Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

NielsD

Citaat van: Maikel0230 op 11 december 2014 - 00:14:25
Als het Alonso-Button wordt dan juichen de Britten en zijn de Denen teleurgesteld. Men gaat dan toch wel stellen, net zoals bij Ferrari vorig jaar overigs dat McLaren de jeugd geen kans geeft (eerst Pérez en nu Magnussen).

Nu schaar ik Perez niet meer onder de jeugd. ;) Dus als het bij Magnussen blijft is er niets aan de hand.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Matthijs

Citaat van: Tuesday op 11 december 2014 - 06:50:18En misschien eindelijk eens een teamgenoot die zich niet laat intimideren door Alonso.
Dat zeiden we vorig jaar ook van Raikkonen maar die is vermorzeld (door wat voor reden dan ook) door Alonso. Grootste voordeel voor Button is dat hij niet in het team van Alonso komt (zoals Raikkonen), maar Alonso in het team van Button. Dit alles onder voorbehoud van dat Button blijft, waar ik nog absoluut niet zeker van ben.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 11 december 2014 - 08:20:37
Citaat van: Tuesday op 11 december 2014 - 06:50:18En misschien eindelijk eens een teamgenoot die zich niet laat intimideren door Alonso.
Dat zeiden we vorig jaar ook van Raikkonen maar die is vermorzeld (door wat voor reden dan ook) door Alonso. Grootste voordeel voor Button is dat hij niet in het team van Alonso komt (zoals Raikkonen), maar Alonso in het team van Button. Dit alles onder voorbehoud van dat Button blijft, waar ik nog absoluut niet zeker van ben.
daarom zei ik ook misschien. Maar Button lijkt me wel bij uitstek een gast die niet gevoelig is voor psychologische oorlogsvoering. In mijn ogen wel 1 vd wapens van Alonso. Maar goed, ook zonder dat wapen zal ie normaal gesproken Button aan moeten kunnen. Maar goed, we zijn wel vaker verrast, ook door Button, dus ik ben benieuwd.

FolkertE

#2328
Citaat van: Jeroen op 10 december 2014 - 22:51:01
CitaatDaniel Johnson ‏@danielt_johnson  8 min8 minuten geleden
Seems, after all this time, the pendulum has swung back in JB's direction. Not totally sure just yet but trying to find out...
jep, ik lees nu ook overal dat Button toch aan het langste eind trekt. Het schijnt dat Ron Dennis en een paar investeerders de board van Mclaren niet hebben kunnen overtuigen van Magnussen. Zelfs met het potentieel van een antal Deenae investeerders.

Overigens las ik ook dat Alonso alleen naar Mclaren zou gaan als hij niet met RD hoefde samen te werken.

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

FolkertE

Citaat van: gloudiesaurus op 11 december 2014 - 02:04:06
Zou een leuke line-up zijn, Alonso en Button!

Wel zonde dat Magnussen dan al na een jaar exit is.
Zal moeilijk worden voor hem om terug te komen denk ik.

Maar eerst even morgen de persco afwachten  :)
Inderdaad. Leuk vooruitzicht. Zeker met Button die een erg sterk 2de deel reed.
Ik denk dat het vertrek van Alonso bij Ferrari erg ongunstig is gevallen voor Magnussen. Heel slecht deed hij het niet. Voor een rookie vond ik hem zeker niet tegen vallen. Geen Hamilton, Alonso Vettel materiaal, maar zeker wel niveautje Massa, Webber of Rosberg. Ik denk dat zijn prestatie op zich niet eens de reden was dat Mclaren hem niet meer wilde, het was dat Alonso beschikbaar was. Maar goed, ik zeg nu wat iedereen wel duidelijk is.

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

FolkertE

Maar Mclaren krijgt dus zijn mooie rood wit kleuren terug? Zou wel ongelooflijk gaaf zijn. Dan zou ik het wat minder erg vinden als Alonso Wk word in 2017 ;D.

Jozef

#2333
Dat rood-wit was vanwege Marlboro, dus vergeet het. ;)

Ik hoef Alonso niet, maar het zij zo. Hij zal wel goed rijden, dat is zeker. Ik ben ook nooit echt Button-fan geweest maar ik ben blij dat hij mag blijven ten faveure van Magnussen! Die is op dit moment gewoon niet goed genoeg voor een topteam. Jammer dat er maar 18 stoeltjes zijn want als ik McLaren was, zou ik Caterham wat geld toestoppen om Magnussen (en evt. zelfs ook Vandoorne) in de achterhoede te laten racen.

Het is toch een probleem als je een jeugdprogramma hebt maar de laatste stap die je aan de jonge coureurs kunt bieden is van GP2 (of WSR3.5) recht naar McLaren. Het succes van het programma van Red Bull zit hem toch in het feit dat ze Toro Rosso hebben, waar een talent nog even kan aanklooien en toch al in de F1 kan zitten. Zolang McLaren geen tweede team heeft, zullen ze toch hun talenten bij andere teams moeten laten rijpen, zoals Ferrari heeft geprobeerd met Bianchi.

Zou met niet verbazen als er een ander team in 2016 meegenomen wordt in het Honda-verhaal om er pakweg Vandoorne (en Magnussen) te laten rijden. Force India is een optie, die hebben al eerder samengewerkt met McLaren en hun vroege voorganger Jordan reed ook een tijd met Honda-motoren, dus ze kennen het huis.

