Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 20 december 2014 - 15:47:39
Nou Button is in duels een klasse beter en bovendien consistenter in races. Het enige dat Rosberg voor heeft is kwali snelheid. Niet perse racesnelheid.
mwah, ik denk dat racepace van Rosberg ook nog wel eens onderschat wordt. Die pace is er vaak wel, maar mist alleen wat consistentie idd. Maar dat hebben we bij Button ook wel eens gezien. Maar het grootste verschil zit m idd in kwalificatie, dat gat zou gemiddeld misschien wel 4 of 5 tiende kunnen zijn (gezien de verhouding Hamilton/Button) en dan is het maar net de vraag hoeveel auto's daar tussen gaan komen. Als je kijkt naar de jaren met Schumacher, dan maakte Rosberg vaak het verschil in kwalificatie. Maar goed, dat is mijn gevoel en zoals gezegd kan het ook per situatie nog weer verschillen. Zonder druk had Rosberg dit jaar ook vast niet zoveel fouten gemaakt, dat is normaal helemaal niet des Rosbergs namelijk. En ondanks dat Button het tegen Hamilton ook niet onaardig deed (heel voorzichtig uitgedrukt)  heb ik toch het gevoel dat Rosberg meer aan Hamilton gewaagd is.

0634

Dat gevoel heb ik eigenlijk niet. Ja, op zaterdag wel, maar op zondagen had ik zeker in de tweede seizoenshelft het idee dat Lewis zou gaan winnen. Met Button had ik dat minder. Eigenlijk verwacht ik volgend jaar ook een veel eenvoudigere titel voor Lewis, mocht het inderdaad weer tussen deze twee gaan.

Maar goed, in één ding heb je sowieso gelijk: dat vergelijken blijft een ontzettende klus. Maar mijn punt was ook niet dat Button perse de vierde of vijfde rijder is of zo, meer dat hij gewoon in mijn ogen nog altijd volop meedoet en dat het niet op lucht gebaseerd is dat McLaren hem aan heeft gehouden. En of pietje dan net een fractie beter is of juist niet, tja, dat zal dan zo zijn.

McLaren heeft in mijn ogen wel gewoon een heel sterk duo achter het stuur zitten.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 20 december 2014 - 20:18:46
Dat gevoel heb ik eigenlijk niet. Ja, op zaterdag wel, maar op zondagen had ik zeker in de tweede seizoenshelft het idee dat Lewis zou gaan winnen. Met Button had ik dat minder. Eigenlijk verwacht ik volgend jaar ook een veel eenvoudigere titel voor Lewis, mocht het inderdaad weer tussen deze twee gaan.
hoe vaak heeft Button Lewis 1 op 1 verslagen dan? Rosberg is in de afgelopen 2 jaar toch 12x voor Hamilton gefinisht en in andere gevallen finishte hij vaak kort op Hamilton. Button had destijds het voordeel van meer ervaring tov Hamilton en voor mij is dat net iets wat Rosberg (nu nog) tekort komt. Ik denk dat Rosberg volgend jaar wel weer een stukje beter zal zijn, maar Hamilton zal natuurlijk ook met meer vertrouwen rijden. Dus ik verwacht wel Hamilton als kampioen, maar hopelijk wel een wat een hoger niveau qua onderlinge strijd.

0634

Ik heb geen flauw idee en ook geen zin om te tellen, maar over drie jaar haalde Button gewoon even veel punten en zeges en zo. Dat doet Rosberg nog niet. Maar soit, het zal sowieso allemaal niet veel schelen, en zoals gezegd, dat was ook niet eens echt de intentie van mijn eerdere stelling. Ik vind Button nog altijd een van de beteren in het veld, net achter de absolute toppers en de rest is in ieder geval niet beter. Rosberg in mijn ogen ook niet, misschien ongeveer even goed, maar dat is nog altijd niet beter. Voor mij is de keuze van McLaren voor hem dan ook 100% terecht en zijn leuke salaris ook. En ik hoop vurig met je mee dat Rosberg volgend jaar nog dat kleine stapje in races kan maken.

Tuesday

#2449
Citaat van: Jeroen op 20 december 2014 - 23:14:24
Ik heb geen flauw idee en ook geen zin om te tellen, maar over drie jaar haalde Button gewoon even veel punten en zeges en zo. Dat doet Rosberg nog niet. Maar soit, het zal sowieso allemaal niet veel schelen, en zoals gezegd, dat was ook niet eens echt de intentie van mijn eerdere stelling. Ik vind Button nog altijd een van de beteren in het veld, net achter de absolute toppers en de rest is in ieder geval niet beter. Rosberg in mijn ogen ook niet, misschien ongeveer even goed, maar dat is nog altijd niet beter. Voor mij is de keuze van McLaren voor hem dan ook 100% terecht en zijn leuke salaris ook. En ik hoop vurig met je mee dat Rosberg volgend jaar nog dat kleine stapje in races kan maken.
niet evenveel zeges. En qua punten hield hij idd gelijke tred, maar dat was ook wel in een periode dat Hamilton veel fouten maakte en ook veel mechanische pech had. Verder ben ik het wel met je eens, bij jou staat ie op 5 bij mij op 6. Vorig jaar stonden daar Hulkenberg en Raikkonen nog voor, dus hij is iig weer in aanzien gestegen. Toch blijft het een ietwat kleurloze coureur, als hij altijd zo zou kunnen rijden als de laatste wedstrijden dan zou me dat een stuk meer aanspreken.
En of het terecht is dat McLaren hem verkiest? ja, gezien de keus die ze hadden wel. Maar goed, wat mij betreft stond Raikkonen vorig jaar nog een tikkeltje hoger aangeschreven en die verbleekte behoorlijk naast Alonso. Dus afwachten maar.

0634

Niet precies evenveel zeges en punten  maar over zo'n lange tijd zat er weinig tussen Tja bij mij heeft Raikkonen nooit hoger gestaan. Hulk ook niet. Daarintegen stond Ricciardo er een jaar terug natuurlijk nog achter. Ik vind hem overigens alles behalve kleurloos.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 21 december 2014 - 00:36:03
Niet precies evenveel zeges en punten  maar over zo'n lange tijd zat er weinig tussen Tja bij mij heeft Raikkonen nooit hoger gestaan. Hulk ook niet. Daarintegen stond Ricciardo er een jaar terug natuurlijk nog achter. Ik vind hem overigens alles behalve kleurloos.
nee, maar tussen Rosberg en Hamilton zit ook weinig verschil. Dan kunnen we de details wel weer gaan uitmelken zo als ik pas deed met Folkert, maar Rosberg kan Hamilton puur op snelheid verslaan, Button deed het vaak op een ander manier, al kon ie het soms ook puur op snelheid (Melbourne en Spa 2012). All time gezien staat Button bij wel hoger hoor, maar op dit moment denk ik wel dat Rosberg de betere is.
En dat Raikkonen bij jou niet hoger heeft gestaan verbaasd me (al weet ik inmiddels hoe je over hem denkt), die had in 2013 (en ook 2012) een veel beter seizoen dan Button de afgelopen jaren gehad heeft. Maar goed, dat moet je ook willen zien. Ik doe tenminste nog mn best om het talent van Button te onderkennen, al gaat dat niet van harte.

Fietser

Citaat van: Jeroen op 20 december 2014 - 15:11:17
Citaat van: Tuesday op 20 december 2014 - 14:57:15
nou, k vond Perez toch wel een tandje minder. Net als dit seizoen tov Hulkenberg. Als je t zo bekijkt is Hulkenberg misschien van het niveau Button. Maar Button blijft altijd lastig te plaatsen. Op pure snelheid zijn er denk ik wel 10 betere coureurs, maar qua totaalpakket zijn er niet zo heel erg veel beter denk ik. Maar goed, t blijft sowieso altijd een beetje lastig inschatten hoe coureurs zich precies tot elkaar verhouden en het ene seizoen is het andere niet. Na 2013 had ik Raikkonen bv boven Button gezet, nu is het toch weer andersom

Nou ja, dat is het ook wel zo'n beetje. Puur op het binnenhalen van punten bekeken zijn er niet zoveel beter dan Button. En uiteindelijk is dat wel waar het om gaat. Overigens vond ik Perez het verdienstelijk doen hoor, maar om nou te zeggen dat hij beter was... nee, uiteindelijk rijden ze in gelijk materiaal en bleek dat het niet zo was.

Perez had wat opstartmoeilijkheden bij McLaren. (Hij moest zich meer laten zien, oordeelde Woking dan ook begin 2013) Dat deed hij en tijdens het vervolg van dat jaar bleek hij als nieuweling binnen het team meestal sneller dan de gevestigde Button. De statistieken wijzen (ondanks dat matige begin) een kwalificatiescore van 10-9 in het voordeel van de Mexicaan. Nu kan men stellen dat kwalificeren maar 1 ding is, maar het zegt wel iets over je snelheid en dat is voor mij de kern/kunst van de racerij. Trouwens ook in de race was Perez meestal minstens zo snel en agressief als Button. De Brit was/is meer de puntenverzamelaar - ook belangrijk, maar spreekt mij minder aan. Vandaar mijn bewering hier ergens boven dat 'Perez (in 2013) minstens zo goed was als Button'.

