Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Kootje op 10 oktober 2014 - 16:50:17
Euh ... nee :-[

Weet ook niet hoe ik daarbij kom. :-\
vrijdagmiddag? drank? ;)

Kootje


Tuesday

Citaat van: Tuesday op 10 oktober 2014 - 16:45:41
Citaat van: Kootje op 10 oktober 2014 - 16:41:14
Niet als je het procentueel bekijkt, in mijn ogen het enige eerlijke vergelijk. ;)

Mclaren
48 jaar actief - 12x WDC (25%) - 8x WCC (16,6%)
Ferrari
64 jaar actief - 15x WDC (23,4%) - 16x WCC (25%)

Dat is 3-1 voor McLaren. ;)

3-1 voor McLaren?
dit is idd zo n beetje de enige statistiek die in het voordeel van McLaren spreekt, de rest is toch allemaal voor Ferrari. Als ze op de huidige voet doorgaan, dan is Ferrari McLaren over een jaartje of 10 ook in deze statistiek voorbij ;)
dit klopt trouwens ook niet; pas als Ferrari en McLaren beiden 17 jaar niks winnen is het percentage gelijk. Maar goed, dat zal niet gebeuren denk ik. Ik heb trouwens verder niet echt een voorkeur of afkeer, vind het beide mooie teams.

Kootje

#1308
die snap ik niet

dat klinkt 'n beetje alsof McLaren nu 17 jaar niets mag winnen, omdat Ferrari ooit ook zo lang droog heeft gestaan ???
als je zo gaat redeneren, dan kun je ook zeggen dat je de eerste 16 jaar van Ferrari niet mee mag rekenen omdat McLaren toen ook niet meedeed ::)

Tuesday

Citaat van: Kootje op 10 oktober 2014 - 17:10:48
die snap ik niet

dat klinkt 'n beetje alsof McLaren nu 17 jaar niets mag winnen, omdat Ferrari ooit ook zo lang droog heeft gestaan ???
nee, dat heeft er niks mee te maken. Maar een percentage veranderd nou eenmaal als de teller of de noemer veranderd. Als het beiden niks meer winnen en dus op 12 en 15 blijven staan, maar het aantal jaren wel door blijft lopen, dan is het percentage over 16 jaar (17 klopte dus ook niet) gelijk. 12/64=18,75 en 15/80=18,75

Kootje

Oke, dus als beide teams de komende 16 jaar geen titels pakken, dan zijn ze exact evenzo succesvol? ???

Tuesday

Citaat van: Kootje op 10 oktober 2014 - 17:21:07
Oke, dus als beide teams de komende 16 jaar geen titels pakken, dan zijn ze exact evenzo succesvol? ???
wat betreft de genoemde statistiek wel. Maar als Ferrari volgend jaar de WDC pakt dan zijn ze McLaren ook voorbij. En met een Duitser en een Fin is die kan statitisch gezien best groot ;)

0634

Citaat van: Wings op 10 oktober 2014 - 09:44:53
Citaat van: Jeroen op 09 oktober 2014 - 20:42:39
Citaat van: Arthur op 09 oktober 2014 - 20:08:58
Alonso kan overal rijden wanneer hij wil.... ;D

Dat denk ik niet, want hij wil naar Merc, maar die zijn bezet.

Ik heb Alonso die uitspraken nergens zien doen. Heb je een bron?

Ja. De ranglijst.

0634

Citaat van: Tuesday op 10 oktober 2014 - 15:40:35
Citaat van: Jeroen op 10 oktober 2014 - 06:17:09
Ik zoek dat in het mentale omdat ik geen andere oorzaak kan bedenken waar ik in geloof, althans niet als de dip al zolang duurt. Daar is toch niets abnormaal aan?
misschien moet je er wat meer in verdiepen?

Dat deed ik. Kwam ik precies hier op uit. Spijtig dat jij er anders over denkt. Kennelijk is dat het probleem. Dat vind ik overigens dan weer niet normaal.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 10 oktober 2014 - 17:35:13
Citaat van: Tuesday op 10 oktober 2014 - 15:40:35
Citaat van: Jeroen op 10 oktober 2014 - 06:17:09
Ik zoek dat in het mentale omdat ik geen andere oorzaak kan bedenken waar ik in geloof, althans niet als de dip al zolang duurt. Daar is toch niets abnormaal aan?
misschien moet je er wat meer in verdiepen?

Dat deed ik. Kwam ik precies hier op uit. Spijtig dat jij er anders over denkt. Kennelijk is dat het probleem. Dat vind ik overigens dan weer niet normaal.
tja, ik wil er verder geen heel issue van maken, zeker niet in dit topic, maar ik vind het wel heel erg makkelijk om het op inspiratie te gooien. Hij kan toch ook gewoon serieuze problemen met de auto hebben? Daarnaast heeft Kimi de afgelopen jaren ook wel het 1 en ander gepresteerd, dat gaat niet zonder inspiratie. En dan zou het toch raar zijn dat op het moment dat hij die rode overall aantrekt de inspiratie ineens weg is? Hij is slecht begonnen (net als bij Lotus), daarna werd het nog minder, maar vanaf daar is er toch echt wel een stijgende lijn (ook weer met pieken en dalen) waar te nemen, volgens mij kan dat alleen maar als je er moeite voor doet. Toen Kimi wel het heilige vuur had, kwam hij in de pers ook over als een zoutzak, daar moet je je ook niet op verkijken.

0634


Kootje

Citaat van: Tuesday op 10 oktober 2014 - 17:30:05
Citaat van: Kootje op 10 oktober 2014 - 17:21:07
Oke, dus als beide teams de komende 16 jaar geen titels pakken, dan zijn ze exact evenzo succesvol? ???
wat betreft de genoemde statistiek wel. Maar als Ferrari volgend jaar de WDC pakt dan zijn ze McLaren ook voorbij. En met een Duitser en een Fin is die kan statitisch gezien best groot ;)

Oke ... grappig weetje, maar eigenlijk totaal niet relevant voor de huidige statistieken. :)

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 10 oktober 2014 - 17:54:21
O. Okee.
tja, als je ook naar Ferrari kijkt, dan heb ik eerder het idee dat ze medelijden hebben met Kimi, dan dat ze m iets verwijten. Dat was in 2008/2009 wel anders. Ondanks zn belabberde resultaten staat ie volgens mij totaal niet ter discussie.

Perton

Ik las ergens een verhaal dat die Mattiacci duidelijk wil maken dat hij de grote machthebber is door op een botsing met Alonso aan te sturen. Daarin kan natuurlijk ook het vertrouwen voor Kimi vandaan komen. Niet eens dat Kimi daadwerkelijk gesteund wordt, maar Alonso vooral genaaid.

Niet dat ik hierin geloof hoor, ik zeg alleen dat ik het heb gelezen.

Tuesday

Citaat van: Perton op 10 oktober 2014 - 18:10:37
Ik las ergens een verhaal dat die Mattiacci duidelijk wil maken dat hij de grote machthebber is door op een botsing met Alonso aan te sturen. Daarin kan natuurlijk ook het vertrouwen voor Kimi vandaan komen. Niet eens dat Kimi daadwerkelijk gesteund wordt, maar Alonso vooral genaaid.

Niet dat ik hierin geloof hoor, ik zeg alleen dat ik het heb gelezen.
geloof ik ook niet direct, ik geloof wel dat ie de confrontatie aandurft, maar dat dat meer een reactie is op de onvrede van Alonso als andersom. Op het moment dat Alonso zn twijfels uit, gewoon je eigen plan trekken en Vettel aantrekken ipv ten koste van alles Alonso binnenboord te houden.