Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Sabai

Citaat van: Jehoentelaar op 07 november 2014 - 21:02:25
Op zich denk ik dat het verdwijnen van de BMW-steun ook wel enigszins heeft meegespeeld in het zakken in de ranglijst. Ze zijn sindsdien nooit heel erg goed meer geweest op een verdwaalde opleving na.

Dat ben ik met je eens. Volgens mij betaalde BMW de rekeningen tot 2012. De neerwaartse spiraal heeft zich daarna ingezet.

Tuesday

Citaat van: Perton op 07 november 2014 - 20:56:06
Tsja je zou het zeggen.. maar in combinatie ook met dat hele Sirotkin-verhaal, De Silvestro die bij het team komt en dan weer de laan uitgestuurd wordt, Frijns die de deur wordt gewezen zodra Sirotkin in beeld komt. Ik heb het idee dat het allemaal een beetje korte termijn-planning bij Sauber is. Ik ga er ook wel vanuit dat ze enig idee hebben wat ze doen, maar de gebeurtenissen van de afgelopen jaar + paar maanden, geven me dat gevoel niet, als ik heel eerlijk ben.
ik heb het uiteraard enkel over het juridische gedeelte. De rest doet er voor een eventuele rechtzaak niet toe.

Perton

Volgens mij is Sauber ook pas in 2012 begonnen met het verkleinen van het personeelsbestand, terwijl ze dat eigenlijk al direct hadden moeten doen toen BMW er mee ophield. Maar omdat BMW inderdaad nog een tijdje door betaalde, bleef Sauber eigenlijk een beetje boven zijn stand leven, zonder echt rekening te houden met het moment dat ze weer zelf voor alle kosten moesten opdraaien.

Dat is althans hoe ik het ooit begrepen heb.

-edit- Tuesday kwam nog even tussendoor, dit was uiteraard een reactie op Sabai.

Perton

Citaat van: Tuesday op 07 november 2014 - 21:18:07
Citaat van: Perton op 07 november 2014 - 20:56:06
Tsja je zou het zeggen.. maar in combinatie ook met dat hele Sirotkin-verhaal, De Silvestro die bij het team komt en dan weer de laan uitgestuurd wordt, Frijns die de deur wordt gewezen zodra Sirotkin in beeld komt. Ik heb het idee dat het allemaal een beetje korte termijn-planning bij Sauber is. Ik ga er ook wel vanuit dat ze enig idee hebben wat ze doen, maar de gebeurtenissen van de afgelopen jaar + paar maanden, geven me dat gevoel niet, als ik heel eerlijk ben.
ik heb het uiteraard enkel over het juridische gedeelte. De rest doet er voor een eventuele rechtzaak niet toe.
Dan begreep ik je verkeerd. Tsja, ook daar heb ik mijn twijfels bij. Ik denk eerder dat ze denken: 'dit lossen we de komende maanden wel op', dan dat het echt een goed gefundeerd plan is. Beetje zoals Tom Walkinshaw in de laatste Arrows-jaren ook deed.

Tuesday

Citaat van: Perton op 07 november 2014 - 21:20:14
Citaat van: Tuesday op 07 november 2014 - 21:18:07
Citaat van: Perton op 07 november 2014 - 20:56:06
Tsja je zou het zeggen.. maar in combinatie ook met dat hele Sirotkin-verhaal, De Silvestro die bij het team komt en dan weer de laan uitgestuurd wordt, Frijns die de deur wordt gewezen zodra Sirotkin in beeld komt. Ik heb het idee dat het allemaal een beetje korte termijn-planning bij Sauber is. Ik ga er ook wel vanuit dat ze enig idee hebben wat ze doen, maar de gebeurtenissen van de afgelopen jaar + paar maanden, geven me dat gevoel niet, als ik heel eerlijk ben.
ik heb het uiteraard enkel over het juridische gedeelte. De rest doet er voor een eventuele rechtzaak niet toe.
Dan begreep ik je verkeerd. Tsja, ook daar heb ik mijn twijfels bij. Ik denk eerder dat ze denken: 'dit lossen we de komende maanden wel op', dan dat het echt een goed gefundeerd plan is. Beetje zoals Tom Walkinshaw in de laatste Arrows-jaren ook deed.
dan moet daar wel een basis voor zijn en dan moet het juridisch gezien niet teveel rammelen. Vooralsnog zie ik weinig reden om aan te nemen dat vd Garde veel recht van spreken heeft. Het lijkt me meer een gevoelskwestie dan dat ie er echt een zaak van kan maken.

Franky R.

Het kan een deadline-kwestie zijn geweest.. GvdG kan in zijn contract hebben staan dat Sauber voor een bepaalde datum moest aangeven of zij verder gingen met Giedo of niet...


Misschien daarom dat die jongen zo blij was, ondanks dat Ericsson zo snel werd bevestigd?