0634

#2453
Citaat van: Tuesday op 21 december 2014 - 01:49:54
Citaat van: Jeroen op 21 december 2014 - 00:36:03
Niet precies evenveel zeges en punten  maar over zo'n lange tijd zat er weinig tussen Tja bij mij heeft Raikkonen nooit hoger gestaan. Hulk ook niet. Daarintegen stond Ricciardo er een jaar terug natuurlijk nog achter. Ik vind hem overigens alles behalve kleurloos.
nee, maar tussen Rosberg en Hamilton zit ook weinig verschil. Dan kunnen we de details wel weer gaan uitmelken zo als ik pas deed met Folkert, maar Rosberg kan Hamilton puur op snelheid verslaan, Button deed het vaak op een ander manier, al kon ie het soms ook puur op snelheid (Melbourne en Spa 2012). All time gezien staat Button bij wel hoger hoor, maar op dit moment denk ik wel dat Rosberg de betere is.
En dat Raikkonen bij jou niet hoger heeft gestaan verbaasd me (al weet ik inmiddels hoe je over hem denkt), die had in 2013 (en ook 2012) een veel beter seizoen dan Button de afgelopen jaren gehad heeft. Maar goed, dat moet je ook willen zien. Ik doe tenminste nog mn best om het talent van Button te onderkennen, al gaat dat niet van harte.

Ik vond Raikkonen prima presteren bij Lotus, maar ik vond Button in 2010 en 11 ook uitstekend presteren bij McLaren, 2012 minder. Ik zie in die prestaties weinig (geen) verschil. Maar goed, dat moet je ook willen zien. Ik doe daar tenminste nog mijn best voor, en dat kost me geen enkele moeite, want ik ken Button noch Raikkonen. Ik vond Kimi in zijn McLaren jaren overigens ontzettend goed, dat heb ik ook meermaals gezegd, alleen daarna werd het minder tot ronduit heel slecht.

0634

Citaat van: Fietser op 21 december 2014 - 10:08:38
Citaat van: Jeroen op 20 december 2014 - 15:11:17
Citaat van: Tuesday op 20 december 2014 - 14:57:15
nou, k vond Perez toch wel een tandje minder. Net als dit seizoen tov Hulkenberg. Als je t zo bekijkt is Hulkenberg misschien van het niveau Button. Maar Button blijft altijd lastig te plaatsen. Op pure snelheid zijn er denk ik wel 10 betere coureurs, maar qua totaalpakket zijn er niet zo heel erg veel beter denk ik. Maar goed, t blijft sowieso altijd een beetje lastig inschatten hoe coureurs zich precies tot elkaar verhouden en het ene seizoen is het andere niet. Na 2013 had ik Raikkonen bv boven Button gezet, nu is het toch weer andersom

Nou ja, dat is het ook wel zo'n beetje. Puur op het binnenhalen van punten bekeken zijn er niet zoveel beter dan Button. En uiteindelijk is dat wel waar het om gaat. Overigens vond ik Perez het verdienstelijk doen hoor, maar om nou te zeggen dat hij beter was... nee, uiteindelijk rijden ze in gelijk materiaal en bleek dat het niet zo was.

Perez had wat opstartmoeilijkheden bij McLaren. (Hij moest zich meer laten zien, oordeelde Woking dan ook begin 2013) Dat deed hij en tijdens het vervolg van dat jaar bleek hij als nieuweling binnen het team meestal sneller dan de gevestigde Button. De statistieken wijzen (ondanks dat matige begin) een kwalificatiescore van 10-9 in het voordeel van de Mexicaan. Nu kan men stellen dat kwalificeren maar 1 ding is, maar het zegt wel iets over je snelheid en dat is voor mij de kern/kunst van de racerij. Trouwens ook in de race was Perez meestal minstens zo snel en agressief als Button. De Brit was/is meer de puntenverzamelaar - ook belangrijk, maar spreekt mij minder aan. Vandaar mijn bewering hier ergens boven dat 'Perez (in 2013) minstens zo goed was als Button'.

Tja, als het om zaterdagen gaat is Rosberg ook een stuk beter nog dan Hamilton, terwijl ik persoonlijk vind van niet.

Overigens, ik vind dat Perez bij McLaren had moeten blijven, gewoon samen met Button. Vond het hem uitstekend doen en ik ben best wel een klein beetje fan van hem, als erken ik dat hij ook wel eens onnozele acties laat zien. Maar uiteindelijk draait het om punten en die verzameld Button doorgaans meer.

