Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Dimensie

Citaat van: F1fan2987 op 17 oktober 2014 - 10:59:10
Het zou trouwens wat zijn zeg, Alonso en Vettel weg en volgend jaar strijden Ferrari en RBR met Mercedes om de titel. ;D

Wat te denken van Alonso die het voor gezien houd en Vettel die het eerste Ferrari jaar meteen de titel pakt?
(Niet dat ik dat snel zie gebeuren)

Kootje

Citaat van: Jeroen op 17 oktober 2014 - 07:07:20
Ik geloof daar niks van, van zo'n sabbatical. Gaat ie echt niet doen, tenzij hij nu al kan tekenen bij Mercedes voor 2016. Dat zou de enige mogelijkheid zijn. Anders doet hij dat niet .Ik geloof niet dat hij zegt 'ik neem een sabbatical en dan zie ik in juni, juli wel waar ik in 16 aanbeland'. No way.

Zie ik ook niet snel gebeuren, maar aan de andere kant ... waarom niet?


Citaatook gewoon geen logica in. Hij vindt o.a. dat hij te oud wordt om nog langer te blijven aanmodderen bij Ferrari en daardoor de kans op titel 3 ziet afnemen. Dus wat doet is? Hij gaat lekker een jaar tussendoor op het strand liggen. Dat rijmt dus niet met elkaar i.m.o..

Wat is dan de logica achter zijn overstap naar McLaren? Die modderen ook al heel wat jaartjes aan, waarom zou het daar ineens anders zijn? Vanwege Honda? Eerst zien dan geloven is mijn motto en daar zit 'm wat mij betreft precies de logica van 'n sabbatical.

Even mezelf  in Alonso's schoenen plaatsend: "In nog 'n jaar aanmodderen heb ik geen trek, ik wil strijden om de titel. Laat Honda-McLaren daarom eerst maar eens zien dat zij 'n winwaardige auto kunnen leveren, dan stap ik wel in. Zonder winwaardige auto hoeft het voor mij iig niet, dan stop ik liever."

Dat zijn uiteraard mijn woorden, maar ik kan me goed voorstellen dat Alonso zo denkt. Maar goed ... dat gaan we zien. Zal ook niet lang meer duren denk ik. En eigenlijk is het vrij simpel, zolang we niks horen rijd hij gewoon bij Ferrari volgend jaar. Zijn vertrek is nog steeds niet bevestigd (alleen door Montezemelaar, dus niet officieel) en de komst van Vettel is dat evenmin.

Jehoentelaar

Citaat van: Kootje op 17 oktober 2014 - 15:01:09
Citaat van: Jeroen op 17 oktober 2014 - 07:07:20
Ik geloof daar niks van, van zo'n sabbatical. Gaat ie echt niet doen, tenzij hij nu al kan tekenen bij Mercedes voor 2016. Dat zou de enige mogelijkheid zijn. Anders doet hij dat niet .Ik geloof niet dat hij zegt 'ik neem een sabbatical en dan zie ik in juni, juli wel waar ik in 16 aanbeland'. No way.

Zie ik ook niet snel gebeuren, maar aan de andere kant ... waarom niet?
Ik heb eerlijk gezegd nog geen echt sterke argumenten gezien waarom wel.


Citaat
Citaatook gewoon geen logica in. Hij vindt o.a. dat hij te oud wordt om nog langer te blijven aanmodderen bij Ferrari en daardoor de kans op titel 3 ziet afnemen. Dus wat doet is? Hij gaat lekker een jaar tussendoor op het strand liggen. Dat rijmt dus niet met elkaar i.m.o..

Wat is dan de logica achter zijn overstap naar McLaren? Die modderen ook al heel wat jaartjes aan, waarom zou het daar ineens anders zijn? Vanwege Honda? Eerst zien dan geloven is mijn motto en daar zit 'm wat mij betreft precies de logica van 'n sabbatical.

Even mezelf  in Alonso's schoenen plaatsend: "In nog 'n jaar aanmodderen heb ik geen trek, ik wil strijden om de titel. Laat Honda-McLaren daarom eerst maar eens zien dat zij 'n winwaardige auto kunnen leveren, dan stap ik wel in. Zonder winwaardige auto hoeft het voor mij iig niet, dan stop ik liever."

