Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Perton

Tsja het duurt nu zo lang, ik begin me toch af te vragen of er niet een andere reden is dat het zo lang duurt. Maar welke reden kan ik ook niet bedenken :P

Tuesday

Citaat van: Perton op 18 november 2014 - 21:56:55
Tsja het duurt nu zo lang, ik begin me toch af te vragen of er niet een andere reden is dat het zo lang duurt. Maar welke reden kan ik ook niet bedenken :P
misschien iets contracttechnisch aan de kant van Alonso/Ferrari. Zou wel jammer zijn als Button zometeen zn laatste wedstrijd rijdt en dat dan achteraf zn laatste blijkt te zijn. Maar goed, ik krijg steeds meer het gevoel dat Button toch gaat blijven. Zo'n beetje 50-50 nu (ik kom van 95-5)

0634

Dat contracttechnische zou kunnen. Ik zag Mol twitteren dat als MCLaren het nieuws te vroeg brengt zij  een som aan Ferrari moeten overmaken. Hoe dat precies zit weet ik dan niet. Het zou in ieder geval 1 december verklaren.

Maar wat dat te maken heeft met Button of Magnussen weet ik dan weer niet. Eentje kan je gewoon bevestigen lijkt me. Je gaat me toch niet vertellen dat ze van Abu Dhabi een veredelde shootout gaan maken.

Perton

Inderdaad, ik snap niet zo goed wat het contract met Alonso er mee te maken moet hebben. Of is hun redenatie dat als het met Alonso alsnog misgaat de coureur die op dat moment nog niet was bevestigd als tweede keus wordt gezien? Want dan vind ik ze eigenlijk vrij dom, immers weet iedereen sowieso wel dat die coureur tweede keus is. Dus persoonlijk lijkt het me niet dat het met Alonso te maken heeft.

Tuesday

Citaat van: Perton op 18 november 2014 - 22:36:45
Inderdaad, ik snap niet zo goed wat het contract met Alonso er mee te maken moet hebben. Of is hun redenatie dat als het met Alonso alsnog misgaat de coureur die op dat moment nog niet was bevestigd als tweede keus wordt gezien? Want dan vind ik ze eigenlijk vrij dom, immers weet iedereen sowieso wel dat die coureur tweede keus is. Dus persoonlijk lijkt het me niet dat het met Alonso te maken heeft.
tja, de datum doet mij vermoeden dat het wel met Alonso te maken heeft. En nu 1 coureur gaan bevestigen en de andere niet gaat ook alleen maar weer tot speculatie leiden en dan zal de pers wellicht op de afgevallen coureur duiken om m te verleiden tot bepaalde uitspraken. Is op zich niet een hele goede reden, maar het zou iets in die richting kunnen zijn.

Perton

Mjah dat zou inderdaad wel mee kunnen spelen, had ik even over het hoofd gezien.

-edit- maar goed, in een dergelijke scenario lijkt het me dat er dan allang een interne keuze is gemaakt wie het moet worden. Het is dan ook weer niet fair tegenover de afgevallen coureur. Maarja, wat is fair in de F1.

gloudiesaurus

Of Alonso wil het potentieel van de Honda-motor zien voordat hij een keuze maakt (Abu Dhabi test?), zou ook reden van zijn uitstelling van zijn beslissing kunnen zijn.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Nou, er wordt nu gefluisterd dat ze er dus idd nog niet uit zijn. Honda zou Button willen, McLaren Magnussen.

Figge

Ik krijg een beetje de indruk dat Alonso aan het hogeschool schaken is met Ferrari. Maar dat ze em daar redelijk schaak hebben en hem dus niet laten gaan als hij niet aan hun voorwaarden voldoet, misschien wil Ferrari wel dat hij zelf zijn contract afkoopt. Misschien volgt er nog een zaakje bij de contract recognation group of zelfs een kort geding.
Wellicht wil een sponsor van Alonso ook weg en mee naar McLaren. Zit dat bij de deal met McLaren in en moet die sponsor zijn verplichten eerst nog afkopen en houdt Ferrari hen beiden aan een exclusiviteitsbeding zoals het contract nog bestaat en straffe van een niet lullige som geld. Omdat Ferrari anders voor de komende jaren een gat in de begroting heeft.
Wellicht heeft Alonso met zijn "financiƫle" inbreng dan ook wel zeggenschap in de keuze van de andere rijder. Hij heeft immer een "ambitieus" plan. Op zijn beurt heeft Alonso natuurlijk afgedwongen dat zolang hij (en zijn sponsor(en) onder contract staan, Ferrari geen andere rijden kan aankondigen en ook nog geen nieuwe sponsor het eventuele gat van vertrekkende sponsoren in te vullen. Ik denk dat Alonso hier een verschil in stijl tussen het oude en nieuwe management van Ferrari treft.

