Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Breaktest

Citaat van: Arthur op 03 november 2014 - 23:02:17
Citaat van: Jeroen op 03 november 2014 - 22:45:13


Probleem is echter dat het Kimi geen ruk interesseert... Hij heeft nog een contract voor 2015!! Dus Ferrari kan wel pushen maar ik vrees dat het weleens averechts kan uitpakken bij Kimi...
Een jaar vooruit spoelen, dat lijkt me de enige oplossing.

0634

Citaat van: Arthur op 03 november 2014 - 23:09:01
Citaat van: Jeroen op 03 november 2014 - 23:03:43
Citaat van: Arthur op 03 november 2014 - 23:02:17
Citaat van: Jeroen op 03 november 2014 - 22:45:13
Dat men vindt dat hij niet goed presteert maar dat het lastig is om hem te dumpen aangezien ze Alonso al kwijtraken en bovendien niet een rijder eerst contracteren, dan afkopen, dan opnieuw contracteren en dan nog een keer afkopen. Dat zou echt waardeloos zijn.

Bottom line: hij presteert ruk. Wat de reden daarvan is? Men meent dat de auto hem niet ligt. Dat zou kunnen. Ik denk dat het Massa-niveau ook ongeveer zijn niveau is. Dat zou ook kunnen.

Tot slot kan het ook een combi van beiden zijn. Maar links of rechts: hij zal toch eens moeten presteren. Je kan van Rosberg lullen wat je wil, maar soms is hij ineens wel sneller dan Lewis. Die momenten... tja, dat is wel het minste wat je van Kimi ook zou mogen verwachten.

Probleem is echter dat het Kimi geen ruk interesseert... Hij heeft nog een contract voor 2015!! Dus Ferrari kan wel pushen maar ik vrees dat het weleens averechts kan uitpakken bij Kimi...

Dus hij heeft ook nog eens geen eergevoel? Geen competitieve drijfveer? Dat zou hem een vreselijk slechte sportman maken.

Oh dat heeft hij zeker wel. Hij laat zich alleen de wetten niet voorschrijven en is wars van wat anderen vinden en denken wat hij zou moeten doen. Kimi trekt zijn eigen plan en als anderen vinden dat dan tja.... vul maar in ;)

Wie heeft het over wetten voorschrijven? Ferrari vindt dat hij eens beter moet presteren. Dat is geen wetten voorschrijven. Mijn werkgever heeft ook commentaar op me als ik kansen laat liggen.

Pancake Shield

Raikkonen heeft altijd wel een beetje zo'n houding gehad van 'schijt, kan mij niks boeien'. Dat was bij McLaren zo, bij zijn eerste Ferrari-periode, bij Lotus en nu weer. Net zoals tijdens de afgelopen race kan ik mij niet voorstellen dat hij dacht van: 'Ik ga knokken voor die laatste paar punten'. Hij maakte echt een totaal uitgebluste indruk en misschien is hij dat ook. Die suggestie werd in het begin van het jaar al eens gedaan, dat hij geen motivatie meer had en toen werd hijzelf woedend. Mja, wat als hij nu na zo'n lang jaar vol tegenvallers echt geen motivatie meer heeft. Zou het dan voor volgend jaar sowieso gewoon niet beter zijn om een andere coureur in zijn plaats weg te zetten en dan met twee nieuwe coureurs te bouwen aan een nieuwe toekomst (bv net als met Schumacher en Irvine in 1996)
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Vieze baas

Citaat van: Pancake Shield op 04 november 2014 - 10:42:01
Raikkonen heeft altijd wel een beetje zo'n houding gehad van 'schijt, kan mij niks boeien'. Dat was bij McLaren zo, bij zijn eerste Ferrari-periode, bij Lotus en nu weer. Net zoals tijdens de afgelopen race kan ik mij niet voorstellen dat hij dacht van: 'Ik ga knokken voor die laatste paar punten'. Hij maakte echt een totaal uitgebluste indruk en misschien is hij dat ook. Die suggestie werd in het begin van het jaar al eens gedaan, dat hij geen motivatie meer had en toen werd hijzelf woedend. Mja, wat als hij nu na zo'n lang jaar vol tegenvallers echt geen motivatie meer heeft. Zou het dan voor volgend jaar sowieso gewoon niet beter zijn om een andere coureur in zijn plaats weg te zetten en dan met twee nieuwe coureurs te bouwen aan een nieuwe toekomst (bv net als met Schumacher en Irvine in 1996)

Ik denk dat Kimi het niet zoveel kan schelen als hij rond de 8e plek rijdt. Hij wil gewoon winnen en als dat niet kan dan maakt het hem allemaal niet zoveel meer uit.


Leroy

even een straatje of wat naar achteren tov. : Ferrari :
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=62444
Sauber schijnt volgens zwiterse media toch dan giedo in te gaan zetten...  8)

0634

BBC sport meldt dat Alonso-McLaren een done deal is. De enige keus is Button of Magnussen. Schijnbaar nijgt men naar de Deen, en Button zou dicht bij een overgang naar Porsche zitten. Niets nieuws dus. Al meent de Beeb dat de terugkeer van Alonso bij Mac rond is.

