Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Perton

Dat ben ik ook wel met je eens, het zou mij inderdaad niks verbazen als ze zonder afkoopsom uit elkaar gaan. Maar ik ben het dan ook wel met Tuesday eens dat die vlieger alleen op gaat als ze ook Vettel ervoor in de plaats krijgen.

Leroy

jup dat lijkt mij ook... tenzij ze een ander idee hebben... en inderdaad een hulkenberg (die goed kan ontwikkelen) binnen kunnen slepen?

Jehoentelaar

Denk het niet. Vettel is net als Alonso de top van het veld. Hülkenberg (is dat nou met of zonder Umlaut) is een gok of die mee kan.

Leroy

lol... met Umlaut :)

lees de woorden van SEB tegen skysports...

"There's no update, I hope to be able to make an announcement soon, and as soon as the announcement is out I think you will be clever enough to be able to draw the conclusion why I had to wait," Vettel added cryptically in Thursday's Drivers' Press Conference.

:D hij gooit er een schepje boven op ! "Why I had to wait"

Jozef

Dus waar Vettel naartoe wil, is hij tweede keus. Ofwel kan Alonso terecht bij McLaren, dan kan Vettel naar Ferrari. Indien niet, moet Vettel ergens anders gaan kijken.

Dat verklaart waarom Alonso en Vettel allebei naar Woking zijn getrokken. Niet omdat McLaren ze allebei wil, maar omdat McLaren liever Alonso terug heeft maar niet zeker weet of dat gaat lukken (dus praten ze met Vettel als plan B).

Pancake Shield

Alonso is de man met de sleutel van de rijdersmarkt in hand op dit moment. En wat mij betreft zijn er dan nog vier 'topzitjes' vrij. Twee bij Ferrari en twee bij McLaren. Een team Vettel/Alonso is een superteam, maar wel eentje dat elkaar in de weg gaat rijden en wat punten gaat kosten. Ik kan mij voorstellen dat zowel Ferrari als McLaren (allebei tegenwoordig gewoon de mindere) een moord zouden doen om ze allebei binnen te halen.

Het kan nog alle kanten uit.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Leroy

Citaat van: Pancake Shield op 09 oktober 2014 - 14:41:41
Alonso is de man met de sleutel van de rijdersmarkt in hand op dit moment. En wat mij betreft zijn er dan nog vier 'topzitjes' vrij. Twee bij Ferrari en twee bij McLaren. Een team Vettel/Alonso is een superteam, maar wel eentje dat elkaar in de weg gaat rijden en wat punten gaat kosten. Ik kan mij voorstellen dat zowel Ferrari als McLaren (allebei tegenwoordig gewoon de mindere) een moord zouden doen om ze allebei binnen te halen.

Het kan nog alle kanten uit.

je bedoelt dat kimi vertrekt bij de Ferrari  :o

Pancake Shield

Citaat van: Leroyvdheuvel op 09 oktober 2014 - 14:45:34
Citaat van: Pancake Shield op 09 oktober 2014 - 14:41:41
Alonso is de man met de sleutel van de rijdersmarkt in hand op dit moment. En wat mij betreft zijn er dan nog vier 'topzitjes' vrij. Twee bij Ferrari en twee bij McLaren. Een team Vettel/Alonso is een superteam, maar wel eentje dat elkaar in de weg gaat rijden en wat punten gaat kosten. Ik kan mij voorstellen dat zowel Ferrari als McLaren (allebei tegenwoordig gewoon de mindere) een moord zouden doen om ze allebei binnen te halen.

Het kan nog alle kanten uit.

je bedoelt dat kimi vertrekt bij de Ferrari  :o

Dat is iets wat ik ook nog altijd niet onwaarschijnlijk acht. Zelfs al zou Alonso vertrekken, zie ik de teamleiding van Ferrari er nog wel voor aan om met een compleet schone lei te beginnen en nog een andere coureur naast Vettel (als die dan komt) aan te trekken. Een beetje hetzelfde begin als met Schumacher destijds. Volgens mij had Berger toen nog een contract voor 1996 erop, maar is toen vervangen door Irvine.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Tuesday

Citaat van: Jozef op 09 oktober 2014 - 14:34:00
Dus waar Vettel naartoe wil, is hij tweede keus. Ofwel kan Alonso terecht bij McLaren, dan kan Vettel naar Ferrari. Indien niet, moet Vettel ergens anders gaan kijken.

Dat verklaart waarom Alonso en Vettel allebei naar Woking zijn getrokken. Niet omdat McLaren ze allebei wil, maar omdat McLaren liever Alonso terug heeft maar niet zeker weet of dat gaat lukken (dus praten ze met Vettel als plan B).
hij is geen 2e keus, hij heeft 2e keus. Ik denk dat Vettel momenteel bij Ferrari wel degelijk eerste keus is (vooral vanwege zn leeftijd), maar Ferrari heeft voor volgend jaar al 2 rijders onder contract. Ze moeten dus wachten op Alonso. En mocht Alonso er toch niet uitkomen met McLaren, dan zal Vettel daar heen gaan idd. Maar goed, in zekere zin was het voor Alonso ook weer wachten op Vettel. Doordat Vettel bij RBR weg kan, kan Alonso weer bij Ferrari weg. Dus vanaf nu kan het snel gaan en kunnen er definitief handtekeningen gezet worden. Dat is iig hoe ik het zie. Maar goed, als Alonso maar voor 1 jaar wil tekenen omdat Hamilton nog niet heeft verlengd bij Mercedes zou het misschien nog kunnen dat het hele McLaren verhaal niet doorgaat.

