Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Wings

@F1fan2987
1. Ik zeg nergens dat Ferrari nooit competitief was in de jaren dat Alonso er reed. Maar ze hebben ook geen auto afgeleverd waarmee Alonso kon domineren. De concurrentie doet dat wel. Bovendien werden ze nauwelijks sneller gedurende een seizoen. Daar ligt al jaren de kracht van Red Bull.
2. Als Ferrari het tweede/derde snelste team was doet Alonso het toch niet verkeerd om tot aan de laatste race mee te strijden om het kampioenschap? Zijn teamgenoot deed dat niet en (even ervan uitgaand dat je McLaren bedoeld die even snel dan wel sneller zijn) Button en Hamilton laat hij eveneens achter zich. Kort samengevat strijdt hij dus om het kampioenschap met coureurs die over beter materiaal beschikken. Vandaar de krediet.
3. Ik zwak Hamiltons prestaties niet af maar stel vast dat hij Button niet kon oprollen en nu Rosberg ook niet. Terwijl ik Hamilton wel veel sneller acht. Hij is -mijns inziens- teveel met andere dingen bezig waardoor hij niet maximaliseert.
4. Ik zou niet weten waarom mensen Ferrari onderschatten. Hebben problemen gehad met hun windtunnel, niet kunnen ontwikkelen, moeten uitwijken naar Duitsland en nu een nieuw tijdperk aanbreekt slaan ze qua snelheid de plank mis. Kijk maar naar Kimi die zich amper in de top 10 weet te kwalificeren. Dus wat heet onderschatten? Ik zie ze steeds verder wegzakken en denk dat de resultaten er niet om liegen.
5. Geen idee of ik in 2012 Ferrari verweet dat ze Alonso buiten lieten en dit niet in de lijn ligt met de verwijten richting Kimi. Maar wat zou het? Ieder mens doet wel eens hypocriet en laat zijn mening leiden door zijn/haar persoonlijke voorkeur. Dus ja, ook ik. Met het verschil dat ik het niet ga ontkennen.

Wings


Jehoentelaar


Wings

Citaat van: Tuesday op 16 september 2014 - 17:16:49
ik denk dat Vettel momenteel ook een mooie uitdaging bij RBR heeft. Normaal gesproken zou het een mooi moment geweest zijn, maar ik zou m toch nog graag een jaartje met Ricciardo zien rijden. Wat betreft Alonso, voor hem zie ik alleen maar redenen om te vertrekken. Wellicht wacht ie de gang van zaken bij Mercedes nog af alvorens bij McLaren te tekenen. De battle met Kimi heeft ie gewonnen, ik weet niet of Alonso wel zo de behoefte heeft om Kimi volgend jaar een herkansing te geven. De laatste races kwam ie toch gevaarlijk dichtbij.

Ricciardo kan zienderogen beter overweg met de Red Bull en ik vrees dat Red Bull nu Newey weg is geen uitgesneden maatpak meer aflevert en zich volledig toelegt op Vettel. De weg voor Ricciardo naar de top is stukken korter. Kun je wel als Vettel zijnde halsbrekende toeren gaan uithalen maar waarom zou hij als er een pad ligt naar het team waar hij graag heen wilt?

Kootje

#754
Citaat van: Wings op 16 september 2014 - 19:11:56
Iemand die een woord Spaans spreekt? http://www.marca.com/2014/09/16/motor/formula1/1410871630.html

Si senor Wings, pero no lo suficiente para traducir.    Oftewel: Jazeker meneer Wings, maar niet genoeg om te vertalen.


In grove lijnen staat er iig hetzelfde als in de eerder gelinkte F1today artikelen waarin 'n ruil tussen Alonso en Vettel aanstaande is en ook weer tegengesproken werd.

http://www.f1today.net/nl/nieuws/ferrari-kondigt-vettel-vandaag-aan-als-nieuwe-aanwinst
http://www.f1today.net/nl/nieuws/vettel-en-marko-ontzenuwen-geruchten-over-ruil-met-alonso

Verder wordt er nog wat gespeculeerd over de beweegredenen van beide rijders om de overstap te maken.
Alonso zou wel weer eens 'n winnende auto willen en acht de kans groter deze bij Red Bull te krijgen, daarnaast zouden het vertrek van DiMontezemelo, Domenicali en de dood van Botin mee kunnen spelen omdat dat zijn vertrouwenspersonen waren.
Vettel daarentegen zou niet met de druk die Ricciardo hem oplegt om kunnen gaan en doodmoe worden van de eeuwigdurende kritieken dat hij zijn succes vooral aan Newey te danken heeft.


