Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

0634

Maar wat ik ervan begrijp is Guiterrez dan reserve- en testrijder en komt Vergne alleen maar voor de simulatortests...

Jozef

Hmm, dat blijkt te kloppen... De peso's hebben dan toch meer opgeleverd dan ik dacht. :P

Ze hebben best een rijdersteam staan bij Ferrari. Vettel en Räikkönen als grote jongens, Gutiérrez als test- en reserverijder, Vergne in de simulator, Marc Gené en Davide Rigon zijn ook nog testcoureur. Wat moeten die allemaal doen, vraagt een mens zich dan af.

gloudiesaurus

Citaat van: Jozef op 21 december 2014 - 22:03:19
Hmm, dat blijkt te kloppen... De peso's hebben dan toch meer opgeleverd dan ik dacht. :P

Ze hebben best een rijdersteam staan bij Ferrari. Vettel en Räikkönen als grote jongens, Gutiérrez als test- en reserverijder, Vergne in de simulator, Marc Gené en Davide Rigon zijn ook nog testcoureur. Wat moeten die allemaal doen, vraagt een mens zich dan af.

Vraag ik me ook af. Zeker nu er een testverbod is...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Miguel

Twee testrijders voor de simulator is nog erg weinig. Die dingen zijn bijna constant in bedrijf, veel teams hebben een groep rijders die constant ontwikkelingswerk in de simulatoren doen zonder dat het grote publiek daar ooit wat over hoort.
Peace out yo.

Perton

Ik vraag me af wat de lol is voor een coureur. Ik snap dat het natuurlijk mooi is om deel uit te maken van een Formule 1-team en dat zo'n simulator dusdanig realistisch is dat het ook nog wel leuk aanvoelt. Maar uiteindelijk ben je toch altijd op een computer aan het rijden, ik zou me dan toch een keer gaan vervelen denk ik.

0634

Op een kantoor werken gaat ook vervelen ;).

Maar je hebt gelijk. Ik snap dat ook nooit zo. Misschien om in beeld te blijven.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 21 december 2014 - 20:29:34
Ik zei niet dat ik hem beter vond dan Kimi, ik vind ze nl door de jaren heen vergelijkbaar qua niveau. Wel zei ik dat hij duidelijk beter was dan Rubens, wat de stats bewijzen en Raikkonen heeft geen moment kunnen bewijzen beter te zijn dan Massa. Check de jaren samen maar. Maar goed, dit gaat over niks. Ik vind het best.
ik was toch degene die Rubens er bij haalde? en dat deed ik alleen om aan te geven dat Button ook wel zn mindere jaren heeft gehad. dat Button over 4 jaar de betere was ontken ik absoluut niet, maar dat neemt niet weg dat hij ook heel vaak achter Barichello finishte en in 2008 ook ruimschoots werd geklopt. En dat Massa het beter deed dan Raikkonen ontken ik ook nergens. misschien moet je mn posts nog eens terug lezen om te zien wat ik wel wilde zeggen.

0634

Nee dankje. Een keer is genoeg.

Tuesday


Miguel

Citaat van: Jeroen op 21 december 2014 - 23:49:53
Nee dankje. Een keer is genoeg.
:')!

De echte kenners weten waarom Jenson Button niet altijd de beste coureur in het veld is: wanneer de auto doet wat Button wil, dan is hij onverslaanbaar. Is de auto dat niet, dan heeft (had) hij enorm veel moeite om zijn rijstijl daaraan aan te passen.

http://www.motorsportmagazine.com/f1/button-and-alonso-at-mclaren/
Peace out yo.

Matthijs

Citaat van: Miguel op 22 december 2014 - 10:14:49
De echte kenners weten waarom Jenson Button niet altijd de beste coureur in het veld is: wanneer de auto doet wat Button wil, dan is hij onverslaanbaar. Is de auto dat niet, dan heeft (had) hij enorm veel moeite om zijn rijstijl daaraan aan te passen.
Net als Raikkonen en Vettel, net als Schumacher in zijn laatste jaren. Het zegt dus niet alles over de kwaliteit van Button. Volgens die maatstaven dingen alleen Hamilton en Alonso tot de titel 'beste coureur in het veld'. Waar ik het overigens volkomen mee eens ben.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 22 december 2014 - 11:02:56
Citaat van: Miguel op 22 december 2014 - 10:14:49
De echte kenners weten waarom Jenson Button niet altijd de beste coureur in het veld is: wanneer de auto doet wat Button wil, dan is hij onverslaanbaar. Is de auto dat niet, dan heeft (had) hij enorm veel moeite om zijn rijstijl daaraan aan te passen.
Net als Raikkonen en Vettel, net als Schumacher in zijn laatste jaren. Het zegt dus niet alles over de kwaliteit van Button. Volgens die maatstaven dingen alleen Hamilton en Alonso tot de titel 'beste coureur in het veld'. Waar ik het overigens volkomen mee eens ben.
ook Alonso en zeker Hamilton hebben wel eens een minder seizoen gehad. Alleen niet afgelopen seizoen, blijkbaar telt dat dubbel zo hard mee.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 22 december 2014 - 12:31:51
Citaat van: Matthijs op 22 december 2014 - 11:02:56
Citaat van: Miguel op 22 december 2014 - 10:14:49
De echte kenners weten waarom Jenson Button niet altijd de beste coureur in het veld is: wanneer de auto doet wat Button wil, dan is hij onverslaanbaar. Is de auto dat niet, dan heeft (had) hij enorm veel moeite om zijn rijstijl daaraan aan te passen.
Net als Raikkonen en Vettel, net als Schumacher in zijn laatste jaren. Het zegt dus niet alles over de kwaliteit van Button. Volgens die maatstaven dingen alleen Hamilton en Alonso tot de titel 'beste coureur in het veld'. Waar ik het overigens volkomen mee eens ben.
ook Alonso en zeker Hamilton hebben wel eens een minder seizoen gehad. Alleen niet afgelopen seizoen, blijkbaar telt dat dubbel zo hard mee.
ik denk dat het hier gaat om aanpassingscapaciteiten van de rijder. Hamilton heeft zeker in 2011 een slecht seizoen gehad, maar dat lag niet aan de wagen, maar aan hem.
Vettel presteerde subliem in auto's met oneindige grip, maar zonder de geavanceerde difusors presteerde hij toch aanzienlijk minder. Hamilton had persoonlijke problemen en zat met zijn hoofd niet bij het racen, Vettel kreeg dit jaar de auto niet onder controle en voelde zich helemaal niet thuis in de huidige vorm van F1.

