Hoe goed is de huidige generatie?

Gestart door FolkertE, 26 april 2014 - 09:10:03

« vorige - volgende »

Breaktest

Citaat van: Jeroen op 26 april 2014 - 13:33:54
Citaat van: Breaktest op 26 april 2014 - 11:50:41
Los daarvan, ik vind het ook een kwaliteit van de coureur om te weten wanneer het je tijd is om te gaan, zoals Jacky Stewart ooit haarfijn demonstreerde, maar kom daar tegenwoordig maar eens om.
Stewart was murw gebeukt door de vele ongelukken en stopte nog abrupter als dat hij wilde door dat zijn teamgenoot om het leven kwam. Gelukkig hoeft dat nu niet meer. Bovendien ging zijn generatiegenoot Graham Hill juist weer veel te lang door. Die won al jaren niks meer.

De enige twee die te lang doorgingen in recente jaren waren m.i. Schumacher en Mansell. De rest niet. Hakkinen stopte juist tamelijk vroeg nog zelfs.
Het is "abrupter dan",  het woord "Bovendien" geeft een niet te volgen draai aan de context en Mansell als recent voorbeeld, tja, daar kun je ook je vraagtekens bij zetten. 

janke

Nigel was tenminste een gozer die reed met passie. Maakte blunders en reed geniale races. Dit soort gasten zie je niet meer in de huidige F1.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Citaat van: Breaktest op 26 april 2014 - 17:23:12
Citaat van: Jeroen op 26 april 2014 - 13:33:54
Citaat van: Breaktest op 26 april 2014 - 11:50:41
Los daarvan, ik vind het ook een kwaliteit van de coureur om te weten wanneer het je tijd is om te gaan, zoals Jacky Stewart ooit haarfijn demonstreerde, maar kom daar tegenwoordig maar eens om.
Stewart was murw gebeukt door de vele ongelukken en stopte nog abrupter als dat hij wilde door dat zijn teamgenoot om het leven kwam. Gelukkig hoeft dat nu niet meer. Bovendien ging zijn generatiegenoot Graham Hill juist weer veel te lang door. Die won al jaren niks meer.

De enige twee die te lang doorgingen in recente jaren waren m.i. Schumacher en Mansell. De rest niet. Hakkinen stopte juist tamelijk vroeg nog zelfs.
Het is "abrupter dan",  het woord "Bovendien" geeft een niet te volgen draai aan de context en Mansell als recent voorbeeld, tja, daar kun je ook je vraagtekens bij zetten.

Oke, erg dank voor deze nuttige les in NLse taal.  ::)

0634

Citaat van: janke op 26 april 2014 - 19:48:11
Nigel was tenminste een gozer die reed met passie. Maakte blunders en reed geniale races. Dit soort gasten zie je niet meer in de huidige F1.
Het is inderdaad allemaal wat sterieler. Hoewel Lewis Hamilton mij nog wel een beetje aan Nigel doet denken. Lewis heeft meer talent denk ik, is wat allrounder, maar ook hij is er eentje die in de duels pas echt op leeft. Hij heeft, gelukkig voor hem, wel wat minder blunders.

0634

Citaat van: Perton op 26 april 2014 - 14:08:11
Dat denk ik ook ja, we hebben het in een ander topic over aanpassen, en ik weet vrijwel zeker dat dat hiervoor ook geldt. Als je jarenlang met flapjes rijdt, dan zal met een pook schakelen best even een lastig verhaal worden bij 280km/u. Daarentegen kennen we denk ik ook het verhaal van Mansell die voor het eerst met flapjes moest schakelen.

Ik geloof dat we het allemaal niet te moeilijk moeten maken.

In de basis hebben de toprijders van alle tijden een enorm gevoel voor snel rijden over een circuit. Voor remmen op de juiste plekken, insturen, apexen, uitaccelereren, dueleren. Al dat soort dingen. Of je dat met een handpook of met flaps doet, met een enorme luchthapper op je dak of met overal kleine gekke en soms wat nutteloze vleugeltjes, doet er niet veel toe. Het is maar net waar je aan gewend ben.

