Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Figge

Jammer van Giedo. Hij is denk ik beter dan de meeste denken. Hij is zeker niet slechter dan Nasr en Ericsson. Maar goed, F1 is F1 en het kan alle kanten op. Sauber heeft nu denk ik 2 paydrivers die beiden meer geld meenemen dan hij kan. Daarnaast denk ik dat deze sponsoren het geld voor het grootste deel al hebben overgemaakt op de rekening van het team als blijk van goede wil.

Breaktest

Citaat van: NielsD op 06 november 2014 - 00:17:58
Dat was  het einde van de Formule 1-carriere van Giedo. Felipe Nasr wordt volgend jaar coureur bij Sauber en niet Giedo.
Nou dan zitten Bild en de Zwitserse media er weer eens goed naast. Maar ach, nu Caterham en Marussia er misschien volgend jaar toch weer bij zijn, kan Giedo zijn wachtkamerloopbaan nog wel met een paar maandjes verlengen...

Matthijs

Citaat van: Zwitserse Blick
Hülkenberg: «Am Dienstag habe ich noch mit Giedo van der Garde geredet. Und er war so froh, dass er nächstes Jahr bei Sauber fahren darf.»

Dank seinem schwerreichen holländischen Schwiegervater (McGregor-Mode, Zeitungen) waren die rund 20 Millionen Franken Mitgift kein echtes Problem. Van der Garde hatte ja schon dieses Jahr als Sauber-Ersatzfahrer einige Millionen ins Zürcher Oberland überwiesen.

Und jetzt dieser Schock. Was ist da passiert? Werner Heinz zu Blick.ch: «Unglaublich. Am Sonntag nach dem Rennen in Austin habe ich mit Van der Garde noch in der Amber Lounge auf seinen Vertrag angestossen!»

Es hiess sogar, dass sich Giedos Schwiegervater im Sauber-Team eingekauft habe. Und jetzt fährt Felipe Nasr, der bisherige Williams-Ersatzpilot, im SauberC34-Ferrari. Mit dem Logo des südamerikanischen Bankriesen Banco do Brasil (1808 gegründet) auf den Seitenkästen und auf der Rückseite des Heckflügels.

Vertaald via Google:
"Hulkenberg: "Op dinsdag sprak ik met Giedo van der Garde. En hij was zo blij dat hij mag rijden bij Sauber volgend jaar. "

Dankzij de steenrijke Nederlandse schoonvader (McGregor Fashion, kranten), de ongeveer 20 miljoen frank bruidsschat waren niet echt een probleem. Van der Garde had dit jaar al betaald als Sauber reserverijder een paar miljoen in het Zürich Oberland.

En nu deze schok. Wat is er gebeurd sinds? Werner Heinz naar Blick.ch: "Het is ongelooflijk. Op zondag na de race in Austin, heb ik met Van der Garde in de Amber Lounge geopend op zijn contract! "

Er werd zelfs gezegd dat Giedos schoonvader het Sauber team had gekocht. En nu rijdt Felipe Nasr, de voormalige Williams reserverijder, in SauberC34-Ferrari. Met het logo van de Belgische bancaire reus Banco do Brasil aan de zijkanten en aan de achterkant van de achtervleugel."

Of Blick pleit zich vrij dat zij het verkeerd hadden, of Vd Garde is echt gepiepeld. Wie het weet mag het zeggen.

Breaktest

Terzijde: het geval Giedo is ook een kraakheldere boodschap aan Robin Frijns - voor het geval hij nog enige hoop zou hebben gehad.
Dus inpakken en zou gauw mogelijk wegwezen. Zo werkt het nu eenmaal in de F1.

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Breaktest

Citaat van: Matthijs op 06 november 2014 - 10:17:37
Citaat van: Zwitserse Blick
Hülkenberg: «Am Dienstag habe ich noch mit Giedo van der Garde geredet. Und er war so froh, dass er nächstes Jahr bei Sauber fahren darf.»

Dank seinem schwerreichen holländischen Schwiegervater (McGregor-Mode, Zeitungen) waren die rund 20 Millionen Franken Mitgift kein echtes Problem. Van der Garde hatte ja schon dieses Jahr als Sauber-Ersatzfahrer einige Millionen ins Zürcher Oberland überwiesen.

Und jetzt dieser Schock. Was ist da passiert? Werner Heinz zu Blick.ch: «Unglaublich. Am Sonntag nach dem Rennen in Austin habe ich mit Van der Garde noch in der Amber Lounge auf seinen Vertrag angestossen!»

Es hiess sogar, dass sich Giedos Schwiegervater im Sauber-Team eingekauft habe. Und jetzt fährt Felipe Nasr, der bisherige Williams-Ersatzpilot, im SauberC34-Ferrari. Mit dem Logo des südamerikanischen Bankriesen Banco do Brasil (1808 gegründet) auf den Seitenkästen und auf der Rückseite des Heckflügels.

Vertaald via Google:
"Hulkenberg: "Op dinsdag sprak ik met Giedo van der Garde. En hij was zo blij dat hij mag rijden bij Sauber volgend jaar. "

Dankzij de steenrijke Nederlandse schoonvader (McGregor Fashion, kranten), de ongeveer 20 miljoen frank bruidsschat waren niet echt een probleem. Van der Garde had dit jaar al betaald als Sauber reserverijder een paar miljoen in het Zürich Oberland.

En nu deze schok. Wat is er gebeurd sinds? Werner Heinz naar Blick.ch: "Het is ongelooflijk. Op zondag na de race in Austin, heb ik met Van der Garde in de Amber Lounge geopend op zijn contract! "

Er werd zelfs gezegd dat Giedos schoonvader het Sauber team had gekocht. En nu rijdt Felipe Nasr, de voormalige Williams reserverijder, in SauberC34-Ferrari. Met het logo van de Belgische bancaire reus Banco do Brasil aan de zijkanten en aan de achterkant van de achtervleugel."