Maar goed, genoeg over Button wat mij betreft.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 21 december 2014 - 10:34:28
Citaat van: Tuesday op 21 december 2014 - 01:49:54
Citaat van: Jeroen op 21 december 2014 - 00:36:03
Niet precies evenveel zeges en punten  maar over zo'n lange tijd zat er weinig tussen Tja bij mij heeft Raikkonen nooit hoger gestaan. Hulk ook niet. Daarintegen stond Ricciardo er een jaar terug natuurlijk nog achter. Ik vind hem overigens alles behalve kleurloos.
nee, maar tussen Rosberg en Hamilton zit ook weinig verschil. Dan kunnen we de details wel weer gaan uitmelken zo als ik pas deed met Folkert, maar Rosberg kan Hamilton puur op snelheid verslaan, Button deed het vaak op een ander manier, al kon ie het soms ook puur op snelheid (Melbourne en Spa 2012). All time gezien staat Button bij wel hoger hoor, maar op dit moment denk ik wel dat Rosberg de betere is.
En dat Raikkonen bij jou niet hoger heeft gestaan verbaasd me (al weet ik inmiddels hoe je over hem denkt), die had in 2013 (en ook 2012) een veel beter seizoen dan Button de afgelopen jaren gehad heeft. Maar goed, dat moet je ook willen zien. Ik doe tenminste nog mn best om het talent van Button te onderkennen, al gaat dat niet van harte.

Ik vond Raikkonen prima presteren bij Lotus, maar ik vond Button in 2010 en 11 ook uitstekend presteren bij McLaren, 2012 minder. Ik zie in die prestaties weinig (geen) verschil. Maar goed, dat moet je ook willen zien. Ik doe daar tenminste nog mijn best voor, en dat kost me geen enkele moeite, want ik ken Button noch Raikkonen. Ik vond Kimi in zijn McLaren jaren overigens ontzettend goed, dat heb ik ook meermaals gezegd, alleen daarna werd het minder tot ronduit heel slecht.
2010 en 2011 reed Raikkonen niet mee, in 2012 en 2013 deed ie het wat mij betreft beduidend beter dan Button,  afgelopen seizoen was dat andersom. Beiden hebben magere jaren gehad, Button had soms zn handen vol aan een op leeftijd zijnde Barichello, Raikkonen werd verslagen door een Massa die in de vorm van zn leven was. Zo goed als Raikkonen was in zn McLaren periode, zn eerste jaar bij Ferrari en de jaren bij Lotus heb ik Button niet gezien. Bij Lotus was vooral de constantheid indrukwekkend. Maar momenteel vind ik Button idd beter, ik ben benieuwd wat hij tegen Alonso kan. Als Alonso de vorm van de afgelopen jaren in een andere auto kan doortrekken, dan staat Button misschien wel hetzelfde lot te wachten als Massa en Raikkonen.

0634

#2456
Button reed vier of vijf jaar samen met Barrichello en was overduidelijk de betere, de cijfers zijn tamelijk riant in het voordeel van Button. Daarintegen legde Raikkonen het af tegen een vergelijkbare Massa, die volgens jou in de vorm van zijn leven was, maar het tegen Alonso gewoon ook structureel beter deed dan Raikkonen dit jaar.



Tuesday

Citaat van: Jeroen op 21 december 2014 - 19:33:45
Button reed vier of vijf jaar samen met Barrichello en was overduidelijk de betere, de cijfers zijn tamelijk riant in het voordeel van Button. Daarintegen legde Raikkonen het af tegen een vergelijkbare Massa, die volgens jou in de vorm van zijn leven was, maar het tegen Alonso gewoon ook structureel beter deed dan Raikkonen dit jaar.
Button finishte toch ook erg vaak achter Barichello. Het eerste jaar was Button duidelijk de betere, maar de 2 jaar daarna waren toch wel povertjes hoor. En zo gewaagd lijkt het mij niet om te stellen dat Massa in 2008 in de vorm van zn leven was. Als jij dat vergelijkbaar vind met een op leeftijd zijnde Barichello, prima. Verder is het helemaal geen discussie dat Raikkonen een zeer beroerd jaar had, idd vergelijkbaar met wat Massa 4 jaar achtereen overkwam. Verschil is alleen denk dat Raikkonen veel beter kan dan dit en dat dit niet het niveau van Lotus, McLaren of het 1e Ferrari jaar is. Maar goed, prima hoor als jij Button wel beter vind dan Raikkonen. Ik zou momenteel ook voor Button kiezen, maar een jaar geleden dus niet.

0634

#2458
Ik zei niet dat ik hem beter vond dan Kimi, ik vind ze nl door de jaren heen vergelijkbaar qua niveau. Wel zei ik dat hij duidelijk beter was dan Rubens, wat de stats bewijzen en Raikkonen heeft geen moment kunnen bewijzen beter te zijn dan Massa. Check de jaren samen maar. Maar goed, dit gaat over niks. Ik vind het best.

Jozef

Ferrari heeft dus Vergne aangesteld als testcoureur. Zegt ook wel weer wat ze van Gutiérrez verwachten. Guti voor de Mexicaanse peso's, Vergne voor het eigenlijke werk (wat al niet veel is).