Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Edwin90

Alsof Vettel zijn oude schoenen weg gaat gooien voordat hij nieuwe heeft?? ???

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 09 oktober 2014 - 20:48:07
Citaat van: F1fan2987 op 09 oktober 2014 - 20:45:50
Citaat van: Tuesday op 09 oktober 2014 - 18:48:44
de sleutel ligt dit jaar niet bij Hamilton.
Nee, maar ik heb het over 2015 of 2016. Dit jaar zit gewoon vast, volgend jaar kan er nog alles gebeuren. Iedereen wilt het stoeltje van Hamilton na 2015(het liefst zelfs al in 2015), maar zolang Hamilton daar rijd en wilt blijven rijden is de rest afhankelijk van wat hij ( of Mercedes) wilt.
of van Rosberg. Maar eh, dit topic gaat over dit silly season ;)
Inderdaad, maar Rosberg zie ik niet zo snel vertrekken. En inderdaad, silly season, en daar praat ik ook over ;).

0634

Citaat van: Tuesday op 09 oktober 2014 - 20:45:43

mag ik de vraag omdraaien; waar zie jij de verschillen tussen de McLaren periode en nu? afgezien van de resultaten uiteraard.

Eh, nee. Eigenlijk niet. Ik vraag jou toch wat?

Maar okee dan, om niet lullig te doen: Ik vond hem bij McLaren vooral heel brutaal rijden, heel offensief, alsof hij iedere ronde de snelste ronde wilde rijden. Een soort Hamilton. Ik was toen ook echt 'fan' van hem (tussen haakjes want ik was geen posterophanger of zo, maar vond dat hij echt leuk reed). Toegegeven, hij maakte toen meer fouten dan nu, want die maakt hij nog maar zelden, maar ik heb niet meer het idee dat hij er ooit nog het uiterste uitperst. Dat blijkt eigenlijk al sinds zijn titel uit zijn resultaten m.i..

Ik mis de gedrevenheid, het vuur. Er zit kraak noch smaak aan zijn rijden. Teert op een reputatie van lang geleden en een trouwe schare fans. Hij is volgens velen een vechter, maar dat zie ik nooit terug op de baan. Hij heeft zijn titel binnen en meer valt er niet te winnen. Flegmatiek. Inspiratieloos. Het is Massa. Niks meer, niks minder. Terwijl hij intrinsiek zoveel meer aanleg heeft.

Natuurlijk, naast Alonso is het lastig. Maar Rosberg is in aanleg ook minder dan Hamilton, maar je kan lullen wat je wil, maar bij Rosberg zie je wel dat hij dat niet zomaar accepteert. Hij perst er alles uit, maakt het Lewis zo moeilijk mogelijk, bij Raikkonen zie ik dat tov Alonso helemaal niet. Zoals ik hem uit zijn McLaren-tijd herinner, was hij toen helemaal niet zo.

0634

Citaat van: F1fan2987 op 09 oktober 2014 - 20:45:50
Citaat van: Tuesday op 09 oktober 2014 - 18:48:44
de sleutel ligt dit jaar niet bij Hamilton.
Nee, maar ik heb het over 2015 of 2016. Dit jaar zit gewoon vast, volgend jaar kan er nog alles gebeuren. Iedereen wilt het stoeltje van Hamilton na 2015(het liefst zelfs al in 2015), maar zolang Hamilton daar rijd en wilt blijven rijden is de rest afhankelijk van wat hij ( of Mercedes) wilt.

