Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

0634

Eigenlijk, eigenlijk zie ik bar weinig logica in Magnussen prefereren boven Button. Tot op het end van het jaar is Button veruit de betere geweest in de races. Magnussen heeft zich nauwelijks ontwikkeld.

Pancake Shield

Citaat van: Jeroen op 23 november 2014 - 16:15:48
Eigenlijk, eigenlijk zie ik bar weinig logica in Magnussen prefereren boven Button. Tot op het end van het jaar is Button veruit de betere geweest in de races. Magnussen heeft zich nauwelijks ontwikkeld.

Als ik het naast elkaar leg vind ik persoonlijk Perez vorig jaar beter dan Magnussen dit jaar. Maar goed dat is slechts een persoonlijke constatering. Maar ik vind wel dat Magnussen zeker de laatste paar races ten opzichte van Button een groot aantal steken heeft laten vallen.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Enzo

Van mij mag Button wel blijven, beter dan Magnussen imo

0634

Ik zou de keuze voor jong tov oud wel snappen, maar je moet dan wel het pure talent zien en een stijgende lijn. Ik zie eigenlijk geen van beiden.


Kootje

Ik ook niet, dus ... als je dan toch vast wilt houden aan jong vs oud, haal dan Stoffel maar.

Perton

Citaat van: Jeroen op 23 november 2014 - 16:15:48
Eigenlijk, eigenlijk zie ik bar weinig logica in Magnussen prefereren boven Button. Tot op het end van het jaar is Button veruit de betere geweest in de races. Magnussen heeft zich nauwelijks ontwikkeld.
Ik heb Magnussen lang verdedigd, maar los van het jong vs. oud-argument heb ik eigenlijk ook geen argumenten meer over om dat te doen.

Het lijkt er toch op dat zijn titel in de FR3.5 van vorig jaar meer een soort opleving was in een degelijke carrière dan echt de doorbraak. Doet me denken aan een bepaalde Spaanse coureur, overigens. Ik heb het idee dat het dit seizoen alleen maar achteruit is gegaan met hem. Bijvoorbeeld een Gutiérrez heb ik eind vorig jaar nog verdedigd, omdat die in de laatste races wél begon te presteren, maar dat heb ik bij Magnussen nauwelijks waargenomen eigenlijk.

Ik zat vandaag voor de race ook te denken: misschien is het een optie om Button een jaar te houden en Magnussen en Vandoorne beiden bij ART te plaatsen. Het is tenslotte een Honda Junior Team sinds dit jaar. Voor Magnussen misschien een stapje terug en voor Vandoorne is er dan natuurlijk het voordeel dat hij al een jaar in de klasse heeft gereden, maar ik acht ze bij McLaren wel in staat om daar rekening mee te houden wanneer ze de twee beoordelen met het oog op 2016.

Perton

Blijkbaar heeft Movistar gezegd dat Alonso op 28 januari gepresenteerd wordt als McLaren-coureur. Ik mag toch hopen dat er voor die tijd toch wel een officiële bekendmaking plaatsvindt..

BMW.WilliamsF1

28 januari team presentatie zou kunnen. En dan zullen ze in december wel Alonso bekend maken.

Vieze baas

Citaat van: Jeroen op 23 november 2014 - 16:15:48
Eigenlijk, eigenlijk zie ik bar weinig logica in Magnussen prefereren boven Button. Tot op het end van het jaar is Button veruit de betere geweest in de races. Magnussen heeft zich nauwelijks ontwikkeld.

Sterker nog, Magnussen is dit seizoen maar twee keer voor Button geëindigd in een race die ze samen uitreden. En samen hebben ze 17 races uitgereden. Die twee races zijn Australie en Oostenrijk, beiden in de eerste seizoenshelft. Dus je kan Magnussens prestaties ten opzichte van Button niet eens een stijgende lijn noemen.

Matthijs

Nog sterker nog, volgens de Driver Form Guides van F1Fanatic is het verschil tussen Button en Magnussen aan het eind van het seizoen alleen maar groter geworden.

Ik vind dat een rookie de tijd moet krijgen om zich te ontwikkelen. Button was in 2000 ook lang niet zo goed als nu, Vettel legde het aanvankelijk ook af tegen zijn teamgenoten Heidfeld en Bourdais. Maar dan moet die rookie zich wel ontwikkelen en dat lijkt Magnussen zich niet te doen. En als hij concurrentie heeft met Button en Vandoorne voor zijn stoeltje...

