Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Figge

Citaat van: Franky R. op 05 november 2014 - 17:24:27
http://www.gppits.net/nieuws/boullier_alonso_moet_opschieten/


Toneelspel of niet? Boullier voert de druk op.

En terecht. Nu is er helaas geen alternatief van gelijke kwaliteit beschikbaar op het moment. Of ze moeten via een slinkse constructie met Vettel hebben.
Maar gezien de radiostile rondom Vettel, heeft het geen twijfel dat hij wel klaar is met Ferrari. Maar het is wachten op wat er tussen Ferrari en Alonso wordt afgesproken denk ik. Zolang kan Vettel nog niet aangekondigd worden. Komend weekend zal misschien weer eea ophelderen.

Figge

Citaat van: Tuesday op 05 november 2014 - 17:44:52
tja, Button is inmiddels toch wel een sierraad voor de sport geworden. De laatste weken begint hij toch weer indruk te maken waardoor ik weer ga twijfelen.. afgelopen zondag ook nog weer een prachtig duel met Alonso. Maar toch denk ik dat McLaren gaat kiezen voor Magnussen. Wellicht dat Button nog elders onderdak kan vinden? 

Als Button niet bij McLaren gaat rijden stopt ie denk ik met F1. Om nog verder achteruit te gaan op de grid moet je als voormalig WK toch ook niet willen.

Tuesday

Citaat van: Figge op 05 november 2014 - 17:47:23
Citaat van: Tuesday op 05 november 2014 - 17:44:52
tja, Button is inmiddels toch wel een sierraad voor de sport geworden. De laatste weken begint hij toch weer indruk te maken waardoor ik weer ga twijfelen.. afgelopen zondag ook nog weer een prachtig duel met Alonso. Maar toch denk ik dat McLaren gaat kiezen voor Magnussen. Wellicht dat Button nog elders onderdak kan vinden? 

Als Button niet bij McLaren gaat rijden stopt ie denk ik met F1. Om nog verder achteruit te gaan op de grid moet je als voormalig WK toch ook niet willen.
denk ook niet dat dat gaat gebeuren, maar bv Lotus (met een Mercedes motor) of FI zou meer een stap opzij zijn in vergelijking met de afgelopen 2 jaar. Maar k denk ook dat het einde verhaal is. Button is ook wel iemand die een externe trigger nodig heeft, strijden om het WK, of met Hamilton. Naast Alonso zou ie ook best kunnen verrassen, al speelt zn leeftijd misschien niet echt meer mee.

FolkertE

Iemand wel eens gedacht aan de mogelijkheid dat Alonso Rosberg vervangt? Ik weet niet of ik het hier al keer heb gezegd, maar op andere sites etc heb ik het wel eens aan gegeven. Dat Mercedes Alonso wil is wel duidelijk. Rosberg is officieel al wel vast gelegd, maar wat beteken contracten nou echt?
Mercedes heeft al wel tussen neus en lippen door laten schemeren erg gecharmeerd te zijn van Alonso. Rosberg lijkt sinds Spa helemaal murw gereden te zijn. Oogt onderdrukt, zwak en teleur gesteld. Mclaren heeft ooit interesse getoond in Rosberg.
Dus wie weet rijd Alonso naast Hamilton in Mercedes.
En ook al wil hij makkelijk een wk winnen, is die kans groter in een Mercedes met 1 van de beste als teamgenoot, dan in een auto duidelijk niet snel genoeg om überhaupt kans te maken.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 05 november 2014 - 18:19:24
Iemand wel eens gedacht aan de mogelijkheid dat Alonso Rosberg vervangt? Ik weet niet of ik het hier al keer heb gezegd, maar op andere sites etc heb ik het wel eens aan gegeven. Dat Mercedes Alonso wil is wel duidelijk. Rosberg is officieel al wel vast gelegd, maar wat beteken contracten nou echt?
Mercedes heeft al wel tussen neus en lippen door laten schemeren erg gecharmeerd te zijn van Alonso. Rosberg lijkt sinds Spa helemaal murw gereden te zijn. Oogt onderdrukt, zwak en teleur gesteld. Mclaren heeft ooit interesse getoond in Rosberg.
Dus wie weet rijd Alonso naast Hamilton in Mercedes.
En ook al wil hij makkelijk een wk winnen, is die kans groter in een Mercedes met 1 van de beste als teamgenoot, dan in een auto duidelijk niet snel genoeg om überhaupt kans te maken.
wel aan gedacht, maar lijkt me geen mogelijkheid. Juist omdat Rosberg er na Spa als een mak hondje bij is gaan liggen. Prima 2e man voor Mercedes, al blijft hij met zn snelheid over 1 rondje altijd in het vaarwater van Lewis zitten.
Wat blijf jij doorzagen over Rosberg trouwens!?