Is dat zo? Hm. Misschien. Maar misschien ook niet. Want wat als Lewis weigert bij te tekenen? En wat als Alonso aangeeft zich drie jaar aan Mercedes te willen commiteren of anders datzelfde bij McLaren wil doen? Wat gaat Merc dan doen? Het risico lopen dat ze straks Hamilton kwijt zijn, en Alonso en Vettel (uitgaande dat die bij Ferrari tekent) niet kunnen halen? Kan natuurlijk, want Rosberg presteert ook prima, maar als ze een zwaargewicht langere tijd willen vastleggen en Lewis weigert dat, kan de situatie bij Mercedes veranderen. Ik verwacht het overigens niet hoor, maar sluit het ook niet uit.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 09 oktober 2014 - 21:12:22
Citaat van: Tuesday op 09 oktober 2014 - 20:45:43

mag ik de vraag omdraaien; waar zie jij de verschillen tussen de McLaren periode en nu? afgezien van de resultaten uiteraard.

Eh, nee. Eigenlijk niet. Ik vraag jou toch wat?

Maar okee dan, om niet lullig te doen: Ik vond hem bij McLaren vooral heel brutaal rijden, heel offensief, alsof hij iedere ronde de snelste ronde wilde rijden. Een soort Hamilton. Ik was toen ook echt 'fan' van hem (tussen haakjes want ik was geen posterophanger of zo, maar vond dat hij echt leuk reed). Toegegeven, hij maakte toen meer fouten dan nu, want die maakt hij nog maar zelden, maar ik heb niet meer het idee dat hij er ooit nog het uiterste uitperst. Dat blijkt eigenlijk al sinds zijn titel uit zijn resultaten m.i..

Ik mis de gedrevenheid, het vuur. Er zit kraak noch smaak aan zijn rijden. Teert op een reputatie van lang geleden en een trouwe schare fans. Hij is volgens velen een vechter, maar dat zie ik nooit terug op de baan. Hij heeft zijn titel binnen en meer valt er niet te winnen. Flegmatiek. Inspiratieloos. Het is Massa. Niks meer, niks minder. Terwijl hij intrinsiek zoveel meer aanleg heeft.

Natuurlijk, naast Alonso is het lastig. Maar Rosberg is in aanleg ook minder dan Hamilton, maar je kan lullen wat je wil, maar bij Rosberg zie je wel dat hij dat niet zomaar accepteert. Hij perst er alles uit, maakt het Lewis zo moeilijk mogelijk, bij Raikkonen zie ik dat tov Alonso helemaal niet. Zoals ik hem uit zijn McLaren-tijd herinner, was hij toen helemaal niet zo.
daar ben ik het grotendeels mee eens, behalve met de delen waar je het naar inspiratieloosheid oid trekt. Dat is jouw perceptie.
Maar goed, om dan jouw vorige vraag te beantwoorden; we hebben 4 races gehad na de zomer, in Spa heeft Kimi Alonso fair en square verslagen, in Monza zat ie er kort op tot dat Alonso uitviel, in Singapore ging ie uitstekend in kwalificatie tot ie dat probleem kreeg, wat m uiteindelijk in de race ook gewoon gekost heeft. Japan was weer bagger, daar kwam Kimi in de media ook wat radeloos over omdat het oude probleem weer terug was gekomen. Hoe dan ook, ik kan niet uitsluiten dat je gelijk hebt, maar ik volg Kimi nog wel een beetje en heb het idee dat ie er in tegenstelling tot 2008/2009 echt wel wat van wil maken, maar dat het gewoon erg moeilijk is met deze auto. Bij Lotus ging het wel prima, nu niet, ik zou niet weten waarom dat met instelling te maken zou moeten hebben. Ik denk eerder met afstelling ;)
Misschien kan dit verplaatst worden naar het Kimi Alonso topic?

