Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Sabai

Citaat van: Wings op 04 oktober 2014 - 09:45:21
Waarom niet?

Dat zal liggen aan het team om hem heen. Alonso  is geen koekenbakker  en als hij al jaren geen goed team om hem heen heeft. Waarom  zou dat nu voor Vettel  dan anders zijn.

robbert

Ik denk dat vettel gewoon een jaar bij ferrari zal rijden om dan het seizoen erna naar mercedes te trekken. Die zijn immers stuk beter dan ferrari. Alonso zal dus degelijk ferrari verlaten, als je de laatste interview kunt lezen na de kwalificaties. Hij ontkent het gewoonweg niet meer

Wings

Ik zei toch dat het te hard en te vaak werd geroepen? Meestal is dan wat gaande. ;)

FolkertE

Citaat van: Perton op 04 oktober 2014 - 07:11:32
Nou, nou, de laatste suggestie (van Martin Brundle) is dat Alonso ook wel eens een sabbatical zou kunnen nemen. Er is immers nog geen McLaren-contract, maar met al het Vettel-nieuws is zijn plekje bij Ferrari nu wel weg. Hij zegt dat overigens niet als gerucht, maar als iets wat hij ook nog wel zou zien gebeuren.
Het zou nog niet eens zo heel gek zijn als Alonso een sabbatical neemt. Maar dan wel eentje alla Hakkinen. Ik denk dat Alonso ook gewoon op is en zijn beste tijd heeft gehad. Wat hij ook gaat doen, Ferrari of Mclaren, het blijft een gok.

Maar de keuze van Mclaren zou ik beter begrijpen dan de keuze van Ferrari vorig jaar. Mits ze Kevin behouden. 1 top rijder, 1 rookie.

Sabai

Gewaagde uitspraak om te beweren dat Alonso op is en zijn beste tijd heeft gehad. Waar baseer je dit op ?

Wings


Wings

Citaat van: Sabai op 04 oktober 2014 - 09:48:52
Citaat van: Wings op 04 oktober 2014 - 09:45:21
Waarom niet?

Dat zal liggen aan het team om hem heen. Alonso  is geen koekenbakker  en als hij al jaren geen goed team om hem heen heeft. Waarom  zou dat nu voor Vettel  dan anders zijn.

Omdat Ferrari is gaan inzien dat het verkeerde koers vaart en orde op zaken stelt. Bovendien zullen wat sleutelfiguren mee verkassen naar Ferrari (gerucht). Toen Alonso naar Ferrari kwam was het opnieuw een Italiaans feestje. Ik sprak toen al twijfels uit of dat wel goed kwam. Achteraf is gebleken van niet en ik ga er vanuit dat dingen zijn aangepakt en goed gaan komen.

FolkertE

Citaat van: Sabai op 04 oktober 2014 - 10:27:13
Gewaagde uitspraak om te beweren dat Alonso op is en zijn beste tijd heeft gehad. Waar baseer je dit op ?
Hij is 33 en strijd al sinds 2006 niet echt om de titel. 2010 en 2012 waren uitschieters.
Maar misschien heb ik het wat verkeerd verwoord, maar bedoelde dat hij al wel over het punt heen is, waar je lichamelijk wel het beste bent. En na al die jaren voor p2 te hebben gestreden is de kaars misschien even op. Hij heeft in het openbaar ook al Ferrari meerdere keren bekritiseerd,
Bedoelde niet dat hij niet goed meer is, maar veel beter word hij niet meer.

Kootje

Citaat van: F1fan2987 op 04 oktober 2014 - 10:45:42Hij heeft in het openbaar ook al Ferrari meerdere keren bekritiseerd,

Tsja .... nu mag dat blijkbaar, maar dat hoefde hij bij die ouwe Enzo niet te flikken. ;D

FolkertE

Citaat van: Wings op 04 oktober 2014 - 10:42:36
Je kent Folkert toch. ;)
Maar bedoelde er niks mee ;). Behalve dan dat hij toch wel aardig op leeftijd is en misschien wel moe is geworden van de hele tijd voor maximaal p2 te kunnen strijden. Zijn laatste overwinning is een jaar geleden, zijn laatste titel kans is 2 jaar geleden en zijn laatste titel is 8 jaar geleden.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 03 oktober 2014 - 22:59:33
Hij gaat er steeds jonger uitzien, die Vettel ;).
In tegen stelling tot Schumacher, die na zijn 50ste titel er uitzag als een een oude kale schumacher met een bekende snor ;D

Wings

Citaat van: Kootje op 04 oktober 2014 - 10:48:57
Citaat van: F1fan2987 op 04 oktober 2014 - 10:45:42Hij heeft in het openbaar ook al Ferrari meerdere keren bekritiseerd,

Tsja .... nu mag dat blijkbaar, maar dat hoefde hij bij die ouwe Enzo niet te flikken. ;D

Inderdaad. Weet je nog dat Prost riep dat Ferrari een tractor had gebouwd? Toen was wat uit!

Kootje


Pancake Shield

#1003
Ik vind de optie van een sabatical of een compleet vertrek van Alonso ook niet meer zo gek. Ik heb wat nagedacht. Red Bull heeft alletwee de stoeltjes bezet, dat is dus duidelijk. Ferrari krijgt zeer waarschijnlijk Vettel en Raikkonen als je op de woorden van Horner moet afgaan. Mercedes lijkt mij sterk dat daar Rosberg of Hamilton vertrekt. Blijft over McLaren. Tot zover ik weet zijn ze daar blij met Button en Magnussen. En die kosten allebei volgens mij ook een klap minder dan Alonso. Plus Button heeft natuurlijk een redelijk goede band met Honda toen dat team nog BAR/Honda (EDIT: Ik had Brawn er bij gezet, dat was toen al met Mercedes) was. En ik betwijfel of McLaren zo een-twee-drie Magnussen buiten gooit. Alonso zou wel eens te lang gewacht kunnen hebben en het spel verloren hebben. Alonso zelf is overigens wel ontspannen als ik zijn reactie na de kwalificatie lees, dat hij echt zo is van: 'alle opties zijn nog open en ik zit in de luxe-positie dat ik zelf kan kiezen'

De enige twee redelijke opties die ik zie zijn: blijven bij Ferrari of naar McLaren gaan om Button te vervangen.

Overigens zet de move van Vettel ook de positie van Raikkonen in een interessant perspectief. Wat nu als Ferrari zegt: 'we gaan aan een nieuwe periode beginnen met een complete schone lei' en dus vervolgens Raikkonen ook buitengooit voor een Bianchi ofzo. Zoals eerder gezegd door iemand anders (ik ben te lui om terug te zoeken wie) Ferrari is er niet vies van om wereldkampioenen buiten te gooien. Het is Ferrari die nu de sleutel van de rijdersmarkt in handen heeft.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

NielsD

Citaat van: Pancake Shield op 04 oktober 2014 - 11:41:09
Ik vind de optie van een sabatical of een compleet vertrek van Alonso ook niet meer zo gek. Ik heb wat nagedacht. Red Bull heeft alletwee de stoeltjes bezet, dat is dus duidelijk. Ferrari krijgt zeer waarschijnlijk Vettel en Raikkonen als je op de woorden van Horner moet afgaan. Mercedes lijkt mij sterk dat daar Rosberg of Hamilton vertrekt. Blijft over McLaren. Tot zover ik weet zijn ze daar blij met Button en Magnussen. En die kosten allebei volgens mij ook een klap minder dan Alonso. Plus Button heeft natuurlijk een redelijk goede band met Honda toen dat team nog BAR/Honda/Brawn was. En ik betwijfel of McLaren zo een-twee-drie Magnussen buiten gooit. Alonso zou wel eens te lang gewacht kunnen hebben en het spel verloren hebben. Alonso zelf is overigens wel ontspannen als ik zijn reactie na de kwalificatie lees, dat hij echt zo is van: 'alle opties zijn nog open en ik zit in de luxe-positie dat ik zelf kan kiezen'

De enige twee redelijke opties die ik zie zijn: blijven bij Ferrari of naar McLaren gaan om Button te vervangen.

Alonso is de meest gewilde coureur van het veld. Hij verdient genoeg bij Ferrari, dus zal hij misschien wel met minder genoegen nemen bij McLaren. Jenson Button nadert het einde van zijn carriere, daarbij snap ik de Honda-Button-connectie, maar speelt dat echt totaal niet meer mee nu (vind ik). Magnussen houden ze!

Gewoon Alonso naar McLaren volgend jaar..
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna