Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Jozef op 14 oktober 2014 - 00:45:55
Zo sneu allemaal voor Vergne. Vorig jaar was hij nog ongeveer net zo goed als Ricciardo. En kijk nu. Hij mag misschien blijven zitten, niet omdat ze hem zo graag willen maar omdat ze een referentiepunt nodig hebben voor Verstappen.

Jammer hoor, want ik gun hem zeker een échte plaats in de F1. Als we naar aanleiding van 2014 vragen stellen als "hoe goed is Vettel?" en "hoe goed is Ricciardo?" dan past "hoe goed zou Vergne dan eigenlijk zijn?" prima in dat rijtje. Niemand kan met enige zekerheid zeggen dat hij niet zou hebben gekund wat Ricciardo heeft gedaan.
tja, als je het ongeveer net zo goed noemt is het vrij simpel, dan zijn ongeveer alle coureurs even goed. Kwalificatie: 15-4, punten: 20-13, gefinishte races: 6-3, allemaal in het voordeel van Ricciardo.

0634

Tja, ik vind het al met al een aardig verschil. Lijkt me niet dat je op basis hiervan kan zeggen dat ze gelijkwaardig zijn.

Leroy


Jozef

Citaat van: Tuesday op 14 oktober 2014 - 00:51:18
Citaat van: Jozef op 14 oktober 2014 - 00:45:55
Zo sneu allemaal voor Vergne. Vorig jaar was hij nog ongeveer net zo goed als Ricciardo. En kijk nu. Hij mag misschien blijven zitten, niet omdat ze hem zo graag willen maar omdat ze een referentiepunt nodig hebben voor Verstappen.

Jammer hoor, want ik gun hem zeker een échte plaats in de F1. Als we naar aanleiding van 2014 vragen stellen als "hoe goed is Vettel?" en "hoe goed is Ricciardo?" dan past "hoe goed zou Vergne dan eigenlijk zijn?" prima in dat rijtje. Niemand kan met enige zekerheid zeggen dat hij niet zou hebben gekund wat Ricciardo heeft gedaan.
tja, als je het ongeveer net zo goed noemt is het vrij simpel, dan zijn ongeveer alle coureurs even goed. Kwalificatie: 15-4, punten: 20-13, gefinishte races: 6-3, allemaal in het voordeel van Ricciardo.

Dan was het verschil groter dan hoe ik het me herinnerde. I stand corrected.

Franky R.

Citaat van: Leroyvdheuvel op 14 oktober 2014 - 08:43:50
ziet ernaar uit dat vergne toch nog rijd in 2015 bij TR

http://www.onestopstrategy.com/dailyf1news/nieuw/article/23084-Mateschitz+hints+Vergne+to+keep+Toro+Rosso+seat.html


Mogelijk, maar dan schieten ze hun eigen filosofie overhoop. Zullen Buemi en Alguersauri leuk vinden... :P

Figge

Ik denk niet dat ze dat doen. Als ze dat wel doen dan hebben ze niet rationeel nagedacht met Kvyatt. Kwam op mij ook een beetje over als paniek actie. Net als Perez die door snel McLaren werd gehaald, even vlug voordat Lewis zijn vertrek richting Mercedes zou aankondigen. Als ze Vergne de kans alsnog gegeven zouden hebben bij RBR was dat veel logischer. En dan Kvyatt met Verstappen bij STR. Dat was logisch en volgens eigen filosofie. Vergne maar aanhouden gaat volgens mij niet goedkomen. Doe maar Lynn of Sainz jr dan. Als ik JEV was zou ik misschien zelfs wel bedanken voor de eer om nog een jaartje soms wat punten te sprokkel in 2e rangs materiaal. Hij zit echt op een up or out moment in zijn carrière. Of RBR of niets.

Jozef

Eens!

JEV moet hopen dat ze hem willen bij Lotus of bij Force India, denk ik. Bij STR blijven levert hem totaal niks op, hij kan het toch niet goed doen tegen Verstappen (als hij hem 20-0 verslaat, is het gewoon omdat Verstappen teleurstelt).

Perton

Vraag me af in hoeverre Lotus geïnteresseerd zal zijn. Denk dat Grosjean daar, ondanks wat irritaties dit jaar, nog steeds een belangrijke kandidaat is, en als we het bericht op Autosport mogen geloven, zit de FIA te pushen om Ocon een rol te geven in het team volgend jaar (hoewel testcoureur mij logischer lijkt, maar ja, de laatste paar F3-kampioenen zijn op Marciello na allemaal naar de DTM vertrokken, dus wie weet in hoeverre de FIA graag weer een F3-kampioen in de F1 zit opduiken). Ik zie Vergne daar dus nog niet zo 1, 2, 3 terecht komen. Waar ik als Grosjean-fan erg blij om ben, maar als stiekeme liefhebber van Vergne een beetje teleurgesteld over.

Franky R.