Hamilton#44

Als McLaren slim was geweest hadden ze niet zolang gewacht en Magnussen ondergebracht bij Lotus, Sauber of Force India.
Dan had ie na 1 of 2 jaar Button kunnen opvolgen.

Ik denk dat Magnussen echter al uit beeld is, Stoffel gaat Button vervangen te zijner tijd denk ik. Magnussen heeft blijkbaar niet genoeg geïmponeerd anders hebben ze hem nu echt wel laten zitten. En dan zijn ze bij McLaren snel klaar, zie Perez.

Bij topteams staat er altijd wel ergens een jonge hond klaar dus als je wil blijven moet je een verpletterend debuut maken ala Hamilton, anders grijpen dat soort teams toch terug op gevestigde namen.

FolkertE

Citaat van: Jozef op 11 december 2014 - 13:13:48
Dat rood-wit was vanwege Marlboro, dus vergeet het. ;)

Ik hoef Alonso niet, maar het zij zo. Hij zal wel goed rijden, dat is zeker. Ik ben ook nooit echt Button-fan geweest maar ik ben blij dat hij mag blijven ten faveure van Magnussen! Die is op dit moment gewoon niet goed genoeg voor een topteam. Jammer dat er maar 18 stoeltjes zijn want als ik McLaren was, zou ik Caterham wat geld toestoppen om Magnussen (en evt. zelfs ook Vandoorne) in de achterhoede te laten racen.

Het is toch een probleem als je een jeugdprogramma hebt maar de laatste stap die je aan de jonge coureurs kunt bieden is van GP2 (of WSR3.5) recht naar McLaren. Het succes van het programma van Red Bull zit hem toch in het feit dat ze Toro Rosso hebben, waar een talent nog even kan aanklooien en toch al in de F1 kan zitten. Zolang McLaren geen tweede team heeft, zullen ze toch hun talenten bij andere teams moeten laten rijpen, zoals Ferrari heeft geprobeerd met Bianchi.

Zou met niet verbazen als er een ander team in 2016 meegenomen wordt in het Honda-verhaal om er pakweg Vandoorne (en Magnussen) te laten rijden. Force India is een optie, die hebben al eerder samengewerkt met McLaren en hun vroege voorganger Jordan reed ook een tijd met Honda-motoren, dus ze kennen het huis.
Ja klopt, maar ik zie overal toch wel beetje terug komen. Dus vandaar dat ik het me af vroeg. Maar Alonso is voor mij ook niet de juiste rijder om weer Mclaren te worden. Button was dat al niet en Magnussen vond ik goed rijden, maar heb nooit het "Wauw" effect gehad.

Mclaren moet inderdaad gewoon Caterham of Marussia of welk achterhoedeteam dan ook op kopen en dat hun opleidingsteam maken.
Magnussen is denk ik helaas geen optie meer voor Mclaren. Want ik denk dat er in de toekomst zeker nog wel mogelijkheid is dat Hamilton terug komt.

Jozef

Citaat van: Hamilton#44 op 11 december 2014 - 13:21:59
Als McLaren slim was geweest hadden ze niet zolang gewacht en Magnussen ondergebracht bij Lotus, Sauber of Force India.
Dan had ie na 1 of 2 jaar Button kunnen opvolgen.

Ik denk dat Magnussen echter al uit beeld is, Stoffel gaat Button vervangen te zijner tijd denk ik. Magnussen heeft blijkbaar niet genoeg geïmponeerd anders hebben ze hem nu echt wel laten zitten. En dan zijn ze bij McLaren snel klaar, zie Perez.

Bij topteams staat er altijd wel ergens een jonge hond klaar dus als je wil blijven moet je een verpletterend debuut maken ala Hamilton, anders grijpen dat soort teams toch terug op gevestigde namen.

Sauber heeft gekozen voor de enorme geldzakken. Lotus is blij met Grosjean (snel) en Maldonado (geld). Force India is ook blij met de line-up. Bij die teams was volgens mij alleen plaats als je met veel geld aan kwam zetten en ik weet niet of McLaren dat ervoor over zou hebben.

Pérez is volgens de geruchten ook vertrokken omdat hij als persoon niet goed lag bij z'n team. Met Magnussen is iedereen als persoon in elk geval blij, daarom dat ze hem wel op de payroll houden lijkt me. Ik hoop dat het Vandoorne geen testtijd gaat kosten trouwens, nu Magnussen het stokje overneemt als reserverijder. Anderzijds, dan kan Vandoorne zich vol focussen op die GP2-titel.

Gerard

wat gebeurt er nu met Stoffel v Doorne?

Maikel0230

Citaat van: Gerard op 11 december 2014 - 15:30:26
wat gebeurt er nu met Stoffel v Doorne?

Nog een jaartje GP2 vermoed ik, moet voor de titel gaan nu.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Alonso naar McLaren. Die zag ik niet aankomen. Wow.

Verder sluit ik me bij de eerdere post van Tuesday aan. Ik heb lang Magnussen lopen verdedigen als de optie waar McLaren voor moest gaan, maar de laatste weken ben ik ook steeds meer richting Button gegaan. Niet zozeer omdat ik vind dat hij bewezen heeft het te verdienen (heeft ie misschien wel, maar dat is niet mijn reden geweest, bedoel ik), meer omdat ik vind dat Magnussen dat niet heeft bewezen.