Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 22 oktober 2014 - 17:47:04
Citaat van: Perton op 22 oktober 2014 - 17:42:20
Dat dus inderdaad. In de Red Bull van vorig jaar had ook iedereen kampioen kunnen worden, toch eindigde Mark Webber als derde in het kampioenschap. Sterker nog, nu ik het even opzoek, de beste man is zelfs nooit vice-kampioen geworden. Ik denk dan ook zeker niet dat 70% van het veld kampioen zou worden in de Mercedes. Een groot deel van die 70% is namelijk niet in staat een absolute topcoureur te verslaan als deze hun teamgenoot is.
die RBR van vorig jaar was ook bij lange na niet zo goed als de Mercedes dit seizoen. En de Webber van vorig jaar, dat was ook niet de echte Webber meer. Maar goed, volgens mij gaat de discussie nu de verkeerde kant op, het ging over Hulkenberg.
Vorig jaar was de RBR in het 2de deel van het jaar wel heel veel beter dan de rest. Singapore reed Vettel ook 2,5 seconde per rondje weg van iedereen. Maar inderdaad, zo dominant als Mercedes is RBR nog nooit geweest.

Perton

Citaat van: Jeroen op 22 oktober 2014 - 17:46:08
Citaat van: Perton op 22 oktober 2014 - 17:42:20
Dat dus inderdaad. In de Red Bull van vorig jaar had ook iedereen kampioen kunnen worden, toch eindigde Mark Webber als derde in het kampioenschap. Sterker nog, nu ik het even opzoek, de beste man is zelfs nooit vice-kampioen geworden. Ik denk dan ook zeker niet dat 70% van het veld kampioen zou worden in de Mercedes. Een groot deel van die 70% is namelijk niet in staat een absolute topcoureur te verslaan als deze hun teamgenoot is.

Maar als Perez en Hulkenberg samen bij Merc rijden, wordt een van de twee echt wel kampioen hoor. Dat ben ik met Hamilton#44 eens.
Dat ben ik ook wel met Hamilton eens, maar (ik zal naar Tuesday luisteren en het sprongetje terug maken naar Hülkenberg) in een 'normaal' scenario waarbij Hülkenberg gewoon teamgenoot is van een Alonso, Hamilton of Vettel, maakt hij in mijn ogen geen schijn van kans op de titel, pech voor een van die kopmannen daargelaten. En ja, dat is natte vingerwerk, maar hij is daarom in mijn ogen niet veel beter dan een Webber, Barrichello, Fisichella, Trulli, Heidfeld en noem al die nooit echt doorgebroken grote talenten maar op.

Perton

Citaat van: F1fan2987 op 22 oktober 2014 - 18:35:14
Citaat van: Tuesday op 22 oktober 2014 - 17:47:04
Citaat van: Perton op 22 oktober 2014 - 17:42:20
Dat dus inderdaad. In de Red Bull van vorig jaar had ook iedereen kampioen kunnen worden, toch eindigde Mark Webber als derde in het kampioenschap. Sterker nog, nu ik het even opzoek, de beste man is zelfs nooit vice-kampioen geworden. Ik denk dan ook zeker niet dat 70% van het veld kampioen zou worden in de Mercedes. Een groot deel van die 70% is namelijk niet in staat een absolute topcoureur te verslaan als deze hun teamgenoot is.
die RBR van vorig jaar was ook bij lange na niet zo goed als de Mercedes dit seizoen. En de Webber van vorig jaar, dat was ook niet de echte Webber meer. Maar goed, volgens mij gaat de discussie nu de verkeerde kant op, het ging over Hulkenberg.
Vorig jaar was de RBR in het 2de deel van het jaar wel heel veel beter dan de rest. Singapore reed Vettel ook 2,5 seconde per rondje weg van iedereen. Maar inderdaad, zo dominant als Mercedes is RBR nog nooit geweest.
Het ging mij er ook niet om of de Red Bull dominanter was of niet dan Mercedes, maar voornamelijk dat het een auto is die vier jaar op rij goed genoeg was voor de titel (in handen van Vettel, that is), maar dat Webber er niet eens vice-kampioen mee is geworden (al was 2010 natuurlijk erg spannend). Dat geeft in mijn ogen wel aan dat er toch wel een verschil is tussen een topcoureur en een subtopper in een erg sterke auto, en wat mij betreft is dat ook zo in een situatie als die van Mercedes dit jaar. Ik denk niet dat Hülkenberg of Pérez er kampioen mee was geworden als teamgenoot van Hamilton, en misschien ook niet als teamgenoot van Rosberg. Alleen in een situatie waarbij ze er samen reden (of een even goede subtopper naast zich hadden)