Of Blick pleit zich vrij dat zij het verkeerd hadden, of Vd Garde is echt gepiepeld. Wie het weet mag het zeggen.
Nou, dat rammelt als een oude spyker...

Matthijs

Citaat van: Maikel0230 op 06 november 2014 - 10:19:10
http://www.ad.nl/ad/nl/1020/Formule-1/article/detail/3783984/2014/11/06/Boze-Van-der-Garde-heroverweegt-loopbaan-Formule-1.dhtml

OK, gepiepeld dus. Slechte zaak van Sauber. Maar voor de objectieve F1-fan is Nasr natuurlijk helemaal niet zo verkeerd. Als Vd Garde goed genoeg gepresteerd heeft voor een stoeltje in de F1, dan heeft Nasr dat zeker ook.

Blijft voor mij de vraag: waarom willen rijders per sé in de F1 rijden, is dat vooral een prestige- en geldkwestie? Er zijn zat leuke(re) raceklassen. Op 23 oktober schreeft Vd Garde nota bene zelf op zijn twitter: "I think if you ask any driver, karting is everyone's favorite type of racing."

Maikel0230

Mmm de woede van Giedo is blijkbaar ergens op gebaseerd volgens ons Linda

Citaat van:  Linda van der HeideToen Hülkenberg het nieuws gisteravond hoorde zei hij: «Das darf doch nicht wahr sein», «Am Dienstag habe ich noch mit Giedo geredet. Und er war so froh, dass er nächstes Jahr bei Sauber fahren darf.»

Blijkbaar had hij een akkoord met Sauber?? Althans niet op papier dan

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Breaktest

Citaat van: Maikel0230 op 06 november 2014 - 11:17:36
Mmm de woede van Giedo is blijkbaar ergens op gebaseerd volgens ons Linda

Citaat van:  Linda van der HeideToen Hülkenberg het nieuws gisteravond hoorde zei hij: «Das darf doch nicht wahr sein», «Am Dienstag habe ich noch mit Giedo geredet. Und er war so froh, dass er nächstes Jahr bei Sauber fahren darf.»

Blijkbaar had hij een akkoord met Sauber?? Althans niet op papier dan
Giedo - en dat siert hem - is altijd al aan de optimistische kant geweest. Waarschijnlijk is Banco do Brasil vrij laat in beeld gekomen en hebben ze Giedo/Boekhoorn aan het lijntje gehouden voor het geval die deal afketste. Onfatsoenijk? Ja. Maar dat zijn nu eenmaal de standaard omgangsvormen in F1.

Maikel0230

Tja het is en blijft een business natuurlijk, moet Giedo maar accepteren.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

SDG

Citaat van: Breaktest op 06 november 2014 - 11:28:21
Giedo - en dat siert hem - is altijd al aan de optimistische kant geweest. Waarschijnlijk is Banco do Brasil vrij laat in beeld gekomen en hebben ze Giedo/Boekhoorn aan het lijntje gehouden voor het geval die deal afketste. Onfatsoenijk? Ja. Maar dat zijn nu eenmaal de standaard omgangsvormen in F1.

Denk maar terug aan Jos Verstappen of Pedro de la Rosa in hun Arrows-periode...

Maikel0230

Waarschijnlijk is dit dan ook een middelvinger is naar Ferrari van Sauber?

We weten dat Ferrari graag Marciello wou stallen bij Sauber

Maar.... Mattiachi had in Austin straffe uitspraken gedaan over de kleine teams en dat is misschien in het verkeerde keelgat geschoten van Kaltenborn en Sauber?

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

#1992
Ik las ook dat Sauber zelfs het contract met Van der Garde heeft moeten afkopen. Als dat zo is, hebben ze dat nu met twee coureurs gedaan, ook met Sutil. Dan moeten Ericsson en Nasr wel heel veel betalen willen ze dat met twee coureurs kunnen doen.

-edit- Frijns, Sirotkin, De Silvestro, Sutil en Van der Garde... in ruim een jaar tijd allemaal mooie praatjes en/of doorlopende contracten waar uiteindelijk niets van terecht is gekomen. Zegt dat iets over de situatie bij Sauber of over Kaltenborn?

Gerard

Ik vind het best triest....
HET GAAT OM AUTORACEN...
als je de reacties (hier alleen al) is het al algemeen geaccepteerd en wordt het al als normaal gezien, en moet Giedo zich daar maar bij neerleggen etc..
Maar eigenlijk... slaat het natuurlijk he-le-maal nergens op dat geld de boentoon voert....

Gelukkig hebben we 1 uitzondering in de vorm van Max, maar verder.... pff wassen neus....

Perton

Want als Sauber de afgelopen twee jaar puur 100% op talent had gekozen, had Van der Garde er ook in gezeten? Kom op, doe niet zo naïef. Van der Garde had zijn potentiële stoeltje ook gewoon te danken aan geld. Als het puur om talent ging, hadden ze Frijns dit jaar namelijk wel een racecontract aangeboden.

En daarbij, Nasr is een uitstekende coureur, alleen iemand waarvan ik vind dat zijn progressie dit jaar een beetje is stil komen te staan, daarom vraag ik me af of hij het wel echt gaat redden in de F1. Maar het is wel degelijk iemand die gewoon recht heeft op een kans, daar heeft zijn budget verder niks mee te maken.

Maar ga alsjeblieft niet klagen over dat coureurs met geld Van der Garde nu verslaan als je dondersgoed weet dat Van der Garde zijn carrière ook aan geld te danken heeft.