trouwens waar je DVDs kan kopen van jaren 60-80? Door deze discussies krijg ik ineens de behoefte om races terug te kijken.

Geen idee, ik vermoed dat er toen geen reviews gemaakt werden aangezien de VHS pas in '76 op de markt kwam maar ik zou het eens aan SDG vragen die weet daar nog al veel over dacht ik.
Waarschijnlijk op de vrijmarkt op koningsdag... maar ja, dat duurt nog effe...
Dat ligt er aan. Heeft iemand een tijdmachine te leen?

Jehoentelaar

Online worden die DVD's her en der wel verkocht. Ze bestaan in ieder geval wel, maar ik weet niet tot welk jaar. Ergens begin jaren '80 moet de 'recentste' zijn.

Edwin90

Dvd's (reviews) bestaan er van de seizoenen '70 t/m '80 (of '79). Dan is er een tijd niks, vanaf 2000 zijn er met uitzondering van 2002 dvd's te koop. Video's zijn er wel van andere jaren.

FolkertE

Dank allen. Ik ga eens rond kijken. Heb wel een site gevonden waar je het een en ander kan downloaden, maar kwaliteit is vaak niet best.

Jozef

Citaat van: Perton op 26 april 2014 - 12:02:29
Het is een goede generatie en net als dat atleten door verbeterd schoeisel, pakken, etc. records altijd maar weer blijven verbeteren, kunnen de Formule 1-coureurs van nu betere technieken meer uitrichten op een circuit, zie bijvoorbeeld dat Eau Rouge (hopelijk is dat dit jaar weer anders) nu gewoon vol gas stampen is. Dus evolutionair gezien is dit de beste generatie ooit, ook Max Chilton en Marcus Ericsson.

Als je deze redenering gebruikt, is de generatie van 2004 de beste ooit, want op banen waar toen in droog weer is gereden, zijn de ronderecords sindsdien nooit verbeterd.

Maar de hele redenering is wel een beetje raar, maar denk dat je dat zelf ook wel zo bedoelt. ;)

Perton

Uiteraard is de redenering raar, maar dat is elke redenering als het gaat om het beweren dat generatie X beter is dan generatie Y.

SDG

Citaat van: Maikel0230 op 30 april 2014 - 10:20:58
Citaat van: F1fan2987 op 28 april 2014 - 22:14:44Weet iemand trouwens waar je DVDs kan kopen van jaren 60-80? Door deze discussies krijg ik ineens de behoefte om races terug te kijken.

Geen idee, ik vermoed dat er toen geen reviews gemaakt werden aangezien de VHS pas in '76 op de markt kwam maar ik zou het eens aan SDG vragen die weet daar nog al veel over dacht ik.

U vraagt, wij draaien...  ;)

http://www.dukevideo.com/prdP51CTX5/F1-1970-80-DVD-SET-OFFER

FolkertE

Citaat van: SDG op 07 mei 2014 - 13:00:10
Citaat van: Maikel0230 op 30 april 2014 - 10:20:58
Citaat van: F1fan2987 op 28 april 2014 - 22:14:44Weet iemand trouwens waar je DVDs kan kopen van jaren 60-80? Door deze discussies krijg ik ineens de behoefte om races terug te kijken.

Geen idee, ik vermoed dat er toen geen reviews gemaakt werden aangezien de VHS pas in '76 op de markt kwam maar ik zou het eens aan SDG vragen die weet daar nog al veel over dacht ik.

U vraagt, wij draaien...  ;)

http://www.dukevideo.com/prdP51CTX5/F1-1970-80-DVD-SET-OFFER
Awesome. Thanks.

