Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 08 oktober 2014 - 13:18:45
Stelling: leeftijd speelt wel een rol

Het is wat voorbarig, maar ik ga ervan uit dat Vettel inderdaad naar Ferrari gaat. Je kunt het perspectief bij Alonso neerleggen, maar zelf geloof ik niet dat hij op de move van Vettel gerekend had. In plaats van een monopolie positie ontstond zoiets als een heuse rijdersmarkt en had Ferrari plotseling de keuze uit twee toppers. Waarom kiest het Vettel?
Ik denk niet dat Ferrari de keus uit 2 toppers heeft. Alonso wil daar gewoon weg en Ferrari vind dat misschien geen eens zo erg, op een gegeven moment wordt het gewoon tijd voor wat nieuws. In principe wil iedereen wel naar Ferrari en wil iedereen Alonso in zn team, maar dat gaat niet altijd. Maar goed, volgend jaar heeft Ferrari gewoon een van de toppers en rijdt Alonso bij het team waar ie graag naar toe wil. Misschien zou hij nog liever naar Mercedes gaan, maar dat gaat niet, als daar niet iemand vertrekt. Het antwoord op je vraag is dus heel simpel, topteams willen graag een topcoureur en topcoureurs willen graag rijden bij een topteam.

Gerard

I knew it... Hammie terug naar McLaren.. Alonso naar Mercedes ???

Breaktest

Citaat van: Sphinx op 08 oktober 2014 - 13:37:53
CitaatScherp opgemerkt. Knullige clausule dus. Typisch gemaakt in een tijd dat Webber nog reed en het ondenkbaar was dat een teamgenoot sneller zou zijn.

Mol had het in de pauze bij de start van de race zondag er over dat er ook sprake was van een "gentleman's agreement" tussen marko en Vettel. Als Vettel op enig moment zou besluiten weg te gaan, moest hij dit voor oktober laten weten, zodat men nog voorbereidingen kon treffen zonder haast of paniekvoetbal. Er zou zelfs enige tijd sprake zijn geweest van een switch Alonso/Vettel, maar het lijkt dat de onverwachte komst van Max dat plan heeft getorpedeerd.

Vraag blijft nu: wat met Alonso. Als ik Mol mag geloven was en is Mclaren niet zijn eerste keus, maar Mercedes. Enige mogelijkheid om daar terecht te komen is het opstappen van Hamilton of Rosberg. Enige website die daarover speculeert is trouwens F1today, dat met een verhaal komt dat een bron binnen het team hen meldde dat Hamilton een bezoek van twee uur aan de fabriek van Mclaren bracht (mind you, de titel klinkt als feit, het is echter een gerucht)

http://www.f1today.net/nl/nieuws/hamilton-heeft-getekend-bij-mclaren-voor-2015
Dat F1 today drijft op geruchten. Eerder meldde het de connectie Esteban Ocon - Mercedes. Door de plee ermee.

Perton

Met alle respect voor F1Today, maar waarom zouden bronnen binnen het team het wel bekendmaken aan een lullige Nederlandse site, maar niks zeggen tegen de grote journalisten. Ik vind het vrij apart. Het kan natuurlijk, maar ik geloof het niet zo.

Tuesday

volgens Dennis was er nog niks getekend, als dat klopt (wat ik wel geloof) dan kan Hamilton niet 3 weken geleden al getekend hebben zoals de bron van F1today meldt.

Pancake Shield

Het is een interessante gedachtenkronkel, maar het enige andere wat ik erover gelezen heb (ik weet niet waar) is dat Alonso nu een sabatical zou nemen om in 2016 de plek van Hamilton over te nemen, die dan naar McLaren zou teruggaan. Nogmaals ik weet niet waar ik dit gelezen zou hebben of dat ik dit zelfs alleen maar heb van een comment-sectie ergens op een andere site. Maar ik geloof er in ieder geval weinig van, dat het voor 2015 al zou gebeuren. Ik kan mij niet voorstellen dat Hamilton ZO ontevreden is bij Mercedes nu.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Tuesday

