Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

FolkertE

Ik denk dat mensen serieus de kwaliteiten van Giedo onderschatten. Hij is geen supertop potentieel zoals Max, maar wel goede degelijke coureur die gewoon talent heeft om kansen te pakken als ze er zijn. Denk aan Monaco en Spa 2012.

Matthijs

Ja, en hetzelfde geldt voor Nasr.

Ik vind het jammer dat Vd Garde geen plekje in de F1 heeft. Ik vind het een prima vent en best wel een beetje getalenteerd en dankzij het geld van Boekhoorn best interessant. Maar je kunt Sauber niet aanvallen dat het kiest voor de grootste buidels, een kat in het nauw maakt rare sprongen. Gelukkig voor de sport is 'paydriver' Nasr best talentvol.

FolkertE

Citaat van: Matthijs op 06 november 2014 - 14:11:20
Ja, en hetzelfde geldt voor Nasr.

Ik vind het jammer dat Vd Garde geen plekje in de F1 heeft. Ik vind het een prima vent en best wel een beetje getalenteerd en dankzij het geld van Boekhoorn best interessant. Maar je kunt Sauber niet aanvallen dat het kiest voor de grootste buidels, een kat in het nauw maakt rare sprongen. Gelukkig voor de sport is 'paydriver' Nasr best talentvol.
ik heb geen idee hoe het precies is gegaan, maar als ze mondeling het zitje al hadden beloofd en in ver gevorderde staat van contractbesprekingen waren, ( of zelfs ondertekend en afgekocht, als het waar is wat ik hier lees) is dat toch wel erge naai streek.
Als dat zo is mag Sauber van mij lansloos onderaan bungelen

Breaktest

Citaat van: Perton op 06 november 2014 - 13:57:52
Want als Sauber de afgelopen twee jaar puur 100% op talent had gekozen, had Van der Garde er ook in gezeten? Kom op, doe niet zo naïef. Van der Garde had zijn potentiële stoeltje ook gewoon te danken aan geld. Als het puur om talent ging, hadden ze Frijns dit jaar namelijk wel een racecontract aangeboden.

En daarbij, Nasr is een uitstekende coureur, alleen iemand waarvan ik vind dat zijn progressie dit jaar een beetje is stil komen te staan, daarom vraag ik me af of hij het wel echt gaat redden in de F1. Maar het is wel degelijk iemand die gewoon recht heeft op een kans, daar heeft zijn budget verder niks mee te maken.

Maar ga alsjeblieft niet klagen over dat coureurs met geld Van der Garde nu verslaan als je dondersgoed weet dat Van der Garde zijn carrière ook aan geld te danken heeft.
Ik begrijp de teleurstelling van Gerard maar ben het 100% eens met Perton. De enige die je mag beklagen is de coureur zonder geld, zijn naam kennen we zo langzamerhand wel. En nog iemand: de pure race-fan. Eigenlijk is de laatste die mij nog het meest aan het hart gaat, niet in de laatste plaats omdat ik mezelf altijd zo heb gezien. De ultieme oplossing, noem het een inzicht,  die ik voor mezelf ooit heb bedacht is F1 niet langer als sport zien, aangezien sport vrije toegang impliceert en gelijke kansen voor iedereen, maar op de eerste plaats als circus (een nogal leugenachtig circus juist omdat men het maar al te graag als sport presenteert). Iedereen die het woord sport in deze context gebruikt wantrouw ik voor 100%.

Perton

Citaat van: FolkertE op 06 november 2014 - 14:08:45
Ik denk dat mensen serieus de kwaliteiten van Giedo onderschatten. Hij is geen supertop potentieel zoals Max, maar wel goede degelijke coureur die gewoon talent heeft om kansen te pakken als ze er zijn. Denk aan Monaco en Spa 2012.
Ik ben een van de grootste fans van Van der Garde op dit forum, misschien wel de grootste, maar ik ga niet doen alsof hij puur om zijn talent bij Sauber in beeld was.

Figge

Daar heb je ook gelijk in. F1 is wel een sport, maar alleen tijdens de sessies op de baan. De rest is (show) business. Met grote belangen.

Figge

Citaat van: Perton op 06 november 2014 - 14:18:33
Citaat van: FolkertE op 06 november 2014 - 14:08:45
Ik denk dat mensen serieus de kwaliteiten van Giedo onderschatten. Hij is geen supertop potentieel zoals Max, maar wel goede degelijke coureur die gewoon talent heeft om kansen te pakken als ze er zijn. Denk aan Monaco en Spa 2012.
Ik ben een van de grootste fans van Van der Garde op dit forum, misschien wel de grootste, maar ik ga niet doen alsof hij puur om zijn talent bij Sauber in beeld was.

