Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Tuesday op 09 oktober 2014 - 18:01:22
nou, aangezien Raikkonen dit jaar bij Ferrari rijdt en Vettel niet, denk ik dat de auto in principe meer afgestemd zal zijn op Raikkonen als op Vettel.

Op Alonso lijkt mij logischer. Kimi heeft het hele jaar al problemen met het kunnen lezen van de auto.

Wings

Citaat van: Jozef op 09 oktober 2014 - 19:41:55
Dat blijkt dus van niet, Vettel zegt zelf dat hij moet wachten.

Ik geloof niet dat Alonso voor één jaar naar McLaren wil. Toch is hij ongetwijfeld met hen aan het onderhandelen. Reden dat het lang duurt is ongetwijfeld financieel. Alonso heeft een contract voor 2015, dat moet verbroken worden. Dat Vettel beschikbaar is voor Ferrari, betekent niet dat ze Alonso zomaar willen laten gaan. Maar Alonso zal misschien McLaren lief aankijken om de afkoopsom te betalen. Lukken die onderhandelingen niet, dan kan Alonso blijven (en hopen op Mercedes in 2016) en dan zal Vettel naar McLaren trekken. Dit is hoe ik de situatie zie.

Naar mijn informeren is het Honda die aast op Alonso. Niet McLaren. Het lijkt er op alsof Alonso een part-of-the-deal gaat worden.

Wings

Citaat van: Jeroen op 09 oktober 2014 - 20:42:39
Citaat van: Arthur op 09 oktober 2014 - 20:08:58
Alonso kan overal rijden wanneer hij wil.... ;D

Dat denk ik niet, want hij wil naar Merc, maar die zijn bezet.

Ik heb Alonso die uitspraken nergens zien doen. Heb je een bron?

Wings

Citaat van: Tuesday op 09 oktober 2014 - 23:15:28
Citaat van: Jeroen op 09 oktober 2014 - 22:46:56
Mja, daar geloof ik niet zo in. Je raakt zoiets niet zomaar kwijt in mijn beleving. Daar moet toch een oorzaak voor zijn en ik ben er heilig van overtuigd dat het mentaal is. Maar goed, dat is alleen maar mijn gevoel uiteraard.
heilig overtuigd op basis waarvan? ik kan me voorstellen dat je twijfels hebt gezien zn verleden (2008,2009), maar voor iemand die Grosjean een potentieel WK vind, moet je toch ook wel onderkennen dat de Kimi van afgelopen 2 jaar wel heel goed was. En waarom zou het dan bij Ferrari, waar hij met zn volle verstand voor heeft gekozen, ook wetende hoe hij daar is weggegaan, direct weer misgaan? geloof ik niks van. Kimi geeft duidelijk aan waar de problemen liggen, op het ene circuit komen ze er bovenop, op het andere niet. Ik geloof niet dat dat mentaal is. Maar goed, dat is ook mijn hele probleem, ik vind het jammer dat Kimi niet gewoon normaal beoordeeld kan worden.

Eigenlijk heb ik in het voortraject antwoord gegeven op het bovenstaande. Ik zei over Kimi namelijk dat zolang alles voor de wind gaat, de auto goed is, het team naar zijn hand staat en de situatie gunstig gezind is, Kimi een toprijder is, een racewinnaar. Van Ferrari wist ik dat ze in een lastige situatie verkeren, hij het team niet naar zijn hand kan zetten en de situatie niet gunstig is, daar er iemand rijdt die beter en sneller is. In het verlengde daarvan  riep ik dat het geen al te best seizoen zou worden voor Kimi en ik ook niet verwacht dat hij mee kan met Alonso. Net als Jeroen denk ik dat dát tussen de oren zit. Dat hij over voldoende talent bezit hoef ik jullie niet te vertellen dus blijft over dat hij mentaal minder daar heeft.

Jehoentelaar

Citaat van: Jeroen op 09 oktober 2014 - 17:18:22
Citaat van: Jehoentelaar op 09 oktober 2014 - 14:18:54
Denk het niet. Vettel is net als Alonso de top van het veld. Hülkenberg (is dat nou met of zonder Umlaut) is een gok of die mee kan.

Dus Ricciardo is ook top van het veld?
Was in eerste instantie een gok maar doet nu in zoverre geweldig mee dat ik hem voorlopig wel het voordeel van de twijfel wil geven voor de toekomst, ongeacht wat er nu op zijn palmares staat.

Dimensie

Citaat van: Tuesday op 09 oktober 2014 - 18:48:44
de sleutel ligt dit jaar niet bij Hamilton.

