Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Breaktest

Citaat van: Kootje op 16 oktober 2014 - 17:16:49
@Jehoentelaar,

Klopt, net zomin als winnen met 'n McLaren. Daarom sluit ik niets uit. Een langer verblijf bij Ferrari niet, de overstap naar McLaren niet, een sabbatical niet, maar ook 'n nieuw avontuur in 'n andere klasse niet.


@Tuesday,

Ook al verwacht ik 'm gewoon bij McLaren volgend jaar, ik sluit niets uit.
Ik ben niet te beroerd te zeggen hoe het zit, maar ik sluit niets uit...

Jozef

Wat als Hamilton nu denkt: kampioen met McLaren, kampioen met Mercedes, hop naar de volgende: kampioen met Ferrari? De Mercedes-dominantie zal ook niet eeuwig blijven duren en in 2016 ziet Ferrari er wellicht weer helemaal anders uit dan vandaag.

Jehoentelaar

Ik zie Hamilton gevoelsmatig meer als een type die nu vooral heel graag die tweede (en derde) titel binnenhengelt voor hij weer een nieuwe uitdaging aangaat.

Kootje

#1548
Citaat van: Breaktest op 16 oktober 2014 - 18:10:12
Ik ben niet te beroerd te zeggen hoe het zit, maar ik sluit niets uit...

:o

Als dit aan mij gericht is, dan mag je me nu ook vertellen waar ik dan precies zeg hoe het zit aangaande Alonso's keuze voor de toekomst.  :-\
Was dat niet aan mij gericht, dan begrijp ik sowieso niet wat je bedoeld. ???

Breaktest

Citaat van: Kootje op 16 oktober 2014 - 19:15:38
Citaat van: Breaktest op 16 oktober 2014 - 18:10:12
Ik ben niet te beroerd te zeggen hoe het zit, maar ik sluit niets uit...

:o

Als dit aan mij gericht is, dan mag je me nu ook vertellen waar ik dan precies zeg hoe het zit aangaande Alonso's keuze voor de toekomst.  :-\
Was dat niet aan mij gericht, dan begrijp ik sowieso niet wat je bedoeld. ???
Dat was aan niemand in het bijzonder gericht. Ik probeerde in één zin een tendens te vatten die ik in deze discussie bespeur. Iedereen, inclusief ikzelf, heeft best een stellige mening over hoe het silly season te interpreteren, maar tegelijk zie je dat men een slag om de arm houdt. Dat vind ik wel grappig. Misschien had ik er een smiley bij moeten doen.

Kootje

Of de quote achterwege moeten laten. ;)

Maar goed ... ik weet nu hoe die bedoeld was, het voelde alleen 'n beetje als 'n persoonlijke aanval door die quote. Maar ja ... dat is ook de ellende van geschreven tekst. Het is vaak moeilijk de juiste context te zien. Weinig aan te doen. :)

Arthur

Er zijn nu nog twee mogelijkheden t.a.v. Alonso;

1. Hij gaat naar McLaren|Honda
2. Hij neemt een sabbatical [en rijdt tijdelijk elders]

Ik verwacht het eerste...

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

Citaat van: Arthur op 16 oktober 2014 - 23:17:20
Er zijn nu nog twee mogelijkheden t.a.v. Alonso;

1. Hij gaat naar McLaren|Honda
2. Hij neemt een sabbatical [en rijdt tijdelijk elders]

Ik verwacht het eerste...
punt 2 is voor de 33-jarige Alonso echt geen optie, tenzij hij de garantie heeft dat ie bij Mercedes kan instappen in 2016. Want waar zou hij na een sabbatical anders heenmoeten? sowieso geen McLaren of Ferrari, ook geen RBR dan blijven er verder al geen topteams over.

Perton

Citaat van: Jehoentelaar op 16 oktober 2014 - 18:55:30
Ik zie Hamilton gevoelsmatig meer als een type die nu vooral heel graag die tweede (en derde) titel binnenhengelt voor hij weer een nieuwe uitdaging aangaat.
Dat denk ik ook. Het is ook niet dat ie naar Mercedes vertrok vanwege de uitdaging, maar vooral omdat ie niet zo happy was bij McLaren. Dus ik denk dat er weinig redenen zijn om na een titel weer weg te gaan bij Mercedes. Of hij moet daar ook niet blij zijn, maar die indruk heb ik niet.