Perton

Citaat van: Tuesday op 22 december 2014 - 12:31:51
ook Alonso en zeker Hamilton hebben wel eens een minder seizoen gehad. Alleen niet afgelopen seizoen, blijkbaar telt dat dubbel zo hard mee.
Ik denk dat het vooral een patroon is. Je ziet bij met name Raikkonen toch wel duidelijk pieken en dalen in zijn seizoenen zitten, afhankelijk van of de auto hem ligt. Dat patroon zie ik in mindere mate ook wel terug bij Button. Van Vettel is dat natuurlijk nog afwachten om tot een definitief oordeel te komen. Wat betreft Alonso en Hamilton heb ik nooit het idee gehad dat ze ondermaats presteerden omdat de auto hen niet lag. Natuurlijk hadden ze hun mindere jaren omdat ze zelf wat minder goed reden (Hamilton in 2011 is uiteraard een duidelijk voorbeeld daarvan). Dus ik zie niet zo in wat het afgelopen seizoen daar mee te maken heeft, behalve in het geval van Vettel. Maar daarom geef ik over hem ook nog geen definitief oordeel.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 22 december 2014 - 13:19:28
Citaat van: Tuesday op 22 december 2014 - 12:31:51
Citaat van: Matthijs op 22 december 2014 - 11:02:56
Citaat van: Miguel op 22 december 2014 - 10:14:49
De echte kenners weten waarom Jenson Button niet altijd de beste coureur in het veld is: wanneer de auto doet wat Button wil, dan is hij onverslaanbaar. Is de auto dat niet, dan heeft (had) hij enorm veel moeite om zijn rijstijl daaraan aan te passen.
Net als Raikkonen en Vettel, net als Schumacher in zijn laatste jaren. Het zegt dus niet alles over de kwaliteit van Button. Volgens die maatstaven dingen alleen Hamilton en Alonso tot de titel 'beste coureur in het veld'. Waar ik het overigens volkomen mee eens ben.
ook Alonso en zeker Hamilton hebben wel eens een minder seizoen gehad. Alleen niet afgelopen seizoen, blijkbaar telt dat dubbel zo hard mee.
ik denk dat het hier gaat om aanpassingscapaciteiten van de rijder. Hamilton heeft zeker in 2011 een slecht seizoen gehad, maar dat lag niet aan de wagen, maar aan hem.
Vettel presteerde subliem in auto's met oneindige grip, maar zonder de geavanceerde difusors presteerde hij toch aanzienlijk minder. Hamilton had persoonlijke problemen en zat met zijn hoofd niet bij het racen, Vettel kreeg dit jaar de auto niet onder controle en voelde zich helemaal niet thuis in de huidige vorm van F1.
de reden doet er niet toe, zo lang die bij jezelf ligt. Verder is het veels te makkelijk om bij de 1 van aanpassingsproblemen te spreken en bij de ander niet. In 2011 was er ook een grote verandering, nl de banden. De ene verandering is de andere niet, de 1 pakt voor de 1 beter uit, de andere voor een ander. Verder  weet je ook niet wat exact het probleem was bij zowel Vettel als Hamilton. Vettel is vlak voor het seizoen vader geworden, heeft 4 jaar op rij de druk van de titelrace gehad, kreeg een frisse nieuwe teamgenoot en kon in het begin amper kilometers maken. Halverwege het seizoen had hij 1200 km minder gemaakt dan Ricciardo. En voor de zoveelste keer, Vettel presteerde voor de geavanceerde difussors er waren ook erg goed hoor. Kortom het is allemaal een beetje giswerk en bovendien doet het er niet zoveel toe. Laten gewoon ff afwachten hoe het verder gaat, Alonso en Hamilton reden na een minder seizoen ook gewoon weer de sterren van de hemel, vooralsnog zie ik weinig reden om aan te nemen dat Vettel dat niet gaat doen. Ok, winnen met de Ferrari zal lastig worden, maar het schijnt dat je in een mindere auto ook mooie dingen kunt laten zien.