Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Gerard

Citaat van: Matthijs op 10 november 2014 - 15:02:38
Hoe komt McLaren aan zoveel geld om Alonso te betalen? Ze hebben niet eens een hoofsponsor en de prijzengelden zijn ook tegenvallend. Of kost de Honda-motor bijna niets volgend jaar?
Ik denk dat Alonso Santander meneemt...

Hamilton#44

McLaren heeft wel meer inkomsten toch? Straatauto's en ik geloof dat ze ook wel race onderdelen maken voor lagere klasses.

0634

Citaat van: Tuesday op 10 november 2014 - 14:55:17
Citaat van: Pancake Shield op 10 november 2014 - 13:10:21
Dit gecombineerd met de geruchten dat Red Bull en Ferrari bereid zouden zijn om eventueel een derde bolide in te zetten, doet mij steeds meer denken dat Alonso daar op wacht. En dat, dat wellicht ook de reden is dat ze bij Red Bull nog geen beslissing gemaakt hebben over wie er naast Verstappen komt te zitten.

Overigens is het volgens mij best lang geleden dat topteams (McLaren en Ferrari) zolang gewacht hebben voor het bekend maken van hun coureurs.
autosport.com meldt dat de deal rond is;

http://www.autosport.com/news/report.php/id/116713
https://uk.eurosport.yahoo.com/news/formula-1-alonso-finalises-switch-mclaren-102708724--f1.html

Ik heb dan ook geen enkele twijfel meer over deze deal. Dat is gewoon een done deal in mijn ogen.

Jehoentelaar

Citaat van: Gerard op 10 november 2014 - 15:37:49
Citaat van: Matthijs op 10 november 2014 - 15:02:38
Hoe komt McLaren aan zoveel geld om Alonso te betalen? Ze hebben niet eens een hoofsponsor en de prijzengelden zijn ook tegenvallend. Of kost de Honda-motor bijna niets volgend jaar?
Ik denk dat Alonso Santander meneemt...

Die zullen inderdaad snel volgen.

0634

Uiteraard. Mac zoekt hoofdsponsor. Alo heeft er wel eentje. Nog een done deal.

0634

Ik las dat DC heeft gezegd dat het nou niet bepaald sjiek te noemen is om Button zo laat duidelijkheid te geven. Abi Dhabi zou -mocht het zijn laatste race ooit zijn- een feest voor die man worden. Een waardig afscheid. Maar de kans is groot dat hij geen idee heeft wat er gaat gebeuren.

Het is toch een groot coureur hoor. Niet zomaar een lulletje. Een kampioen. Heeft prachtige races gereden, ook voor McLaren. Dan verdien je een groots afscheid, niet dit gekloot. Daarin ben ik het wel met DC eens.

FolkertE

Groot zou ik niet willen zeggen, maar ik ben het verder met je eens. Een coureur die betere behandeling verdiend dan dit.
Ik vond vooral zijn wederopstanding in 2009 gewoon indrukwekkend. Ook al was ik des tijds wat neerbuigender over hem. Niet veel rijders kunnen dat zeggen of evenaren.

Jehoentelaar

Een lange en fraaie carrière met hoogte- en dieptepunten. Zou inderdaad een stuk netter mogen.

gloudiesaurus

Citaat van: Jehoentelaar op 11 november 2014 - 22:15:23
Een lange en fraaie carrière met hoogte- en dieptepunten. Zou inderdaad een stuk netter mogen.

Mee eens. Maar wie zit Button in 2014 gewoon in de McLaren ipv Magnussen?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Citaat van: FolkertE op 11 november 2014 - 21:38:52
Groot zou ik niet willen zeggen, maar ik ben het verder met je eens. Een coureur die betere behandeling verdiend dan dit.
Ik vond vooral zijn wederopstanding in 2009 gewoon indrukwekkend. Ook al was ik des tijds wat neerbuigender over hem. Niet veel rijders kunnen dat zeggen of evenaren.

Het ligt aan je definitie van groot. Button won 15 races en werd wereldkampioen. In mijn ogen ben je dan een groot coureur. Lange tijd in barrels gereden, maar vanaf het moment dat hij goed materiaal kreeg heeft hij uitstekend gepresteerd met als absoluut hoogtepunt in mijn ogen een fenomenale prestatie in Canada 2011. Ik vind hem groot, mede omdat hij overeind bleef tegen de hoger aangeslagen Hamilton. Ja, er zijn nog grotere rijders. Absoluut. Maar veruit, veruit de meesten zijn veel kleiner.

Breaktest

Citaat van: Jeroen op 11 november 2014 - 22:56:33
Citaat van: FolkertE op 11 november 2014 - 21:38:52
Groot zou ik niet willen zeggen, maar ik ben het verder met je eens. Een coureur die betere behandeling verdiend dan dit.
Ik vond vooral zijn wederopstanding in 2009 gewoon indrukwekkend. Ook al was ik des tijds wat neerbuigender over hem. Niet veel rijders kunnen dat zeggen of evenaren.

Het ligt aan je definitie van groot. Button won 15 races en werd wereldkampioen. In mijn ogen ben je dan een groot coureur. Lange tijd in barrels gereden, maar vanaf het moment dat hij goed materiaal kreeg heeft hij uitstekend gepresteerd met als absoluut hoogtepunt in mijn ogen een fenomenale prestatie in Canada 2011. Ik vind hem groot, mede omdat hij overeind bleef tegen de hoger aangeslagen Hamilton. Ja, er zijn nog grotere rijders. Absoluut. Maar veruit, veruit de meesten zijn veel kleiner.
Ik vind hem vooral groot omdat ie zelf de confrontatie met Hamilton zocht. Voorts denk ik dat zijn palmares een evenwichtige afspiegeling van zijn ware kunnen is: goed genoeg om één keer wereldkampioen te worden, niets meer, niet minder. Zelfde gevoel heb ik bij Rosberg.

Breaktest

De leukste kop in de categorie non-nieuws van het jaar: "Fernando Alonso was nooit een optie voor Claire Williams"
Proef ik hierin een zeker statement?

Jehoentelaar

Fernando heeft toch allang een vriendin?

Breaktest

Citaat van: Jehoentelaar op 11 november 2014 - 23:43:23
Fernando heeft toch allang een vriendin?
:) geen Don Juan voor Claire

Pancake Shield

Citaat van: Breaktest op 11 november 2014 - 23:24:57
Citaat van: Jeroen op 11 november 2014 - 22:56:33
Citaat van: FolkertE op 11 november 2014 - 21:38:52
Groot zou ik niet willen zeggen, maar ik ben het verder met je eens. Een coureur die betere behandeling verdiend dan dit.
Ik vond vooral zijn wederopstanding in 2009 gewoon indrukwekkend. Ook al was ik des tijds wat neerbuigender over hem. Niet veel rijders kunnen dat zeggen of evenaren.

Het ligt aan je definitie van groot. Button won 15 races en werd wereldkampioen. In mijn ogen ben je dan een groot coureur. Lange tijd in barrels gereden, maar vanaf het moment dat hij goed materiaal kreeg heeft hij uitstekend gepresteerd met als absoluut hoogtepunt in mijn ogen een fenomenale prestatie in Canada 2011. Ik vind hem groot, mede omdat hij overeind bleef tegen de hoger aangeslagen Hamilton. Ja, er zijn nog grotere rijders. Absoluut. Maar veruit, veruit de meesten zijn veel kleiner.
Ik vind hem vooral groot omdat ie zelf de confrontatie met Hamilton zocht. Voorts denk ik dat zijn palmares een evenwichtige afspiegeling van zijn ware kunnen is: goed genoeg om één keer wereldkampioen te worden, niets meer, niet minder. Zelfde gevoel heb ik bij Rosberg.

Is Button in 2011 ook niet vice-wereldkampioen geworden achter Vettel? Button is een beetje een diesel geweest in zijn carriere. Goed in de Williams en toen kwam de Benetton die echt een heks van een auto was, en zo is hij een tijdje heen en weer blijven ping-pongen. Dan weer een goed jaar, dan weer een slecht. Ik denk vooral dat die twee slechte jaren bij Honda hem een stuk volwassener gemaakt hebben dan hij al was. Ik hoop dat McLaren (als ze hem niet houden) een gepast afscheid geven, dat verdient de man iig.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock