Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Dimensie

Citaat van: Kootje op 10 oktober 2014 - 15:55:19
Citaat van: Dimensie op 10 oktober 2014 - 14:15:34
Als ze beiden slecht zijn dan zou ik liever voor Ferrari rijden

Jij wel, ik niet. ;)

Behalve mijn afkeer van Ferrari is McLaren statistisch gezien het betere vd twee teams, dus alleen daarom al zou ik eerder voor hen kiezen.
Daarnaast zie ik Ferrari komend jaren niet ineens weer de aansluiting met de top maken, bij McLaren Honda zie ik dat sneller gebeuren. Dat is weliswaar 'n gevoel, maar toch .... dat is eigenlijk het enige waar je op af kunt gaan, zekerheidjes zijn er niet.

Toen Kimi naar Ferrari ging zei ik hetzelfde maar was het algemeen de roeping dat Lotus de betere keuze was.
Nu is Mc laren zeker geen Lotus maar de auto verkopen en winst zijn toch beter aan de Ferrari kant en de sponsors/inkomsten uit punten ontbreken ook al een tijdje.
Dus is het Ferrari team voor de toekomst wat sterker.

Ferrari motoren hebben eind dit jaar 100~ wedstrijden gereden en Honda zit dit jaar pas in Engeland?
Hoe dom kan je zijn om niet even in de praktijk te testen als je die mogelijkheid hebt?
Ik heb het idee dat ze er nog niet echt klaar voor zijn en zou dan niet de gok nemen dat het in 2016 wel allemaal voor elkaar is.

robbert

Citaat van: Franky R. op 10 oktober 2014 - 12:23:48
Citaat van: Kootje op 10 oktober 2014 - 12:21:10
Alsof de keuze voor Ferrari zo'n zekere is. ???


Idd. Ik lach me een gat in de ruimte als Vettel bij McLaren tekent... :D

ik lach nog harder als alonso gewoon bij ferrari blijft ;D ;D ;D ;D

Franky R.

Citaat van: robbert op 10 oktober 2014 - 18:26:36

ik lach nog harder als alonso gewoon bij ferrari blijft ;D ;D ;D ;D


Dat zou ook een goeie zijn... :)

Kootje

@Dimensie,

1) Dat maakt Ferrari alleen financieel gezien sterker, niet sportief gezien en ik denk dat coureurs daar eerder naar kijken dan naar de financiële situatie waarin 'n team verkeerd, mits het 'n verder gezonde situatie betreft natuurlijk. Zou McLaren op zwart zaad zitten, dan was het idd geen optie geweest.

2) Klopt, maar die Ferrari motoren winnen niets en staan ook niet echt bekend als goed. Ik durf er zelfs wel aan dat zelfs Renault ze nu alweer gepasseerd is qua prestatieniveau. Het is uiteindelijk gewoon de slechtste motor van het veld. Bij Honda daarentegen, denken ze op het niveau van Mercedes te zitten. Dit moet uiteraard nog blijken, maar dat roepen ze ook niet zomaar lijkt me. Daar zijn talloze uren op testbank, windtunnel en computersimulaties aan vooraf gegaan. Dat er geen tracktime bijzit is nadelig, maar niet allesbepalend.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 10 oktober 2014 - 18:44:48
Ik durf er zelfs wel aan dat zelfs Renault ze nu alweer gepasseerd is qua prestatieniveau. Het is uiteindelijk gewoon de slechtste motor van het veld.
dat idee heb ik ook, al zou dat per circuit nog weer kunnen verschillen. Maar goed, dat zou volgend jaar ook zo maar weer anders kunnen zijn. Maar dan moeten daar inmiddels wel een paar knoppen omgezet zijn.

0634

Citaat van: Perton op 10 oktober 2014 - 18:10:37
Ik las ergens een verhaal dat die Mattiacci duidelijk wil maken dat hij de grote machthebber is door op een botsing met Alonso aan te sturen. Daarin kan natuurlijk ook het vertrouwen voor Kimi vandaan komen. Niet eens dat Kimi daadwerkelijk gesteund wordt, maar Alonso vooral genaaid.

Niet dat ik hierin geloof hoor, ik zeg alleen dat ik het heb gelezen.