NielsD

Ik vind het vooral lullig voor Jenson. Stel dat hij aan de kant wordt gezet na 1 december, dan heeft hij nooit een degelijk afscheid gehad en die verdient hij absoluut. Daarom twijfel ik ook wel of Magnussen volgend jaar nog bij McLaren rijdt. Het lijkt me dat de keuze tussen Magnussen en Button allang gemaakt is en dat het dus Button wordt. Het zou toch een schande zijn als hij op deze manier afdruipt uit de Formule 1.

Alonso en Button volgend jaar bij McLaren.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Figge

Citaat van: NielsD op 19 november 2014 - 09:08:05
Ik vind het vooral lullig voor Jenson. Stel dat hij aan de kant wordt gezet na 1 december, dan heeft hij nooit een degelijk afscheid gehad en die verdient hij absoluut. Daarom twijfel ik ook wel of Magnussen volgend jaar nog bij McLaren rijdt. Het lijkt me dat de keuze tussen Magnussen en Button allang gemaakt is en dat het dus Button wordt. Het zou toch een schande zijn als hij op deze manier afdruipt uit de Formule 1.

Alonso en Button volgend jaar bij McLaren.

Button is er al een hele tijd ontspannen onder. Hij was er toch vrij zeker van dat hij er volgend jaar gewoon bij is?
Volgens mij zijn er ook geen geruchten bij andere teams of klassen. Je jou hier zomaar eens gelijk in kunnen hebben. Mooie line up wel eigenlijk.

Matthijs

Mercedes voert direct na de race in Abu Dhabi onderhandelingen met Hamilton. Stel dat Hamilton vertrekt, dan kan hij naar McLaren en Alonso naar Mercedes. Die datum van 1 december van McLaren past precies in dat scenario.

Misschien is Alonso niet de sleutel in het Silly Season, maar Hamilton.

NielsD

Citaat van: Matthijs op 19 november 2014 - 11:06:06
Mercedes voert direct na de race in Abu Dhabi onderhandelingen met Hamilton. Stel dat Hamilton vertrekt, dan kan hij naar McLaren en Alonso naar Mercedes. Die datum van 1 december van McLaren past precies in dat scenario.

Misschien is Alonso niet de sleutel in het Silly Season, maar Hamilton.

Dus jij ziet Hamilton Mercedes verruillen voor een team die nog veel werk te doen heeft?
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Matthijs

Niet vrijwillig nee. Maar weet ik veel wat er mis kan gaan. Misschien valt Hamilton weer uit en verliest hij daardoor het kampioenschap. Misschien is hij daardoor wel klaar met Mercedes. Of wint hij wel het kampioenschap en overspeelt hij zijn hand in de onderhandelingen die volgen.

Ik ga er gewoon vanuit dat Hamilton bij Mercedes blijft. Maar zeker is het niet. Snap best dat als Alonso er even op wil wachten, zeker als McLaren (in dit scenario) bereid is te wachten.

NielsD

Citaat van: Matthijs op 19 november 2014 - 11:13:29
Niet vrijwillig nee. Maar weet ik veel wat er mis kan gaan. Misschien valt Hamilton weer uit en verliest hij daardoor het kampioenschap. Misschien is hij daardoor wel klaar met Mercedes. Of wint hij wel het kampioenschap en overspeelt hij zijn hand in de onderhandelingen die volgen.

Ik ga er gewoon vanuit dat Hamilton bij Mercedes blijft. Maar zeker is het niet. Snap best dat als Alonso er even op wil wachten, zeker als McLaren (in dit scenario) bereid is te wachten.

Ik snap je gedachtegang, maar ik zie het niet snel gebeuren. Misschien wacht Alonso wel op wat McLaren zelf doet, dus als ze Button kiezen dan gaat hij wel naar McLaren en bij Magnussen niet.

Allemaal speculeren. :P
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna