Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

0634

Maar dat is nu niet aan de orde. Bovendien zijn daar nog andere ideeen over. Zo heeft Dennis recent nog gezegd dat hij liever een ander team financieel ondersteunt, dan dat hij een derde wagen inzet. Zo kan je het ook oplossen natuurlijk. In 2016 komt er ook weer een team bij en heb je weer wat marge. Maar goed, het kan natuurlijk wel ooit gebeuren, die derde wagen.

Kootje

Ik zeg ook niet dat het nu aan de orde is, ik zei alleen dat McLaren er met het oog op Magnussen, Vandoorne en De Vries, wellicht op gokt dat dit in de nabije toekomst gaat gebeuren. Maar als Dennis dat van die financiële steun idd gezegd heeft, dan zal dat niet het geval zijn. ;)

0634

Nou ja, volgens mij heeft hij dat alleen en passant gezegd. Meer niet. Maar dat kan natuurlijk ook deuren openen voor Vandoorne of De Vries. Financiele steun, houdt in dat er iets tegenover moet staan. We zullen verder wel zien hoe het gaat. Over twee jaar loopt Buttons contract af en dat is een prima mogelijkheid voor Nyck.

gloudiesaurus

Gutierrez naar Ferrari als testcoureur...
http://www.gppits.net/nieuws/gutierrez_testcoureur_ferrari/

Hij is dus ook van de markt. Slimme zet van Ferrari om hem aan te trekken.
Iemand die de Ferrari-motor kent en het team kan helpen in de simulator.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Die gozer kan er geen reet van. Wat moet je ermee?

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 15 december 2014 - 17:05:05
Die gozer kan er geen reet van. Wat moet je ermee?

Ik denk dat je er met het vinden van de juiste simulator settings (hoe realistisch die zal zijn) veel aan zal hebben.
En die simulators zijn belangrijk tegewoordig in de Formule 1.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

En dat kunnen veel ervarener rijders als kimi of vettel niet?

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 15 december 2014 - 17:12:18
En dat kunnen veel ervarener rijders als kimi of vettel niet?

Jawel. Al heeft Kimi al eens aangegeven niet van simulator-werk te houden.
Gutierrez kun je vele uren in de simulator laten zitten.
Hoef je Raikkonen en Vettel daar minder mee te belasten.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Sja zoiets zal het zijn. Uren maken.  Maar hij wordt ook reserverijder. Je moet er toch niet aan denken...

Sabai

Ik herinner me nog een ene Luca Badoer  ;D

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 15 december 2014 - 18:25:43
Sja zoiets zal het zijn. Uren maken.  Maar hij wordt ook reserverijder. Je moet er toch niet aan denken...
wie was er afgelopen seizoen eigenlijk 3e rijder? vaak zijn dat niet echt grote/bekende namen. Ik denk dat het aantrekken van Guttierez vooral marketingtechnisch gezien een goede zet is. Mocht de nood echt aan de man komen dan kiest Ferrari wellicht voor een coureur van buitenaf, net als destijds in 2009. Badoer mocht het nog wel ff proberen, maar daarna werd Fisichella aangetrokken. Verder lijkt me Guttierez best wel bruikbaar, maar heel erg veel heeft dat 3e coureur/testrijder zijn tegenwoordig niet meer om het lijf.

Perton

Citaat van: Jeroen op 15 december 2014 - 17:12:18
En dat kunnen veel ervarener rijders als kimi of vettel niet?
McLaren bijvoorbeeld heeft iemand op vrijdag in de simulator aan het werk tijdens een Grand Prix-weekend. Het lijkt me voor de hand liggen dat Ferrari een dergelijke tactiek heeft. Knap als jij dat Vettel of Raikkonen wilt laten doen vanaf het circuit ;). En verder: Badoer, de la Rosa en Gené waren nou ook niet bepaald wereldkampioenen in spe, toch waren dat behoorlijk degelijke testcoureurs van Ferrari naar mijn idee. Dus zo'n ramp vind ik Gutiérrez ook niet voor deze rol. 2009 toonde wel aan dat een reservecoureur eigenlijk geen hol voorstelt wat betreft het neerzetten van een goede prestatie, net als d'Ambrosio en Kovalainen dat bij Lotus niet lukte. Dus of je nou Gutiérrez of een ander inzet wanneer Vettel buikgriep oploopt op vrijdag, dat is mij verder om het even. Mocht een van de twee langdurig uitgeschakeld zijn, zullen ze ongetwijfeld een andere coureur dan Gutiérrez inzetten, lijkt me.

0634

misschien hebben jullie wel een punt.

Maikel0230

Tja, en hij kent de Turbo PU veel beter dan pakweg de la Rosa. Die werd in 2013 binnengehaald om de simulator te verbeteren naar een hogere standaard, dat is hem naar het schijnt gelukt maar hij heeft maar een keer met de nieuwe formule mogen testen, dan kom je op vrijdag toch tekort in die simulator.

Dan is het misschien beter om een goedkope coureur binnen te halen die veel kilometers met die PU heeft gemaakt. Ze hadden ook Sutil, of Chilton kunnen inhuren, zal niet zoveel verschil maken. Denk dat Sutil nog een beter keuze zou geweest zijn maar zijn relatie met het team is misschien niet zo goed.

Uiteraard menen velen nu dat hij bergen geld met zich zal meebrengen en dat Ferrari het financieel moeilijk heeft, wat volgens mij dus de grootste onzin is die je je maar kan inbeelden.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

En wat taco's als avondeten is wel eens leuk ter afwisseling van al die pizza's.