0634

Okee: wie doet de vertaling?

http://motor.as.com/motor/2014/11/08/formula_1/1415404161_349186.html

Volgens het AD staat er dat het rond is en dat het de grootste overeenkomst in de historie van de sport is.

Overigens: heeft McLaren dan met Santander meteen zijn hoofdsponsor?

Sabai


Kootje

Citaat van: Jeroen op 08 november 2014 - 10:01:41
Okee: wie doet de vertaling?

Deze laat ik aan Perton over, zo goed is m'n Spaans nu ook weer niet.

Wat ik er wel alvast uit opmaak is dat het 'n 2-jarige deal met optie voor 'n 3e jaar betreft met McLaren, dus niet met Honda. Hij substantieel meer gaat verdienen dan in Maranello en het idd de grootste deal in de geschiedenis van de F1 is. De officiƫle bekendmaking nog niet volgt vanwege het Ferrari/Vettel verhaal, maar daar kwam ik dus ff niet uit. En dat z'n teamgenoot, Button of Magnussen, nog steeds niet bekend is. Voor de rest 'n hoop geblaat over hoe hij verwacht met McLaren weer te kunnen winnen etc.

En nee .... over Santander wordt met geen woord gerept.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 08 november 2014 - 10:01:41
Overigens: heeft McLaren dan met Santander meteen zijn hoofdsponsor?
zou goed kunnen. Wellicht heeft McLaren daar dit jaar ook wel een beetje op gegokt en bewust geen hoofdsponsor genomen en hebben ze het jaar opgevuld met tijdelijke (hoofd)sponsoren. Niet dat ze perse op Santander hadden gerekend, maar als fabrieksteam met Honda en de geplande topcoureur hebben ze wel een betere onderhandelingspositie denk ik.

SDG

Citaat van: Sabai op 07 november 2014 - 21:15:28
Dat ben ik met je eens. Volgens mij betaalde BMW de rekeningen tot 2012. De neerwaartse spiraal heeft zich daarna ingezet.

En zeggen dat er ooit een tijd was dat de hoofdsponsors van Sauber naar de namen Red Bull en Petronas luisterden...  :-X

Tuesday

Citaat van: SDG op 08 november 2014 - 11:29:25
Citaat van: Sabai op 07 november 2014 - 21:15:28
Dat ben ik met je eens. Volgens mij betaalde BMW de rekeningen tot 2012. De neerwaartse spiraal heeft zich daarna ingezet.

En zeggen dat er ooit een tijd was dat de hoofdsponsors van Sauber naar de namen Red Bull en Petronas luisterden...  :-X
NEC is veel groter als Petronas en Telmex als Red Bull

Perton

Nou vertaling dan.

Wat hier zegt klopt inderdaad wel. Twee jaar, optie voor derde, grootste contract ever, veel hoger salaris dan in Maranello. Honda en McLaren zien dit als belangrijke investering om weer te kunnen winnen. In de F1 zijn er geen zekerheden, maar qua auto en motor is alles er klaar voor om volgend jaar alweer om de titel te strijden. En zoals Kootje zegt, inderdaad contract met McLaren, niet met Honda. Teamgenoot nog niet officieel, maar Button lijkt al uit het team te liggen.

Bekendmaking kan misschien wel pas na Abu Dhabi. Aspecten van contracten, sponsoren en andere onderhandelingen zorgen voor deze vertraging. Over Santander wordt inderdaad met geen woord gerept, maar aangezien ze het hier wel over sponsoren hebben, kan dat een hint zijn dat Santander weer weg wil bij Ferrari.

SDG

Citaat van: Tuesday op 08 november 2014 - 11:39:44
NEC is veel groter als Petronas en Telmex als Red Bull

En Coca-Cola (eigenaar van Lotus-sponsor Burn) is nog groter, maar de essentie is hoever het engagement van die firma's in de F1 gaat. En bij Red Bull en Petronas zit dat wel een stuk hoger dan bij pakweg NEC en Telmex, dacht ik.

Tuesday

Citaat van: SDG op 08 november 2014 - 12:27:31
Citaat van: Tuesday op 08 november 2014 - 11:39:44
NEC is veel groter als Petronas en Telmex als Red Bull

En Coca-Cola (eigenaar van Lotus-sponsor Burn) is nog groter, maar de essentie is hoever het engagement van die firma's in de F1 gaat. En bij Red Bull en Petronas zit dat wel een stuk hoger dan bij pakweg NEC en Telmex, dacht ik.
tja, Red Bull was in die tijd toch ook niet veel meer dan een sponsor? Hun engagement nu is natuurlijk te vergelijken met toen. Maar goed, ik begrijp je punt, ik denk alleen niet dat het veel verschil had gemaakt.

NEC is bij nader inzien trouwens toch niet groter als Petronas, de cijfers die ik zag waren in Yen en niet in euro of dollar. Dat maakt nogal een verschil ;)