Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

0634

Maar wie zegt dat Alonso niet al eerder een transferverzoek heeft gedaan bij Ferrari? En wie zegt me dat hij niet allang akkoord is met McLaren? Honda pusht al een tijdje, zo weten we allemaal. We hebben geen idee hoe het er allemaal voorstaat.

Wat is de volgorde? Wilde Alonso weg, en heeft Ferrari toen Vettel benaderd? Of heeft Ferrari Vettel benaderd en moet Alonso wel naar McLaren toe? Of zijn het twee onafhankelijke gebeurtenissen? Geen idee. Iedereen (nou ja) doet net alsof ALonso ineens de sjaak is, maar is dat wel zo? Misschien is hij wel de veroorzaker.


Tuesday

Citaat van: Jeroen op 04 oktober 2014 - 14:42:17
Maar wie zegt dat Alonso niet al eerder een transferverzoek heeft gedaan bij Ferrari? En wie zegt me dat hij niet allang akkoord is met McLaren? Honda pusht al een tijdje, zo weten we allemaal. We hebben geen idee hoe het er allemaal voorstaat.

Wat is de volgorde? Wilde Alonso weg, en heeft Ferrari toen Vettel benaderd? Of heeft Ferrari Vettel benaderd en moet Alonso wel naar McLaren toe? Of zijn het twee onafhankelijke gebeurtenissen? Geen idee. Iedereen (nou ja) doet net alsof ALonso ineens de sjaak is, maar is dat wel zo? Misschien is hij wel de veroorzaker.
ik zeg net in de post daarboven dat ik denk dat Alonso de boel in beweging heeft gezet en dat hij dus de veroorzaker is en niet de sjaak. Maar goed, op deze manier komt hij er bij de Ferrari fans misschien wat beter van af.

Perton

Citaat van: Jeroen op 04 oktober 2014 - 14:42:17
Maar wie zegt dat Alonso niet al eerder een transferverzoek heeft gedaan bij Ferrari? En wie zegt me dat hij niet allang akkoord is met McLaren? Honda pusht al een tijdje, zo weten we allemaal. We hebben geen idee hoe het er allemaal voorstaat.

Wat is de volgorde? Wilde Alonso weg, en heeft Ferrari toen Vettel benaderd? Of heeft Ferrari Vettel benaderd en moet Alonso wel naar McLaren toe? Of zijn het twee onafhankelijke gebeurtenissen? Geen idee. Iedereen (nou ja) doet net alsof ALonso ineens de sjaak is, maar is dat wel zo? Misschien is hij wel de veroorzaker.
Hij zal best de veroorzaker zijn, maar hij moet niet doen alsof ie nog legio mogelijkheden heeft op een stoeltje volgend jaar, want dat is simpelweg onwaar. Ja, als je Marussia en Caterham mee gaat rekenen zal Alonso best zat teams hebben om uit te kiezen, maar realistisch gezien is het alleen McLaren.

Kootje


0634


Kootje

Is maar net hoe je het interpreteert, maar als hij zegt "Ik ga jullie een simpel feit vertellen: op dit moment hebben wij met nog geen enkele coureur een contract voor volgend jaar" en vervolgt met "Het heeft niet onze prioriteit nu. Natuurlijk lopen er gesprekken en natuurlijk doen we de dingen die jullie van ons verwachten, maar er is momenteel nog niets getekend." dan interpreteer ik dat alszijnde: We zijn in onderhandeling met hem, maar er is nog geen akkoord bereikt.

Breaktest

Citaat van: Jeroen op 04 oktober 2014 - 08:09:32
Dat weet ik niet. Daarvoor moet je alle ins en outs kennen. Dat Alonso weg wil is geen geheim meer. Hij weet wellicht ook veel meer dan wij. Bovendien, Mercedes is er ook nog.
Mercedes haakt ook al af, bij monde van Lauda. Alonso kan plotseling nergens anders meer heen. En als ie nog niks bij McLaren heeft getekend zou ik per direct het te bieden salaris halveren. Jaartje sabbatical klinkt leuk, maar als Alonso stopt, stopt ie voorgoed. Ik denk dat ie echt zijn hand heeft overspeeld. 

