Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Jozef op 19 oktober 2014 - 20:23:30
Wat wil je nu, de vergelijking maken tussen Button en Magnussen of tussen Button en Räikkönen? ???
ik wil niks, ik vind alleen wat... lees mn eerste post nog maar eens ff. Ik zeg alleen dat als je vorig jaar voor jong talent was, dat je dat nu ook moet zijn. Vorig jaar moest er extern gekozen worden, dit jaar intern. Dat is een verschil, maar de keus is hetzelfde, jong talent vs een oude WK.

Arthur

Ik zou kiezen voor Magnussen, vers bloed naast Alonso [mocht die komen]... Dus niet na Perez na 1 jaar ook Magnussen weer lozen na 1 jaar.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Citaat van: Tuesday op 19 oktober 2014 - 20:55:43
Citaat van: Jozef op 19 oktober 2014 - 20:23:30
Wat wil je nu, de vergelijking maken tussen Button en Magnussen of tussen Button en Räikkönen? ???
ik wil niks, ik vind alleen wat... lees mn eerste post nog maar eens ff. Ik zeg alleen dat als je vorig jaar voor jong talent was, dat je dat nu ook moet zijn. Vorig jaar moest er extern gekozen worden, dit jaar intern. Dat is een verschil, maar de keus is hetzelfde, jong talent vs een oude WK.
Nuja ik vind extern en intern ook wel een redelijk verschil. Hoewel dat in het geval van Raikkonen een beetje valsspelen is, aangezien ze hem natuurlijk nog wel van vroeger kenden. Maar dat even negerend: intern weet je in principe wat je aan iemand hebt, bij een externe is dat nog even afwachten. Zie bijvoorbeeld Pérez, die (ik heb die verhalen ook gehoord vorig jaar) toch een wat vervelender mannetje was om mee te werken dan vooraf misschien wat gedacht was.

Zoals ik zei: in het specifieke geval van Raikkonen ligt dat natuurlijk net even wat anders vanwege de voorgeschiedenis. Maar in het algemeen vind ik het verschil intern en extern juist helemaal niet te verwaarlozen. Ik snap Wings zijn verontwaardiging in dat opzicht wel. Bovendien kan je best per situatie een andere mening hebben. Je kan namelijk ook best vinden dat een ervaren coureur namelijk helemaal niet goed is, en een jongeling juist super veel talent. Ik vind Hülkenberg namelijk overrated en zou hem meteen inwisselen voor een jongeling. Maar ik zou bijvoorbeeld Grosjean niet inwisselen voor een jong talent. En dat zijn in feite twee coureurs in dezelfde situatie, toch heb ik een andere mening.

Dus ik snap niet zo goed waarom Wings hier zo wordt 'aangevallen', omdat zijn mening dit jaar anders is dan vorig jaar.

Tuesday

Citaat van: Perton op 19 oktober 2014 - 23:19:34
Citaat van: Tuesday op 19 oktober 2014 - 20:55:43
Citaat van: Jozef op 19 oktober 2014 - 20:23:30
Wat wil je nu, de vergelijking maken tussen Button en Magnussen of tussen Button en Räikkönen? ???
ik wil niks, ik vind alleen wat... lees mn eerste post nog maar eens ff. Ik zeg alleen dat als je vorig jaar voor jong talent was, dat je dat nu ook moet zijn. Vorig jaar moest er extern gekozen worden, dit jaar intern. Dat is een verschil, maar de keus is hetzelfde, jong talent vs een oude WK.
Nuja ik vind extern en intern ook wel een redelijk verschil. Hoewel dat in het geval van Raikkonen een beetje valsspelen is, aangezien ze hem natuurlijk nog wel van vroeger kenden. Maar dat even negerend: intern weet je in principe wat je aan iemand hebt, bij een externe is dat nog even afwachten. Zie bijvoorbeeld Pérez, die (ik heb die verhalen ook gehoord vorig jaar) toch een wat vervelender mannetje was om mee te werken dan vooraf misschien wat gedacht was.

Zoals ik zei: in het specifieke geval van Raikkonen ligt dat natuurlijk net even wat anders vanwege de voorgeschiedenis. Maar in het algemeen vind ik het verschil intern en extern juist helemaal niet te verwaarlozen. Ik snap Wings zijn verontwaardiging in dat opzicht wel. Bovendien kan je best per situatie een andere mening hebben. Je kan namelijk ook best vinden dat een ervaren coureur namelijk helemaal niet goed is, en een jongeling juist super veel talent. Ik vind Hülkenberg namelijk overrated en zou hem meteen inwisselen voor een jongeling. Maar ik zou bijvoorbeeld Grosjean niet inwisselen voor een jong talent. En dat zijn in feite twee coureurs in dezelfde situatie, toch heb ik een andere mening.