Voor mij staat het als een paal boven water dat Vettel ook in de jaren 60 zijn feilloze gevoel voor snelheid zou hebben gehad en voorin mee zou hebben gedraaid en Ascari zou ook nu een sensatie kunnen zijn. In de basis blijft het autoracen. Niks meer, niks minder.

janke

Citaat van: Jeroen op 26 april 2014 - 20:05:08
Citaat van: janke op 26 april 2014 - 19:48:11
Nigel was tenminste een gozer die reed met passie. Maakte blunders en reed geniale races. Dit soort gasten zie je niet meer in de huidige F1.
Het is inderdaad allemaal wat sterieler. Hoewel Lewis Hamilton mij nog wel een beetje aan Nigel doet denken. Lewis heeft meer talent denk ik, is wat allrounder, maar ook hij is er eentje die in de duels pas echt op leeft. Hij heeft, gelukkig voor hem, wel wat minder blunders.

Lewis is een top coureur zekers. Maar de beuk er in gooien zoals Mansell, met ups and downs?? Wat dat betreft vond ik Mansell toch een grote. Zekers top tien waardig. Piquet sr er net achter.
Some things are too important to be left in the past.

janke

Citaat van: Jeroen op 26 april 2014 - 20:05:08
Citaat van: janke op 26 april 2014 - 19:48:11
Nigel was tenminste een gozer die reed met passie. Maakte blunders en reed geniale races. Dit soort gasten zie je niet meer in de huidige F1.
. Hij heeft, gelukkig voor hem, wel wat minder blunders.

Als dat zo is, prima. Maar door de jaren heen is zelfs Lewis wel eens op de bek gegaan, of niet?? De status van Mansell heeft hij nog niet. Of wel??
Some things are too important to be left in the past.

0634

Och... geen idee, ik denk het wel eigenlijk. Ik vond Mansell een fenomeen. Niet dat hij de beste allertijden was, want dat was hij niet, maar wel in zijn hele doen en laten. Dat aanvallende, dat elleboogwerk op de baan (positief bedoeld). Allemaal niet zo elegant, maar met een enorme overtuiging en wilskracht.

Hamilton is m.i. veel meer een natuurtalent. Maar in de duels herken ik veel van Nigel. Dat onverzettelijke. Die overtuiging. En inderdaad, ook wel eens een foutje, maar ook weer niet zoals Mansell, die hier en daar ook wat theatraal was, een showman.

Alletwee maken ze m.i. overigens deel uit van een zeer sterk bezette generatie, waarin ze niet constant de allerbeste van hun generatie kunnen zijn. Zoals Mansell qua status Prost en Senna boven zich moest dulden, moet Lewis dat vooralsnog met Alonso en Vettel. Maar dat kan nog veranderen.

Bovendien... wat is status nou helemaal? Het zijn allemaal grootheden.

Breaktest

Citaat van: janke op 26 april 2014 - 19:48:11
Nigel was tenminste een gozer die reed met passie. Maakte blunders en reed geniale races. Dit soort gasten zie je niet meer in de huidige F1.
Ik moet ook altijd een traantje wegpinken als zijn naam valt.

Breaktest

Citaat van: Jeroen op 26 april 2014 - 22:24:16
Och... geen idee, ik denk het wel eigenlijk. Ik vond Mansell een fenomeen. Niet dat hij de beste allertijden was, want dat was hij niet, maar wel in zijn hele doen en laten. Dat aanvallende, dat elleboogwerk op de baan (positief bedoeld). Allemaal niet zo elegant, maar met een enorme overtuiging en wilskracht.

Hamilton is m.i. veel meer een natuurtalent. Maar in de duels herken ik veel van Nigel. Dat onverzettelijke. Die overtuiging. En inderdaad, ook wel eens een foutje, maar ook weer niet zoals Mansell, die hier en daar ook wat theatraal was, een showman.

Alletwee maken ze m.i. overigens deel uit van een zeer sterk bezette generatie, waarin ze niet constant de allerbeste van hun generatie kunnen zijn. Zoals Mansell qua status Prost en Senna boven zich moest dulden, moet Lewis dat vooralsnog met Alonso en Vettel. Maar dat kan nog veranderen.

Bovendien... wat is status nou helemaal? Het zijn allemaal grootheden.
Mansell had vaak een houding van: "Het kan me niet schelen waar de rempunten zijn. Ik rem gewoon gewoon later dan jij."

0634

Dat klopt wel een beetje ja. In de duels was hij inderdaad zo. Daarom was het geweldig om te zien, maar eindigde het ook wel eens in tranen.