Ik weet het niet...Vergne heeft drie jaar de tijd gehad. Zelfs de promotie van Daniel bleek geen vuur aan te wakkeren, maar sinds Verstappen is aangekondigd gaat Jean-Eric gas geven?
Dan doe je dat vanuit de verkeerde redenen vind ik dan. Als Vergne zo was gaan rijden vanaf de start van dit seizoen...dan had hij ook bij mij meer krediet gehad.

Matthijs

Citaat van: Franky R. op 14 oktober 2014 - 14:46:23
Ik weet het niet...Vergne heeft drie jaar de tijd gehad. Zelfs de promotie van Daniel bleek geen vuur aan te wakkeren, maar sinds Verstappen is aangekondigd gaat Jean-Eric gas geven?
Dan doe je dat vanuit de verkeerde redenen vind ik dan. Als Vergne zo was gaan rijden vanaf de start van dit seizoen...dan had hij ook bij mij meer krediet gehad.
Huh? Volgens mij is Vergne het hele seizoen minimaal gelijkwaardig aan Kvyat en over de hele linie succesvoller. Begrijpelijk want Kvyat is een rookie, maar het is zeker niet zo dat Vergne aan het begin van het seizoen heeft zitten slapen.

Zie bijvoorbeeld http://www.f1fanatic.co.uk/statistics/2014-f1-statistics/driver-form-guides/daniil-kvyat-2014-form-guide/ en tel daarbij op dat Vergne veel technische DNF's heeft gehad in het begin van het seizoen.

Franky R.

Citaat van: Matthijs op 14 oktober 2014 - 15:43:44
Citaat van: Franky R. op 14 oktober 2014 - 14:46:23
Ik weet het niet...Vergne heeft drie jaar de tijd gehad. Zelfs de promotie van Daniel bleek geen vuur aan te wakkeren, maar sinds Verstappen is aangekondigd gaat Jean-Eric gas geven?
Dan doe je dat vanuit de verkeerde redenen vind ik dan. Als Vergne zo was gaan rijden vanaf de start van dit seizoen...dan had hij ook bij mij meer krediet gehad.
Huh? Volgens mij is Vergne het hele seizoen minimaal gelijkwaardig aan Kvyat en over de hele linie succesvoller. Begrijpelijk want Kvyat is een rookie, maar het is zeker niet zo dat Vergne aan het begin van het seizoen heeft zitten slapen.

Zie bijvoorbeeld http://www.f1fanatic.co.uk/statistics/2014-f1-statistics/driver-form-guides/daniil-kvyat-2014-form-guide/ en tel daarbij op dat Vergne veel technische DNF's heeft gehad in het begin van het seizoen.


Dat zullen ze bij Red Bull ook weten. En toch werd Vergne opnieuw gepasseerd om Vettel op te volgen...Wat is het verhaal dan?

Pancake Shield

Er zal wel iets bij Vergne zijn wat de teamleiding bij Red Bull niet aanspreekt. Maar daarom zou het misschien ook voor Vergne beter zijn als hij naar een ander team gaat. Andere filosofie, andere kans.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Kootje

Maar heeft hij die mogelijkheid ook?

0634

Dat is de hamvraag. We kunnen wel zeggen 'op deze manier moet JEV het niet eens willen', maar heeft hij veel keuze dan? Het liefst zal hij F1 blijven rijden en hoeveel mogelijkheden zijn er dan voor hem? En dan is er nog het financiele aspect. Hij zal nog niet onafhankelijk zijn, vermoed ik.

Matthijs

Citaat van: Franky R. op 14 oktober 2014 - 20:47:53
Citaat van: Matthijs op 14 oktober 2014 - 15:43:44
Citaat van: Franky R. op 14 oktober 2014 - 14:46:23
Ik weet het niet...Vergne heeft drie jaar de tijd gehad. Zelfs de promotie van Daniel bleek geen vuur aan te wakkeren, maar sinds Verstappen is aangekondigd gaat Jean-Eric gas geven?
Dan doe je dat vanuit de verkeerde redenen vind ik dan. Als Vergne zo was gaan rijden vanaf de start van dit seizoen...dan had hij ook bij mij meer krediet gehad.
Huh? Volgens mij is Vergne het hele seizoen minimaal gelijkwaardig aan Kvyat en over de hele linie succesvoller. Begrijpelijk want Kvyat is een rookie, maar het is zeker niet zo dat Vergne aan het begin van het seizoen heeft zitten slapen.

Zie bijvoorbeeld http://www.f1fanatic.co.uk/statistics/2014-f1-statistics/driver-form-guides/daniil-kvyat-2014-form-guide/ en tel daarbij op dat Vergne veel technische DNF's heeft gehad in het begin van het seizoen.


Dat zullen ze bij Red Bull ook weten. En toch werd Vergne opnieuw gepasseerd om Vettel op te volgen...Wat is het verhaal dan?

Dat hij het net niet is. Heel goed, maar geen kampioensmateriaal. En ondanks dat Kvyat het dit jaar nog net iets minder doet, zit er meer kans op progressie en potentieel in.