Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Perton op 05 oktober 2014 - 00:15:04
Ja dat bedoel ik er ook een beetje mee. Hij presteert inderdaad niet gek veel beter dan vorig jaar als je het vergelijkt met zijn teamgenoot, maar het gaat hem iets makkelijke af. Op die manier stijgt ie in mijn ogen wat boven zichzelf uit. Ik denk, ondanks zijn goede prestaties, namelijk niet dat hij zomaar drie overwinningen in de Red Bull had gepakt.
nee, dat denk ik ook. Hij heeft wel die snelheid, maar niet de overtuiging die Ricciardo (iig momenteel) wel heeft. Nu ie toch ter sprake komt, ik denk ook dat Ricciardo momenteel boven Raikkonen moet worden ingeschat. Uiteraard op de all time list nog lang niet, maar ik denk wel dat een aantal coureurs Raikkonen voorbij zijn als je kijkt naar het huidige prestatieniveau (als je alleen naar dit jaar kijkt zeker).

robbert

Citaat van: Perton op 04 oktober 2014 - 12:09:06
Citaat van: Sabai op 04 oktober 2014 - 09:48:52
Citaat van: Wings op 04 oktober 2014 - 09:45:21
Waarom niet?

Dat zal liggen aan het team om hem heen. Alonso  is geen koekenbakker  en als hij al jaren geen goed team om hem heen heeft. Waarom  zou dat nu voor Vettel  dan anders zijn.
Volgend jaar begint het team echt de vruchten te plukken van James Allison + die nieuwe teambaas zal volgend jaar nog duidelijker zijn stempel kunnen drukken met het aantrekken van ander nieuw personeel. Dat zal voor Vettel anders kunnen zijn. Maar goed, dat is ook wat je zelf bedoelde met je eerste zin gok ik.

hm, dat dachten we de voorgaande jaren ook, en er is ook niks van in huis gekomen. Snap niet dat er nog wereldkampioenen zijn die bij ferrari willen rijden, tenzij ze geld belangrijker vinden dan titels. Maar als je titelambities hebt, dan moet je echt niet voor ferrari rijden, maar voor redbull of mercedes.

Franky R.

CitaatEDITNa het lezen van dit en het zien van dit kan 'n groot deel van bovenstaande post de vuilnisbak in.
;D

Perton

Citaat van: robbert op 05 oktober 2014 - 01:18:52
Citaat van: Perton op 04 oktober 2014 - 12:09:06
Citaat van: Sabai op 04 oktober 2014 - 09:48:52
Citaat van: Wings op 04 oktober 2014 - 09:45:21
Waarom niet?

Dat zal liggen aan het team om hem heen. Alonso  is geen koekenbakker  en als hij al jaren geen goed team om hem heen heeft. Waarom  zou dat nu voor Vettel  dan anders zijn.
Volgend jaar begint het team echt de vruchten te plukken van James Allison + die nieuwe teambaas zal volgend jaar nog duidelijker zijn stempel kunnen drukken met het aantrekken van ander nieuw personeel. Dat zal voor Vettel anders kunnen zijn. Maar goed, dat is ook wat je zelf bedoelde met je eerste zin gok ik.

hm, dat dachten we de voorgaande jaren ook, en er is ook niks van in huis gekomen. Snap niet dat er nog wereldkampioenen zijn die bij ferrari willen rijden, tenzij ze geld belangrijker vinden dan titels. Maar als je titelambities hebt, dan moet je echt niet voor ferrari rijden, maar voor redbull of mercedes.
Allemaal leuk en aardig, maar Vettel heeft al vier van die dingen behaald. Zijn ambitie zal niet zijn wereldkampioen worden (of ja dat zal het wel zijn), maar het aangaan van een nieuwe uitdaging. En Ferrari weer wereldkampioen maken is een mooie uitdaging. Dus ik vind dat je nu wel wat kort door de bocht redeneert.

FolkertE

Een goede morgen, nog meer mensen wakker? . Dit had ik niet zien aan komen, een regen race.
Ik hoop wel dat er wat geraced word, want anders vind ik het een beetje jammer.

Fijne race allemaal.

0634

Verhaal van Mol gehoord? Alonso wilde naar Red Bull, niet naar McLaren. Maarrrr de aanbieding van Honda (dik 50 mln) is blijven staan. Volgens dat verhaal kan hij dus nog steeds tekenen.

Tja, eigenlijk zie ik voor zowel Honda als Alonso weinig andere opties dus verbazend is het niet.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 05 oktober 2014 - 08:22:22
Verhaal van Mol gehoord? Alonso wilde naar Red Bull, niet naar McLaren. Maarrrr de aanbieding van Honda (dik 50 mln) is blijven staan. Volgens dat verhaal kan hij dus nog steeds tekenen.

Tja, eigenlijk zie ik voor zowel Honda als Alonso weinig andere opties dus verbazend is het niet.


LOL, terwijl Horner zei dat Alonso nooit een optie is geweest...Ok dan, Olav mol.

Perton

Naja het kan best samen. Alonso wilde naar Red Bull, Red Bull wilde hem niet.