Dus ik snap niet zo goed waarom Wings hier zo wordt 'aangevallen', omdat zijn mening dit jaar anders is dan vorig jaar.
ja, ok, maar dat is vanuit het team bekeken. Wij hebben al die inside info niet. Maar goed, waar het mij om ging is dat Button en Magnussen beiden intern zijn en dat Ferrari vorig jaar sowieso extern moest kijken. Dat kun je dan tegen elkaar wegstrepen, t is moeilijk uit te leggen, maar volgens mij vrij makkelijk te begrijpen wat ik bedoel. 
Verder kan ik Wings zn exacte standpunt niet herinneren, vandaar dat ik zei; ALS je vorig jaar voor jong was, moet je dat nu ook zijn. Maar als hij toen andere redenen heeft aangevoerd, wordt het een ander verhaal. Ik weet alleen dat hij erg tegen de komst van Raikkonen was, ondanks dat ie 2 geweldige seizoen achter de rug had.

Perton

Maar ik snap helemaal niet dat als je toen voor jong talent was, je dat nu per se weer zou moeten zijn. Misschien kan de mening wel zijn dat juist omdat McLaren een nieuwe fase van haar bestaan ingaat met Honda een argument zijn om voor twee ervaren coureurs te gaan. Er zijn zoveel redenen te verzinnen dat ik echt niet snap waarom een mening per se het zelfde moet zijn, want er zijn genoeg punten aan te wijzen waarop de situatie dus wel degelijk anders is, en da's echt niet alleen het intern / extern-verhaal.

Tuesday

Citaat van: Perton op 20 oktober 2014 - 00:04:00
Maar ik snap helemaal niet dat als je toen voor jong talent was, je dat nu per se weer zou moeten zijn. Misschien kan de mening wel zijn dat juist omdat McLaren een nieuwe fase van haar bestaan ingaat met Honda een argument zijn om voor twee ervaren coureurs te gaan. Er zijn zoveel redenen te verzinnen dat ik echt niet snap waarom een mening per se het zelfde moet zijn, want er zijn genoeg punten aan te wijzen waarop de situatie dus wel degelijk anders is, en da's echt niet alleen het intern / extern-verhaal.
kan een argument zijn, maar Ferrari ging vorig jaar ook een nieuw tijdperk in. En nogmaals we hebben het hier over keuzes die wij als buitenstaanders zouden maken, niet over wat de teams uiteindelijk doen. Laat Wings gewoon lekker zelf aangeven waar het verschil hem inzit. In mijn ogen heeft ie het niet echt op Raikkonen, dus ik ben wat sceptisch. Maar goed, hij kan vast wel wat verzinnen.

Perton

Ik denk dat de discussies in dit topic hun bestaansrecht sowieso ontlenen aan keuzes die wij als buitenstaander zouden maken, dus dergelijke opmerkingen vind ik altijd een beetje frappant.

Jozef

En als het van Wings komt, geloof je het waarschijnlijk toch niet omdat je denkt dat hij het niet zo op Kimi heeft. ;) In sommige gevallen zou ik je dan misschien nog gelijk geven ook! Maar in dit geval niet.

Tuesday

Citaat van: Perton op 20 oktober 2014 - 00:33:05
Ik denk dat de discussies in dit topic hun bestaansrecht sowieso ontlenen aan keuzes die wij als buitenstaander zouden maken, dus dergelijke opmerkingen vind ik altijd een beetje frappant.
idd, daarom kunnen we teaminterne dingen prima buiten beschouwing laten. Ik vind het prima als Ferrari voor Raikkonen kiest en McLaren voor Magnussen, juist omdat die keuze door verschillende mensen en met verschillende overwegingen gemaakt wordt. Ik snap alleen niet direct dat een buitenstaander, het ene jaar tegen Raikkonen is mar het volgende jaar voor Button. Maar goed, dit is een forum, dus ik ben benieuwd naar de achterliggende gedachte.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 20 oktober 2014 - 00:48:20
En als het van Wings komt, geloof je het waarschijnlijk toch niet omdat je denkt dat hij het niet zo op Kimi heeft. ;) In sommige gevallen zou ik je dan misschien nog gelijk geven ook! Maar in dit geval niet.
het gaat niet om geloven, maar om begrijpen ;)

Jozef

De gedachte is dus dat Button al 5 jaar bij McLaren rijdt en dus helemaal ingeworteld is in het team. Het team kent hem, hij kent het team. Dat geeft stabiliteit. Magnussen mag er dan een jaartje zitten, die is toch veel minder ervaren en kent het team waarschijnlijk iets minder goed dan Button.