Dat zijn uiteraard mijn woorden, maar ik kan me goed voorstellen dat Alonso zo denkt. Maar goed ... dat gaan we zien. Zal ook niet lang meer duren denk ik. En eigenlijk is het vrij simpel, zolang we niks horen rijd hij gewoon bij Ferrari volgend jaar. Zijn vertrek is nog steeds niet bevestigd (alleen door Montezemelaar, dus niet officieel) en de komst van Vettel is dat evenmin.
Alonso zou kunnen gokken op een opleving van McLaren. En aanmodderen in de F1 biedt nog altijd betere winkansen dan aanmodderen in je achtertuin. Hij is niet bij machte om een jaar langs de kant te gaan staan en nog steeds de (sub)topteams voor het uitzoeken te hebben. Als McLaren met Magnussen en Coureur X (Button? Vandoorne? Jehoentelaar?) ineens de zeges aaneen rijgt en solide meedoet om de titel is voor hen de gok weer best groot om een pauzerende coureur ineens een van hen te laten vervangen.

Kootje

#1563
Citaat van: Jehoentelaar op 17 oktober 2014 - 15:50:38
Ik heb eerlijk gezegd nog geen echt sterke argumenten gezien waarom wel.

Getuige de woorden van Montezemelaar wil hij weer winnen en heeft hij geen zin meer om in de marge te rijden. Een zitje bij een van de andere topteams zit er sowieso niet in en de kans dat hij bij McLaren winnen kan is net zo groot als dat Ferrari het lek boven heeft volgend jaar. Dat vind ik persoonlijk argument genoeg. ;)


CitaatAlonso zou kunnen gokken op een opleving van McLaren.

Precies ... gokken op. Zo had hij ook kunnen gokken op 'n opleving bij Ferrari, al is dat 'n minder grote gok omdat hij daar middenin staat. Desalniettemin blijft het 'n gok, wat hij ook besloten heeft. ::)


CitaatEn aanmodderen in de F1 biedt nog altijd betere winkansen dan aanmodderen in je achtertuin.

Dat klopt, maar of dat ook genoeg is voor iemand die niet meer aan wil modderen in de F1? ???


CitaatHij is niet bij machte om een jaar langs de kant te gaan staan en nog steeds de (sub)topteams voor het uitzoeken te hebben. Als McLaren met Magnussen en Coureur X (Button? Vandoorne? Jehoentelaar?) ineens de zeges aaneen rijgt en solide meedoet om de titel is voor hen de gok weer best groot om een pauzerende coureur ineens een van hen te laten vervangen.

Maar dat is dus de gok waar we 't hier over hebben. Gok je op 'n opleving van McLaren met het risico wederom in de marge te rijden, of gok je op 'n tussenjaar en kijk je eerst van de zijlijn aan of je überhaupt nog verder wil gaan, wetende dat rondrijden in de middenmoot iig niet is wat je wil, daarbij wel het risico nemende dat 'n terugkeer aan de top uitgesloten is? :-\

Wat mij betreft valt er voor beide wat te zeggen en ik heb ook geen idee wat ik zou doen in zijn geval. Ik denk dat ik er juist op zou gokken dat ik in 2016 bij Mercedes terecht zou kunnen en daarom m'n contract bij Ferrari gewoon uit zou dienen. Helaas, hoef ik die keuze niet te maken. :'(



(::) = niet denigrerend bedoeld :P)


Jehoentelaar

Ik ga het verhaal weer een beetje bij elkaar brengen door niet allemaal losse quotes te gebruiken, want ik word er zo niet echt wijzer van. Anyhow, Alonso kent Ferrari inside-out voor tweehonderd procent en zal ongetwijfeld zijn kansen kunnen inschatten op een titel in de komende pakweg twee jaar.  Indien hij vertrekt naar McLaren, en daar gaan we voor the sake of argument even van uit, neemt hij enerzijds wel een gok door naar een team te gaan wat de laatste jaren geen steek verder was dan Ferrari, maar aan de andere kant is er bij McLaren met dank aan Honda een grote verandering aanstaande die er bij Ferrari niet is. Daar waar Ferrari in principe doorontwikkelt staat McLaren door diens motorenswitch voor de ontwikkeling van een heel andere machine dan waar ze dit jaar mee aan de gang zijn.

