Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Arthur

Citaat van: Perton op 21 oktober 2014 - 12:32:25
Ik denk dat het voor Hülkenberg een beetje een Fisichella-verhaal kan worden. Altijd als het grote talent worden gezien, en zodra je de kans krijgt bij een topteam eigenlijk een beetje door de mand vallen. En zoals Pancake zegt, er zijn nu al wel andere talenten. Ik zou nu bijvoorbeeld eerder voor Bottas gaan en Ferrari had natuurlijk Bianchi klaarstaan. Wat voor Hülkenberg nog een voordeel zou kunnen zijn is dat Alonso echt buiten de boot valt, Button na 2015 weg is, evenals Raikkonen, en dat het momentum van Grosjean dan nog steeds niet is teruggekeerd. Maar goed, zover zie ik het nog niet komen.

Als dat allemaal al mocht gebeuren staat er al weer een vette concurrent klaar die in kan stappen. Bovendien is Hulkenberg dan alweer het punt van top voorbij. FI wordt zijn laatste station in de F1 denk ik...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jehoentelaar

Wat betreft McLaren en 2015: doorontwikkelen is toch wel redelijk belangrijk.

https://news.yahoo.com/major-upgrade-mclaren-110334944.html

Tuesday

Citaat van: Jozef op 21 oktober 2014 - 01:57:01
Inderdaad, Hülkenberg is net helemaal ingezakt qua prestaties. Ik denk niet dat hij ooit nog een kans gaat krijgen bij een topteam eerlijk gezegd. Prima coureur hoor verder. Net als Heidfeld. :P
ik vond Heidfeld een stuk constanter. Daarnaast moet Hulkenberg nog steeds zn eerste podium pakken, terwijl Heidfeld dat 13x deed.

0634

Maar okee, na vier seizoenen (waar Hulkenberg nu ongeveer op zit) had hij er pas eentje.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 21 oktober 2014 - 20:30:13
Maar okee, na vier seizoenen (waar Hulkenberg nu ongeveer op zit) had hij er pas eentje.
dat is ook zo, maar t was meer om aan te geven dat ik juist weinig overeenkomsten tussen beiden zit. Ik vind Hulkenberg juist er grillig, waar Heidfeld juist een hele constante factor was. Het topniveau van Hulkenberg ligt misschien iets hoger, maar overall denk ik dat Heidfeld beter was. Maar misschien moet het beste van Hulkenberg nog komen. Vooralsnog bespeur ik nog niet echt een opgaande lijn oid, maar misschien dat eindelijk eens 2 seizoenen op rij bij hetzelfde team voor verbetering zorgt?

Sabai

Kleine kanttekening is dat Heidfeld wel wat betere auto's tot zijn beschikking had zelfs een winwaardige. Zelf denk ik dat Hulkenberg van het niveau Button is.

Perton

Tsja ik vond Heidfeld altijd van het niveau Button ;D. Ik denk dat een type als Heidfeld ook wel kansen had gehad op een titel met die Brawn. In de McLaren-jaren daarna oversteeg Button dat niveau misschien, maar voor die tijd vond ik de twee absoluut niet voor elkaar onder doen.

Nu weet ik niet of ik het me goed herinner, maar had Heidfeld Kubica toen niet voorbij gelaten in Canada, omdat Kubica op een andere strategie zat? Voor hetzelfde geldt had Heidfeld die dag de 'juiste' strategie gehad en had hij één zege, tegen nul voor Kubica. Ik vond Kubica trouwens ook niet zoveel beter dan Heidfeld, nu we het toch over hem hebben. Hij had één jaar dat ie beduidend beter was, en dat jaar had Heidfeld vooral heel veel moeite met kwalificeren. Qua racetempo zat er (in mijn ogen) weinig verschil tussen, Heidfeld moest alleen telkens van veel verder komen.

0634

Blijft allemaal lastig te vergelijken. Misschien had Heidfeld ook wel gekund wat Button deed in de Brawn maar misschien ook niet. Misschien was Barrichello dan met de titel vandoor gegaan. Geen idee. Ik weet nog wel dat Button als super-duper talent ooit debuteerde. Dat was de nieuwe Britse superster. Is in zekere zin ook wel uitgekomen, maar de echte absolute top heeft hij ook weer niet gehaald. Sterker, zijn loopbaan was zo goed als over op een bepaald moment.

Soms moet je ook een beetje geluk hebben in je loopbaan. Heidfeld reed natuurlijk heerlijk lang voor BMW, maar zij konden nou weer nooit die laatste stap naar de top maken en Nick (mede daardoor) ook niet. Hoe hadden wij Nick beoordeeld als BMW ala Mercedes nu een topwagen had ontwikkeld? Dan had hij races gewonnen, misschien nog wel meer. Soms moet je ook een beetje geluk hebben, en als je dat geluk hebt, dan bepaalt dat voor een deel ook de beeldvorming die over jou bestaat.

Geld ook voor Hulkenberg. Maar goed, ik ga er toch eigenlijk wel vanuit dat als iemand écht een supertalent is, de grote teams hem echt niet laten lopen. Blijkbaar is er iets in Hulk waardoor ze niet van hem overtuigd zijn.


Arthur

Tja, dan had ik Heidfeld op het niveau Rosberg geplaatst. Hetzelfde voor Hulkenberg wellicht.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Hamilton#44

#1659
Allemaal een hoop natte vinger werk, 70 % van de coureurs zijn allemaal goed en die worden in de Mercedes van dit jaar gewoon allemaal WK hoor.