Wings

Citaat van: F1fan2987 op 22 oktober 2014 - 18:35:14
Citaat van: Tuesday op 22 oktober 2014 - 17:47:04
Citaat van: Perton op 22 oktober 2014 - 17:42:20
Dat dus inderdaad. In de Red Bull van vorig jaar had ook iedereen kampioen kunnen worden, toch eindigde Mark Webber als derde in het kampioenschap. Sterker nog, nu ik het even opzoek, de beste man is zelfs nooit vice-kampioen geworden. Ik denk dan ook zeker niet dat 70% van het veld kampioen zou worden in de Mercedes. Een groot deel van die 70% is namelijk niet in staat een absolute topcoureur te verslaan als deze hun teamgenoot is.
die RBR van vorig jaar was ook bij lange na niet zo goed als de Mercedes dit seizoen. En de Webber van vorig jaar, dat was ook niet de echte Webber meer. Maar goed, volgens mij gaat de discussie nu de verkeerde kant op, het ging over Hulkenberg.
Vorig jaar was de RBR in het 2de deel van het jaar wel heel veel beter dan de rest. Singapore reed Vettel ook 2,5 seconde per rondje weg van iedereen. Maar inderdaad, zo dominant als Mercedes is RBR nog nooit geweest.

Misschien niet over een heel seizoen gemeten. Maar Red Bull was, net als Mercedes nu, dominant en niet te evenaren door de concurrentie (2013-2011). Die (bijna) 400 punten moet Hamilton/Rosberg nog maar zien te halen. ;)

Jozef

Als Hamilton de rest van de races wint, zit hij ook boven de 390. ;) Wel dankzij de dubbele punten. ;D

*duikt weg*

0634

Citaat van: Perton op 22 oktober 2014 - 18:36:30

Dat ben ik ook wel met Hamilton eens, maar (ik zal naar Tuesday luisteren en het sprongetje terug maken naar Hülkenberg) in een 'normaal' scenario waarbij Hülkenberg gewoon teamgenoot is van een Alonso, Hamilton of Vettel, maakt hij in mijn ogen geen schijn van kans op de titel, pech voor een van die kopmannen daargelaten. En ja, dat is natte vingerwerk, maar hij is daarom in mijn ogen niet veel beter dan een Webber, Barrichello, Fisichella, Trulli, Heidfeld en noem al die nooit echt doorgebroken grote talenten maar op.
[/quote]

Is dat zo? Maar precies een jaar geleden gaven we Ricciardo toch ook geen schijn van kans tegen Vettel?


Perton

Klopt. En ook al was ik een van de grootste critici van Vettel dit jaar, ik vind wel dat hij de laatste paar races Ricciardo weer achter zich laat. Nu wordt het volgend jaar natuurlijk moeilijk om een goede vergelijking tegen die twee te maken, maar inmiddels heb ik wel het idee dat Vettel weinig moeite zou hebben om Ricciardo in 2015 te verslaan, indien ze teamgenoten zouden zijn. Verder geen argumentatie voor, behalve dat hij het de laatste paar races zelf een stuk beter doet dan eerder dit jaar.

Dus ja, in een jaar waarin Hülkenberg boven zich uitstijgt en zijn teamgenoot een wat moeilijker jaar heeft (zie Massa en Raikkonen in 2008) zal hij ongetwijfeld ook wel een van de topcoureurs kunnen verslaan. Ik denk alleen dat hij dat in algemene zin niet zo snel zal doen. Dat is een gevoel dat ik heb afgaande op zijn resultaten in de Formule 1 tot nu toe.