Samengevat heeft Alonso in principe twee mogelijkheden binnen de F1: doorgaan in de huidige situatie (kleine gok op betere prestaties maar grotere waarschijnlijkheid op subtop) of overstappen naar een compleet nieuwe situatie (grote gok op betere prestaties met zowel meer kans op de top als op de middenmoot).

Zoals je uit het bovenstaande kunt afleiden vind ik het voorbarig om te stellen dat de winkansen bij McLaren net zo klein zijn als bij Ferrari aangezien de prestatiemogelijkheden in 2015 voor beide teams nog volledig onbekend zijn en we niet meer weten dan wat rondvliegende verhalen over een slechte of juist heel goede Hondamotor - daar waar we nu weten dat de Ferrarimotor op dit moment een achterstand heeft op de bestaande concurrentie.

Kootje

Citaat van: Jehoentelaar op 17 oktober 2014 - 17:51:49
Ik ga het verhaal weer een beetje bij elkaar brengen door niet allemaal losse quotes te gebruiken, want ik word er zo niet echt wijzer van.

Ik reageer op die quote, hoeveel duidelijker wil je 't hebben?  :o


CitaatAnyhow, Alonso kent Ferrari inside-out voor tweehonderd procent en zal ongetwijfeld zijn kansen kunnen inschatten op een titel in de komende pakweg twee jaar.  Indien hij vertrekt naar McLaren, en daar gaan we voor the sake of argument even van uit, neemt hij enerzijds wel een gok door naar een team te gaan wat de laatste jaren geen steek verder was dan Ferrari, maar aan de andere kant is er bij McLaren met dank aan Honda een grote verandering aanstaande die er bij Ferrari niet is. Daar waar Ferrari in principe doorontwikkelt staat McLaren door diens motorenswitch voor de ontwikkeling van een heel andere machine dan waar ze dit jaar mee aan de gang zijn.

Samengevat heeft Alonso in principe twee mogelijkheden binnen de F1: doorgaan in de huidige situatie (kleine gok op betere prestaties maar grotere waarschijnlijkheid op subtop) of overstappen naar een compleet nieuwe situatie (grote gok op betere prestaties met zowel meer kans op de top als op de middenmoot).

Helemaal mee eens. :-X


CitaatZoals je uit het bovenstaande kunt afleiden vind ik het voorbarig om te stellen dat de winkansen bij McLaren net zo klein zijn als bij Ferrari aangezien de prestatiemogelijkheden in 2015 voor beide teams nog volledig onbekend zijn en we niet meer weten dan wat rondvliegende verhalen over een slechte of juist heel goede Hondamotor - daar waar we nu weten dat de Ferrarimotor op dit moment een achterstand heeft op de bestaande concurrentie.

Tuurlijk is dat voorbarig, echter wel gebaseerd op wat we nu weten en wat we nu weten is simpel:

Ferrari heeft motorisch 'n achterstand maar mag hier tijdens de wintermaanden flink wat aan verbouwen. Ik neem aan dat ze weten waar de schoen wringt, dus zullen ze ongetwijfeld sterker terugkomen. Renault en Mercedes zullen echter ook niet stilzitten, dus of het voldoende is blijft de onbekende factor. Echter is het niet aannemelijk dat ze het gat ineens gedicht zullen hebben, dus winnen zit er denk ik nog steeds niet in.

Bij McLaren kan ik me alleen maar baseren op wat ze nu laten zien. Hoe je het ook went of keert, dat is niet beter dan Ferrari en dat terwijl ze met de beste krachtbron van het veld rondrijden. Een optelsommetje leert mij dan dat Ferrari iig de betere auto heeft, aangezien zij iets betere prestaties leveren met 'n beduidend mindere krachtbron. Volgend jaar komt er bij McLaren 'n grote verandering in de vorm van Honda en het is nog maar de vraag hoe goed die is. Maar zelfs als het de beste krachtbron blijkt, dan nog zie ik ze niet ineens winnen. Dat kunnen ze nu met de beste krachtbron ook niet.

Daarom schat ik de winkansen voor beide teams gelijk, als in nihil, in.


0634

Wat Jehoentelaar zegt. Precies dat dus.

