Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Kootje op 11 oktober 2014 - 08:54:23
Citaat van: Jeroen op 10 oktober 2014 - 23:40:56
Citaat van: Kootje op 10 oktober 2014 - 23:35:09
Citaat van: Perton op 10 oktober 2014 - 23:12:37
Ik snap ook best dat ze Kimi haalden qua Lotus-resultaten, ik snapte alleen niet waarom ze Kimi haalden qua lange termijn / jonge coureur voor de toekomst.

Nu achteraf gezien: Wellicht wisten ze toen al dat Alonso zou vertrekken? De overige toprijders Hamilton en Vettel hadden nog doorlopend contract. Om toch niet zonder gerenomeerd coureur te zitten was Kimi, zeker gezien z'n prestaties bij Lotus die ik wel zéér goed vond, wellicht de best beschikbare optie.

Hoe konden ze dat toen al weten? Er zitten nu hele andere beslissers dan toen. Bovendien, fluistert men, wil Alonso juist vooral weg omdat Domenicali en Luca wieberen zijn. Dat wist men toen allemaal nog niet.

Het is ook maar 'n theorietje uit de losse pols, maar hij zou toen al aangegeven kunnen hebben na 2014 te vertrekken als hij weer geen kampioenswaardige auto zou hebben.

Dat kan natuurlijk. En Perton heeft me inmiddels helpen herinneren dat er vorig jaar ook al wat onvrede was. Dus wie weet heeft dat inderdaad meegespeeld.

Kootje

@Jeroen,

Hoewel ik je argumentatie niet deel maar wel begrijp, klopt één ding imo van geen kanten, namelijk:

CitaatIn de tweede seizoenshelft kwam hij echter uitstekend terug en waren de resultaten - jouw enige argument - ook steeds meer in zijn voordeel, in kwali en race. In de tweede seizoenshelft was hij gewoon de snellere van de twee met de betere resultaten.

Kijk ik naar de resultaten in de tweede seizoenshelft (vanaf race 9 Duitsland), minus de 2 laatste races waarin Kimi niet meer in aktie kwam wegens 'n rugblessure, dan zie ik dat Kimi 3x 'n 2e plaats en 1x 'n 3e plek scoort tegenover 4x 'n 3e plaats voor Romain. Qua podia zijn Kimi's resultaten dus iets beter dan Romain's. Op alle andere punten scoort Grosjean inderdaad iets beter, het teamduel* beslist hij net als het kwalificatieduel met 5-4 in zijn voordeel en qua punten scoorde hij er 1 meer (86 vs 85).

Overall gezien heeft Romain dan inderdaad de overhand gehad, echter vind ik het te dicht op elkaar zitten om één vd twee als snellere te bestempelen. Die 2e seizoenshelft waren ze compleet gelijkwaardig imo. Beiden reden of in de punten, of vielen uit. Beiden scoorde evenveel podia en zga evenveel punten.


*teamduel incl. DNF's
  teamduel waarin beide finishten is 3-2 in het voordeel van Kimi die 3x 'n DNF heeft tegenover 1 van Romain

0634

#1352
Dat klopt evengoed niet. Kimi viel in het hele seizoen maar twee keer uit. ;) Vanaf Duitsland gerekend was het dan ook in raceduels 3-3(zonder dnf's) en in kwali 4-5 voor RG. Overigens viel Kimi beide keren uit toen hij achter Grosjean lag, waarvan een keer niet meegerekend mag worden omdat hij van achteraf moest starten en met Vd Garde botste.

Overigens bedoelde ik ook letterlijk vanaf de tweede helft precies, maar gewoon dat Grosjean in de loop van het jaar meer en meer de overhand kreeg en liet zien niets voor Raikkonen onder te doen. De opgaande lijn in Grosjean's performance was toch duidelijk te zien. Maar al vond je ze evengoed presteren, ook prima, dan nog blijft mijn onderbouwing hierboven staan.


Jehoentelaar

Is het een idee om een schemaatje van alle bevestigde zitjes en geruchten/verwachtingen in de OP te gooien? Volgens mij deden 'we' dat in het verleden wel vaker. Das toch makkelijk. :)

0634

Prima. Als jij het opstelt, prik ik het in de OP ;).

Jehoentelaar

Kootje had 'm pas nog ergens, maar de discussie gaat zo moeilijk snel hier dat dat alweer een aantal pagina's terug is.

Jehoentelaar

Daar is 'ie al:

Citaat van: Kootje op 10 oktober 2014 - 15:51:21
Mercedes AMG Petronas
N. Rosberg
L. Hamilton

Infiniti Red Bull Racing
D. Ricciardo
D. Kvyat

Williams Martini Racing
F. Massa
V. Bottas

Scuderia Ferrari
K. Raikkonen
___________

Sahara Force India F1
N. Hulkenberg
____________

McLaren Honda
____________
____________

Scuderia Toro Rosso
Max Verstappen
_____________

Lotus
Pastor Maldonado
______________

Marussia
______________
______________

Sauber
______________
______________

Caterham 
______________
______________

0634

Okee, toegevoegd.

@Kootje: sorry schaamteloos gekopieerd. Blame Jehoentelaar maar ;D.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 11 oktober 2014 - 12:46:17
Dat klopt evengoed niet. Kimi viel in het hele seizoen maar twee keer uit. ;)

Hmm ... ik zie hier toch echt 3x 'n DNF staan. :-\

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lotus_F1_Team



Citaat van: Jeroen op 11 oktober 2014 - 12:59:32
Okee, toegevoegd.

@Kootje: sorry schaamteloos gekopieerd. Blame Jehoentelaar maar ;D.

Hoe durf je?  >:(

;D ;D ;D

Jehoentelaar



Kootje


0634

T is me wat...

Citaat11 OKTOBER 2014 — Na de aankondiging van het vertrek van Daniil Kvyat naar Red Bull is het toch mogelijk dat Jean-Eric Vergne langer bij Toro Rosso blijft.

Bij het kleine broertje van Red Bull Racing is er nu immers opnieuw een zitje vrij, naast Max Verstappen. Al is Jean-Eric Vergne niet de enige gegadigde voor het stoeltje. De belangrijkste kanshebber lijkt echter Carlos Sainz Jr. te gaan worden. De Spanjaard, en zoon van tweevoudig wereldkampioen rally Carlos Sainz Sr. voert momenteel het klassement van de Formule Renault 3.5 aan.

"Er zijn nog andere kandidaten." legt Toro Rosso teambaas Franz Tost uit. "In Jean-Eric hebben we een rijder met ervaring, maar er zijn ook nog Pierre Gasly en Alex Lynn. We hebben geluk dat Red Bull over zo'n groot aantal jonge getalenteerde rijders beschikt. Ik vermoed dat Red Bull in de komende weken de knoop zal doorhakken."

Pierre Gasly is, net als Carlos Sainz Jr. actief in de Formule Renault 3.5. Alex Lynn komt uit in de GP3.
Bron: F1Journaal.be

FolkertE

En vergne verdiend ook gewoon die plek.

Dimensie

Als Vettel naar Ferrari komt, zou de nu nog met een wat vage taak omschrijving bij RB werkende ex ontwerper mee kunnen verhuizen?