Pancake Shield

Als je dit zo leest allemaal is het idee van Perton helemaal niet zo gek: Alonso en Button voor McLaren in 2015. Magnussen en Vandoorne samen in een GP2-team. Kan Button met alle sier zijn laatste jaar afwerken en helpen de auto te ontwikkelen (daarom wil Alonso Button graag behouden bij McLaren) en dan uiteindelijk beslissen aan de hand van de resultaten wie Button in 2016 gaat vervangen.

Ik heb zo'n vermoeden dat Magnussen hier niet gelukkig mee gaat zijn, maar hij heeft toch ook niet zijn meerwaarde ten opzichte van Button aangetoond dit jaar. Hoe lang kan hij nog teren op die podiumplaats als hij de eerste races daarna betrokken is geweest bij incidenten (vaak met Raikkonen).
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Maikel0230

#2261
Dat plan klinkt mooi maar laten we eerlijk wezen als McLaren Magnusen van de F1 terug naar de junioren klassen stuurt dan is dat gewoon een degradatie en dat laat geen mooi spoor achter op zijn CV. Dan ben je in zekere maten afgeschreven, net zoals Vergne te licht werd bevonden...

Wat ik interessant vond dit weekend waren de woorden van Dennis: "niet drie maar vier coureurs", wil ie daarmee zeggen dat Vandoorne in overweging genomen word? De jongeman mag de eerste officiele test met McLaren afwerken, de volle twee dagen zelfs...



Misschien weet Vergne wel meer die in Abu Dhabi gelinkt werd aan een zitje bij Nissan in het WEC.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Citaat van: Maikel0230 op 25 november 2014 - 11:36:57
Dat plan klinkt mooi maar laten we eerlijk wezen als McLaren Magnusen van de F1 terug naar de junioren klassen stuurt dan is dat gewoon een degradatie en dat laat geen mooi spoor achter op zijn CV. Dan ben je in zekere maten afgeschreven, net zoals Vergne te licht werd bevonden...
Dat klopt. Maar goed, als hij nu de laan uit wordt gestuurd, is zijn F1-carrière denk ik sowieso wel voorbij. Ik denk niet dat Jack & Jones dusdanig veel geld betaalt als sponsor om hem bij een doorstart van Caterham/Manor te plaatsen (als die nog sponsor van hem zijn tenminste). Dan is een herkansing in de vorm van GP2 waarschijnlijk de enige kans om de F1-carrière nog een vervolg te geven - er van uitgaande dat mijn plan uitgevoerd zou worden natuurlijk ;))

Interessante foto van Vergne wel. Wordt ook in verband gebracht als testcoureur bij Williams, maar dat kan natuurlijk prima gecombineerd worden met WEC, kijk naar Buemi bijvoorbeeld.

Matthijs

Beter zou zijn om Marussia of Caterham op te kopen en dan een F1-juniorteam à la Toro Rosso te beginnen met Magnussen en Vandoorne (en met De Vries als reservecoureur). Maar ja, dat zal wel niet gebeuren.

Jehoentelaar

Denk dat McLaren al z'n resources zal inzetten om het eigen team weer naar de top te brengen in plaats van een apart team te beginnen om die twee jongens te stallen. Het is op zich een leuk plan om Magnussen even in de GP2 te zetten, maar garantie op F1 in 2016 heeft hij sowieso niet dus ik denk niet dat hij daar eerder mee akkoord gaat dan wanneer hij zowel in F1 als in GP2 buitenspel komt te staan.

Citaat van: Perton op 25 november 2014 - 12:00:18
Citaat van: Maikel0230 op 25 november 2014 - 11:36:57
Dat plan klinkt mooi maar laten we eerlijk wezen als McLaren Magnusen van de F1 terug naar de junioren klassen stuurt dan is dat gewoon een degradatie en dat laat geen mooi spoor achter op zijn CV. Dan ben je in zekere maten afgeschreven, net zoals Vergne te licht werd bevonden...
Dat klopt. Maar goed, als hij nu de laan uit wordt gestuurd, is zijn F1-carrière denk ik sowieso wel voorbij. Ik denk niet dat Jack & Jones dusdanig veel geld betaalt als sponsor om hem bij een doorstart van Caterham/Manor te plaatsen (als die nog sponsor van hem zijn tenminste). Dan is een herkansing in de vorm van GP2 waarschijnlijk de enige kans om de F1-carrière nog een vervolg te geven - er van uitgaande dat mijn plan uitgevoerd zou worden natuurlijk ;))

Interessante foto van Vergne wel. Wordt ook in verband gebracht als testcoureur bij Williams, maar dat kan natuurlijk prima gecombineerd worden met WEC, kijk naar Buemi bijvoorbeeld.

Heeft Williams niet een samenwerking met een van die hybrideteams in het WEC?