Ik weet ook niet of je dat moet geloven, maar puur naar resultaten kijkend kan je onmogelijk voor Kimi kiezen. Wel heb ik het idee dat het huwelijk tussen Alonso en Ferrari wel redelijk over zijn hoogtepunt heen is. Gewoon frictie tussen de twee partijen is natuurlijk al voldoende om afscheid van elkaar te nemen. Dat staat los van vertrouwen in sportief presteren

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 10 oktober 2014 - 19:57:33
maar puur naar resultaten kijkend kan je onmogelijk voor Kimi kiezen.
puur op basis van resultaten was de keuze van Ferrari voor Kimi dan toch wel weer terecht. En gezien de resultaten van Lotus was de keuze van Kimi ook terecht.

0634

Zijn resultaten zijn veel minder dan die van Alonso. Dus vind ik van niet. Of je moet hem echt als tweede man hebben aangetrokken, maar waarom doe je dan Massa weg?


Tuesday

Citaat van: Jeroen op 10 oktober 2014 - 20:09:52
Zijn resultaten zijn veel minder dan die van Alonso. Dus vind ik van niet. Of je moet hem echt als tweede man hebben aangetrokken, maar waarom doe je dan Massa weg?
ik bedoel de resultaten bij Lotus. Op basis daarvan is hij gehaald, en als je puur naar resultaten kijkt is dat terecht.

0634

#1329
Is dat zo? Was dat zo geweldig dan? Ik zag er wel meer die vorig jaar evengoed presteerden. Maar goed, deze discussie hebben we het afgelopen jaar of wat al gehad.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 10 oktober 2014 - 21:35:41
Is dat zo? Was dat zo geweldig dan? Ik zag er wel meer die vorig jaar evengoed presteerden. Maar goed, deze discussie hebben we het afgelopen jaar of wat al gehad.
precies, nu weet ik zeker dat je bevoordeeld bent. 6 2e plaatsen en een overwinning, terwijl onze toekomstige kampioen Romain slecht 1 2e plaats wist te behalen. Echt serieus, waarom kunnen we niet gewoon normaal mensen en coureurs beoordelen?

Kootje

En die 2e plek was notabene in 'n wedstrijd waaraan Kimi niet deelnam. Echter klinkt het nu net of Romain totaal niet presteerde, maar met 5 derde plaatsen deed hij het nu ook niet zoveel slechter dan Kimi. Slechter ... dat wel, maar uiteindelijk niet veel.

Het jaar daarvoor, notabene het jaar van beider come-backs, deed Kimi het wel overduidelijk beter. Met 'n overwinning, drie 2e en drie 3e plaatsen overklaste hij dat jaar Romain wel aangezien die niet verder kwam dan één 2e en twee 3e plaatsen en 'n hoop DNF's die niet door materiaalfalen veroorzaakt werden.


0634

#1332
Citaat van: Tuesday op 10 oktober 2014 - 21:54:47
Citaat van: Jeroen op 10 oktober 2014 - 21:35:41
Is dat zo? Was dat zo geweldig dan? Ik zag er wel meer die vorig jaar evengoed presteerden. Maar goed, deze discussie hebben we het afgelopen jaar of wat al gehad.
precies, nu weet ik zeker dat je bevoordeeld bent. 6 2e plaatsen en een overwinning, terwijl onze toekomstige kampioen Romain slecht 1 2e plaats wist te behalen. Echt serieus, waarom kunnen we niet gewoon normaal mensen en coureurs beoordelen?

Heb ik de naam van Grosjean genoemd? Ik zei volgens mij 'wel meer'. Dat impliceert dat ik dus niet op één specifiek persoon doelde. Wat ook niet zo was overigens.

Echt, serieus, waarom kunnen we niet gewoon reageren op wat er gezegd wordt.


Perton

Ik snap ook best dat ze Kimi haalden qua Lotus-resultaten, ik snapte alleen niet waarom ze Kimi haalden qua lange termijn / jonge coureur voor de toekomst.

0634

Ik snapte helemaal niks van de keuze voor Kimi, vorig jaar. Dat snapte ik toen niet (ondanks dat dat niet schijnt te mogen) en dat snap ik nu nog steeds niet. Daar heb ik destijds ontzettend veel argumenten voor gegeven, maar dat was allemaal onzin, en nu blijkt Kimi totaal niet mee te kunnen. Dus ik had gewoon gelijk. En ja, ook in pure resultaten heb ik gelijk gekregen. Maar dat schijnt knap lastig toe te geven te zijn.