0634

Citaat van: Perton op 22 oktober 2014 - 20:46:36
Klopt. En ook al was ik een van de grootste critici van Vettel dit jaar, ik vind wel dat hij de laatste paar races Ricciardo weer achter zich laat.

Dat mag je vinden, maar het is niet echt zo. In de laatste vier races eindigde Vettel twee keer voor en twee keer achter Ricciardo. In kwali was het 3-1 voor Daniel. Dus ik zie dat niet echt.

Wél vind ik Vettel inderdaad nu weer veel beter rijden dan eerder dit jaar. Ik vind ze aardig in evenwicht nu, maar achter zich laten? Nee, dat kan ik niet zeggen.

Arthur

Ach ik snap het wel, 4 jaar op rij winnen en dan in een auto die slecht begint. Motivatie en hang en naar een nieuwe uitdaging is dan niet zo raar.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

FolkertE

Citaat van: Jozef op 22 oktober 2014 - 19:50:52
Als Hamilton de rest van de races wint, zit hij ook boven de 390. ;) Wel dankzij de dubbele punten. ;D

*duikt weg*
Wacht maar en duik maar weg, ik vind je toch wel. ;D

Hamilton komt volgens mij op 391 punten als hij de laatste 3 races wint.

Perton

Citaat van: Jeroen op 22 oktober 2014 - 22:03:25
Citaat van: Perton op 22 oktober 2014 - 20:46:36
Klopt. En ook al was ik een van de grootste critici van Vettel dit jaar, ik vind wel dat hij de laatste paar races Ricciardo weer achter zich laat.

Dat mag je vinden, maar het is niet echt zo. In de laatste vier races eindigde Vettel twee keer voor en twee keer achter Ricciardo. In kwali was het 3-1 voor Daniel. Dus ik zie dat niet echt.

Wél vind ik Vettel inderdaad nu weer veel beter rijden dan eerder dit jaar. Ik vind ze aardig in evenwicht nu, maar achter zich laten? Nee, dat kan ik niet zeggen.
Dan heeft mijn gevoel mij bedrogen.

0634

Citaat van: Perton op 22 oktober 2014 - 22:16:35
Citaat van: Jeroen op 22 oktober 2014 - 22:03:25
Citaat van: Perton op 22 oktober 2014 - 20:46:36
Klopt. En ook al was ik een van de grootste critici van Vettel dit jaar, ik vind wel dat hij de laatste paar races Ricciardo weer achter zich laat.

Dat mag je vinden, maar het is niet echt zo. In de laatste vier races eindigde Vettel twee keer voor en twee keer achter Ricciardo. In kwali was het 3-1 voor Daniel. Dus ik zie dat niet echt.

Wél vind ik Vettel inderdaad nu weer veel beter rijden dan eerder dit jaar. Ik vind ze aardig in evenwicht nu, maar achter zich laten? Nee, dat kan ik niet zeggen.
Dan heeft mijn gevoel mij bedrogen.

Beter je gevoel dan je vriendin.

0634

Citaat van: Arthur op 22 oktober 2014 - 22:11:53
Ach ik snap het wel, 4 jaar op rij winnen en dan in een auto die slecht begint. Motivatie en hang en naar een nieuwe uitdaging is dan niet zo raar.

Zou kunnen. Maar dan nog is het zoals het is.

Tuesday

Citaat van: Arthur op 22 oktober 2014 - 22:11:53
Ach ik snap het wel, 4 jaar op rij winnen en dan in een auto die slecht begint. Motivatie en hang en naar een nieuwe uitdaging is dan niet zo raar.
kijk naar Hakkinen, heeft 3 jaar om de titel meegedaan, het jaar daarvoor en daarna dat de auto niet goed genoeg was werd ie geklopt door Coulthard. Een kampioen verslaan betekend niet dat je zelf ook kampioensmateriaal bent.

Wings

Citaat van: Jozef op 22 oktober 2014 - 19:50:52
Als Hamilton de rest van de races wint, zit hij ook boven de 390. ;) Wel dankzij de dubbele punten. ;D

*duikt weg*

Oei! :-X