Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Perton

Citaat van: Franky R. op 31 oktober 2014 - 15:27:11
Citaat van: Matthijs op 31 oktober 2014 - 14:09:54


Waarom hadden ze met Bourdais en Vettel ook twee rookies tegelijk? Of met Buemi en Alguersuari? Of met Ricciardo en Vergne? Het is juist de hele filosofie van Toro Rosso om rookies in het diepe te gooien. Waarom zouden ze met Verstappen en Vergne dan een uitzondering maken?


Om maar eens een antwoord te poneren...Wellicht omdat Max erg jong is en Red Bull het deze keer wat voorzichtiger wil aanpakken?
Plus, dat iets vroeger de filosofie was, wil niet zeggen dat ze altijd die filosofie hanteren, of er nu nog steeds achter staan. Mensen veranderen, dus ook Helmut Marko.

FolkertE

Citaat van: Franky R. op 31 oktober 2014 - 15:27:11
Citaat van: Matthijs op 31 oktober 2014 - 14:09:54


Waarom hadden ze met Bourdais en Vettel ook twee rookies tegelijk? Of met Buemi en Alguersuari? Of met Ricciardo en Vergne? Het is juist de hele filosofie van Toro Rosso om rookies in het diepe te gooien. Waarom zouden ze met Verstappen en Vergne dan een uitzondering maken?


Om maar eens een antwoord te poneren...Wellicht omdat Max erg jong is en Red Bull het deze keer wat voorzichtiger wil aanpakken?
Ironisch dan. Verstappen was eerst nog de reden dat Vergne zonder zitje kwam en (als je gelijk hebt) nu lijkt Verstappen ook weer de reden te zijn dat hij toch nog weer een stoeltje krijgt.

Franky R.

Citaat van: F1fan2987 op 31 oktober 2014 - 17:21:05
Citaat van: Franky R. op 31 oktober 2014 - 15:27:11
Citaat van: Matthijs op 31 oktober 2014 - 14:09:54


Waarom hadden ze met Bourdais en Vettel ook twee rookies tegelijk? Of met Buemi en Alguersuari? Of met Ricciardo en Vergne? Het is juist de hele filosofie van Toro Rosso om rookies in het diepe te gooien. Waarom zouden ze met Verstappen en Vergne dan een uitzondering maken?


Om maar eens een antwoord te poneren...Wellicht omdat Max erg jong is en Red Bull het deze keer wat voorzichtiger wil aanpakken?
Ironisch dan. Verstappen was eerst nog de reden dat Vergne zonder zitje kwam en (als je gelijk hebt) nu lijkt Verstappen ook weer de reden te zijn dat hij toch nog weer een stoeltje krijgt.


Ironisch inderdaad...maar wie had verwacht dat Vettel zou opstappen? Laat staan dat RBR meteen Kvyat aanwees als diens vervanger.
Leer ons de Formule 1 kennen, F1fan... :D

Perton

Best raar eigenlijk, dat Kvyat zo snel werd gepresenteerd. Vorig jaar hebben ze toch een flinke poos nagedacht over de vervanger van Webber. Ik weet niet meer wie het was hier op het forum, maar die vergeleek het een beetje met het binnenhalen van Pérez door McLaren. Zit misschien best wat in.

Breaktest

Citaat van: Leroyvdheuvel op 31 oktober 2014 - 15:29:52
dat idee kreeg ik ook... vooral omdat ze denk ik max willen meten met een ervaren coureur in dezelfde auto... sterker nog ik denk dat hij een rookie helemaal zoek rijdt... hij rijdt namelijk zeer speciale lijnen die andere coureurs vaak niet opzoeken...
Zeer speciale lijnen....?

Tuesday

Citaat van: Perton op 31 oktober 2014 - 22:43:59
Best raar eigenlijk, dat Kvyat zo snel werd gepresenteerd. Vorig jaar hebben ze toch een flinke poos nagedacht over de vervanger van Webber. Ik weet niet meer wie het was hier op het forum, maar die vergeleek het een beetje met het binnenhalen van Pérez door McLaren. Zit misschien best wat in.
dat was ook in een heel ander stadium van het seizoen. RBR had het vertrek van Vettel wel een beetje aan zien komen, dus ze zullen er vast al wel ff over nagedacht hebben. Bovendien zal de goede ervaring van de keus van vorig jaar het ook makkelijker hebben gemaakt en is RBR niet meer het absolute topteam van vorig jaar, dus de echte toppers vallen dan sowieso al af.