0634

Inspiratieloos is wat ik vermoed. Dat hij niet meer de ultieme drive heeft, die hij voor zijn titel wel had. Anders kan ik het gewoon niet echt verklaren. Hakkinen had het ook, in 2001 of zoiets, dat hij gewoon niet meer het onderste uit de kan kon halen. Dat zei hij zelf ook en toen stopte hij er dan ook mee. Maar goed, Mika was toen wel al wat ouder dan dat Kimi was in 2008 of 9 natuurlijk, dus ik snap best dat hij dat niet deed. Maar in ieder geval doet zijn presteren vanaf ongeveer medio 2008 zijn reputatie en status m.i. geen eer meer aan, waarmee ik niet zeg dat hij slecht rijdt of dat hij geen goede momenten meer heeft, maar overall genomen vind ik het tamelijk flets.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 09 oktober 2014 - 21:37:36
Inspiratieloos is wat ik vermoed. Dat hij niet meer de ultieme drive heeft, die hij voor zijn titel wel had. Anders kan ik het gewoon niet echt verklaren. Hakkinen had het ook, in 2001 of zoiets, dat hij gewoon niet meer het onderste uit de kan kon halen. Dat zei hij zelf ook en toen stopte hij er dan ook mee. Maar goed, Mika was toen wel al wat ouder dan dat Kimi was in 2008 of 9 natuurlijk, dus ik snap best dat hij dat niet deed. Maar in ieder geval doet zijn presteren vanaf ongeveer medio 2008 zijn reputatie en status m.i. geen eer meer aan, waarmee ik niet zeg dat hij slecht rijdt of dat hij geen goede momenten meer heeft, maar overall genomen vind ik het tamelijk flets.
ja, ok, kan ik inkomen, maar bij Lotus had ie wel een auto die m goed beviel en daarmee heeft ie toch hele mooie dingen laten zien. Grosjean wordt geroemd om zn podiumplaatsen vorig jaar, maar Kimi heeft er veel meer en hogere behaald. Dit jaar zijn de resultaten minder, maar toch gaat het met vallen en opstaan de laatste tijd wel beter. Dat kan volgens mij alleen maar als je juist wel graag wilt.
Dat Kimi in 2008/2009 motivatieproblemen had of inspiratieloos was, dat geloof ik best, maar ik vind dat nooit een excuus. Maar daar zijn we het wel over eens volgens mij.

0634

Ik ben ervan overtuigd dat de ultieme topsporters mentaal ijzersterk zijn. Qua zelfvertrouwen, qua werklust en qua motivatie. Hoort m.i. bij je aangeboren talent en is een belangrijke factor in hoever je uiteindelijk komen gaat. Ik geloof best dat Kimi qua rijderskwaliteiten best mee kan met Alonso of met Hamilton, maar puur op het mentale vlak tekort schiet.

FolkertE

#1268
Citaat van: Jeroen op 09 oktober 2014 - 21:17:59
Citaat van: F1fan2987 op 09 oktober 2014 - 20:45:50
Citaat van: Tuesday op 09 oktober 2014 - 18:48:44
de sleutel ligt dit jaar niet bij Hamilton.
Nee, maar ik heb het over 2015 of 2016. Dit jaar zit gewoon vast, volgend jaar kan er nog alles gebeuren. Iedereen wilt het stoeltje van Hamilton na 2015(het liefst zelfs al in 2015), maar zolang Hamilton daar rijd en wilt blijven rijden is de rest afhankelijk van wat hij ( of Mercedes) wilt.

Is dat zo? Hm. Misschien. Maar misschien ook niet. Want wat als Lewis weigert bij te tekenen? En wat als Alonso aangeeft zich drie jaar aan Mercedes te willen commiteren of anders datzelfde bij McLaren wil doen? Wat gaat Merc dan doen? Het risico lopen dat ze straks Hamilton kwijt zijn, en Alonso en Vettel (uitgaande dat die bij Ferrari tekent) niet kunnen halen? Kan natuurlijk, want Rosberg presteert ook prima, maar als ze een zwaargewicht langere tijd willen vastleggen en Lewis weigert dat, kan de situatie bij Mercedes veranderen. Ik verwacht het overigens niet hoor, maar sluit het ook niet uit.
Nou ja dat is eigenlijk ook wel een beetje wat ik bedoel. Maar natuurlijk heeft geen enkele coureur de macht om oneindig lang te wachten met het tekenen van een contract. Maar zolang Hamilton nu nog niks heeft besloten en pas gaat beslissen wat hij gaat doen na het wel of niet binnen halen van de titel, zie ik het silly season niet zo snel op slot of open gaan.
De titel zal volgens mij pas definitief in de laatste race worden beslist.
Maar inderdaad, kijk Schumacher, die wachtte ook te lang en toen kwam Hamilton. Dat zou zo weer eens kunnen gebeuren mocht Hamilton te lang willen wachten.

