Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Figge

Citaat van: Wings op 03 november 2014 - 16:39:46
Lijkt er op alsof Alonso aast op die stoel van Hamilton. En kosten wat het kost de deuren open wilt laten. Maar waarom dan zo per se weg bij Ferrari?

Omdat ie weet dat de duur van zijn carriere icm met de politieke reorganisatie bij Ferrari hem geen nieuwe mogelijkheid op een wereldtitel meer gaat opleveren. Dat is de primaire reden om te vertrekken. Vervolgens komt dan de vraag, waar naar toe. Naar de plek met de meeste kans op titelkansen.
Tsja die 4 stoeltjes zijn al bezet. (Mercedes en RBR) Dan is Williams op dit moment een mooie outsider die ook volgend jaar serieus mee zal doen, maar die hebben niet het budget om zijn ego te strelen. Bovendien hebben zij een langere termijn visie en werken van daaruit. Blijft over McLaren. Het is gewoon mijn buikgevoel, maar iets zegt mij dat dit niet Alonso's echte keuze is.

Ergens heb ik de indruk dat hij zich ook als eigenaar wil inkopen. En volgens mij bied McLaren daar wel de mogelijkheden voor. Geen idee waarom ik dat gevoel heb. Maar ik denk dat als Alonso dat hij merkt dat hij als rijder niet meer goed genoeg is, hij nog niet klaar is met de F1 lifestyle. Tis maar een suggestie die onlangs in mijn hoofd op popte. Er moet gewoon iets gecompliceerds zijn aan wat hij wil bereiken. Anders duurt dit allemaal veels te lang.

Wings

Citaat van: Figge op 03 november 2014 - 16:48:14
Omdat ie weet dat de duur van zijn carriere icm met de politieke reorganisatie bij Ferrari hem geen nieuwe mogelijkheid op een wereldtitel meer gaat opleveren. Dat is de primaire reden om te vertrekken. Vervolgens komt dan de vraag, waar naar toe. Naar de plek met de meeste kans op titelkansen.

Dat strookt niet met de voorwaarden die Vettel stelt. Dan ga ik er gemakshalve van uit dat het de waarheid betreft dat Ferrari Vettel binnen twee jaar een auto toezegt die instaat is het kampioenschap te winnen.

CitaatTsja die 4 stoeltjes zijn al bezet. (Mercedes en RBR) Dan is Williams op dit moment een mooie outsider die ook volgend jaar serieus mee zal doen, maar die hebben niet het budget om zijn ego te strelen. Bovendien hebben zij een langere termijn visie en werken van daaruit. Blijft over McLaren. Het is gewoon mijn buikgevoel, maar iets zegt mij dat dit niet Alonso's echte keuze is.

Alonso zet ik op het kampioen worden in 2015.

CitaatErgens heb ik de indruk dat hij zich ook als eigenaar wil inkopen. En volgens mij bied McLaren daar wel de mogelijkheden voor. Geen idee waarom ik dat gevoel heb. Maar ik denk dat als Alonso dat hij merkt dat hij als rijder niet meer goed genoeg is, hij nog niet klaar is met de F1 lifestyle. Tis maar een suggestie die onlangs in mijn hoofd op popte. Er moet gewoon iets gecompliceerds zijn aan wat hij wil bereiken. Anders duurt dit allemaal veels te lang.

Zou kunnen. Maar waarom dan niet langer dan een jaar aan McLaren willen verbinden?

FolkertE

Citaat van: Wings op 03 november 2014 - 16:48:08
Geen idee of het dom is. Als het niet meer gaat, gaat het niet meer. Soms groeien dingen dan zo. Altijd moeilijk om in het hoofd te kijken van zo'n rijder.
Nou ja, nu heeft hij een kans dat hij misschien helemaal zonder komt te zitten. Mercedes is dicht voor 2015 en lijkt ook gesloten te gaan worden tot aan 2018.
Mclaren wilt Alonso heel graag, maar zal denk ik ook niet eeuwig wachten. Of Alonso moet een safe zone hebben en een soort van clausule dat als hij nergens een zitje kan vinden dat hij als nog terug komt bij Ferrari. Maar dat lijkt me heel onwaarschijnlijk.


Maar het is natuurlijk allemaal onzin, want Alonso gaat volgend jaar zijn wielrenner team inschrijven als nieuw team in de F1.

