Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Gerard op 06 november 2014 - 13:55:10
Ik vind het best triest....
HET GAAT OM AUTORACEN...
als je de reacties (hier alleen al) is het al algemeen geaccepteerd en wordt het al als normaal gezien, en moet Giedo zich daar maar bij neerleggen etc..
Maar eigenlijk... slaat het natuurlijk he-le-maal nergens op dat geld de boentoon voert....

Gelukkig hebben we 1 uitzondering in de vorm van Max, maar verder.... pff wassen neus....

Zonder geld hebben we het hier niet eens over Giedo.

Perton

Citaat van: Niels_ op 06 november 2014 - 16:10:47
Citaat van: Perton op 06 november 2014 - 14:27:23
Ik denk namelijk dat Giedo weinig moeite met Ericsson gehad zou hebben.
Tja, je kan je natuurlijk ook de vraag stellen of dat aan de kwaliteiten van Van der Garde of aan die van Ericsson ligt. ;)
In mijn ogen een combinatie van beiden.

Perton

Citaat van: Figge op 06 november 2014 - 15:02:33
Men doet te veel alsof het stiekem een grote schande is om de F1 te komen, doordat je ook financiële middelen mee brengt.
Ik vind van niet, maar ik vind dat er best geklaagd mag worden als iemand die eigenlijk niet zoveel heeft gepresteerd in lagere klassen een stoeltje krijgt. Dat de F1 van zichzelf oneerlijk is, betekent niet dat alles maar zomaar geaccepteerd moet worden. En wat mij betreft behoren Ericsson en Chilton tot die categorie, die zich niet bewezen hebben. Zelfs Gutiérrez vind ik daar wel toe behoren.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 06 november 2014 - 17:54:47
Citaat van: FolkertE op 06 november 2014 - 07:18:32
Rauwig niet nee, maar vind het wel serieus jammer. Liet toch wel leuke dingen zien en is kleine toevoeging aan het veld. Al is het alleen omdat hij Nederlands is.

En persoonlijk vind ik het wel een beetje een naaistreek van Sauber. Vdg heeft meer laten zien dan Ericsson.

Hoezo is het naaien? Was het twee jaar terug ook naaierij dat Vd Garde met al zijn geld andere rijders aan de kant hield?
Het heeft meer te maken met de manier waarop. Het hele jaar houden ze Giedo warm, prijzen ze hem en zeggen ze het een en ander toe en dan op het laatste moment word hij bedankt voor zijn geld en dan voor andere rijder gaan. Ik weet natuurlijk niet precies wat er is afgesproken, maar ik was in de veronderstelling dat Giedo betaalde ook voor volgend jaar een stoeltje te krijgen.

0634

Citaat van: Perton op 06 november 2014 - 18:13:25
Citaat van: Figge op 06 november 2014 - 15:02:33
Men doet te veel alsof het stiekem een grote schande is om de F1 te komen, doordat je ook financiële middelen mee brengt.
Ik vind van niet, maar ik vind dat er best geklaagd mag worden als iemand die eigenlijk niet zoveel heeft gepresteerd in lagere klassen een stoeltje krijgt. Dat de F1 van zichzelf oneerlijk is, betekent niet dat alles maar zomaar geaccepteerd moet worden. En wat mij betreft behoren Ericsson en Chilton tot die categorie, die zich niet bewezen hebben. Zelfs Gutiérrez vind ik daar wel toe behoren.
Giedo ook. Weinig verheffende prestaties. Dus vind ik het persoonlijk niet bijster terecht om nu te gaan roepen dat het grote geld regeert en dat dat sucks. Zonder geld was Giedo nooit ergens gekomen. Want alleen van zijn prestaties in de autosport wordt niemand opgewonden.

0634

Citaat van: FolkertE op 06 november 2014 - 18:24:05
Citaat van: Jeroen op 06 november 2014 - 17:54:47
Citaat van: FolkertE op 06 november 2014 - 07:18:32
Rauwig niet nee, maar vind het wel serieus jammer. Liet toch wel leuke dingen zien en is kleine toevoeging aan het veld. Al is het alleen omdat hij Nederlands is.