Dieptepunt voor mij was wel dat hij mijn andere held, Senna, van de baan roste terwijl Mansell al de zwarte vlag had gezien... Toen was ik even niet zo blij met hem.

janke

#26
Citaat van: Jeroen op 27 april 2014 - 08:39:36
Dat klopt wel een beetje ja. In de duels was hij inderdaad zo. Daarom was het geweldig om te zien, maar eindigde het ook wel eens in tranen.

Dieptepunt voor mij was wel dat hij mijn andere held, Senna, van de baan roste terwijl Mansell al de zwarte vlag had gezien... Toen was ik even niet zo blij met hem.

Klopt, dat was inderdaad niet koosjer van Mansell. Een dramaturg was het ook wel eens. Maar drama's heeft hij ook meegemaakt waar hij niets aan kon doen. Die klapband zal me hele leven bijblijven. Dat kostte hem het kampioenschap. Bij Mansell had ik altijd het idee dat de motor bij hem twee standen had, stationair en volgas. :)

Maar wat ik mis in de huidige generatie is het vuurwerk. Wat Rosberg en Hamilton enkele weken geleden lieten zien, dat komt helaas niet vaak meer voor. Gevechten waar de fonken van afvliegen. En dat close-racen willen we toch allemaal? Zolang het maar op een faire manier gebeurt. Maar zo gauw er een tikkie wordt uitgedeeld dan staan wat racefans gelijk met hun oordeel klaar. Dom raggen zoals af en toe Maldonado doet/deed dat is natuurlijk niet goed te praten. Maar fair en square je plek verdedigen met wat duw en trekwerk vind ik prima. Dat is de jus in een race. Voor mij dan. Anderen denken daar misschien anders over.
Some things are too important to be left in the past.

Sabai

Het is meer de FIA die de spannende duels doodmaakt met hun inconsequente straffen.

Tuesday

Citaat van: Sabai op 27 april 2014 - 11:03:45
Het is meer de FIA die de spannende duels doodmaakt met hun inconsequente straffen.
en dat begint al met geklaag van coureurs over de radio. Wat dat betreft begint het al een beetje op voetbal te lijken met het matennaaien.

Wings

Citaat van: janke op 27 april 2014 - 10:43:25
Citaat van: Jeroen op 27 april 2014 - 08:39:36
Dat klopt wel een beetje ja. In de duels was hij inderdaad zo. Daarom was het geweldig om te zien, maar eindigde het ook wel eens in tranen.

Dieptepunt voor mij was wel dat hij mijn andere held, Senna, van de baan roste terwijl Mansell al de zwarte vlag had gezien... Toen was ik even niet zo blij met hem.

Klopt, dat was inderdaad niet koosjer van Mansell. Een dramaturg was het ook wel eens. Maar drama's heeft hij ook meegemaakt waar hij niets aan kon doen. Die klapband zal me hele leven bijblijven. Dat kostte hem het kampioenschap. Bij Mansell had ik altijd het idee dat de motor bij hem twee standen had, stationair en volgas. :)

Maar wat ik mis in de huidige generatie is het vuurwerk. Wat Rosberg en Hamilton enkele weken geleden lieten zien, dat komt helaas niet vaak meer voor. Gevechten waar de fonken van afvliegen. En dat close-racen willen we toch allemaal? Zolang het maar op een faire manier gebeurt. Maar zo gauw er een tikkie wordt uitgedeeld dan staan wat racefans gelijk met hun oordeel klaar. Dom raggen zoals af en toe Maldonado doet/deed dat is natuurlijk niet goed te praten. Maar fair en square je plek verdedigen met wat duw en trekwerk vind ik prima. Dat is de jus in een race. Voor mij dan. Anderen denken daar misschien anders over.

Vroeger was het ook niet iedere race raak hoor. Mansell was zo nu en dan wat wild maar kon ook beoorlijke solide races rijden. Foutloos en bloedje snel. Hamilton heeft dat ook wel aan zich. Hij gaat net zo makkelijk over de streef als dat hij beheerst, foutloos en snel is. Voor jaren terug heb ik hem wel eens de Mansell van nu genoemd. Natuurlijk is er dan altijd een azijnzeiker die de boel 1 op 1 tegen elkaar gaat afzetten maar de strekking was het karakter en de offensieve rijstijl en de manier waarop dat tot uiting komt. En dan zie ik zeker overeenkomsten.