Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Arthur

Citaat van: Tuesday op 07 oktober 2014 - 19:25:03
Citaat van: Jeroen op 07 oktober 2014 - 19:16:23
Het ene heeft niet per se met het andere te maken. Dennis heeft zelf gezegd dat Alonso best terug kan keren onder hem. Bovendien, Dennis wil absoluut winnen. Dat zit in zijn bloed. Hij wil het beste van het beste en het beste dat hij krijgen kan is Alonso. Ik weet dan ook niet of Dennis Alonso af zou wijzen. Eigenlijk denk ik van niet. Alonso kan gewoon een halve seconde per ronde verschil maken en dat weet hij heus wel.
dat denk ik ook niet. Maar als Dennis wel degene is die de komst van Alonso tegenhoudt, dan denk ik dat de hoge bazen van Honda en McLaren liever Dennis eruit mikken en Alonso binnen halen. Maar volgens mij kan het inmiddels ook prima samen, Dennis en Alonso.

Nogmaals, ook ik denk dat Alonso wel zal komen bij McLaren [maar steek er nog geen hand voor in het vuur]. Als het een winnend team is zonder strubbelingen zal Dennis Alonso best wel kunnen pruimen. Sterker nog, dan is er geen vuiltje aan de lucht. Maar als het tegenzit... tja, dan voorzie ik nog wel vuurwerk.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Vuurwerk is goed. In ieder geval voor ons ;)

Arthur

Citaat van: Jeroen op 07 oktober 2014 - 19:33:42
Vuurwerk is goed. In ieder geval voor ons ;)

Zondermeer, helaas bij Ferrari tussen Alonso en Raikkonen nog niet eens een sisser... Button en Alonso dan maar waar Button het vuur aan de schenen legt bij Alonso? Toch nog vuurwerk ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 07 oktober 2014 - 19:33:42
Vuurwerk is goed. In ieder geval voor ons ;)


Voor jou ja. Niet voor mij, want ik mag het allemaal weer op de website zetten. Of kom je dan terug? ;)

Arthur

Citaat van: Franky R. op 07 oktober 2014 - 20:54:32
Citaat van: Jeroen op 07 oktober 2014 - 19:33:42
Vuurwerk is goed. In ieder geval voor ons ;)


Voor jou ja. Niet voor mij, want ik mag het allemaal weer op de website zetten. Of kom je dan terug? ;)

Goed plan! @Jeroen, zeg maar YES ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel


0634

Jeroen zegt overigens NO!  ;)

Franky R.


Tuesday

#1163
Citaat van: Franky R. op 07 oktober 2014 - 22:40:31
http://www.gppits.net/nieuws/vettel_maakte_gebruik_van_prestatieclausule/
waar heb je dit vandaan als ik vragen mag? ik hoorde dit van t weekend ergens langskomen als een mogelijke clausule.. een andere was dat hij wegmocht als Ferrari zich zou melden. Een combinatie van beiden zou ook nog kunnen natuurlijk. Ik zou het wel een vreemde clausule vinden overigens, dan kun je dus je eigen vertrek forceren door minder te presteren. Dan weten we ook direct de reden van zn matige seizoen ;)

Edit: k heb het inmiddels gevonden, Marko heeft dit gisteravond bij Servus gezegd. En ook wederom bevestigd dat Vettel naar Ferrari gaat ;)

Breaktest

Wat is meer waar?
-Toprijders hebben het voor het uitzoeken.
-Topteams hebben het voor het uitzoeken.

Matthijs

Citaat van: Franky R. op 07 oktober 2014 - 22:40:31
http://www.gppits.net/nieuws/vettel_maakte_gebruik_van_prestatieclausule/
Toch bizar dit. In de clausule staat dat hij bij de top 3 moet zitten. Dat zit hij niet, dus kan hij weg. Maar Ricciardo zit wel in de top 3 dus de auto is blijkbaar goed genoeg.

Wings

Inderdaad bizar. En onlogisch. Want zo zou je de boel dus kunnen bedotten.