Perton

Citaat van: Wings op 03 november 2014 - 16:52:55
Dat strookt niet met de voorwaarden die Vettel stelt. Dan ga ik er gemakshalve van uit dat het de waarheid betreft dat Ferrari Vettel binnen twee jaar een auto toezegt die instaat is het kampioenschap te winnen.
Vettel zit in een andere fase van zijn carrière. Die heeft recentelijk flinke successen gekend en kan het zich veroorloven een paar jaar te groeien met Ferrari. Alonso kan of wil dat niet meer. Dus het strookt prima met elkaar.

Breaktest

Het is heel simpel: er zijn meer F1-coureurs dan stoeltjes, en - surprise, surprise - er zijn meer topcoureurs dan topstoeltjes.
Heel lang heeft menigeen ons willen doen geloven dat het anders was,  maar het lijkt alsof de common sense een heel klein beetje aan het terugkeren is in het peleton, althans bij McLaren - zij het onder invloed van verslechterde omstandigheden, en niet zo zeer uit vrije wil. Degene die als laatste de nieuwe realiteit onder ogen wil zien is de pisang.

Gerard

Ik zie het zomaar gebeuren dat Lewis WK word en vervolgens te hoge eisen gaat stellen.. dan kan Alonso zomaar doorstromen naar Mercedes. .. Hamilton kan altijd terug naar McLaren...

NielsD

Citaat van: Gerard op 03 november 2014 - 17:10:25
Ik zie het zomaar gebeuren dat Lewis WK word en vervolgens te hoge eisen gaat stellen.. dan kan Alonso zomaar doorstromen naar Mercedes. .. Hamilton kan altijd terug naar McLaren...

Jij denkt dat Hamilton na het behalen van een eventuele titel het team gaat verlaten waar hij zijn tweede titel mee heeft gewonnen en die ontzettend dominant is en misschien volgend jaar ook nog vooraan staat en dat hij niet tevreden is met zijn huidige salaris?
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

FolkertE

Citaat van: Gerard op 03 november 2014 - 17:10:25
Ik zie het zomaar gebeuren dat Lewis WK word en vervolgens te hoge eisen gaat stellen.. dan kan Alonso zomaar doorstromen naar Mercedes. .. Hamilton kan altijd terug naar McLaren...
2015 of 2016?
Het zou inderdaad kunnen, maar nu hij met zijn management heeft gebroken(of gaat breken als het contract afloopt) hij minder hoge of bizare eisen gaat stellen. Hamilton wilt racen en winnen en dat wilt hij met de beste auto dus ik denk niet dat hij dom gaat doen en te veel vragen.


Figge

Citaat van: Wings op 03 november 2014 - 16:52:55
Citaat van: Figge op 03 november 2014 - 16:48:14
Omdat ie weet dat de duur van zijn carriere icm met de politieke reorganisatie bij Ferrari hem geen nieuwe mogelijkheid op een wereldtitel meer gaat opleveren. Dat is de primaire reden om te vertrekken. Vervolgens komt dan de vraag, waar naar toe. Naar de plek met de meeste kans op titelkansen.

Dat strookt niet met de voorwaarden die Vettel stelt. Dan ga ik er gemakshalve van uit dat het de waarheid betreft dat Ferrari Vettel binnen twee jaar een auto toezegt die instaat is het kampioenschap te winnen.

CitaatTsja die 4 stoeltjes zijn al bezet. (Mercedes en RBR) Dan is Williams op dit moment een mooie outsider die ook volgend jaar serieus mee zal doen, maar die hebben niet het budget om zijn ego te strelen. Bovendien hebben zij een langere termijn visie en werken van daaruit. Blijft over McLaren. Het is gewoon mijn buikgevoel, maar iets zegt mij dat dit niet Alonso's echte keuze is.

Alonso zet ik op het kampioen worden in 2015.

CitaatErgens heb ik de indruk dat hij zich ook als eigenaar wil inkopen. En volgens mij bied McLaren daar wel de mogelijkheden voor. Geen idee waarom ik dat gevoel heb. Maar ik denk dat als Alonso dat hij merkt dat hij als rijder niet meer goed genoeg is, hij nog niet klaar is met de F1 lifestyle. Tis maar een suggestie die onlangs in mijn hoofd op popte. Er moet gewoon iets gecompliceerds zijn aan wat hij wil bereiken. Anders duurt dit allemaal veels te lang.

Zou kunnen. Maar waarom dan niet langer dan een jaar aan McLaren willen verbinden?