Jehoentelaar

Bij Hamilton krijg je dat denk ik ook wel snel in de gaten als het niet zo soepeltjes gaat allemaal. Die zit wel goed daar denk ik. :)

Over Alonso snap ik trouwens niet zo goed waarom dat verhaal van die sabbatical zo lang in leven blijft. Het lijkt mij vrij voor de hand liggend dat hij dan snel uit beeld verdwijnt bij de topteams en daardoor meteen zijn verdere titelambities bij grof vuil zet.

Kootje

Citaat van: Tuesday op 16 oktober 2014 - 23:36:32
Citaat van: Arthur op 16 oktober 2014 - 23:17:20
Er zijn nu nog twee mogelijkheden t.a.v. Alonso;

1. Hij gaat naar McLaren|Honda
2. Hij neemt een sabbatical [en rijdt tijdelijk elders]

Ik verwacht het eerste...
punt 2 is voor de 33-jarige Alonso echt geen optie, tenzij hij de garantie heeft dat ie bij Mercedes kan instappen in 2016. Want waar zou hij na een sabbatical anders heenmoeten? sowieso geen McLaren of Ferrari, ook geen RBR dan blijven er verder al geen topteams over.

Hoezo sowieso niet bij McLaren?

McLaren zou dan nog 'n jaartje met de huidige rijders door kunnen gaan om alvast de basis te leggen voor de komst van Alonso in 2016, die op zijn beurt dan de kat uit de boom kan kijken of dat Honda-McLaren verhaal überhaupt wel potentie heeft. Ik vind het niet de meest logische gang van zaken, maar geheel onlogisch vind ik het ook weer niet.
Enige nadeel is het risico dat je loopt dat je na 'n jaartje sabbatical "vergeten"bent en je F1 loopbaan er definitief opzit. Maar ja ... in dat geval heeft hij 'n mooie tijd gehad en kan hij met trots terug kijken op die periode. Nog weer 'n x-aantal jaren aanmodderen bij 'n strubbelend McLaren maakt het er iig niet beter op en ik vraag me ook af of hij daar wel zo'n zin in heeft. De sabbatical bied dan wel uitkomst.

0634

#1556
Ik geloof daar niks van, van zo'n sabbatical. Gaat ie echt niet doen, tenzij hij nu al kan tekenen bij Mercedes voor 2016. Dat zou de enige mogelijkheid zijn. Anders doet hij dat niet .Ik geloof niet dat hij zegt 'ik neem een sabbatical en dan zie ik in juni, juli wel waar ik in 16 aanbeland'. No way.

Er zit ook gewoon geen logica in. Hij vindt o.a. dat hij te oud wordt om nog langer te blijven aanmodderen bij Ferrari en daardoor de kans op titel 3 ziet afnemen. Dus wat doet is? Hij gaat lekker een jaar tussendoor op het strand liggen. Dat rijmt dus niet met elkaar i.m.o..

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 17 oktober 2014 - 07:07:20
Ik geloof daar niks van, van zo'n sabbatical. Gaat ie echt niet doen, tenzij hij nu al kan tekenen bij Mercedes voor 2016. Dat zou de enige mogelijkheid zijn. Anders doet hij dat niet .Ik geloof niet dat hij zegt 'ik neem een sabbatical en dan zie ik in juni, juli wel waar ik in 16 aanbeland'. No way.

Er zit ook gewoon geen logica in. Hij vindt o.a. dat hij te oud wordt om nog langer te blijven aanmodderen bij Ferrari en daardoor de kans op titel 3 ziet afnemen. Dus wat doet is? Hij gaat lekker een jaar tussendoor op het strand liggen. Dat rijmt dus niet met elkaar i.m.o..
Hoe zat dat in 1991/1992 met Prost? Had hij in 1991 al zijn contract voor 1993?