En persoonlijk vind ik het wel een beetje een naaistreek van Sauber. Vdg heeft meer laten zien dan Ericsson.

Hoezo is het naaien? Was het twee jaar terug ook naaierij dat Vd Garde met al zijn geld andere rijders aan de kant hield?
Het heeft meer te maken met de manier waarop. Het hele jaar houden ze Giedo warm, prijzen ze hem en zeggen ze het een en ander toe en dan op het laatste moment word hij bedankt voor zijn geld en dan voor andere rijder gaan. Ik weet natuurlijk niet precies wat er is afgesproken, maar ik was in de veronderstelling dat Giedo betaalde ook voor volgend jaar een stoeltje te krijgen.

Ik heb geen idee wat er afgesproken is. Ik weet alleen dat iemand anders meer betaalde. Daarover mag je als je Giedo bent niet klagen, want meer bieden dan anderen is de enige reden waarom hij de F1 heeft gehaald.

Als er daadwerkelijk harde afspraken zijn gemaakt over volgend jaar, ja, dan mag hij daar natuurlijk wel over klagen. Maar goed, dat kan ik niet beoordelen.

Perton

Nuja Blick was de originele bron achter het Ericsson-verhaal en ook de originele bron achter het Van der Garde-verhaal (als in dat Van der Garde een contract had getekend). Binnen een paar dagen van elkaar. Dan kan er wel heel pietje precies worden gedaan dat er niks officieels is gezegd over Van der Garde en dat het ook maar een verhaal is van een krant, maar aangezien ook andere betrouwbare bronnen het over een Van der Garde-contract hadden, is het realistischer om aan te nemen dat dat verhaal klopt, dan dat het niet klopt. In die zin is hij wel degelijk gewoon aan het lijntje gehouden. Maar dat is gezien de situatie bij Sauber ook niet zo gek en is verder ook geen reden tot klagen. Maar ik kan me best voorstellen dat iemand dan de term naaien gebruikt, ook al ben ik het daar zelf wat minder mee eens.

Perton

Citaat van: Jeroen op 06 november 2014 - 18:25:16
Giedo ook. Weinig verheffende prestaties. Dus vind ik het persoonlijk niet bijster terecht om nu te gaan roepen dat het grote geld regeert en dat dat sucks.
Maar behalve Gerard, wie doet dat dan?  Folkert heeft het (of ik moet zijn posts verkeerd lezen) alleen over het schenden van gemaakte afspraken (wat los staat van budgettaire zaken) en voor de rest haalt iedereen zijn schouders een beetje op om het nieuws. Dus ik snap niet zo goed waar je heen wilt met je post.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 06 november 2014 - 18:27:17
Citaat van: FolkertE op 06 november 2014 - 18:24:05
Citaat van: Jeroen op 06 november 2014 - 17:54:47
Citaat van: FolkertE op 06 november 2014 - 07:18:32
Rauwig niet nee, maar vind het wel serieus jammer. Liet toch wel leuke dingen zien en is kleine toevoeging aan het veld. Al is het alleen omdat hij Nederlands is.

En persoonlijk vind ik het wel een beetje een naaistreek van Sauber. Vdg heeft meer laten zien dan Ericsson.

Hoezo is het naaien? Was het twee jaar terug ook naaierij dat Vd Garde met al zijn geld andere rijders aan de kant hield?
Het heeft meer te maken met de manier waarop. Het hele jaar houden ze Giedo warm, prijzen ze hem en zeggen ze het een en ander toe en dan op het laatste moment word hij bedankt voor zijn geld en dan voor andere rijder gaan. Ik weet natuurlijk niet precies wat er is afgesproken, maar ik was in de veronderstelling dat Giedo betaalde ook voor volgend jaar een stoeltje te krijgen.

Ik heb geen idee wat er afgesproken is. Ik weet alleen dat iemand anders meer betaalde. Daarover mag je als je Giedo bent niet klagen, want meer bieden dan anderen is de enige reden waarom hij de F1 heeft gehaald.