Ik vind het serieus jammer dat Giedo niet rijdt volgend jaar. Zeker omdat hij degelijk met de juiste dingen bezig was om een stoeltje te krijgen. Dat vind ik niet omdat hij een Nederlanders is, maar omdat hij daar voldoende resultaten in lagere klassen voor heeft laten zien. Persoonlijk vind ik Frijns minder dan Giedo. Heeft niet eens met snelheid te maken. Maar meer houding en gedrag.

Perton

Ik vind het ook oprecht jammer. Ik denk namelijk dat Giedo weinig moeite met Ericsson gehad zou hebben. Ik zou een line-up Giedo/Nasr echt heel mooi hebben gevonden.

Figge

Citaat van: Perton op 06 november 2014 - 14:27:23
Ik vind het ook oprecht jammer. Ik denk namelijk dat Giedo weinig moeite met Ericsson gehad zou hebben. Ik zou een line-up Giedo/Nasr echt heel mooi hebben gevonden.

Oh absoluut. Nasr en GvdG had mooi geweest. Denk gelijkwaardig. Ik denk dat ie Ericsson onder het vloerkleed had gereden.

FolkertE

Citaat van: Perton op 06 november 2014 - 14:18:33
Citaat van: FolkertE op 06 november 2014 - 14:08:45
Ik denk dat mensen serieus de kwaliteiten van Giedo onderschatten. Hij is geen supertop potentieel zoals Max, maar wel goede degelijke coureur die gewoon talent heeft om kansen te pakken als ze er zijn. Denk aan Monaco en Spa 2012.
Ik ben een van de grootste fans van Van der Garde op dit forum, misschien wel de grootste, maar ik ga niet doen alsof hij puur om zijn talent bij Sauber in beeld was.
het was overigens niet specifiek gericht op iemand. Maar je hebt gelijk, dat heb ik precies het zelfde. Geld is voor Giedo van groot belang geweest.

Figge

Men doet te veel alsof het stiekem een grote schande is om de F1 te komen, doordat je ook financiële middelen mee brengt.
Ook voor een Chilton en Ericsson, en mindere mate voor GvdG of een Nasr, dat ze bakken met talent hebben om een raceauto snel over een circuit knallen. Ik zie dat niet eigenlijk. Tuurlijk, titels gaan ze niet halen. Maar ze zijn geloofwaardig als F1 rijder. Dat er ook anderen zijn die net zoveel talent hebben of misschien zelfs meer, maar niet de F1 halen. Tsja thats life. Noem het de grote shootout der lagere raceklassen. Onee ander topic.

Niels_

Citaat van: Perton op 06 november 2014 - 14:27:23
Ik denk namelijk dat Giedo weinig moeite met Ericsson gehad zou hebben.
Tja, je kan je natuurlijk ook de vraag stellen of dat aan de kwaliteiten van Van der Garde of aan die van Ericsson ligt. ;)

FolkertE

Als we Suril moeten geloven is er niet eens zekerheid dat beide coureurs volgend jaar rijden. Of dat Sauber überhaupt rijd.

Pancake Shield

Citaat van: FolkertE op 06 november 2014 - 16:15:49
Als we Suril moeten geloven is er niet eens zekerheid dat beide coureurs volgend jaar rijden. Of dat Sauber überhaupt rijd.

Sutil is natuurlijk zuur dat hij niet rijdt volgend jaar, maar ik vind zijn opmerking het feit of Sauber al dan niet aan de start staat volgend jaar boeiender. Vooral, omdat schijnt gezegd te hebben: "Er is niks veranderd ten opzichte van vorige week, dus eerst maar eens afwachten"
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

0634

Citaat van: FolkertE op 06 november 2014 - 07:18:32
Rauwig niet nee, maar vind het wel serieus jammer. Liet toch wel leuke dingen zien en is kleine toevoeging aan het veld. Al is het alleen omdat hij Nederlands is.

En persoonlijk vind ik het wel een beetje een naaistreek van Sauber. Vdg heeft meer laten zien dan Ericsson.

Hoezo is het naaien? Was het twee jaar terug ook naaierij dat Vd Garde met al zijn geld andere rijders aan de kant hield?