Onzin rijders kunnen helemaal geen eisen stellen aan het prestatieniveau van een auto. Slechts een constatering doen op een x moment en oordelen of het aan verwachtingen voldoet. Of niet natuurlijk. En zo niet een contractuele mogelijk afdwingen om uit elkaar te gaan.
En tuurlijk zet Alonso in op een titel in 2015. Volgens mij vind ie ook dat hij daar recht op heeft oid. Maar ik denk dat hij die maar voorzichtig uit zn hoofd moet zetten. En je niet langer aan een team verbinden? Tjsa waarom wel. Das een keuze waar je je wel of niet prettig bij voelt. Ergens rijden of eigenaar zijn staat los van elkaar.

Wings

Waarom zou je geen prestatieniveau kunnen eisen? Volgens mij heeft Vettel dat nu ook gedaan. Een meetpunt afspreken tezamen met een doel en je hebt een prestatieniveau vastgesteld. Zo zou Vettel kunnen zeggen dat als in 2016 na 10 races er niet 3 heeft gewonnen hij vrij is om te vertrekken. Het is dan aan Ferrari om daar mee akkoord te gaan of natuurlijk niet. Wat eigenaar/racer betreft ben ik het niet helemaal met je eens. Zeker niet omdat jij dat ook -min of meer- koppelde aan een carrière na actief racer. Bovendien denk ik niet dat er na 2015 veel mogelijkheden zullen zijn. Even er vanuit gaande dat Hamilton tekent zitten Red Bull en Mercedes vol, Ferrari is dan klaar en McLaren is klaar. Blijft niet veel over dan.

Franky R.

Klopt als een bus, dat is ook de reden voor het vertrek van Vettel, die gebruik maakte van een prestatiecausule. Voor RBR kwan het IMHO toch wel als een verrassing dat Vettel er gebruik van maakte.


0634

Citaat van: Perton op 03 november 2014 - 12:08:23
Citaat van: NielsD op 03 november 2014 - 11:21:05
Laatste jaartje Guti?
Denk het wel. Geen idee of dit al gepost was, aangezien ik een paar dagen weg ben geweest, maar Blick meldde van het weekend dat de deal met Van der Garde inmiddels ook rond is. Zij waren ook degenen die het van Ericsson als eerste meldden, dus dat klinkt gunstig.

Hoe dan ook, als dat inderdaad klopt, bij welk team zou Gutiérrez nog terecht moeten komen? Telmex gaat Pérez echt niet door hem vervangen en ik denk dat Caterham/Marussia/nieuwe teams in hun plaats inmiddels wel coureurs met meer budget kunnen krijgen. Ik denk inderdaad dat het over twee races klaar is voor hem.

Probleem schijnt te zijn dat Sauber een doorlopend contract heeft met Sutil. Dat moet ontbonden worden willen ze met Ericssen/Giedo aan de slag.

Wel een wereldteam trouwens... Giedo en Ericssen. Daar ga je nog eens voor zitten. Dát, mijn beste Perton, is nou waardeloos.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 03 november 2014 - 18:35:51


Wel een wereldteam trouwens... Giedo en Ericssen. Daar ga je nog eens voor zitten. Dát, mijn beste Perton, is nou waardeloos.


Formule 1 anno 2015, mijn beste Jeroen... :(

Figge

Citaat van: Wings op 03 november 2014 - 17:54:41
Waarom zou je geen prestatieniveau kunnen eisen? Volgens mij heeft Vettel dat nu ook gedaan. Een meetpunt afspreken tezamen met een doel en je hebt een prestatieniveau vastgesteld. Zo zou Vettel kunnen zeggen dat als in 2016 na 10 races er niet 3 heeft gewonnen hij vrij is om te vertrekken. Het is dan aan Ferrari om daar mee akkoord te gaan of natuurlijk niet. Wat eigenaar/racer betreft ben ik het niet helemaal met je eens. Zeker niet omdat jij dat ook -min of meer- koppelde aan een carrière na actief racer. Bovendien denk ik niet dat er na 2015 veel mogelijkheden zullen zijn. Even er vanuit gaande dat Hamilton tekent zitten Red Bull en Mercedes vol, Ferrari is dan klaar en McLaren is klaar. Blijft niet veel over dan.

Ok, tis niet helemaal netjes en precies verwoord. Je kunt niet als rijders eisen dat je team een kampioensauto bouwt.