Citaat van: Maikel0230 op 09 oktober 2014 - 19:29:49
Idd, die lag bij Alonso maar Vettel heeft hem ontfutseld uit zijn binnenzak

Ik denk dat Alonso de sleutel gewoon op tafel heeft laten liggen want Vettel heeft niet eens een manager;)
Als vettel een Ferrari contract heeft is dat toch knap?
Als Vettel zijn RB contract voortijdig van de hand doet voor een onzeker Mc Laren lijkt me dat niet de beste keuze, maar ik heb geen kistalenbol.

Kootje

Alsof de keuze voor Ferrari zo'n zekere is. ???

Franky R.

Citaat van: Kootje op 10 oktober 2014 - 12:21:10
Alsof de keuze voor Ferrari zo'n zekere is. ???


Idd. Ik lach me een gat in de ruimte als Vettel bij McLaren tekent... :D

Kootje

Hoewel de kans klein is sluit ik die optie niet uit. Dennis heeft al eerder aangegeven Alonso of Vettel te willen hebben voor 2015 en verder. Als die kans er dan is om één vd twee of zelfs beide aan te trekken, dan zal hij deze met beide handen aangrijpen.

Perton

Citaat van: Wings op 10 oktober 2014 - 09:44:53
Citaat van: Jeroen op 09 oktober 2014 - 20:42:39
Citaat van: Arthur op 09 oktober 2014 - 20:08:58
Alonso kan overal rijden wanneer hij wil.... ;D

Dat denk ik niet, want hij wil naar Merc, maar die zijn bezet.

Ik heb Alonso die uitspraken nergens zien doen. Heb je een bron?
Ten eerste een beetje raar te verwachten dat die uitspraken ergens gedocumenteerd zijn, want zolang onderhandelingen met Ferrari over het ontbinden van zijn contract duren, zal het zijn positie verzwakken die uitspraken daadwerkelijk te doen. Los daarvan heeft Autosport er deze week een artikel aan gewijd, dat lijkt me niet een onbetrouwbare bron.

Leroy

ik sta er niet van te kijken als het dadelijk zo blijkt te zijn :

Hamilton/vettel/mclaren
rosberg/alonso/Mercedes
romain/kimi/ferrari

Echter zal alonso naast de pot pisse bij mercedes omdat lewis blijft zitten... tot 2016(hij tekent niet bij, maar tekent bij mclaren voor 2016 met clausule dat hij niet hoeft te komen als ze niks presteren in 2015)

alonso gaat dus met mercedes contract aan voor 2016 en word door mercedes voor 1 jaar gestalt bij lotus ... aangezien die in 2015 met mercedes motoren gaan rijden...


Dimensie

Citaat van: Kootje op 10 oktober 2014 - 12:21:10
Alsof de keuze voor Ferrari zo'n zekere is. ???

Nee maar Ferrari doet het beter als Mc laren en ik denk dat je met 4 titels opzak wel het doel hebt om eens met Ferrari te winnen.
En we hebben het over een contract ontbinden bij wat op dit moment het tweede team op de grid is.
Ik geloof niet dat Mc laren de eerste keus is voor Hamilton, Alonso of Vettel.

Kootje

Mwah ... Ferrari doet het beter omdat zij Alonso hebben terwijl McLaren het (met alle respect) met Button moet doen. Zou je dat omdraaien, dan zie ik McLaren het zomaar beter doen. Uiteindelijk doen ze het beiden gewoon slecht voor hun status en zie ik bij McLaren, dankzij de komst van Honda, meer toekomstperspectief dan bij Ferrari. Er is 'n reden dat Alonso die overstap wil maken en dat is niet omdat hij verwacht dat Ferrari het beter zal doen dan McLaren.

Leroy

maar gaat hij die overstap met 100% zekerheid maken?

niks is tot nu toe zeker...  behalve dat vettel weg is bij RB ;)

Dimensie

Citaat van: Kootje op 10 oktober 2014 - 13:40:33
Mwah ... Ferrari doet het beter omdat zij Alonso hebben terwijl McLaren het (met alle respect) met Button moet doen. Zou je dat omdraaien, dan zie ik McLaren het zomaar beter doen. Uiteindelijk doen ze het beiden gewoon slecht voor hun status en zie ik bij McLaren, dankzij de komst van Honda, meer toekomstperspectief dan bij Ferrari. Er is 'n reden dat Alonso die overstap wil maken en dat is niet omdat hij verwacht dat Ferrari het beter zal doen dan McLaren.
Als ze beiden slecht zijn dan zou ik liever voor Ferrari rijden, tenzij je natuurlijk op slechte voet bent maar dat was hij bij Mc laren ook al.
Voorlopig zonder sponsor en een nieuwe motor die later is ontworpen dan Mercedes en waar Mercedes ook al een jaar ervaring mee heeft zie ik het bij Mc laren het echt niet rooskleuriger dan bij Ferrari.