0634

Weet ik niet. Als Vettel morgen bij Ferrari en Alonso overmorgen bij McLaren tekent, nou, dan maakt het niet veel meer uit wat Hamilton doet. Sterker, misschien dat Lewis dan juist toch een langer contract wil (omdat McLaren en Ferrari dan de komende jaren op slot lijken en Red Bull dat al is). Het haakt allemaal een beetje in elkaar.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 09 oktober 2014 - 22:11:35
Ik ben ervan overtuigd dat de ultieme topsporters mentaal ijzersterk zijn. Qua zelfvertrouwen, qua werklust en qua motivatie. Hoort m.i. bij je aangeboren talent en is een belangrijke factor in hoever je uiteindelijk komen gaat. Ik geloof best dat Kimi qua rijderskwaliteiten best mee kan met Alonso of met Hamilton, maar puur op het mentale vlak tekort schiet.
dat geloof ik ook wel, hij heeft zeker een andere mentaliteit als Alonso. Maar dat had ie dan in zn McLaren periode ook al. Natuurlijk kan er met die wereldtitel wel iets veranderd zijn, maar toch. Volgens mij gaat ie er echt wel voor. Die pure snelheid van vroeger, die lijkt juist een beetje weg te zijn, zn racementaliteit is er nog wel.

0634

Mja, daar geloof ik niet zo in. Je raakt zoiets niet zomaar kwijt in mijn beleving. Daar moet toch een oorzaak voor zijn en ik ben er heilig van overtuigd dat het mentaal is. Maar goed, dat is alleen maar mijn gevoel uiteraard.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 09 oktober 2014 - 22:24:19
Weet ik niet. Als Vettel morgen bij Ferrari en Alonso overmorgen bij McLaren tekent, nou, dan maakt het niet veel meer uit wat Hamilton doet. Sterker, misschien dat Lewis dan juist toch een langer contract wil (omdat McLaren en Ferrari dan de komende jaren op slot lijken en Red Bull dat al is). Het haakt allemaal een beetje in elkaar.
Goed punt.
Maar toch, ik denk dat het Mercedes zitje iets gewilder is dan Mclaren of Ferrari op dit moment. Maar aan de andere kant, zij kunnen altijd meer weten dan wij.

En dan vraag ik me soms af waarom het silly season heet ;D

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 09 oktober 2014 - 22:46:56
Mja, daar geloof ik niet zo in. Je raakt zoiets niet zomaar kwijt in mijn beleving. Daar moet toch een oorzaak voor zijn en ik ben er heilig van overtuigd dat het mentaal is. Maar goed, dat is alleen maar mijn gevoel uiteraard.
heilig overtuigd op basis waarvan? ik kan me voorstellen dat je twijfels hebt gezien zn verleden (2008,2009), maar voor iemand die Grosjean een potentieel WK vind, moet je toch ook wel onderkennen dat de Kimi van afgelopen 2 jaar wel heel goed was. En waarom zou het dan bij Ferrari, waar hij met zn volle verstand voor heeft gekozen, ook wetende hoe hij daar is weggegaan, direct weer misgaan? geloof ik niks van. Kimi geeft duidelijk aan waar de problemen liggen, op het ene circuit komen ze er bovenop, op het andere niet. Ik geloof niet dat dat mentaal is. Maar goed, dat is ook mijn hele probleem, ik vind het jammer dat Kimi niet gewoon normaal beoordeeld kan worden.

0634

#1274
Ik zoek dat in het mentale omdat ik geen andere oorzaak kan bedenken waar ik in geloof, althans niet als de dip al zolang duurt. Daar is toch niets abnormaal aan?