Ik ben blij. Blijft mijn team. Met Honda en Alonso keren er toch twee iconen terug.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 04 november 2014 - 22:04:30
BBC sport meldt dat Alonso-McLaren een done deal is. De enige keus is Button of Magnussen. Schijnbaar nijgt men naar de Deen, en Button zou dicht bij een overgang naar Porsche zitten. Niets nieuws dus. Al meent de Beeb dat de terugkeer van Alonso bij Mac rond is.

Ik ben blij. Blijft mijn team. Met Honda en Alonso keren er toch twee iconen terug.
Ik teken dan voor 2016 deel 2 Alonso vs Hamilton. Zou voor mij het droom team zijn.
Jammer voor Button, want sinds 2010 vind ik hem een goede coureur. Van mij mogen Button en Alonso ruilen van plek, maar dat zit er helaas niet in.

0634

Vind het ook jammer, mag hem graag, prima rijder, en toch ook iemand van naam en met allure. Maar goed, ik snap de keuze wel voor de jongere Magnussen. Zeker nadat Perez na een jaartje al werd afgeserveerd, is het wel heel cru om dat nu weer te doen. Hoewel Magnussen in mijn ogen geen wereldtalent is, doet hij ook niet veel verkeerd. Bovendien vind ik het een goede racer.

FolkertE

Hij is inderdaad niet het type Daniel of Valteri, of Hamilton toen hij bij Mclaren kwam. Maar hij doet vrijweinig verkeerd, toont pit doet af en toe leuke dingen. Kan nog veel leren. Ik snap de keuze ook. Button is aan zijn eind en zou hooguit nog 2 jaar op dit niveau verder kunnen denk ik.
Alonso ook niet lang, maar zijn top is veel hoger en heeft dus nog een tijd om op een lager pitje succesvol te zijn. Bij Button is een lager pitje niet succesvol.
En zoals je zegt, na Perez na een jaar te bonsjoeren zouden ze zich nu ongeloofwaardig maken als ze dat weer doen.

Arthur

Ook ik vind dat men dan voor Magnussen moet gaan, jong fris bloed en talent. Button is zondermeer een uitstekend coureur maar ook voor hem komt een moment om afscheid te nemen.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Pancake Shield

Als men moet gaan kiezen tussen Button en Magnussen, dan zeg ik toch (met alle respect voor Button) dat ze voor Magnussen moet kiezen. Zoals al eerder gezegd door anderen. Zowel Button als Alonso hebben niet heel veel jaren nog in zich, dus moeten ze zich ook kunnen focussen op een jong talent. Of Magnussen dat talent is/wordt is dan nog maar heel even de vraag. Maar dan is de keuze Magnussen met een visie op de toekomst een stuk beter dan de keuze Button.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Figge

Plus als Magnussen blijft dan is er ook geen discussie over wie de kopman van het team is. De rolverdeling is nu duidelijk. Met Button is dat toch anders.
Ik denk dat Button net als tegen Hamilton scherper zou zijn met Alonso als teammaat dan met Perez of Magnussen. Ik denk wel dat gezien de fase van zijn carriere Alonso heel stiekem geen interne teamstrijd wil in zijn jacht op titel nummer 3. Hij heeft nu wel te vaak een titel verloren in de laatste race.
Dat hij dit jaar zo makkelijk wint van Kimi zegt natuurlijk niks over hoe het tegen Button zou gaan.

FolkertE

Citaat van: Figge op 05 november 2014 - 08:39:51
Plus als Magnussen blijft dan is er ook geen discussie over wie de kopman van het team is. De rolverdeling is nu duidelijk. Met Button is dat toch anders.
Ik denk dat Button net als tegen Hamilton scherper zou zijn met Alonso als teammaat dan met Perez of Magnussen. Ik denk wel dat gezien de fase van zijn carriere Alonso heel stiekem geen interne teamstrijd wil in zijn jacht op titel nummer 3. Hij heeft nu wel te vaak een titel verloren in de laatste race.
Dat hij dit jaar zo makkelijk wint van Kimi zegt natuurlijk niks over hoe het tegen Button zou gaan.
Dat idee heb ik ook altijd met Button gehad. 2000-2006 was gewoon goed, daarna kwam in mijn ogen een wat moeilijkere periode voor Button met onzekerheid en slechte auto's. 2007-2009 waren wat mij betreft teleurstellend, ookal won hij 2009 mooi de titel, aan het einde van dat jaar kreeg Rubens toch vaker de overhand.
In 2010 leefde Button op, met als hoogte punt in 2011. Maar Toen was hij ook wat jonger en volgend jaar gaat hij al zijn 16de jaar in dus naast Alonso zal hij denk ik niet meer zo'n plotselinge sprong maken in prestatie. Maar ik denk dat ook met Button de rolverdeling gewoon duidelijk is. Button 2de viool achter Alonso.

Maar inderdaad, Alonso wil denk ik een beetje zoals Prost een makkelijke titel hebben. Daarom wilt hij het liefst Mercedes en Rosberg als teamgenoot.

Franky R.


Tuesday

tja, Button is inmiddels toch wel een sierraad voor de sport geworden. De laatste weken begint hij toch weer indruk te maken waardoor ik weer ga twijfelen.. afgelopen zondag ook nog weer een prachtig duel met Alonso. Maar toch denk ik dat McLaren gaat kiezen voor Magnussen. Wellicht dat Button nog elders onderdak kan vinden?