Citaat van: Pancake Shield op 08 oktober 2014 - 14:17:31
Het is een interessante gedachtenkronkel, maar het enige andere wat ik erover gelezen heb (ik weet niet waar) is dat Alonso nu een sabatical zou nemen om in 2016 de plek van Hamilton over te nemen, die dan naar McLaren zou teruggaan. Nogmaals ik weet niet waar ik dit gelezen zou hebben of dat ik dit zelfs alleen maar heb van een comment-sectie ergens op een andere site. Maar ik geloof er in ieder geval weinig van, dat het voor 2015 al zou gebeuren. Ik kan mij niet voorstellen dat Hamilton ZO ontevreden is bij Mercedes nu.
Een sabatical voor Alonso zie ik sowieso niet gebeuren, dan zie ik m eerder voor 1 jaar bij McLaren tekenen en daarna naar Mercedes gaan. Een sabatical kan ook alleen maar als Ferrari zijn contract afkoopt, anders loopt Alonso gewoon 25 miljoen mis. Dat zal ie alleen ok vinden als ie elders evenveel of meer kan verdienen en/of een betere kans op het kampioenschap heeft.

Breaktest

Citaat van: Perton op 08 oktober 2014 - 13:59:53
Met alle respect voor F1Today, maar waarom zouden bronnen binnen het team het wel bekendmaken aan een lullige Nederlandse site, maar niks zeggen tegen de grote journalisten. Ik vind het vrij apart. Het kan natuurlijk, maar ik geloof het niet zo.
Nou ik niet hoor. Ik heb geen enkel respect voor nieuwsites die willens en wetens ongefundeerde berichten plaatsen i nde hoop om traffic te scoren.
Het bericht is trouwens al weer ontkend door het meer gezaghebbende pitpass.com
http://www.pitpass.com/52661/Hamilton-to-McLaren-claim-utterly-without-foundation

Gerard

ah joh.. het heeft ons allemaal weer een half uurtje van het werk af gehouden (voor wie werk heeft dan)  :P :P ;D

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 08 oktober 2014 - 14:42:27
Citaat van: Perton op 08 oktober 2014 - 13:59:53
Met alle respect voor F1Today, maar waarom zouden bronnen binnen het team het wel bekendmaken aan een lullige Nederlandse site, maar niks zeggen tegen de grote journalisten. Ik vind het vrij apart. Het kan natuurlijk, maar ik geloof het niet zo.
Nou ik niet hoor. Ik heb geen enkel respect voor nieuwsites die willens en wetens ongefundeerde berichten plaatsen i nde hoop om traffic te scoren.
Het bericht is trouwens al weer ontkend door het meer gezaghebbende pitpass.com
http://www.pitpass.com/52661/Hamilton-to-McLaren-claim-utterly-without-foundation
gezien het taalgebruik vraag ik me af of dit bericht ook niet verzonnen is. Zou een McLaren woordvoerder F1today bestempelen als een ultra unreliable website? ik vind het zelf trouwens geen probleem hoor dat een website geruchten brengt, zo lang ze ze maar niet zelf verzinnen en het wordt aangegeven dat het om geruchten gaat. Ik kijk er juist altijd graag ff voor de laatste roddels ;)

Breaktest

#1180
Citaat van: Tuesday op 08 oktober 2014 - 14:59:24
Citaat van: Breaktest op 08 oktober 2014 - 14:42:27
Citaat van: Perton op 08 oktober 2014 - 13:59:53
Met alle respect voor F1Today, maar waarom zouden bronnen binnen het team het wel bekendmaken aan een lullige Nederlandse site, maar niks zeggen tegen de grote journalisten. Ik vind het vrij apart. Het kan natuurlijk, maar ik geloof het niet zo.
Nou ik niet hoor. Ik heb geen enkel respect voor nieuwsites die willens en wetens ongefundeerde berichten plaatsen i nde hoop om traffic te scoren.
Het bericht is trouwens al weer ontkend door het meer gezaghebbende pitpass.com
http://www.pitpass.com/52661/Hamilton-to-McLaren-claim-utterly-without-foundation
gezien het taalgebruik vraag ik me af of dit bericht ook niet verzonnen is. Zou een McLaren woordvoerder F1today bestempelen als een ultra unreliable website? ik vind het zelf trouwens geen probleem hoor dat een website geruchten brengt, zo lang ze ze maar niet zelf verzinnen en het wordt aangegeven dat het om geruchten gaat. Ik kijk er juist altijd graag ff voor de laatste roddels ;)
Nou, dan heb ik er nog een paar voor jou:
"Monza circuit blijkt iets te kort; race ongeldig"
"Lauda overweegt terugkeer"
"Lotus komt met vijfwieler"
"Peterson helemaal niet dood"
"Paard dat model stond voor Ferrari logo blijkt ezel"

