Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

0634

Je kan je iig afvragen of de manier van managen ook voldoende voor twee titels was geweest als Red Bull er veel dichter op had gezeten. Een 2007 scenario ala McLaren had ik dan niet uitgesloten.

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Wings

Stel Alonso verkast naar McLaren: waarom Button er niet naast behouden? Zo verschrikkelijk goed vind ik die Magnussen niet.

Jehoentelaar

Omdat je in het werken aan de lange termijn meer hebt aan het ontwikkelen van een talent dan aan het vasthouden van iemand die aan het einde van zijn carrière zit. Bovendien, als Magnussen komend jaar tegenvalt kunnen ze het altijd nog met Vandoorne proberen.

Overigens, als Mercedes zoveel beter blijft komend jaar en ze in zowel 2014 als in 2015 de titel pakken gaan ze daar sowieso geen Alonso meer binnenhalen. De enige kans voor Alonso op Mercedes is een Mercedes met een kleinere voorsprong op de rest, want dan gaan ze daar rondneuzen of hun line-up kunnen veranderen (verbeteren).

Jehoentelaar

Citaat van: Kootje op 17 oktober 2014 - 18:14:05
Citaat van: Jehoentelaar op 17 oktober 2014 - 17:51:49
Ik ga het verhaal weer een beetje bij elkaar brengen door niet allemaal losse quotes te gebruiken, want ik word er zo niet echt wijzer van.

Ik reageer op die quote, hoeveel duidelijker wil je 't hebben?  :o
Nou, als ik mag kiezen: een quote intact laten. ;)


Citaat
CitaatZoals je uit het bovenstaande kunt afleiden vind ik het voorbarig om te stellen dat de winkansen bij McLaren net zo klein zijn als bij Ferrari aangezien de prestatiemogelijkheden in 2015 voor beide teams nog volledig onbekend zijn en we niet meer weten dan wat rondvliegende verhalen over een slechte of juist heel goede Hondamotor - daar waar we nu weten dat de Ferrarimotor op dit moment een achterstand heeft op de bestaande concurrentie.

Tuurlijk is dat voorbarig, echter wel gebaseerd op wat we nu weten en wat we nu weten is simpel:

Ferrari heeft motorisch 'n achterstand maar mag hier tijdens de wintermaanden flink wat aan verbouwen. Ik neem aan dat ze weten waar de schoen wringt, dus zullen ze ongetwijfeld sterker terugkomen. Renault en Mercedes zullen echter ook niet stilzitten, dus of het voldoende is blijft de onbekende factor. Echter is het niet aannemelijk dat ze het gat ineens gedicht zullen hebben, dus winnen zit er denk ik nog steeds niet in.

Bij McLaren kan ik me alleen maar baseren op wat ze nu laten zien. Hoe je het ook went of keert, dat is niet beter dan Ferrari en dat terwijl ze met de beste krachtbron van het veld rondrijden. Een optelsommetje leert mij dan dat Ferrari iig de betere auto heeft, aangezien zij iets betere prestaties leveren met 'n beduidend mindere krachtbron. Volgend jaar komt er bij McLaren 'n grote verandering in de vorm van Honda en het is nog maar de vraag hoe goed die is. Maar zelfs als het de beste krachtbron blijkt, dan nog zie ik ze niet ineens winnen. Dat kunnen ze nu met de beste krachtbron ook niet.

Daarom schat ik de winkansen voor beide teams gelijk, als in nihil, in.
Wat Ferrari betreft ben ik het met je eens dat het een helse opgave wordt om de achterstand in te halen. Van McLaren kunnen we nu echter nog niks zeggen doordat die auto vanwege de andere krachtbron een heel ander apparaat wordt dan wat we nu zien rondrijden. Dus in de huidige situatie ligt Ferrari wel voor op McLaren, maar dat biedt geen garantie op wat er volgend jaar gebeurt. Het kan hetzelfde blijven, het kan beter worden, het kan slechter worden. En de krachtbron/motor/power-unit is natuurlijk niet het leidende onderdeel van het geheel, anders hadden we McLaren en Force India nu veel dichter bij de top gehad dan dat ze nu doen. Ik neem aan dat McLaren - met hun state-of-the-art ontwikkelingsmogelijkheden - wat hun chassis betreft ook niet stil zit.

Kootje

Helaas, je mag niet kiezen. :P


Wat de rest betreft:

Die zullen idd niet stilzitten, maar dat zitten ze geen van allen natuurlijk. Wat dat betreft kan je er dus niet zomaar vanuit gaan dat er iets veranderd in de onderlinge verhoudingen, simpelweg omdat er 'n andere motorenpartner komt. Hoewel ik hoop dat ze daarmee se aansluiting met Mercedes weer zullen maken, en dat is ook waar Alonso hoogstwaarschijnlijk op gokt, vind ik dat aan de hand van hetgeen we nu weten eerder 'n negatief als positief iets. Bij Ferrari weten ze waar het aan schort, bij Honda is het nog maar de vraag of dat ding überhaupt mee kan komen. Zo op voorhand kan ik hun winkansen dan ook absoluut niet boven die van Ferrari plaatsen. Maar goed ... wellicht is het voor Alonso 'n verschil tussen zeker weten dat het niks word (Ferrari) en hopen dat het iets word (McLaren. Uiteindelijk is hij degene met de inside info en moeten wij het doen met wat we zien en de geruchtenmolen die volop draait.