Perton

Overigens vrij wrang, maar het lijkt me duidelijk dat Bianchi sowieso niet in Rusland racet. Wie zou hem vervangen? Rossi als goedmakertje voor dat rare gedoe een tijdje terug of Stevens nu die officiële reservecoureur is?

Franky R.

Citaat van: Perton op 05 oktober 2014 - 13:08:21
Naja het kan best samen. Alonso wilde naar Red Bull, Red Bull wilde hem niet.
Och, ja...dat kan natuurlijk ook! :)

Franky R.

Citaat van: Perton op 05 oktober 2014 - 13:09:02
Overigens vrij wrang, maar het lijkt me duidelijk dat Bianchi sowieso niet in Rusland racet. Wie zou hem vervangen? Rossi als goedmakertje voor dat rare gedoe een tijdje terug of Stevens nu die officiële reservecoureur is?


Stevens betaalt toch voor de VT1? Dan heb ik dat gemist dat die gast -wie is dat eigenlijk- de officiële reservecoureur zou zijn. Ik dacht dat Rossi de reservecoureur was?

Perton

Marussia has announced Will Stevens as part of its Formula 1 reserve roster, although plans to run him in Japanese Grand Prix practice have fallen through at the last minute.

Hmm ja reserve roster.

En eerder dit jaar:

Alexander Rossi has joined the Marussia Formula 1 team as reserve driver for the rest of the 2014 season.


Beetje verwarrend of Stevens dan óók reservecoureur is of alleen Rossi.

Franky R.

Citaat van: Perton op 05 oktober 2014 - 13:13:41
Marussia has announced Will Stevens as part of its Formula 1 reserve roster, although plans to run him in Japanese Grand Prix practice have fallen through at the last minute.

Hmm ja reserve roster.

En eerder dit jaar:

Alexander Rossi has joined the Marussia Formula 1 team as reserve driver for the rest of the 2014 season.


Beetje verwarrend of Stevens dan óók reservecoureur is of alleen Rossi.


Daarom... :)

Wings

Citaat van: Pancake Shield op 04 oktober 2014 - 11:41:09
Ik vind de optie van een sabatical of een compleet vertrek van Alonso ook niet meer zo gek. Ik heb wat nagedacht. Red Bull heeft alletwee de stoeltjes bezet, dat is dus duidelijk. Ferrari krijgt zeer waarschijnlijk Vettel en Raikkonen als je op de woorden van Horner moet afgaan. Mercedes lijkt mij sterk dat daar Rosberg of Hamilton vertrekt. Blijft over McLaren. Tot zover ik weet zijn ze daar blij met Button en Magnussen. En die kosten allebei volgens mij ook een klap minder dan Alonso. Plus Button heeft natuurlijk een redelijk goede band met Honda toen dat team nog BAR/Honda (EDIT: Ik had Brawn er bij gezet, dat was toen al met Mercedes) was. En ik betwijfel of McLaren zo een-twee-drie Magnussen buiten gooit. Alonso zou wel eens te lang gewacht kunnen hebben en het spel verloren hebben. Alonso zelf is overigens wel ontspannen als ik zijn reactie na de kwalificatie lees, dat hij echt zo is van: 'alle opties zijn nog open en ik zit in de luxe-positie dat ik zelf kan kiezen'

De enige twee redelijke opties die ik zie zijn: blijven bij Ferrari of naar McLaren gaan om Button te vervangen.

Overigens zet de move van Vettel ook de positie van Raikkonen in een interessant perspectief. Wat nu als Ferrari zegt: 'we gaan aan een nieuwe periode beginnen met een complete schone lei' en dus vervolgens Raikkonen ook buitengooit voor een Bianchi ofzo. Zoals eerder gezegd door iemand anders (ik ben te lui om terug te zoeken wie) Ferrari is er niet vies van om wereldkampioenen buiten te gooien. Het is Ferrari die nu de sleutel van de rijdersmarkt in handen heeft.

Sabatical doet Alonso niet. Dan is het klaar. Verder is het Honda die Alonso graag wilt en naar mijn informatie gaat Honda dat financieren.

Wings

Citaat van: Breaktest op 04 oktober 2014 - 17:08:49
Citaat van: Jeroen op 04 oktober 2014 - 08:09:32
Dat weet ik niet. Daarvoor moet je alle ins en outs kennen. Dat Alonso weg wil is geen geheim meer. Hij weet wellicht ook veel meer dan wij. Bovendien, Mercedes is er ook nog.
Mercedes haakt ook al af, bij monde van Lauda. Alonso kan plotseling nergens anders meer heen. En als ie nog niks bij McLaren heeft getekend zou ik per direct het te bieden salaris halveren. Jaartje sabbatical klinkt leuk, maar als Alonso stopt, stopt ie voorgoed. Ik denk dat ie echt zijn hand heeft overspeeld.

Alonso vertrekt niet zomaar en zonder garantie. Sowieso draait er een management op de achtergrond die dit soort dingen prima inricht. Bovendien wordt hij nog steeds gezien als de beste van het veld dus werkloos zijn of voor gehalveerde salaris moeten rijden gaat niet gebeuren.