FolkertE

Ik blijf door  zagen over Rosberg? Wat dan? En zo vaak heb ik het nou niet over Rosberg. En wat dan nog? hij is toch een coureur?

0634

Denk niet dat hij weggaat daar.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 05 november 2014 - 19:43:14
Denk niet dat hij weggaat daar.
Denk het persoonlijk ook niet. Maar zeg nooit nooit.

0634

Ik zeg ook niet nooit want hij gaat daar ooit weg, maar niet deze winter. Bovendien zal Lewis het niet leuk vinden.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 05 november 2014 - 19:25:40
Ik blijf door  zagen over Rosberg? Wat dan? En zo vaak heb ik het nou niet over Rosberg. En wat dan nog? hij is toch een coureur?
murv gereden, onderdrukt, zwak en teleurgesteld. En dat soort termen heb je wel vaker gebruikt de laatste tijd, terwijl Rosberg gewoon een prima seizoen rijdt. Minder als Hamilton idd, maar je overdrijft het wel enorm. En waarom? Wings zei het past treffend, als Rosberg er geen reet van kan, dan is Hamilton niet veel beter.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 05 november 2014 - 19:47:30
Ik zeg ook niet nooit want hij gaat daar ooit weg, maar niet deze winter. Bovendien zal Lewis het niet leuk vinden.
Oh  nee, ik bedoelde ook zeker niet deze winter. Maar misschien in 2016 wel. Rosberg heeft een contract, dat is een feit en net als Hamilton dienen ze die in principe gewoon uit. Maar als de spanning tussen de 2 nog steeds elke keer hoog oploopt, zie ik ze een van de contracten nog wel ontbinden. En soms lijkt het als of Mercedes de voorkeur geeft aan Lewis.

0634

Citaat van: Tuesday op 05 november 2014 - 19:57:32
Citaat van: FolkertE op 05 november 2014 - 19:25:40
Ik blijf door  zagen over Rosberg? Wat dan? En zo vaak heb ik het nou niet over Rosberg. En wat dan nog? hij is toch een coureur?
murv gereden, onderdrukt, zwak en teleurgesteld. En dat soort termen heb je wel vaker gebruikt de laatste tijd, terwijl Rosberg gewoon een prima seizoen rijdt. Minder als Hamilton idd, maar je overdrijft het wel enorm. En waarom? Wings zei het past treffend, als Rosberg er geen reet van kan, dan is Hamilton niet veel beter.