Pancake Shield

Citaat van: Jehoentelaar op 17 oktober 2014 - 00:43:00
Bij Hamilton krijg je dat denk ik ook wel snel in de gaten als het niet zo soepeltjes gaat allemaal. Die zit wel goed daar denk ik. :)

Over Alonso snap ik trouwens niet zo goed waarom dat verhaal van die sabbatical zo lang in leven blijft. Het lijkt mij vrij voor de hand liggend dat hij dan snel uit beeld verdwijnt bij de topteams en daardoor meteen zijn verdere titelambities bij grof vuil zet.

Ik heb het idee dat het vooral in leven blijft door dat hele Mercedes-verhaal. Daar stond iets van op Autosport geloof ik, dat hij bij Mercedes een stoeltje wilde wegkapen daar het deksel op zijn neus kreeg, inmiddels zijn plek ingenomen zag worden door Vettel. Wel naar Mercedes wilde in 2016 en dus geen tweejarig contract bij McLaren tekenen en hij dus nu voor 2015 zonder plek zou zitten. Dat was volgens een beetje de lijn van het verhaal.

Maar ik heb zoals eerder gezegd het idee dat een sabitical gewoon afscheid is van Alonso. Dus ik kan mij dat nog niet voorstellen en dat denk ik, dat Alonso zelf ook weet dat hij uit het zicht verdwijnt. Het probleem is gewoon dat de media zich gek loopt te maken, terwijl volgens mij voor alle partijen (Alonso, Vettel, Ferrari, McLaren etc) alles al in kannen en kruiken is. Het enige scenario wat ik me kan voorstellen is dat zowel Alonso als Vettel naar McLaren gaan. Bij Ferrari Bianchi eigenlijk de vervanger zou zijn, maar dat de Italianen nu dus naar een ander op zoek moeten. En dat daarom gewacht wordt op de mededelingen
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

FolkertE

Citaat van: Pancake Shield op 17 oktober 2014 - 10:45:06
Citaat van: Jehoentelaar op 17 oktober 2014 - 00:43:00
Bij Hamilton krijg je dat denk ik ook wel snel in de gaten als het niet zo soepeltjes gaat allemaal. Die zit wel goed daar denk ik. :)

Over Alonso snap ik trouwens niet zo goed waarom dat verhaal van die sabbatical zo lang in leven blijft. Het lijkt mij vrij voor de hand liggend dat hij dan snel uit beeld verdwijnt bij de topteams en daardoor meteen zijn verdere titelambities bij grof vuil zet.

Ik heb het idee dat het vooral in leven blijft door dat hele Mercedes-verhaal. Daar stond iets van op Autosport geloof ik, dat hij bij Mercedes een stoeltje wilde wegkapen daar het deksel op zijn neus kreeg, inmiddels zijn plek ingenomen zag worden door Vettel. Wel naar Mercedes wilde in 2016 en dus geen tweejarig contract bij McLaren tekenen en hij dus nu voor 2015 zonder plek zou zitten. Dat was volgens een beetje de lijn van het verhaal.

Maar ik heb zoals eerder gezegd het idee dat een sabitical gewoon afscheid is van Alonso. Dus ik kan mij dat nog niet voorstellen en dat denk ik, dat Alonso zelf ook weet dat hij uit het zicht verdwijnt. Het probleem is gewoon dat de media zich gek loopt te maken, terwijl volgens mij voor alle partijen (Alonso, Vettel, Ferrari, McLaren etc) alles al in kannen en kruiken is. Het enige scenario wat ik me kan voorstellen is dat zowel Alonso als Vettel naar McLaren gaan. Bij Ferrari Bianchi eigenlijk de vervanger zou zijn, maar dat de Italianen nu dus naar een ander op zoek moeten. En dat daarom gewacht wordt op de mededelingen
Klinkt logisch, maar ik kan me niet voorstellen dat hij dat risico zou nemen. Hij had al een contract bij Ferrari voor 2015, dus waarom het contract willen laten ontbinden voor dat hij een contract bij Mercedes zou hebben.

Het zou trouwens wat zijn zeg, Alonso en Vettel weg en volgend jaar strijden Ferrari en RBR met Mercedes om de titel. ;D