Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Perton

Dat inderdaad. Contractverlenging gaat over 2016 en verder.

Joe Saward schreef enkele weken terug al over plannen van Ron Dennis om een deel van McLaren over te kopen en daarmee meer dan 50% van de aandelen in bezit te krijgen. Dat zou eventueel met hulp van Deens geld kunnen. Hij is dan ook pro-Magnussen terwijl anderen in het team pro-Button zijn. Geen idee wat van de verhalen klopt en qua rijdersmarkt zit Saward er nog best wel vaak naast.

Maar als het verhaal allemaal klopt, kan je je natuurlijk afvragen in hoeverre Magnussen in zo'n geval een paydriver is of niet.

FolkertE

Citaat van: Jozef op 05 december 2014 - 14:20:17
Voor de duizendste keer, Hamilton staat gewoon onder contract bij Mercedes.
Ja dat weet ik ook.Dat was mijn punt ook niet. Maar ik zei alleen dat er nog wilde geruchten gaan dat Mclaren toch wilt wachten daar op. Ik zei ook nergens dat dat waar is, want Hamilton blijft gewoon bij Mercedes. Hij en Mercedes zouden gek zijn iets anders te doen.

Kootje

Die geruchten kunnen wat mij betreft direct naar het rijk der fabelen. Niet alleen staat Hamilton gewoon onder contract bij Mercedes en hebben beide partijen meermaals de intentie uitgesproken met elkaar verder te willen, maar ook van McLaren zijde kan ik dit niet voorstellen. Waarom zou men daar zitten te wachten op 'n herhaling van 2007?

Perton

Citaat van: FolkertE op 05 december 2014 - 14:46:48
Citaat van: Jozef op 05 december 2014 - 14:20:17
Voor de duizendste keer, Hamilton staat gewoon onder contract bij Mercedes.
Ja dat weet ik ook.Dat was mijn punt ook niet. Maar ik zei alleen dat er nog wilde geruchten gaan dat Mclaren toch wilt wachten daar op. Ik zei ook nergens dat dat waar is, want Hamilton blijft gewoon bij Mercedes. Hij en Mercedes zouden gek zijn iets anders te doen.
Volgens mij heeft geen serieuze journalist die geruchten uitgesproken en is het meer iets van social media (inclusief fora). Maar daar kan ik me in vergissen.

FolkertE

Jullie hebben gelijk hoor, ik geloof er zelf ook vrij weinig van. Enige reden waarom Hamilton zou vertrekken is als het intern echt helemaal fout loopt tussen Mercedes/Rosberg en Hamilton, maar dat is toch niet het geval.

0634

Maar dat keuze bij McLaren geen keuze is tussen alleen Button of Magnussen lijkt mij wel duidelijk.

Arthur

http://www.nu.nl/sport/3945919/volkswagen-group-overweegt-in-formule-1-stappen.html

Zou Alonso daarom maar 1 jaar naar McLaren willen....? En daarna met Dominicali naar VW [geen Merc. motor]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Audi staat in 2016 echt nog niet aan de start als ze nu zijn begonnen met een haalbaarheidsonderzoek. Bovendien, zoalng Piech daar zit en Ecclestone bij de F1, gaat het niet gebeuren.

Pancake Shield

Citaat van: Arthur op 05 december 2014 - 19:33:46
http://www.nu.nl/sport/3945919/volkswagen-group-overweegt-in-formule-1-stappen.html

Zou Alonso daarom maar 1 jaar naar McLaren willen....? En daarna met Dominicali naar VW [geen Merc. motor]

Ik hecht vrij weinig waarde aan dit gerucht. Zoals eerder al gezegd een keer in de tijd rommelt het rond Audi/VW/Porsche en altijd zijn alle bronnen er '100% zeker van' dat het gebeurt en het gebeurt uiteindelijk niet.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Jozef

Het is inderdaad zeker de derde keer in tien jaar tijd dat die verhalen de kop opsteken. Toch blijf ik stiekem hopen. Als Mercedes het doet, waarom dan de andere grote Duitse merken niet?

Oké, Audi heeft al een hele kluif aan WEC en dat kampioenschap staat technisch gezien zeker zo hoog als F1. Kan het begrijpen als die geen behoefte hebben aan een F1-team. BMW verwacht ik eigenlijk nog steeds terug, maar die moeten wellicht nog even bekomen van hun laatste F1-avontuur. De hoge bonzen daar zullen er misschien nog niet zo happig op zijn.

Perton

Wat ik me alleen afvraag, als Domenicali echt als teambaas ofzo met VW de F1 instapt, vind ik het een beetje raar dat hij dan voor één jaar de voorzitter van de Single Seater Commission is geworden. Dat lijkt me toch een project van meerdere jaren, al zijn de grootste stappen inmiddels al wel door Berger gezet. Dus of Domenicali wordt geen teambaas van een eventueel Formule 1-team van VW, of hij is enkel als tussenpaus aangesteld door de FIA. Lijkt mij tenminste.

0634

Citaat van: Pancake Shield op 05 december 2014 - 22:57:33
Citaat van: Arthur op 05 december 2014 - 19:33:46
http://www.nu.nl/sport/3945919/volkswagen-group-overweegt-in-formule-1-stappen.html

Zou Alonso daarom maar 1 jaar naar McLaren willen....? En daarna met Dominicali naar VW [geen Merc. motor]

Ik hecht vrij weinig waarde aan dit gerucht. Zoals eerder al gezegd een keer in de tijd rommelt het rond Audi/VW/Porsche en altijd zijn alle bronnen er '100% zeker van' dat het gebeurt en het gebeurt uiteindelijk niet.

Maar dan lees je het bericht niet goed. Er staat helemaal niet dat het 100% zeker zou zijn, er staat dat de haalbaarheid onderzocht wordt. Dat is wel wat anders. Er staat zelfs expliciet dat er nog heel wat moet gebeuren, wil Audi de sport inkomen.

Arthur

Morgen weten we meer nu McLaren de media uitnodigt. Ron Dennis heeft het over een emotieloze beslissing. Voelt aan dat ze Button laten vallen...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Yup. De Deense media is dan ook uitgenodigd. Voorspelt weinig goeds als je liever Button ziet.

0634

CitaatDaniel Johnson ‏@danielt_johnson  8 min8 minuten geleden
Seems, after all this time, the pendulum has swung back in JB's direction. Not totally sure just yet but trying to find out...