Maikel0230

Zoals ik zei, bij SDG moet je voor zulke zaken zijn, ga die link zelf ook eens in consideratie nemen, is een mooi prijsje als je het mij vraagt voor 10 jaar F1 geschiedenis.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Als we het dan toch over generaties hebben. Zelf denk ik dat dit de sterkere generaties waren:

- Fangio/Moss/Ascari
- Clark/Hill/Stewart/Surtees/Rindt
- Prost/Senna/Mansell/Piquet
- Vettel/Alonso/Hamilton/Raikkonen/Button

De wat mindere generaties:

- Lauda/Scheckter/Andretti/Hunt/Fittipaldi
- Schumacher/Hakkinen/Villeneuve/Hill/Montoya/Ralf
- Hawthorn/Brabham/Phill Hill/Von Tripps





FolkertE

Citaat van: Jeroen op 11 mei 2014 - 18:14:18
Als we het dan toch over generaties hebben. Zelf denk ik dat dit de sterkere generaties waren:

- Fangio/Moss/Ascari
- Clark/Hill/Stewart/Surtees/Rindt
- Prost/Senna/Mansell/Piquet
- Vettel/Alonso/Hamilton/Raikkonen/Button

De wat mindere generaties:

- Lauda/Scheckter/Andretti/Hunt/Fittipaldi
- Schumacher/Hakkinen/Villeneuve/Hill/Montoya/Ralf
- Hawthorn/Brabham/Phill Hill/Von Tripps
Laude en Hunt generatie had ik misschien wel iets hoger geschat. Maar voor de rest helemaal mee eens, al zijn Hawthorn en co ver voor mijn tijd.
Slechtste generatie vond ik eigenlijk Schumacher en Hakkinen generatie. Schumacher was de enige absolute topper en Hakkinen, villeneuve en Montoya waren goed. Hill ben ik altijd enorm fan van geweest maar was degelijk coureur. En Ralf heb ik eigenlijk nooit op waarde kunnen in schatten. Niet slecht, maar ook niet goed. Was ook een rijder waar ik helemaal niks mee had.

Figge

Ik vind de huidige generatie de beste sinds jaren. Het zijn naast snelle jongens die naast het rijden ook met hun hoofd rijden. Ik kan niet veel rijders noemen die daar in eerdere generaties ook om bekend stonden. In het lijstje van Jeroen, waar ik mij wel in kan vinden, horen Schumacher en Lauda zeker bij de hall of fame. Juist ook omdat ze met hun hoofd reden. Maar omdat hun generatiegenoten gewoon net een tandje minder waren, zullen ze niet snel op de beste ooit worden gesteld.
Ik denk dat deze generatie van het niveau Prost/Senna/Mansell/Piquet is. En daarmee de beste generatie ik zelf heel bewust meemaak. 

Tuesday

generatie's zijn altijd zo lastig vast te stellen het loopt nl allemaal in elkaar over. Schumacher heeft ook met de generatie Senna/Prost/Piquet/Mansell gereden en zelfs Piquet nog als teamgenoot gehad in zn eerste jaar. Daarnaast heeft hij ook tegen Raikkonen, Button en Alonso gereden. Verder wordt er vaak meer waarde aan bepaalde titels gegeven vanwege vermeende tegenstand, maar dat is ook al zo lastig vast te stellen. Dan moet je toch meer aan combinatie's denken (auto+coureur) dan alleen aan de coureur zelf. Vettel heeft afgelopen jaren 4 titels gehaald in een veld met Alonso, Hamilton, Raikkonen en Button, maar in 2011 en 2013 waren die coureurs in feite gewoon kansloos, niet in alle races, maar over een heel jaar wel. In mijn ogen zijn die titels net zoveel waard als die van Schumacher in 2002 en 2004, die van Mansell in 1992, Prost in 1993, Hakkinen in 1999, Button in 2009, Senna in 1991, Hill en Villeneuve in 96/97 en zo kan ik nog wel ff doorgaan. De generatie van eind jaren 80 begin jaren 90 heeft de naam, maar ik ben er absoluut niet van overtuigd dat dat een betere generatie was dan 10 jaar later, of de generatie van nu. Hakkinen debuteerd in 1993 als teamgenoot van Senna voor de laatste 3 races en kan m in kwalificatie gewoon matchen. Een rookie die gelijk de beste qualifier ooit kan matchen?? dat lijkt me dan toch zeker geen koekebakker. Zelfde geldt voor Schumacher en Piquet. In die tijd was de top misschien wat breder, maar niet noodzakelijkerwijs hoger.