Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Kootje op 02 september 2014 - 16:19:19
Alonso staat gewoon onder contract bij Ferrari, dus al zou hij weg willen, dan nog is dat niet mogelijk zonder medewerking van zijn team en die zouden wel gek zijn om hem te laten gaan.

In de basis heb je natuurlijk gelijk maar van de andere kant: wil je een rijder die wilt vertrekken, kosten wat het kost, met forse tegenzin in je team laten rijden? Natuurlijk kan het contractmatig worden afgedwongen en daartoe heeft Ferrari al het recht maar ik denk wel dat een gesprek mogelijk moet zijn mocht een rijder per sé weg willen. En andersom natuurlijk ook. 

Franky R.

Citaat van: Wings op 02 september 2014 - 16:40:19
Citaat van: Kootje op 02 september 2014 - 16:19:19
Alonso staat gewoon onder contract bij Ferrari, dus al zou hij weg willen, dan nog is dat niet mogelijk zonder medewerking van zijn team en die zouden wel gek zijn om hem te laten gaan.

In de basis heb je natuurlijk gelijk maar van de andere kant: wil je een rijder die wilt vertrekken, kosten wat het kost, met forse tegenzin in je team laten rijden? Natuurlijk kan het contractmatig worden afgedwongen en daartoe heeft Ferrari al het recht maar ik denk wel dat een gesprek mogelijk moet zijn mocht een rijder per sé weg willen. En andersom natuurlijk ook.


Of Alonso staat een jaar betaald aan de kant? Dat deden ze eerder met Kimi. Ik zie het niet echt gebeuren, maar ik kan het mij voorstellen dat de koek op is bij Fernando Alonso.

FolkertE

Citaat van: Vieze baas op 02 september 2014 - 16:36:07
Deze site beweert dat alonso weg mag als hij op 1 september niet binnen 25 punten van de nummer 1 staat: "Er lijkt alleen één stevige adder onder het gras te zitten. Er schijnt een clausule te zijn in zijn huidige contract bij Ferrari. Als hij per 1 september niet binnen 25 punten van de kampioenschapsleider staat is Alonso vrij om te gaan en te staan waar hij wil. Een overstap naar Mclaren is dan dus een mogelijkheid."

http://www.racexpress.nl/index.php?v=a&utm_expid=1511121-13.SUO68oVPQ_6Q_PFzeB96qg.1&nav=Artikel&nid=60920&utm_referrer=http%3A%2F%2Fwww.racexpress.nl%2F%3Fv%3Da
Blijft dan even de vraag hoelang die optie zou gelden. Alonso is voor 1 september bevestigd voor volgend jaar, dus ik acht de kans dat hij vertrekt niet echt aanwezig meer. Of Alonso kijkt echt de kat uit de boom en wilt weten hoe goed Honda gaat worden. Maar dat heeft natuurlijk ook het risico dat het te lang duurt voor Honda/Mclaren en dat ze huidige rijders nog een extra jaar aan het lijntje houden. Ik zie hem eerder in 2016 daar naar toe vertrekken.

Wings

Citaat van: Franky R. op 02 september 2014 - 16:48:29
Of Alonso staat een jaar betaald aan de kant? Dat deden ze eerder met Kimi. Ik zie het niet echt gebeuren, maar ik kan het mij voorstellen dat de koek op is bij Fernando Alonso.

Ferrari die Alonso ontslaat?

FolkertE

Citaat van: Wings op 02 september 2014 - 16:51:19
Citaat van: Franky R. op 02 september 2014 - 16:48:29
Of Alonso staat een jaar betaald aan de kant? Dat deden ze eerder met Kimi. Ik zie het niet echt gebeuren, maar ik kan het mij voorstellen dat de koek op is bij Fernando Alonso.

Ferrari die Alonso ontslaat?
Denk dat Franky het net andersom bedoelt. ;)

Perton

Citaat van: F1fan2987 op 02 september 2014 - 16:48:54
Blijft dan even de vraag hoelang die optie zou gelden. Alonso is voor 1 september bevestigd voor volgend jaar
Nuja, dat valt nog te bezien.

A) We baseren ons allemaal op één Sky Sports-interview. Ik heb het bewuste interview niet gezien, heeft die teambaas ze echt bevestigd of was het meer de strekking: "Alonso en Raikkonen hebben nog een contract voor 2015"
B) Indien bovenstaande inderdaad anders is dan we het opvatten, kan Alonso er juist na 1 september lekke onderuit, lijkt me.

Ik zeg niet dat Alonso daadwerkelijk vertrekt (ik weet überhaupt niet of de clausule daadwerkelijk bestaat), maar als de clausule echt is, is wat er in dat Sky-interview is gezegd volgens mij volledig irrelevant. Maar ik kan het uiteraard mis hebben.

Kootje

#681
Lijkt me 'n vreemde clausule, want hoe makkelijk is het dan wel niet voor Alonso om dat gat groter dan 25 punten te laten worden mocht hij persé weg willen. Gaat voor dit seizoen natuurlijk niet op omdat dat gat nu eenmaal groter is, maar toch ... je maakt het 'n rijder zo wel erg makkelijk om onder z'n contract uit te komen.

Overigens zegt hij nu zelf ook gewoon te blijven volgend jaar.

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/315553/alonso-blijft-bij-ferrari-wil-werk-hier-afmaken/

Wings

Alonso zei in 2007 ook dat er niks aan de hand was en hij bij McLaren bleef..... ;)

Vieze baas

Citaat van: Kootje op 02 september 2014 - 17:21:29
Lijkt me 'n vreemde clausule, want hoe makkelijk is het dan wel niet voor Alonso om dat gat groter dan 25 punten te laten worden mocht hij persé weg willen. Gaat voor dit seizoen natuurlijk niet op omdat dat gat nu eenmaal groter is, maar toch ... je maakt het 'n rijder zo wel erg makkelijk om onder z'n contract uit te komen.

Overigens zegt hij nu zelf ook gewoon te blijven volgend jaar.

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/315553/alonso-blijft-bij-ferrari-wil-werk-hier-afmaken/

Als Alonso kampioen wil worden gaat hij echt niet het gat expres groter dan 25 punten laten worden. Als hij strijdt om de titel zal die ook echt niet weg willen.

Kootje

Bij McLaren streed hij ook om de titel, maar wou maar wat graag weg. ;)

Jehoentelaar

Maar die redenen zijn bekend.

Kootje

Daar gaat het toch niet om. ::)

Wings

Citaat van: Kootje op 02 september 2014 - 18:26:15
Bij McLaren streed hij ook om de titel, maar wou maar wat graag weg. ;)

Klopt alleen laat hij geen titel varen (lijkt mij). Uiteindelijk telt toch het kampioenschap. Dat gezegd hebbende denk ik wel dat Alonso in zijn element was dat jaar hij kampioen was geworden. Daarom denk ik dat het weinig nut heeft een rijder die weg wilt vast te schieten in de stoel.

0634

Als hij in staat zou zijn om binnen de 25 punten te blijven, zou hij daar vol voor gaan. Zeker met de dubbeltellende slotrace in het achterhoofd, zou je wel gek zijn dat te laten lopen.

Jehoentelaar

Citaat van: Kootje op 02 september 2014 - 20:50:11
Daar gaat het toch niet om. ::)
Weet ik. Maar ondanks dat je argument an sich klopt zijn de situaties geheel verschillend. Detail. :)