Als er daadwerkelijk harde afspraken zijn gemaakt over volgend jaar, ja, dan mag hij daar natuurlijk wel over klagen. Maar goed, dat kan ik niet beoordelen.
Dan zijn we het eens hier over. Klagen mag altijd, daarvoor heeft iedereen recht op zijn mening. (En hebben wij ook weer wat om over te klagen :P) Maar zoals Perton zei was ik ook niet heel geschokt en is het helaas pindakaas.
En zoals Perton al zei, mijn probleem ligt meer bij het schende van eventueel gemaakte afspraken. En natuurlijk weet ik ook niks daarover en moet ik uitgaan van alles wat er door jullie en andere internetgangers overal gepresenteerd word.
Maar zoals ik had begrepen waren er tussen Sauber en Giedo al best wat vaste of concrete afspraken gemaakt. Ik denk namelijk niet dat Giedo een man is die zomaar iets roept. Hij was namelijk erg zeker dus ik ga er van uit dat er al wel wat op papier stond alleen nog de puntjes op de I moesten en de handtekening.

Maar als het klopt dat zijn contract is afgekocht( ik weet niet meer wie het hier heeft gezegd) dan is het natuurlijk naaistreek eerste klas. Maar goed, dat weten we dus (nog) niet.

Perton

Mwoah eind vorig seizoen was Van der Garde ook vrij zeker van een nieuw racestoeltje bij Caterham als ik het me goed herinner. Dus om nou te zeggen dat ie niet zomaar iets roept klopt denk ik ook niet helemaal ;). Misschien is die wel gewoon wat te naïef voor deze sport, dat zou kunnen.

0634

Citaat van: Perton op 06 november 2014 - 18:35:38
Citaat van: Jeroen op 06 november 2014 - 18:25:16
Giedo ook. Weinig verheffende prestaties. Dus vind ik het persoonlijk niet bijster terecht om nu te gaan roepen dat het grote geld regeert en dat dat sucks.
Maar behalve Gerard, wie doet dat dan?  Folkert heeft het (of ik moet zijn posts verkeerd lezen) alleen over het schenden van gemaakte afspraken (wat los staat van budgettaire zaken) en voor de rest haalt iedereen zijn schouders een beetje op om het nieuws. Dus ik snap niet zo goed waar je heen wilt met je post.

Het was niet kritisch naar jou toe (ik dacht erover toen ik typte omdat er bij te vermelden, maar dat deed ik helaas niet maar had ik dus wel moeten doen) maar meer een aanvulling.

En Folkert zegt: 'En persoonlijk vind ik het wel een beetje een naaistreek van Sauber. Vdg heeft meer laten zien dan Ericsson.'

Dat duidt m.i. niet op gemaakte afspraken maar op gewipt zijn op basis van budget. Anders snap ik deze opmerking niet. De gemaakte afspraken kwamen pas een post later op de proppen.

0634

RTL GP radio gaat vanavond iets zeggen over dat Sauber contractbreuk pleegt volgens Mol.

Arthur

Volgens mij heb ik dit scenario al eens voorspeld in het GVD Topic. Geld van Giedo hard nodig voor 2014 om vervolgens in 2015.... Tja, we hebben het over F1 en dus.... ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

FolkertE

Citaat van: Perton op 06 november 2014 - 18:48:10
Mwoah eind vorig seizoen was Van der Garde ook vrij zeker van een nieuw racestoeltje bij Caterham als ik het me goed herinner. Dus om nou te zeggen dat ie niet zomaar iets roept klopt denk ik ook niet helemaal ;). Misschien is die wel gewoon wat te naïef voor deze sport, dat zou kunnen.
Volgens mij was hij ook zeker, maar wilde hij zelf niet. Hij koos dus toen voor stoeltje als test rijder. Maar ik vind het wel jammer dat hij er niet rijd, maar wakker van liggen zal ik zeker niet.

@Jeroen: Ok, er is dus nog al wat gaande daar. Sutil zegt op verschillende engelstalige sites ook dat hij nog gesprekken aangaat met Sauber.
het is dus ook helemaal niet zeker allemaal. En was Mrx (ik ben de echte naam vergeten.) ooit ook niet 3 weken voor het seizoen vervangen omdat zijn sponsoren toch niet betaald hadden?

0634

Nou ja... niet zeker? Ik zie Giedo niet meer in die auto terecht komen.  Dat kan niet meer.