Dat ben ik met je eens. Want Rosberg heeft het beste seizoen in zijn loopbaan en zit bovendien in tijd nooit ver achter Hamilton. Wel in resultaat, hij komt ook gewoon te kort tov Lewis, maar het gat in tijd is nooit groot. Dus die krachttermen vind ik persoonlijk ook zwaar overdreven. Webber werd links en rechts om de oren gereden door Vettel, Rosberg nu natuurlijk helemaal niet.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 05 november 2014 - 19:57:32
Citaat van: FolkertE op 05 november 2014 - 19:25:40
Ik blijf door  zagen over Rosberg? Wat dan? En zo vaak heb ik het nou niet over Rosberg. En wat dan nog? hij is toch een coureur?
murv gereden, onderdrukt, zwak en teleurgesteld. En dat soort termen heb je wel vaker gebruikt de laatste tijd, terwijl Rosberg gewoon een prima seizoen rijdt. Minder als Hamilton idd, maar je overdrijft het wel enorm. En waarom? Wings zei het past treffend, als Rosberg er geen reet van kan, dan is Hamilton niet veel beter.
Wil je dan zeggen dat hij sterker er uit is gekomen na zijn laatste nederlaag tegen Hamilton? Of dat hij sinds Spa een echt sterkte indruk maakt tegen Hamilton? Ik gebruik die termen inderdaad, net zoals jij vaak andere termen gebruikt voor bepaalde rijders. Ik heb helemaal niks tegen Rosberg, maar hij presteerd niet echt goed meer als titel kandidaat.
Ja Wings zei dat inderdaad, maar hij houd zijn eigen criteria niet in stand door andere coureurs niet met de zelfde waardes te beoordelen. Alonso zou in zijn ogen net iets beter dan Rosberg, maar net iets slechter dan Hamilton. Ik overdrijf niet, ik zeg wat ik denk.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 05 november 2014 - 21:40:17
Citaat van: Tuesday op 05 november 2014 - 19:57:32
Citaat van: FolkertE op 05 november 2014 - 19:25:40
Ik blijf door  zagen over Rosberg? Wat dan? En zo vaak heb ik het nou niet over Rosberg. En wat dan nog? hij is toch een coureur?
murv gereden, onderdrukt, zwak en teleurgesteld. En dat soort termen heb je wel vaker gebruikt de laatste tijd, terwijl Rosberg gewoon een prima seizoen rijdt. Minder als Hamilton idd, maar je overdrijft het wel enorm. En waarom? Wings zei het past treffend, als Rosberg er geen reet van kan, dan is Hamilton niet veel beter.

Dat ben ik met je eens. Want Rosberg heeft het beste seizoen in zijn loopbaan en zit bovendien in tijd nooit ver achter Hamilton. Wel in resultaat, hij komt ook gewoon te kort tov Lewis, maar het gat in tijd is nooit groot. Dus die krachttermen vind ik persoonlijk ook zwaar overdreven. Webber werd links en rechts om de oren gereden door Vettel, Rosberg nu natuurlijk helemaal niet.
Ik heb het Wings al vaker gevraagd, en jou volgens mij ook. Rosberg word compleet om de oren gereden door Hamilton. Waarom zou Hamilton 30 seconde voorsprong nemen en zijn materiaal onnodig hard pushen als 3 seconde voorsprong meer dan voldoende is? Hij rijd vaak tot een seconde of 4 voorsprong en consolideert daarna gewoon. Rijd Rosberg sector 1 sneller, rijd Hamilton sector 2 of 3 sneller. Komt hij binnen 2seconde, zet hij even aan en rijd weer naar 3 seconde. Waarom moet Hamilton van jullie perse met 40 of 50 seconde voorsprong winnen? Voor dat jullie zouden zeggen: Hamilton domineert Rosberg? En waarom negeren jullie China, Maleisië Bahrein, Rusland?
Hij wint 10 races, Rosberg slechts 4.

0634

Ik negeer alleen de dingen die er niet zijn. Ik zie alleen de dingen die er wel gebeuren, niet de dingen die niet gebeuren. Ik zie Lewis niet wegrijden omdat hij niet weg rijdt.

Jij trekt allerlei conclusies aan de hand van dingen die niet gebeuren. Jij ziet Lewis een halve minuut wegrijden terwijl we dat geen een keer hebben gezien. Vorig jaar in mijn herinnering ook niet of in ieder geval zelden. Hoe moeten we dan concluderen dat hij dat wel eventjes kan?

Ik zie wel dat Rosberg bij tijd en wijle wat sneller kan zijn, maar doorgaans een tiende tot tweetiende tekort komt. Dat gat is tamelijk constant. Dus komt Rosberg structureel tekort op Lewis, en dus is er maar één de beste. Hamilton. Maar het gat is gewoon klein. Kleiner dan ik vooraf had verwacht. Dat vind ik verre van wegrijden.