FolkertE

Citaat van: Franky R. op 31 oktober 2014 - 18:16:50
Citaat van: F1fan2987 op 31 oktober 2014 - 17:21:05
Citaat van: Franky R. op 31 oktober 2014 - 15:27:11
Citaat van: Matthijs op 31 oktober 2014 - 14:09:54


Waarom hadden ze met Bourdais en Vettel ook twee rookies tegelijk? Of met Buemi en Alguersuari? Of met Ricciardo en Vergne? Het is juist de hele filosofie van Toro Rosso om rookies in het diepe te gooien. Waarom zouden ze met Verstappen en Vergne dan een uitzondering maken?


Om maar eens een antwoord te poneren...Wellicht omdat Max erg jong is en Red Bull het deze keer wat voorzichtiger wil aanpakken?
Ironisch dan. Verstappen was eerst nog de reden dat Vergne zonder zitje kwam en (als je gelijk hebt) nu lijkt Verstappen ook weer de reden te zijn dat hij toch nog weer een stoeltje krijgt.


Ironisch inderdaad...maar wie had verwacht dat Vettel zou opstappen? Laat staan dat RBR meteen Kvyat aanwees als diens vervanger.
Leer ons de Formule 1 kennen, F1fan... :D
Ok, vooruit. Vooraf betalen en dan ga ik lessen van 8 uur per dag geven om jullie enige kennis van Formule 1 bij brengen.
98 euro per uur.  8)

Breaktest

Marcus "oei oei wat gaan ze hard" Ericsson schijnt nu weer aan te kloppen bij Sauber. Daar kan je natuurlijk van alles over vinden, zoals dat wanneer een raceteam de hoer gaat spelen dit onmiskenbaar de laatste akte is van een mooie verhaal - maar wat ik werkelijk niet begrijp is hoe een rationeel opererend bedrijf erbij komt om zo'n kansloze coureur voor 18 mln te sponsoren. Wat voor bedrijf ben je dan? Volito Aviation Services heten ze. Zou er werkelijk iemand binnen dat bedrijf geloven dat ze 1 service meer verkopen vanwege de glansrijke prestaties van Marcus "oei oei wat gaan ze hard" Ericsson? Volgens mij is er dan iets goed met je beoordelingsvermogen mis. Ik ken de structuur van dat bedrijf niet, maar is werkelijk geen raad van commissarissen die de directie terug fluit? Je zal maar klant van zo'n bedrijf zijn. De enige boodschap die ze overbrengen is klip en klaar: wij hebben nergens verstand, behalve dat we in staat zijn u voldoende een poot uit te draaien om 18 mln in een bodemloze put te smijten. Jaar na jaar. 

0634

Citaat van: Tuesday op 31 oktober 2014 - 22:52:01
Citaat van: Perton op 31 oktober 2014 - 22:43:59
Best raar eigenlijk, dat Kvyat zo snel werd gepresenteerd. Vorig jaar hebben ze toch een flinke poos nagedacht over de vervanger van Webber. Ik weet niet meer wie het was hier op het forum, maar die vergeleek het een beetje met het binnenhalen van Pérez door McLaren. Zit misschien best wat in.
dat was ook in een heel ander stadium van het seizoen. RBR had het vertrek van Vettel wel een beetje aan zien komen, dus ze zullen er vast al wel ff over nagedacht hebben. Bovendien zal de goede ervaring van de keus van vorig jaar het ook makkelijker hebben gemaakt en is RBR niet meer het absolute topteam van vorig jaar, dus de echte toppers vallen dan sowieso al af.

Denk je dat als ze Alonso serieus zouden hebben benaderd hij 'nee' zou hebben gezegd?

0634

Citaat van: Breaktest op 31 oktober 2014 - 23:14:47
Marcus "oei oei wat gaan ze hard" Ericsson schijnt nu weer aan te kloppen bij Sauber. Daar kan je natuurlijk van alles over vinden, zoals dat wanneer een raceteam de hoer gaat spelen dit onmiskenbaar de laatste akte is van een mooie verhaal - maar wat ik werkelijk niet begrijp is hoe een rationeel opererend bedrijf erbij komt om zo'n kansloze coureur voor 18 mln te sponsoren. Wat voor bedrijf ben je dan? Volito Aviation Services heten ze. Zou er werkelijk iemand binnen dat bedrijf geloven dat ze 1 service meer verkopen vanwege de glansrijke prestaties van Marcus "oei oei wat gaan ze hard" Ericsson? Volgens mij is er dan iets goed met je beoordelingsvermogen mis. Ik ken de structuur van dat bedrijf niet, maar is werkelijk geen raad van commissarissen die de directie terug fluit? Je zal maar klant van zo'n bedrijf zijn. De enige boodschap die ze overbrengen is klip en klaar: wij hebben nergens verstand, behalve dat we in staat zijn u voldoende een poot uit te draaien om 18 mln in een bodemloze put te smijten. Jaar na jaar.