Je moet ook je nationaliteit, manager en simpelweg veel geluk hebben om je carriere te laten slagen.

Die laatste twee heeft Hulkenberg niet of niet op tijd genoeg gehad.

Stel dat McLaren in 2013 een topauto had, dan was Perez misschien wel een WK geweest of minimaal meervoudig racewinnaar. Nu vliegt hij er na een jaar uit en is veroordeeld tot Force India, het is allemaal nogal relatief.

Tuesday

Citaat van: Hamilton#44 op 22 oktober 2014 - 10:45:55
Allemaal een hoop natte vinger werk, 70 % van de coureurs zijn allemaal goed en die worden in de Mercedes van dit jaar gewoon allemaal WK hoor.

Je moet ook je nationaliteit, manager en simpelweg veel geluk hebben om je carriere te laten slagen.

Die laatste twee heeft Hulkenberg niet of niet op tijd genoeg gehad.

Stel dat McLaren in 2013 een topauto had, dan was Perez misschien wel een WK geweest of minimaal meervoudig racewinnaar. Nu vliegt hij er na een jaar uit en is veroordeeld tot Force India, het is allemaal nogal relatief.
je moet ook zelf je kansen pakken, dat doen Perez en Hulkenberg te weinig. Beiden zijn in een situatie geweest om een GP te winnen. Dat het een beetje mee moet zitten ben ik het mee eens, maar op een gegeven moment moet je zelf ook het 1 en ander afdwingen. Met alleen de wind mee hebben kom je er niet. Stel dat de McLaren van volgend jaar erg goed is en WK wordt, dan vind ik dat Perez zelf die kans heeft gemist, want hij had in die auto kunnen zitten. Coureurs als Perez en Hulkenberg worden zullen in mijn ogen nooit kampioen worden omdat ze bij een topteam altijd een betere coureur zullen treffen. In die Mercedes van dit jaar kan misschien iedereen kampioen worden, maar niet als Hamilton (of Rosberg) je teamgenoot is.

Perton

Dat dus inderdaad. In de Red Bull van vorig jaar had ook iedereen kampioen kunnen worden, toch eindigde Mark Webber als derde in het kampioenschap. Sterker nog, nu ik het even opzoek, de beste man is zelfs nooit vice-kampioen geworden. Ik denk dan ook zeker niet dat 70% van het veld kampioen zou worden in de Mercedes. Een groot deel van die 70% is namelijk niet in staat een absolute topcoureur te verslaan als deze hun teamgenoot is.

0634

Citaat van: Hamilton#44 op 22 oktober 2014 - 10:45:55
Allemaal een hoop natte vinger werk, 70 % van de coureurs zijn allemaal goed en die worden in de Mercedes van dit jaar gewoon allemaal WK hoor.

Je moet ook je nationaliteit, manager en simpelweg veel geluk hebben om je carriere te laten slagen.

Die laatste twee heeft Hulkenberg niet of niet op tijd genoeg gehad.

Stel dat McLaren in 2013 een topauto had, dan was Perez misschien wel een WK geweest of minimaal meervoudig racewinnaar. Nu vliegt hij er na een jaar uit en is veroordeeld tot Force India, het is allemaal nogal relatief.

Waarschijnlijk was hij dan nog geen kampioen geweest, want nu haalde Button ook ruim meer punten dan Perez. Het lijkt me niet dat als er dan ineens kampioensdruk bij komt kijken, Perez ineens meer punten haalt. Sterker, eerder zie ik het gat dan groter worden.

Ik ben het met je eens: soms moet het net even meezitten, maar aan de andere kant ben ik het ook met Tuesday eens: wanneer je een kans krijgt, moet je het ook afdwingen.

0634

Citaat van: Perton op 22 oktober 2014 - 17:42:20
Dat dus inderdaad. In de Red Bull van vorig jaar had ook iedereen kampioen kunnen worden, toch eindigde Mark Webber als derde in het kampioenschap. Sterker nog, nu ik het even opzoek, de beste man is zelfs nooit vice-kampioen geworden. Ik denk dan ook zeker niet dat 70% van het veld kampioen zou worden in de Mercedes. Een groot deel van die 70% is namelijk niet in staat een absolute topcoureur te verslaan als deze hun teamgenoot is.

Maar als Perez en Hulkenberg samen bij Merc rijden, wordt een van de twee echt wel kampioen hoor. Dat ben ik met Hamilton#44 eens.

Tuesday

Citaat van: Perton op 22 oktober 2014 - 17:42:20
Dat dus inderdaad. In de Red Bull van vorig jaar had ook iedereen kampioen kunnen worden, toch eindigde Mark Webber als derde in het kampioenschap. Sterker nog, nu ik het even opzoek, de beste man is zelfs nooit vice-kampioen geworden. Ik denk dan ook zeker niet dat 70% van het veld kampioen zou worden in de Mercedes. Een groot deel van die 70% is namelijk niet in staat een absolute topcoureur te verslaan als deze hun teamgenoot is.
die RBR van vorig jaar was ook bij lange na niet zo goed als de Mercedes dit seizoen. En de Webber van vorig jaar, dat was ook niet de echte Webber meer. Maar goed, volgens mij gaat de discussie nu de verkeerde kant op, het ging over Hulkenberg.