Klopt dat 'n beetje Perton, of moet ik m'n Spaans bij spijkeren? ???




0634

Allemaal geruchten. Mark my words: volgend jaar gebeurt er in de topteams niet veel. Geloof ik gewoon niks van. Het jaar erop misschien wel.

Wings


SDG

Citaat van: Wings op 16 september 2014 - 20:13:26
@Kootje: muchas gracias.

;)

Tja, ik kom net van de Spaanse les...  8)

robbert

nogmaals, alonso heeft al 1000keer beweert dat hij kampioen wil worden bij ferrari en ferrari niet zal verlaten...

FolkertE

Citaat van: Wings op 16 september 2014 - 18:07:34
@F1fan2987
1. Ik zeg nergens dat Ferrari nooit competitief was in de jaren dat Alonso er reed. Maar ze hebben ook geen auto afgeleverd waarmee Alonso kon domineren. De concurrentie doet dat wel. Bovendien werden ze nauwelijks sneller gedurende een seizoen. Daar ligt al jaren de kracht van Red Bull.
2. Als Ferrari het tweede/derde snelste team was doet Alonso het toch niet verkeerd om tot aan de laatste race mee te strijden om het kampioenschap? Zijn teamgenoot deed dat niet en (even ervan uitgaand dat je McLaren bedoeld die even snel dan wel sneller zijn) Button en Hamilton laat hij eveneens achter zich. Kort samengevat strijdt hij dus om het kampioenschap met coureurs die over beter materiaal beschikken. Vandaar de krediet.
3. Ik zwak Hamiltons prestaties niet af maar stel vast dat hij Button niet kon oprollen en nu Rosberg ook niet. Terwijl ik Hamilton wel veel sneller acht. Hij is -mijns inziens- teveel met andere dingen bezig waardoor hij niet maximaliseert.
4. Ik zou niet weten waarom mensen Ferrari onderschatten. Hebben problemen gehad met hun windtunnel, niet kunnen ontwikkelen, moeten uitwijken naar Duitsland en nu een nieuw tijdperk aanbreekt slaan ze qua snelheid de plank mis. Kijk maar naar Kimi die zich amper in de top 10 weet te kwalificeren. Dus wat heet onderschatten? Ik zie ze steeds verder wegzakken en denk dat de resultaten er niet om liegen.
5. Geen idee of ik in 2012 Ferrari verweet dat ze Alonso buiten lieten en dit niet in de lijn ligt met de verwijten richting Kimi. Maar wat zou het? Ieder mens doet wel eens hypocriet en laat zijn mening leiden door zijn/haar persoonlijke voorkeur. Dus ja, ook ik. Met het verschil dat ik het niet ga ontkennen.