Breaktest

Citaat van: Matthijs op 08 oktober 2014 - 11:01:55
Citaat van: Franky R. op 07 oktober 2014 - 22:40:31
http://www.gppits.net/nieuws/vettel_maakte_gebruik_van_prestatieclausule/
Toch bizar dit. In de clausule staat dat hij bij de top 3 moet zitten. Dat zit hij niet, dus kan hij weg. Maar Ricciardo zit wel in de top 3 dus de auto is blijkbaar goed genoeg.
Scherp opgemerkt. Knullige clausule dus. Typisch gemaakt in een tijd dat Webber nog reed en het ondenkbaar was dat een teamgenoot sneller zou zijn.

Breaktest

Stelling: leeftijd speelt wel een rol

Het is wat voorbarig, maar ik ga ervan uit dat Vettel inderdaad naar Ferrari gaat. Je kunt het perspectief bij Alonso neerleggen, maar zelf geloof ik niet dat hij op de move van Vettel gerekend had. In plaats van een monopolie positie ontstond zoiets als een heuse rijdersmarkt en had Ferrari plotseling de keuze uit twee toppers. Waarom kiest het Vettel?
Je kunt zeggen: "Waarom een tweevoudig kampioen als je een viervoudig kunt krijgen?" maar dat is te simpel. Ik vertel niks nieuws als ik zeg dat het gaat om een optelsom van factoren. Die tezamen moeten een inschatting geven welke combinatie in de nabije toekomst het meeste kans heeft op succes. 

Dit kun je intuïtief doen, maar reken er maar op dat teams zaken  zo veel mogelijk proberen te kwantificeren. Zo'n optelsom is nog lastig zat. Bij belangrijke factoren is het gelijkspel of is er geen helder antwoord te geven, bijvoorbeeld de vraag wie de snelste is. Alonso mag dan de naam hebben de intelligentste te zijn, maar dat betekent niet per saldo de snelste. Waarschijnlijk worden beiden als even snel ingeschat, zij het ieder op hun eigen manier. Ook passen beiden binnen het profiel van de gelouterde coureur - bij Ferrari liever geen gegok met jong aanstormend talent zoals Red Bull en Mclaren plegen te doen.

Vervolgens kijk je naar secundaire factoren en andere statistieken, en een zo'n statistiek leert ons dat oudere coureurs aan de verliezende hand zijn. Schumacher 2.0 gaf al een hint – en Raikkonen, maar ook de cijfers wijzen dit uit. De gemiddelde leeftijd van een regerend wereldkampioen is al jaren flink dalende:
periode 1985-1994: 32, 8 jaar.
periode 1995-2004: 32,1 jaar
periode 2005-2014: 26,1 jaar (inclusief de aanstaande relatief oude kampioen van 2014 – Hamilton en Rosberg zijn beide 29).

Voor de statistici onder ons: de trend gebaseerd op mediaan versterkt dit beeld zelfs. 
Ze bestaan nog steeds, de Hills (36,2) en Lauda's (35,8), maar net als elfstedentochten worden ze steeds onwaarschijnlijker.

Sphinx

CitaatScherp opgemerkt. Knullige clausule dus. Typisch gemaakt in een tijd dat Webber nog reed en het ondenkbaar was dat een teamgenoot sneller zou zijn.

Mol had het in de pauze bij de start van de race zondag er over dat er ook sprake was van een "gentleman's agreement" tussen marko en Vettel. Als Vettel op enig moment zou besluiten weg te gaan, moest hij dit voor oktober laten weten, zodat men nog voorbereidingen kon treffen zonder haast of paniekvoetbal. Er zou zelfs enige tijd sprake zijn geweest van een switch Alonso/Vettel, maar het lijkt dat de onverwachte komst van Max dat plan heeft getorpedeerd.

Vraag blijft nu: wat met Alonso. Als ik Mol mag geloven was en is Mclaren niet zijn eerste keus, maar Mercedes. Enige mogelijkheid om daar terecht te komen is het opstappen van Hamilton of Rosberg. Enige website die daarover speculeert is trouwens F1today, dat met een verhaal komt dat een bron binnen het team hen meldde dat Hamilton een bezoek van twee uur aan de fabriek van Mclaren bracht (mind you, de titel klinkt als feit, het is echter een gerucht)

http://www.f1today.net/nl/nieuws/hamilton-heeft-getekend-bij-mclaren-voor-2015
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!