Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Kootje

Het eerste wat je leest zijn de woorden van de auteur, niet die van Horner en al helemaal niet van Marko want die word niet eens genoemd in dat eerste artikel. Wat zij wel zeggen is dit:

Horner op de vraag of Vettel volgend jaar bij Ferrari rijd:
"Dan zal hij een Ferrari-coureur zijn, absoluut."
Marko op de vraag waarom Vettel Red Bull verlaat:
"Hij is al vier keer kampioen geworden. Nu gaat hij voor de mythe. En op een ideaal moment: het gaat minder met Ferrari, dus hij kan eisen stellen."

En dat daarmee nog niets zeker is spreek ik ook nergens tegen volgens mij. Sterker nog ... ik zei het al eerder: "Daarom dus die 90% en geen 100%." ::)

Tuesday

Raikkonen viel dat jaar wel vaker (2x) uit met pech en ook Massa pakte als teamgenoot punten van Raikkonen af. Bovendien denk ik dat Hamilton zn onervarenheid/onbevangenheid toen ook zn grote kracht was.
Wat betreft de vergelijking met Rosberg; de Rosberg van nu is echt wel een stuk beter, overall (hele carriere) schat ik Kimi toch een stuk hoger in.

Tuesday

Citaat van: Wings op 02 november 2014 - 18:55:52
Je onderstreept gewoon wat ik zeg. De waarschijnlijkheid is groot maar nog niks is bevestigd dus nog niet zeker.
een publiek geheim noemen ze dat. Maar puur feitelijk gezien heb je gelijk hoor, officieel is het nog niet bevestigd, dus Sauber, Lotus, STR en McLaren mogen nog hoop hebben.

Wings

Citaat van: Kootje op 02 november 2014 - 19:07:57
Het eerste wat je leest zijn de woorden van de auteur, niet die van Horner en al helemaal niet van Marko want die word niet eens genoemd in dat eerste artikel. Wat zij wel zeggen is dit:

Horner op de vraag of Vettel volgend jaar bij Ferrari rijd:
"Dan zal hij een Ferrari-coureur zijn, absoluut."
Marko op de vraag waarom Vettel Red Bull verlaat:
"Hij is al vier keer kampioen geworden. Nu gaat hij voor de mythe. En op een ideaal moment: het gaat minder met Ferrari, dus hij kan eisen stellen."

En dat daarmee nog niets zeker is spreek ik ook nergens tegen volgens mij. Sterker nog ... ik zei het al eerder: "Daarom dus die 90% en geen 100%." ::)

Ja oké, maar daarover waren wij het eens. Dus kan je niet helemaal volgen.

0634

@Folkert: natuurlijk had Rosberg die titel ook kunnen pakken. Maar laten we niet de Kimi discussie opnieuw oprakelen.  :)

Kootje

Citaat van: Wings op 02 november 2014 - 19:30:19
Ja oké, maar daarover waren wij het eens. Dus kan je niet helemaal volgen.

;D

En ik jou blijkbaar niet, dus laten we er maar over ophouden nu we het eindelijk weer eens ergens over eens zijn. ;D

0634

Drink gewoon eens wat minder, jongens. Jullie zijn ook geen 18 meer.

FolkertE

Citaat van: Wings op 02 november 2014 - 19:03:52
Citaat van: F1fan2987 op 02 november 2014 - 18:43:25
Maar Rosberg had de titel van 2007 niet gewonnen.

Als Rosberg langzamer dan Kimi is, die gelijk in prestatie met Massa staat, vraag ik mij af hoe matig Hamilton is. Puntenverschil is zo marginaal dat je je bijna kunt afvragen of Hamilton het dan wel had gered. Niet erg handig om Rosberg neer te halen aangezien het contrast met Hamilton niet heel groot is. Dan neem je Hamilton dus mee de diepte in.
Leuke poging, maar helaas.  Ik zie niet hoe ik Hamilton hiermee de diepte in neem.
Welk contrast bedoel je nu? Hamilton en Rosberg dit jaar? Dan moet je je ook afvragen hoe matig Alonso is, punten verschil was zo marginaal en Hamilton versloeg Alonso. IIG volgens je eigen zeggend an.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 02 november 2014 - 20:16:40
Drink gewoon eens wat minder, jongens. Jullie zijn ook geen 18 meer.
Ik drink minder, maar meer sterk ;D.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 02 november 2014 - 20:16:40
Drink gewoon eens wat minder, jongens. Jullie zijn ook geen 18 meer.

Minder?

Dat mag niet hè, daar wordt Wilders momenteel voor aangeklaagd. ;)

Wings


Wings

#1886
Citaat van: F1fan2987 op 02 november 2014 - 20:27:58Leuke poging, maar helaas.  Ik zie niet hoe ik Hamilton hiermee de diepte in neem.

Het is wat offtopic maar vind dat je recht heb op uitleg. Dus zal er 1 post aan besteden.

Komt-ie: Hamilton en Rosberg rijden samen bij Mercedes dus hun prestaties worden tegen elkaar afgewogen. Hoe hoog Rosberg wordt aangeslagen is dus medebepalend hoe goed Hamilton is.

Voorbeeld 1: Rosberg heeft Schumacher verslagen en kan mee met Vettel en Alonso: Hamilton verslaat Rosberg  met 10 punten en is dus (één van) de beste van dit huidig veld.
Voorbeeld 2: Rosberg is een pannenkoek die zelfs Chilton niet kan verslaan. Hamilton verslaat Rosberg  met 10 punten en is dus beter dan de gemiddelde achterhoede coureur.

Dus door Rosberg lager weg te zetten als Kimi, zeg je eigenlijk dat Hamilton ook niet veel beter is. Als je dáár de prestatie van Alonso weer tegen afzet zou je kunnen concluderen dat Alonso een niveautje of 2 beter is. Kort samen gevat, als je nu wilt doen alsof Hamilton een wereldprestatie neerzet, moet je zijn teamgenoot niet naar beneden drukken, maar juist ophemelen.

Verder ben ik het sowieso oneens wat Rosberg betreft. Ik vind het een solide rijder en ook wat ondergewaardeerd. Toen Webber zijn teamgenoot werd dacht men dat Rosberg zou verliezen. Rosberg was beter. Toen Schumacher tekende bij Mercedes en zijn teamgenoot werd, werd al een begraafplaats gezocht voor Rosberg z'n carrière. Rosberg deed niet onder. Dus was Schumacher uitgeblust en zou Hamilton hem wel even oprollen. En wat blijkt? Die verdomde Rosberg staat wederom overeind. Kimi juist het tegenovergestelde. Hij zou Massa wel oprollen. Massa deed niet onder. Hij zou Alonso het vuur aan de schenen leggen. Alonso blaast Kimi omver.  Dus om nu te doen alsof Rosberg niet kon wat Kimi daar deed, nee. Absoluut onterecht en zelfs een toefje onredelijk.

-edit-

Niet vergeten dat Rosberg dit seizoen kampioen wordt hé!!



Aldus F1-fact.

FolkertE

Moet hij wel opschieten, kartseizoen is bijna afgelopen ;D.

Ik reageer na de race.

Wings

Zelf weten. Zie wel eerste zin. ;)

FolkertE

Weet ik, ik had al rekening gehouden met het feit dat ik na mijn antwoord gewoon gelijk zou hebben ;)