1) Ik heb ook nooit gezegd dat jij dat zei, of dat Ferrari een auto had om mee te domineren. Ik zeg alleen dat de Ferrari beter was dan mensen de auto zouden plaatsen. Ferrari werd in 2010 volgens mij weldegelijk sneller, want als ik me niet vergis scoorde Alonso rond de races van Singapore, Italiƫ en Zuid Korea wel de meeste punten/ overwinningen. Hij had de auto die het in zich had op zijn minst 3de te worden.
2) Heb ik ook nooit ontkent, wat ik tegen spreek is dat Alonso's prestaties soms beter werden verteld dan dat ze echt waren. Vaak  hoor je dat Alonso 2de is geworden in een bagger auto, wat in mijn optiek niet terecht is. En Tja, Massa vind ik nou echt niet de geweldenaar en zeker in 2010 vond ik hem te matig. En er werd ook al vaak gezegd dat Massa werd opgeofferd om alles uit te testen, ook door jou is dat veelvuldig aangehaald. Logisch dat hij dan niet mee doet om de titel. Ja, ik doelde op Mclaren Maar dat ze erg dicht bij elkaar lagen en dat Ferrari misschien ook wel eens de betere auto zou kunnen zijn geweest en daarom ook grote kans had om 2de te worden. Dat Alonso nog kon meestrijden was natuurlijk goede prestatie, maar kwam ook door het falen van Vettel en RBR. Waren 1 van beiden fout loos geweest, was iedereen kansloos geweest. Dus de krediet is natuurlijk ook niet geheel onterecht, maar heeft ook een grens. De auto was ook heel erg goed. En waarom geld het krediet niet voor Hamilton? Die in gelijkwaardige of lichtelijk slechtere auto ( of lichtelijk de betere) ook tot het laatst mee doet? Waarom word Alonso geprezen en word Hamilton bekritiseerd dat hij door eigen falen de titel niet binnen haalde of niet gepresteerd wat iedereen zogenaamd van hem verwacht?
3) Maar andersom zeg je het wel. Wij zwakken Alonso's prestaties af door te zeggen dat Alonso niet zo goed is als jij hem vind. Button heeft hij in 2010 en 2012 wel verslagen. niet opgerold, maar dat hoeft voor mij ook niet. Al was 2012 wel ander verhaal en rolde Hamilton Button wel degelijk op. Massa is een veredelde test coureur geweest, zelfs jij hebt dat wel eens hier en daar bevestigd. Alonso was duidelijk de 1ste rijder, Hamilton had dat niet. En Button is imo ook betere rijder dan Massa. Aanzienlijk.
En tja, hoe kan hij dit jaar Rosberg op rollen? Met het aantal DNF's en pech die hij heeft gehad is dat echt wel erg moeilijk. Ik vraag me soms af wat mensen van Hamilton verwachten, voor dat hij word gezien als een echt heel goede coureur. En daarom ook de verbazing soms, dat Alonso zo wat word vrijgesteld van alles en word gezien als de beste coureur van het moment. En tja, het is een parallel universum, maar als Hamilton niet was uit gevallen of van achteren had gestart, had hij zeker 42 punten meer gehad, en misschien nog wel meer gezien hij in een aantal races het hele weekend sneller was geweest.
En Kimi heeft Alonso nu al 2 races op rij verslagen, dus ik denk dat er een ommekeer in zit bij de fin.

En ja, Hamilton is met meer bezig dan de F1, maar mensen die met hem gewerkt hebben zeggen toch vaak zat dat hij extreem gemotiveerd is en in het race weekend zijn gedachte wel bij het racen houd. Op de baan maximaliseert hij wel degelijk.

5) Ja dat deed je en het ligt in de lijn van: Goede coureurs over rulen hun team als zij verwachten dat een andere beslissing beter resultaat op levert. Kimi kreeg het verwijt dat hij naar buiten had moeten gaan in? Geen idee eigenlijk, geloof Engeland waar hij in Q1 werd gepiepeld. Maar Alonso was volledige onschuldig, want het team bepaald de strategieƫn.
En tja, hypocriet is iedereen wel eens ja. Maar waarom dan soms zo veel moeite hebben of doen als Hamilton fans bepaalde meningen hebben over Alonso of Hamilton, Of Vettel of Button?

0634

Citaat van: robbert op 16 september 2014 - 23:04:08
nogmaals, alonso heeft al 1000keer beweert dat hij kampioen wil worden bij ferrari en ferrari niet zal verlaten...

Wat je zegt: Hij wil met Ferrari kampioen worden. Maar wat als dat maar steeds niet lukt? En wat als ze jaarlijks meer van de top wegzakken? Iedereeen vindt Alonso de beste van zijn generatie, maar twee titels, bijna tien jaar geleden, is te weinig voor iemand van zijn status. Ik denk dat hij in 15 nog bij Ferrari rijdt, maar daarna zou hij het best voor gezien kunnen houden daar.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 17 september 2014 - 06:16:54
Citaat van: robbert op 16 september 2014 - 23:04:08
nogmaals, alonso heeft al 1000keer beweert dat hij kampioen wil worden bij ferrari en ferrari niet zal verlaten...