Niels_

Citaat van: Jozef op 19 oktober 2014 - 18:54:40
Wat moet McLaren met Vandoorne doen eigenlijk? Heeft inderdaad misschien meer talent dan Magnussen, maar die gok gaan ze zeker voor 2015 niet wagen lijkt me. Vandoorne pakte in de GP2 de meeste punten van allemaal als je de eerste drie weekends niet meeneemt (waarin de ervaren Palmer volop scoorde). Dus die lijkt wel klaar voor de stap richting F1 vind ik, maar niet bij McLaren.

Ik dacht: misschien kunnen ze via Mercedes een stoeltje bij Lotus regelen nu die naar Mercedes overschakelen, maar dat gaat natuurlijk niet meer op want McLaren gaat zelf over op Honda. ^^

Nog een jaar GP2 zou ik ook prima vinden hoor, dan is hij topfavoriet voor de titel en moet hij met die druk om leren gaan (dat vond ik ook een goede reden om hem in 2014 in de FR3.5 te houden, maar dat vond McLaren blijkbaar niet).
Ik dacht ergens gehoord te hebben in een interview met Vandoorne dat dat nog niet helemaal vaststond, maar dat er een grote kans was dat hij nog een jaartje GP2 ging meedoen om daar dan voor de titel te gaan. In dat opzicht zie ik McLaren volgend jaar Magnussen nog wel een 2e kans geven om het jaar daarna voor Vandoorne te gaan.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 20 oktober 2014 - 02:21:59
De gedachte is dus dat Button al 5 jaar bij McLaren rijdt en dus helemaal ingeworteld is in het team. Het team kent hem, hij kent het team. Dat geeft stabiliteit. Magnussen mag er dan een jaartje zitten, die is toch veel minder ervaren en kent het team waarschijnlijk iets minder goed dan Button.
dat gold voor Raikkonen in mindere mate ook. Dat is ook deels het jong vs ervaren argument. Maar ok, het is een argumentje, maar ik reageerde in eerste instantie op iemand die volgens mij heel fel tegen de terugkeer van Raikkonen was, dan vind ik dit argument nog niet echt zoden aan de dijk zetten. Dus meer graag, waarom geen Raikkonen bij Ferrari maar wel Button (inmiddels al bijna een jaar ouder dan Raikkonen vorig jaar) bij McLaren?

0634

De situatie met Button-nu en Kimi-toen is ook gewoon heel anders. Button ligt daar verder prima. Volgens mij zijn ze an sich bij McLaren best tevreden over hoe hij vijf jaar lang heeft gepresteerd. Kimi daarintegen was voor heel veel geld door Ferrari afgekocht om alsjeblieft weg te blijven. Er zit dan wel wat verschil in of je Button wil continueren of Kimi wilt terughalen.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 20 oktober 2014 - 06:14:34
De situatie met Button-nu en Kimi-toen is ook gewoon heel anders. Button ligt daar verder prima. Volgens mij zijn ze an sich bij McLaren best tevreden over hoe hij vijf jaar lang heeft gepresteerd. Kimi daarintegen was voor heel veel geld door Ferrari afgekocht om alsjeblieft weg te blijven. Er zit dan wel wat verschil in of je Button wil continueren of Kimi wilt terughalen.
Nou ja op zich is het vergelijk dat er gekozen moet worden tussen talent en een oude garde coureur. Dat je het per coureur en situatie bekijkt snap ik en is ook logisch, maar in de basis blijft de keuze het zelfde. Kimi lag overigens ook erg goed bij Ferrari en waren ze ook tevreden over zijn prestaties. Anders zouden ze hem niet terug willen. Zat politiek veel meer achter dan er in de media naar voren kwam.

Ik zou zelf voor Magnussen kiezen, want ook al presteert hij niet zo grandioos als men had verwacht, maar slecht doet hij het niet. En om nu al weer een coureur na 1 jaar aan de kant te schuiven vind ik wat ondankbaar. Al was het in Perez gewoon een persoonlijk verhaal.
Naast Alonso kan Magnussen prima groeien tot een GP winnaar.