Jehoentelaar

Hah, niks meer aan toe te voegen. :)

FolkertE

Citaat van: Wings op 18 oktober 2014 - 11:59:55
Stel Alonso verkast naar McLaren: waarom Button er niet naast behouden? Zo verschrikkelijk goed vind ik die Magnussen niet.
Dan zou het een beetje het zelfde worden als Ferrari voor dit jaar. Waarom Button als er ook jongere talenten rond lopen? IIg ik kan me herinneren dat je dat wel afvroeg bij Kimi, dus waarom Button nu wel, en Kimi niet?

Al ben ik het wel met je eens, Button verdiend een vervolg aan zijn Carriere en Magnussen is nu niet echt het talent wat iedereen riep. (niet dat ik het verwachtte) . Hij doet het leuk, maar op 2 of 3 races na niet bovenmenselijk.

Perton

Citaat van: Maikel0230 op 18 oktober 2014 - 11:29:29
http://www.bbc.com/sport/0/formula1/29660644

;)
Tsja diezelfde Button die nog geen jaar geleden (of misschien net iets meer dan een jaar geleden) riep dat hij enduranceracen maar niks vond om te doen. Natuurlijk kan de mening van een mens veranderen, maar ik moet het eerst nog maar eens zien.

Jehoentelaar

Ik zou het wel leuk vinden. WEC wordt elk jaar interessanter op die manier. Maar eerst maar eens zien inderdaad.

0634

Hoezo is dat raar? Misschien bevalt het Webber goed en heeft die Button enthousiast gemaakt. Voor WEC is het natuurlijk top als ze een voormalig F1-wereldkampioen in hun gelederen kunnen krijgen.

Franky R.


Wings

Citaat van: F1fan2987 op 18 oktober 2014 - 14:34:12
Dan zou het een beetje het zelfde worden als Ferrari voor dit jaar. Waarom Button als er ook jongere talenten rond lopen? IIg ik kan me herinneren dat je dat wel afvroeg bij Kimi, dus waarom Button nu wel, en Kimi niet?

Al ben ik het wel met je eens, Button verdiend een vervolg aan zijn Carriere en Magnussen is nu niet echt het talent wat iedereen riep. (niet dat ik het verwachtte) . Hij doet het leuk, maar op 2 of 3 races na niet bovenmenselijk.

Soms vind ik je best grappig. Een vraag stellen om vervolgens het antwoord zelf in te vullen.

Wings

Citaat van: Jehoentelaar op 18 oktober 2014 - 12:24:20
Omdat je in het werken aan de lange termijn meer hebt aan het ontwikkelen van een talent dan aan het vasthouden van iemand die aan het einde van zijn carrière zit. Bovendien, als Magnussen komend jaar tegenvalt kunnen ze het altijd nog met Vandoorne proberen.

Zeker een optie. Alleen zou ik Button nemen omdat hij simpelweg beter is, meer ervaring heeft, Alonso meer kan pushen dan Magnussen kan en hij kan zorgen voor een ontwikkelingsboost samen met Button. Omdat Magnussen geen toekomstmuziek is zou ik hem niet per sé willen behouden.

CitaatOverigens, als Mercedes zoveel beter blijft komend jaar en ze in zowel 2014 als in 2015 de titel pakken gaan ze daar sowieso geen Alonso meer binnenhalen. De enige kans voor Alonso op Mercedes is een Mercedes met een kleinere voorsprong op de rest, want dan gaan ze daar rondneuzen of hun line-up kunnen veranderen (verbeteren).

Honda heeft Alonso toch al een aanbod gedaan?

FolkertE

Citaat van: Wings op 18 oktober 2014 - 22:12:59
Citaat van: F1fan2987 op 18 oktober 2014 - 14:34:12
Dan zou het een beetje het zelfde worden als Ferrari voor dit jaar. Waarom Button als er ook jongere talenten rond lopen? IIg ik kan me herinneren dat je dat wel afvroeg bij Kimi, dus waarom Button nu wel, en Kimi niet?

Al ben ik het wel met je eens, Button verdiend een vervolg aan zijn Carriere en Magnussen is nu niet echt het talent wat iedereen riep. (niet dat ik het verwachtte) . Hij doet het leuk, maar op 2 of 3 races na niet bovenmenselijk.

Soms vind ik je best grappig. Een vraag stellen om vervolgens het antwoord zelf in te vullen.
Misschien is dat ook wel nodig, aangezien jij niet heel vaak antwoord geeft op vragen die jou mening zouden verklaren, of feiten voor het gemak maar vergeet ;).

Maar ik beantwoord in dit geval niks, ik zeg alleen dat ik het wel met je eens ben dat het beter is om voor Button te kiezen. Maar daarom nogmaals de vraag: waarom wel voor Button maar niet voor Raikkonen, want Raikkonen deed het in 2013 goed en Massa hobbelde maar wat achter Alonso aan.