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 08 oktober 2014 - 15:30:58
Citaat van: Tuesday op 08 oktober 2014 - 14:59:24
Citaat van: Breaktest op 08 oktober 2014 - 14:42:27
Citaat van: Perton op 08 oktober 2014 - 13:59:53
Met alle respect voor F1Today, maar waarom zouden bronnen binnen het team het wel bekendmaken aan een lullige Nederlandse site, maar niks zeggen tegen de grote journalisten. Ik vind het vrij apart. Het kan natuurlijk, maar ik geloof het niet zo.
Nou ik niet hoor. Ik heb geen enkel respect voor nieuwsites die willens en wetens ongefundeerde berichten plaatsen i nde hoop om traffic te scoren.
Het bericht is trouwens al weer ontkend door het meer gezaghebbende pitpass.com
http://www.pitpass.com/52661/Hamilton-to-McLaren-claim-utterly-without-foundation
gezien het taalgebruik vraag ik me af of dit bericht ook niet verzonnen is. Zou een McLaren woordvoerder F1today bestempelen als een ultra unreliable website? ik vind het zelf trouwens geen probleem hoor dat een website geruchten brengt, zo lang ze ze maar niet zelf verzinnen en het wordt aangegeven dat het om geruchten gaat. Ik kijk er juist altijd graag ff voor de laatste roddels ;)
Nou, dan heb ik er nog een paar voor jou:
"Monza circuit blijkt iets te kort; race ongeldig"
"Lauda overweegt terugkeer"
"Lotus komt met vijfwieler"
"Peterson helemaal niet dood"
maar het staat wel tussen aanhalingstekens. Dat doen ze volgens mij altijd daar als het om geruchten gaat. Maar idd, ze gaan ook wel eens wat te ver. Maar ik vind het een prima aanvulling op de wat serieuzere site's.

Perton

Mjah voor roddels is het wel een prima site, alleen het is soms zo ongeloofwaardig. Paar weken terug hadden ze nog 's ochtends het ene bericht en 's middags een bericht dat precies het tegenovergestelde meldde. Maar dan ook zonder verwijzing naar het eerdere bericht zeg maar. Dat zou nog logisch zijn: "Vanochtend ging het verhaal dat, maar dat wordt nu door partij X ontkend." Dat deden ze niet.

En dat vind ik dan wel jammer aan F1Today, ze melden (toen tenminste, ik weet niet hoe dat normaal is, kijk er niet heel vaak op) gewoon de geruchten compleet geïsoleerd om maar snel een nieuwsberichtje te hebben, zonder een beetje een totaalplaatje te schetsen. Dat vind ik persoonlijk goedkoop overkomen.

Tuesday

Citaat van: Perton op 08 oktober 2014 - 15:43:20
Mjah voor roddels is het wel een prima site, alleen het is soms zo ongeloofwaardig. Paar weken terug hadden ze nog 's ochtends het ene bericht en 's middags een bericht dat precies het tegenovergestelde meldde. Maar dan ook zonder verwijzing naar het eerdere bericht zeg maar. Dat zou nog logisch zijn: "Vanochtend ging het verhaal dat, maar dat wordt nu door partij X ontkend." Dat deden ze niet.

En dat vind ik dan wel jammer aan F1Today, ze melden (toen tenminste, ik weet niet hoe dat normaal is, kijk er niet heel vaak op) gewoon de geruchten compleet geïsoleerd om maar snel een nieuwsberichtje te hebben, zonder een beetje een totaalplaatje te schetsen. Dat vind ik persoonlijk goedkoop overkomen.
tja, dat het allemaal wat makkelijk en goedkoop is, ben ik met je eens. Ik vind het altijd wel interessant om de laatste geruchten op een rijtje te hebben. Ik hou verder niet van al die roddeljournalistiek, maar als het om sport gaat en transfergeruchten ed, dan heb ik daar niet zoveel moeite mee.

Perton

O nee, ik prik ook wel door de geruchten heen zeg maar, ik heb er verder ook geen moeite mee. Ik denk alleen dat je geruchten best wat professioneler kan aanpakken als website.