McLaren en Honda zijn al heel lang bezig met een programma voor 2015 en beyond. Daar kan best wel eens iets goeds uitkomen. Of het goed genoeg is voor een titel zou ik niet durven zeggen, maar gevoelsmatig staat er de komende jaren heel wat te gebeuren bij McLaren. Dat schept gewoon kansen.

Waarom zou Alonso die kans niet aangrijpen? Wat is het nut van thuis afwachten hoe McLaren het gaat doen en dan na een jaar zeggen van ik doe het wel of ik doe het niet?

Het is niet zo dat je na dat jaar een zekere kans krijgt bij Mercedes. En bovendien: wie zegt hem dat Mercedes hét team is in 2016? Dat is niet te voorspellen. Nu hebben ze een voorsprong maar is dat over twee jaar nog steeds zo? Ik zou het echt niet durven zeggen. Ik sluit niet uit dat Mclaren in 2016 wel hét team is om voor te rijden. Misschien is daar wel net zoveel kans op als bij Mercedes.

De slechtste optie is thuiszitten. Los van het feit dat hij zelf aan heeft gegeven dat niet te willen doen, zie ik echt geen enkel voordeel daarvan, slechts nadelen.

Arthur

Ik heb het idee dat de duur van de overeenkomst de bottleneck is tussen McLaren|Honda en Alonso. McLaren|Honda wil een langere termijn [minimaal 2 jaar] waar Alonso slechts 1 jaar wil. Valt dat jaar tegen dan houdt hij de mogelijkheid open [wellicht] naar Mercedes te verkassen. En McLaren\Honda hebben voor de lange termijn uiteraard niets tot weinig aan 1 jaar....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Dat is wel eerder gesuggereerd inderdaad.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 17 oktober 2014 - 18:16:32
Wat Jehoentelaar zegt. Precies dat dus.

McLaren en Honda zijn al heel lang bezig met een programma voor 2015 en beyond. Daar kan best wel eens iets goeds uitkomen. Of het goed genoeg is voor een titel zou ik niet durven zeggen, maar gevoelsmatig staat er de komende jaren heel wat te gebeuren bij McLaren. Dat schept gewoon kansen.

Waarom zou Alonso die kans niet aangrijpen? Wat is het nut van thuis afwachten hoe McLaren het gaat doen en dan na een jaar zeggen van ik doe het wel of ik doe het niet?

Het is niet zo dat je na dat jaar een zekere kans krijgt bij Mercedes. En bovendien: wie zegt hem dat Mercedes hét team is in 2016? Dat is niet te voorspellen. Nu hebben ze een voorsprong maar is dat over twee jaar nog steeds zo? Ik zou het echt niet durven zeggen. Ik sluit niet uit dat Mclaren in 2016 wel hét team is om voor te rijden. Misschien is daar wel net zoveel kans op als bij Mercedes.

De slechtste optie is thuiszitten. Los van het feit dat hij zelf aan heeft gegeven dat niet te willen doen, zie ik echt geen enkel voordeel daarvan, slechts nadelen.
ik ben trouwens ook benieuwd hoe Ferrari dat dan gaat oplossen. Alonso heeft gewoon nog een contract voor 2015 en een jaar thuis zitten zou m dus ook nog eens zo n 25 miljoen euro gaan kosten. Ben benieuwd of Ferrari in dat geval net als in 2010 met Raikkonen weer zo diep in de buidel wil tasten. Alonso gaat alleen vrijwillig bij Ferrari weg als ie ergens anders onderdak heeft of een enorme zak geld meekrijgt.

Perton

Correct me if I'm wrong, maar volgens mij heeft de nieuwe teambaas of de nieuwe president ergens eerder dit jaar al gezegd dat kosten geen issue zijn bij het weer naar voren helpen van Ferrari. In het ultieme geval zie ik Ferrari Alonso dus best betalen om een jaar thuis te zitten.