Arthur

Citaat van: Breaktest op 04 oktober 2014 - 17:08:49
Citaat van: Jeroen op 04 oktober 2014 - 08:09:32
Dat weet ik niet. Daarvoor moet je alle ins en outs kennen. Dat Alonso weg wil is geen geheim meer. Hij weet wellicht ook veel meer dan wij. Bovendien, Mercedes is er ook nog.
Mercedes haakt ook al af, bij monde van Lauda. Alonso kan plotseling nergens anders meer heen. En als ie nog niks bij McLaren heeft getekend zou ik per direct het te bieden salaris halveren. Jaartje sabbatical klinkt leuk, maar als Alonso stopt, stopt ie voorgoed. Ik denk dat ie echt zijn hand heeft overspeeld.

Je bedoelt dat juist Vettel naar Mc Laren gaat..... ;) Tja, dan zal Alonso wel blijven bij Ferrari terwijl hij overal kan rijden  ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 04 oktober 2014 - 17:08:49
Citaat van: Jeroen op 04 oktober 2014 - 08:09:32
Dat weet ik niet. Daarvoor moet je alle ins en outs kennen. Dat Alonso weg wil is geen geheim meer. Hij weet wellicht ook veel meer dan wij. Bovendien, Mercedes is er ook nog.
Mercedes haakt ook al af, bij monde van Lauda. Alonso kan plotseling nergens anders meer heen. En als ie nog niks bij McLaren heeft getekend zou ik per direct het te bieden salaris halveren. Jaartje sabbatical klinkt leuk, maar als Alonso stopt, stopt ie voorgoed. Ik denk dat ie echt zijn hand heeft overspeeld.
Alonso liep ook heel paniekerig rond vanmorgen ;) Die jongen is allang onder de pannen voor volgend jaar.

Jehoentelaar

Citaat van: Kootje op 04 oktober 2014 - 16:49:21
Is maar net hoe je het interpreteert, maar als hij zegt "Ik ga jullie een simpel feit vertellen: op dit moment hebben wij met nog geen enkele coureur een contract voor volgend jaar" en vervolgt met "Het heeft niet onze prioriteit nu. Natuurlijk lopen er gesprekken en natuurlijk doen we de dingen die jullie van ons verwachten, maar er is momenteel nog niets getekend." dan interpreteer ik dat alszijnde: We zijn in onderhandeling met hem, maar er is nog geen akkoord bereikt.
Ik interpreteer dat als "op dit moment hebben wij met nog geen enkele coureur een contract voor volgend jaar".

Tuesday

#1030
tussen Alonso en McLaren zal er idd wel sprake zijn van een akkoord, alleen is/was het wachten op toestemming van Ferrari. Nu die Vettel binnen (lijken) te hebben zal Alonso zn contract bij Ferrari met wederzijds goedvinden worden ontbonden (per 31-12-2014) en kan hij zn handtekening bij McLaren gaan zetten.

Gerard

Stel... dat niet Alonso... maar Lewis (terug) naar McLaren gaat... en Alonso naar Mercedes. .. ;D

Arthur

#1032
Citaat van: Gerard op 04 oktober 2014 - 17:46:47
Stel... dat niet Alonso... maar Lewis (terug) naar McLaren gaat... en Alonso naar Mercedes. .. ;D

Ook dat kan natuurlijk. Maar op dit moment zijn de signalen anders [Hamilton wordt blijkbaar niets gevraagd en geeft ook geen hints of straalt niets uit wat zou leiden tot].
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Kootje

Citaat van: Gerard op 04 oktober 2014 - 17:46:47
Stel... dat niet Alonso... maar Lewis (terug) naar McLaren gaat... en Alonso naar Mercedes. .. ;D

Denk 't niet, ik bedoel ... waarom zou hij Mercedes verlaten? Die geven hem dé winnende auto, iets dat McLaren al 'n paar jaar niet meer heeft.

Breaktest

In alle commotie wordt bijna 1 ding vergeten: Daniil Kvyat naar Red Bull. En dat na slechts een jaartje F1. Een promotie die zo mogelijk nog klinkender is dan die van Verstappen. Betekent ook dat de Red Bull stoeltjes komende jaren bezet zijn, dus ik zie Verstappen die move niet nadoen. 
Aan de andere kant: wellicht is het makkelijker om tegenover Carlos Sainz je ster te laten schijnen dan tegenover Kvyat.