FolkertE

Citaat van: Pancake Shield op 09 oktober 2014 - 14:41:41
Alonso is de man met de sleutel van de rijdersmarkt in hand op dit moment. En wat mij betreft zijn er dan nog vier 'topzitjes' vrij. Twee bij Ferrari en twee bij McLaren. Een team Vettel/Alonso is een superteam, maar wel eentje dat elkaar in de weg gaat rijden en wat punten gaat kosten. Ik kan mij voorstellen dat zowel Ferrari als McLaren (allebei tegenwoordig gewoon de mindere) een moord zouden doen om ze allebei binnen te halen.

Het kan nog alle kanten uit.
Ik zie eigenlijk 5 mogelijke "Superteams"
Hamilton/Alonso
Hamilton/ Kimi
Alonso/Vettel
En Kimi/Vettel.
Hamilton/Vettel.

En heel misschien als de auto beter is en Kimi iets minder pech, is Alonso Kimi ook niet zo'n slechte combinatie.

Maar Alonso Hamilton en Kimi/Vettel lijkt mij het mooiste.
En met Alle respect voor Rosberg hij is het net niet, hoe goed hij ook rijd dit jaar.

Leroy

alleen hebben ze bij mercedes met Hamilton/ alonso geen "death wish"

super team

Vettel Hamilton of kimi vettel hebben naar mijn opinie de beste kans van slagen...

voor het puur ontwikkelen van de auto vettel/kimi bij ferrari... zou echt de top moeten kunnen behalen...

FolkertE

Citaat van: Pancake Shield op 09 oktober 2014 - 14:41:41
Alonso is de man met de sleutel van de rijdersmarkt in hand op dit moment. En wat mij betreft zijn er dan nog vier 'topzitjes' vrij. Twee bij Ferrari en twee bij McLaren. Een team Vettel/Alonso is een superteam, maar wel eentje dat elkaar in de weg gaat rijden en wat punten gaat kosten. Ik kan mij voorstellen dat zowel Ferrari als McLaren (allebei tegenwoordig gewoon de mindere) een moord zouden doen om ze allebei binnen te halen.

Het kan nog alle kanten uit.
Als ik het bericht van Autosport lees, dan is het volgens mij Hamilton die de sleutel vast houd en niet Alonso. Tekent Hamilton tot 2018 bij Mercedes, heeft Alonso bijna geen keus meer, tekent hij niet en vertrekt weer naar Mclaren, gaat Alonso naar Mercedes.

Jozef

#1227
Van Hamilton is juist bekend dat hij pas na afloop van het seizoen gaat onderhandelen over zijn toekomst. Hij hoeft zich ook he-le-maal niks aan te trekken van wat Alonso en Vettel eventueel wel of niet willen. Alonso zal zelf een grote jongen moeten zijn en zijn beslissing moeten nemen.

Iedereen zegt trouwens dat hij een eenjarig contract bij McLaren zou willen, maar dat is toch op zich niet geloofwaardig? Van team veranderen is geen sport die je voor de lol doet of zo. Als hij in 2016 bij Mercedes kan beginnen, is het veel logischer om in 2015 zijn contract bij Ferrari gewoon uit te zitten. Als je nu naar McLaren gaat, dan is het een langetermijnplan. Want die gaan heus niet in 1 jaar tijd 2 seconden op Mercedes goedmaken.

Tuesday

Citaat van: F1fan2987 op 09 oktober 2014 - 16:20:49
Citaat van: Pancake Shield op 09 oktober 2014 - 14:41:41
Alonso is de man met de sleutel van de rijdersmarkt in hand op dit moment. En wat mij betreft zijn er dan nog vier 'topzitjes' vrij. Twee bij Ferrari en twee bij McLaren. Een team Vettel/Alonso is een superteam, maar wel eentje dat elkaar in de weg gaat rijden en wat punten gaat kosten. Ik kan mij voorstellen dat zowel Ferrari als McLaren (allebei tegenwoordig gewoon de mindere) een moord zouden doen om ze allebei binnen te halen.

Het kan nog alle kanten uit.
Als ik het bericht van Autosport lees, dan is het volgens mij Hamilton die de sleutel vast houd en niet Alonso. Tekent Hamilton tot 2018 bij Mercedes, heeft Alonso bijna geen keus meer, tekent hij niet en vertrekt weer naar Mclaren, gaat Alonso naar Mercedes.
wat maakt het nou uit wie de sleutel heeft? het gaat om wat je na laat. Als Hamilton of Rosberg weg gaat bij Mercedes, dan komt het meest gewilde zitje vrij, als die dan bv ingenomen wordt, komt een plekje bij Ferrari vrij, daar wil iedereen ook wel rijden, dan gaat Vettel daarheen en komt er weer een plekje vrij bij RBR waar ook wel een heel aantal rijders oren naar hebben. Het maakt dus nogal een verschil of een Alonso of een Hamilton een stoeltje bij Mercedes of Ferrari acherlaat of bij Caterham of Marussia.

Jehoentelaar

Met Jozef eens. Een contract tekenen waarin je de deur open houdt voor het jaar erna is ronduit wanhopig en dat zal McLaren misschien ook niet heel snel doen. Dan kun je zelfs beter meteen met Magnussen en Vandoorne verder gaan. Sta je in 2015 af en toe misschien voor gek, maar ze hebben toch weinig te verliezen en racen kunnen die twee uiteindelijk wel.