Tuesday

Citaat van: Perton op 17 oktober 2014 - 19:42:24
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij heeft de nieuwe teambaas of de nieuwe president ergens eerder dit jaar al gezegd dat kosten geen issue zijn bij het weer naar voren helpen van Ferrari. In het ultieme geval zie ik Ferrari Alonso dus best betalen om een jaar thuis te zitten.
ik wilde alleen maar aangeven dat Alonso gewoon een contract heeft voor 2 jaar, waarde 50 miljoen euro. Die gaat dus niet zo maar ff voor zn plezier een jaartje er tussenuit. Deze bedragen kan hij nu nog verdienen, over 5 jaar niet meer. Zo maar ff voor appel en een ei de kat uit de boom kijken gaat ie echt niet zo maar doen. Wie gaat er nou 25 miljoen euro betalen om de beste rijder van het veld een jaar op vakantie te laten gaan? enige reden die ik daarvoor kan verzinnen is om de concurrentie niet beter te maken. Maar goed, ik denk niet dat Ferrari die keus zelf kan maken, zonder toestemming van Alonso.

Arthur

Ach, met inmiddels het vermogen van Alonso maakt die zich niet meer druk om een miljoentje meer of minder hoor. Die wil doen wat hij wil. En dat is racen om WK te worden. Een meerjarig contract met X aan beloning boeit hem niet. Liever wat minder met een 1 jarig contract en vooruitzicht op een titel. Zo denkt hij volgens mij...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

Citaat van: Arthur op 17 oktober 2014 - 21:51:13
Ach, met inmiddels het vermogen van Alonso maakt die zich niet meer druk om een miljoentje meer of minder hoor. Die wil doen wat hij wil. En dat is racen om WK te worden. Een meerjarig contract met X aan beloning boeit hem niet. Liever wat minder met een 1 jarig contract en vooruitzicht op een titel. Zo denkt hij volgens mij...
dit gaat niet over een miljoentje meer of minder, maar om een contract van 50 miljoen euro voor 2 jaar. Verder is het puur een aanvulling, naast het sportieve argument.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 17 oktober 2014 - 18:16:32
Wat Jehoentelaar zegt. Precies dat dus.

McLaren en Honda zijn al heel lang bezig met een programma voor 2015 en beyond. Daar kan best wel eens iets goeds uitkomen. Of het goed genoeg is voor een titel zou ik niet durven zeggen, maar gevoelsmatig staat er de komende jaren heel wat te gebeuren bij McLaren. Dat schept gewoon kansen.

Waarom zou Alonso die kans niet aangrijpen? Wat is het nut van thuis afwachten hoe McLaren het gaat doen en dan na een jaar zeggen van ik doe het wel of ik doe het niet?

Het is niet zo dat je na dat jaar een zekere kans krijgt bij Mercedes. En bovendien: wie zegt hem dat Mercedes hét team is in 2016? Dat is niet te voorspellen. Nu hebben ze een voorsprong maar is dat over twee jaar nog steeds zo? Ik zou het echt niet durven zeggen. Ik sluit niet uit dat Mclaren in 2016 wel hét team is om voor te rijden. Misschien is daar wel net zoveel kans op als bij Mercedes.

De slechtste optie is thuiszitten. Los van het feit dat hij zelf aan heeft gegeven dat niet te willen doen, zie ik echt geen enkel voordeel daarvan, slechts nadelen.
Mee eens. Mercedes is nu het team waar iedereen voor wilt rijden, maar als ik kijk naar afgelopen jaar, heb ik wel vraagtekens bij de manier van managen van het team. Te veel bazen zou in een competitief seizoen zou dat nog wel eens een bottle neck kunnen worden.

Maar inderdaad, thuis zitten is geen optie, want dan is het einde F1 voor Alonso (tenzij hij al een contract heeft ergens). 
Maar ik zeg het ook al sinds 2013, Mclaren is allang bezig aan 2015 en heeft 2 jaar op geofferd. Logisch, want de kansen van 2013 en 2014 waren niet erg groot.
En als Alonso bij Mclaren gaat, gaat hij direct van af het begin, 2016 instappen als blijkt dat Mclaren het team is heeft geen zin.

Maar ik weet niet of ik het al keer heb gezegd of dat iemand anders er al mee is gekomen. (vergeetachtig de laatste tijd)
Als Hamilton 2014 en 2015 WK word en Rosberg 2de of lager en de onderlinge ruzie blijft, zouden ze dan Rosberg aan de kant schuiven?
Sinds Spa is er helemaal niks meer over van Rosberg. Op het technisch mankement in Singapore na, maakt hij elke race wel een fout of legt hij het af tegen Hamilton. Misschien staat hij wel degelijk onder erg grote druk en speelt er meer mee dan er in de pers naar voren is gekomen.