Goed punt. Ik heb dat dus ook nooit begrepen. Je weet - iedereen weet - dat die jongen geen succesnummer is, waarom dan zo gruwelijk veel geld weggooien. Begrijp ik niks van inderdaad.

Breaktest

Citaat van: Jeroen op 31 oktober 2014 - 23:17:42
Citaat van: Breaktest op 31 oktober 2014 - 23:14:47
Marcus "oei oei wat gaan ze hard" Ericsson schijnt nu weer aan te kloppen bij Sauber. Daar kan je natuurlijk van alles over vinden, zoals dat wanneer een raceteam de hoer gaat spelen dit onmiskenbaar de laatste akte is van een mooie verhaal - maar wat ik werkelijk niet begrijp is hoe een rationeel opererend bedrijf erbij komt om zo'n kansloze coureur voor 18 mln te sponsoren. Wat voor bedrijf ben je dan? Volito Aviation Services heten ze. Zou er werkelijk iemand binnen dat bedrijf geloven dat ze 1 service meer verkopen vanwege de glansrijke prestaties van Marcus "oei oei wat gaan ze hard" Ericsson? Volgens mij is er dan iets goed met je beoordelingsvermogen mis. Ik ken de structuur van dat bedrijf niet, maar is werkelijk geen raad van commissarissen die de directie terug fluit? Je zal maar klant van zo'n bedrijf zijn. De enige boodschap die ze overbrengen is klip en klaar: wij hebben nergens verstand, behalve dat we in staat zijn u voldoende een poot uit te draaien om 18 mln in een bodemloze put te smijten. Jaar na jaar.

Goed punt. Ik heb dat dus ook nooit begrepen. Je weet - iedereen weet - dat die jongen geen succesnummer is, waarom dan zo gruwelijk veel geld weggooien. Begrijp ik niks van inderdaad.
Dat bedrijf opereert nota bene in een branche waar de concurrentie moordend is. Ik zou me echt achter de oren krabben om met zo'n bedrijf in zee te gaan.

0634

Want nog los van het geld, is het ook nog eens nou niet bepaald een winnaar te noemen. Ik bedoel, hij kan best wel wat, is een leuk coureur, maar gewoon geen F1-coureur. Dat niveau is te hoog voor hem, maar daar wordt hij wél op beoordeelt. Hoe je het ook went of keert is het toch iemand met een hele slechte reputatie hierdoor bij F1-fans en dus geef je eigenlijk al je steun aan iemand die bij het publiek dat je vnml bereikt totaal niet gewaardeerd wordt. Dus waarom je zoiets dan doet als je louter commerciele bedoelingen hebt...

Breaktest

Marcus "oei oei wat gaan ze hard" Ericsson - Voor al uw anti-reclame.  ;D

0634

En dan door naar zijn teamgenoot, want daar snap ik ook iets niet van.

Nu lees ik op Autosport.com namelijk dat Kobayashi graag ergens derde rijder wil worden. Dan denk ik: waarom nou jongen? Je bent best een aardige rijder, maar in de F1 zal je nooit de top bereiken, en je loopbaan op dit niveau zit al een tijdlang serieus in het slop. Ga dan gewoon op zoek naar iets anders. Doe LeMans. Indy's. Whatever. Daar ben je misschien wel op je plek. Wat moet je in godsnaam nog als derde rijder ergens doen. Je zal toch nooit meer een goede stoel krijgen, een jongere lichting is je al gepasseerd. Dat snap ik dan dus ook niet.

gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 31 oktober 2014 - 23:56:24
En dan door naar zijn teamgenoot, want daar snap ik ook iets niet van.

Nu lees ik op Autosport.com namelijk dat Kobayashi graag ergens derde rijder wil worden. Dan denk ik: waarom nou jongen? Je bent best een aardige rijder, maar in de F1 zal je nooit de top bereiken, en je loopbaan op dit niveau zit al een tijdlang serieus in het slop. Ga dan gewoon op zoek naar iets anders. Doe LeMans. Indy's. Whatever. Daar ben je misschien wel op je plek. Wat moet je in godsnaam nog als derde rijder ergens doen. Je zal toch nooit meer een goede stoel krijgen, een jongere lichting is je al gepasseerd. Dat snap ik dan dus ook niet.

Jep en zijn sponsorgeld is ook op... Zat allemaal in Caterham.

Ericsson of Gutierrez zoveel maakt dat niet uit voor Sauber. Met Van der Garde erbij hebben ze in in ieder geval flink wat cash volgend jaar. Als dat de redding van het team is, dan maar een jaartje zo...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is