Wat je zegt: Hij wil met Ferrari kampioen worden. Maar wat als dat maar steeds niet lukt? En wat als ze jaarlijks meer van de top wegzakken? Iedereeen vindt Alonso de beste van zijn generatie, maar twee titels, bijna tien jaar geleden, is te weinig voor iemand van zijn status. Ik denk dat hij in 15 nog bij Ferrari rijdt, maar daarna zou hij het best voor gezien kunnen houden daar.
hij heeft een contract tot 2016, maar dankzij de clausule kan hij nu weg, volgend jaar wellicht niet meer*. Het hangt denk ik vooral af van de opties die hij nu heeft, vooralsnog lijkt dat alleen McLaren, maar wellicht nog RBR of heel misschien Mercedes? Als buitenstaander schat ik de kansen voor volgend jaar bij Ferrari, om de titel te pakken, niet echt hoog in. Maar hij zal vast meer inside informatie hebben, ook uit het McLaren kamp. Ik zie m wel een klein gokje wagen. Afgelopen weekend in een Ferrari die niet echt vooruit te branden was en ook nog eens de geest gaf en dan je oud teammaatje die je toch 4 jaar lang onder de duim had vrolijk op het podium zien staan.. het zou zo maar eens de druppel kunnen zijn. Net als Hamilton dat had in Singapore een paar jaar geleden. Montezemolo en Domenicali die zijn vertrokken, al zou dat ook zo maar een reden kunnen zijn om juist wel te blijven. Ik ben benieuwd naar de komende weken.

* hij kan op basis van zn clausule misschien het contract laten ontbinden en vervolgens alleen voor 2015 bijtekenen? Maar t is maar de vraag of dat kan en of Ferrari dat wil, die leggen dan misschien liever een andere topper voor meerdere jaren vast.

Figge

#762
Mijn geheugen zegt mij dat Alonso een contract had tm 2015. Maar goed via clausules zou hij nu een soort van transfervrij zijn.
Als je in de paddock leeft weet je simpelweg meer dan wij ooit zullen weten. Maar er zijn natuurlijk wel aanwijzingen die bepaalde
verwachtingen en geruchten voeden. Dat het niet goed zit tussen Ferrari en Alonso zal niemand verbazen. Vorig jaar gaf ik al tijdens het silly season aan dat Alonso wel eens de handdoek in de ring zou kunnen gooien bij de scuderia. Waarom? Omdat hij ziet hoe verouderd de organisatie is. Allemaal middelen die het team niet kan inzetten om de auto te ontwikkelen. Politiek gekonkel. En nu zijn de sleutelfiguren dit jaar vertrokken (Luca en Stefano) en gaan niet F1 managers de boel daar reorganiseren. En dat icm een achterstand in de ontwikkeling van de motoren. Oei wat moet je nu als je Fernando Alonso bent. Ik ben er van overtuigd, mede door zijn historie van transfers, dat hij weg is naar of RBR, of Mercedes of McLaren voor 2015 als de mogelijkheid zich voordoet. Want dat is het enige dat hem weerhoudt. De mogelijkheid. Kan hij naar een ander topteam. Daar gelden allerlei randvoorwaarden voor die ook in stilte moeten worden uit onderhandelt. Zijn mogelijke nieuwe werkgevers zullen hoe dan ook met hem in gesprek zijn, maar doen dat in radiostilte. Ik weet zeker dat zijn nummer bij Toto onder de speeddail zit in geval het escaleert bij Nico en Lewis. Mocht een van beiden daar het veld moeten ruimen, dan zouden ze daar wel gek zijn om Alonso niet te nemen. Volgens mij is het publiek geheim dat Honda wil dat hij naar McLaren komt. En ja het gerucht over een swop tussen Seb en Fernando doet al een tijdje de ronde. Ik denk eigenlijk dat de sleutel van het sillyseason bij Alonso ligt. Als hij krachtig genoeg bevestigd wat zijn toekomstplannen zijn, komt de boel op gang.

Wings

Citaat van: SDG op 16 september 2014 - 21:34:46
Citaat van: Wings op 16 september 2014 - 20:13:26
@Kootje: muchas gracias.

;)

Tja, ik kom net van de Spaanse les...  8)

Maar het onderstreept mijn kennis van de Spaanse taal (geen google dus)! Hoewel deze bijzonder beperkt is.

Perton

Kleine toevoeging op dat artikel van Marca.. daar waar F1Today meldde dat de bevestiging 'vandaag' zou zijn, meldt Marca dat het ergens in de Aziatische races zal gebeuren, vermoedelijk Singapore of Suzuka.