Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

0634

Maar dat maakt het niet per se waar. Want waarom dan überhaupt de onderhandelingen openen?



0634

Citaat van: F1fan2987 op 01 september 2014 - 19:31:05

Maar inderdaad, dit jaar is de komst van Hamilton niet cruciaal gebleken en doet Rosberg nu wat Mercedes wilt. Winnen.
Maar kan Rosberg dat ook als andere auto's gelijk waardiger zijn aan de Mercedes? 
Hamilton heeft dat al bewezen en Rosberg nog niet en ik denk ook niet dat hij dat zo maar even doet.
Hij heeft voor dit jaar toch ook al een paar races gewonnen? Dat heeft hij toch ook al bewezen?

Ik betwist overigens niet dat Lewis veel meer bewezen heeft hoor, laat dat duidelijk zijn, maar Rosberg heeft natuurlijk ook niet altijd de meest bijzondere auto's gehad.

Ik denk dat ze dit jaar beide titels zullen pakken, maar als ze ipv Lewis iemand als Hulkenberg, Bottas of Grosjean hadden aangetrokken hadden ze m.i. ook beide titels wel gepakt.

Overigens heb ik dat gevoel wel vaker gehad over rijders.


Kootje

Citaat van: Jeroen op 01 september 2014 - 20:22:12
Maar dat maakt het niet per se waar. Want waarom dan überhaupt de onderhandelingen openen?

Omdat men de intentie heeft verder te gaan met elkaar. Volgens de Beeb of GPupdate (maar daar kan ik het niet terugvinden, dus ik denk de Beeb) is er zelfs 'n herenakkoord dat beide partijen niet met 'n ander om tafel gaan, alvorens wederom met elkaar te spreken.

Wings

Citaat van: F1fan2987 op 01 september 2014 - 20:06:24
Citaat van: Wings op 01 september 2014 - 19:58:03
Waarom zou men dan sneller kijken naar Rosberg? En wat bedoel je met 'onder druk' staan?
Omdat hij al heeft toegegeven expres niet aan de kant te willen en een crash uit de weg niet uit de weg wilt gaan.
Hij staat onder druk omdat Mercedes terecht pissig op hem om zo veel risico en zo'n actie te onder nemen in de 2de ronde. Als ze nu al pissig zijn, hoe pissig zouden ze zijn als hij het nog een keer doet?

Hamilton heeft eerder ook zijn Mercedes laten staan. Dus daarin voorzie ik geen problemen.

FolkertE

Citaat van: Wings op 01 september 2014 - 20:36:32
Citaat van: F1fan2987 op 01 september 2014 - 20:06:24
Citaat van: Wings op 01 september 2014 - 19:58:03
Waarom zou men dan sneller kijken naar Rosberg? En wat bedoel je met 'onder druk' staan?
Omdat hij al heeft toegegeven expres niet aan de kant te willen en een crash uit de weg niet uit de weg wilt gaan.
Hij staat onder druk omdat Mercedes terecht pissig op hem om zo veel risico en zo'n actie te onder nemen in de 2de ronde. Als ze nu al pissig zijn, hoe pissig zouden ze zijn als hij het nog een keer doet?

Hamilton heeft eerder ook zijn Mercedes laten staan. Dus daarin voorzie ik geen problemen.
Maar dat kwam nooit tot een race incident en was het team niet publiekelijk pissig op Lewis. Dus wat je hier mee wilt zeggen is me niet duidelijk.

Perton

Citaat van: Jeroen op 01 september 2014 - 20:22:12
Maar dat maakt het niet per se waar.
Klopt.

CitaatWant waarom dan überhaupt de onderhandelingen openen?
Geen idee, een paar weken eerder had Hamilton of Mercedes (welke van de twee weet ik niet meer) het er nog over dat de onderhandelingen überhaupt pas na het seizoen zouden beginnen. Dus of ze hebben tussendoor echt maar een heel korte tijd onderhandeld, of een van de twee verhalen klopte niet helemaal of helemaal niet.

0634

Citaat van: Kootje op 01 september 2014 - 20:31:48
Citaat van: Jeroen op 01 september 2014 - 20:22:12
Maar dat maakt het niet per se waar. Want waarom dan überhaupt de onderhandelingen openen?

Omdat men de intentie heeft verder te gaan met elkaar. Volgens de Beeb of GPupdate (maar daar kan ik het niet terugvinden, dus ik denk de Beeb) is er zelfs 'n herenakkoord dat beide partijen niet met 'n ander om tafel gaan, alvorens wederom met elkaar te spreken.
Sja, wie weet. Ik denk persoonlijk dat dit seizoen niet in Lewis' koude kleren is gaan zitten. Misschien dat hij één en ander nog eens goed wil heroverwegen.

Maar dat is wat ik denk.

Verder denk ik tevens dat hij weinig opties heeft, tenzij er ineens onverwachte dingen gebeuren (zoals een overstap van Vettel en/of Alonso). Anders is hij wel bijna veroordeeld tot Mercedes en overige opties (of een gebrek eraan) zijn natuurlijk altijd een heel belangrijk argument.

FolkertE

Mclaren, die hebben nog 2 stoelen vrij geloof ik? Magnussen had een 1 jaar contract? Maar dat is volgens mij ook het enige team die mogelijkheden heeft om te geven wat hij wilt. De titel.

0634

Onlogisch. Hij ging daar weg na problemen met m.n. Ron Dennis die toen aan de zijlijn stond. Dan gaat hij nu Dennis weer full on terug is weer terug naar McLaren?

Lijkt mij uitgesloten. Mocht Lewis het al doen (sportief lijkt het mij een stap terug), Dennis is ook een rancuneus mannetje. Nou flirt hij ook met Alonso, maar dat is in 2015 inmiddels wel alweer 8 jaar geleden. En nood breekt wet.

Hamilton en McLaren zie ik (voor 2015 in ieder geval) niet gebeuren. Er zit ook geen Mercedes meer, met wie hij altijd een goede band heeft gehad.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 01 september 2014 - 22:30:43
Onlogisch. Hij ging daar weg na problemen met m.n. Ron Dennis die toen aan de zijlijn stond. Dan gaat hij nu Dennis weer full on terug is weer terug naar McLaren?

Lijkt mij uitgesloten. Mocht Lewis het al doen (sportief lijkt het mij een stap terug), Dennis is ook een rancuneus mannetje. Nou flirt hij ook met Alonso, maar dat is in 2015 inmiddels wel alweer 8 jaar geleden. En nood breekt wet.

Hamilton en McLaren zie ik (voor 2015 in ieder geval) niet gebeuren. Er zit ook geen Mercedes meer, met wie hij altijd een goede band heeft gehad.
Is dat zo? Ik dacht dat zijn problemen niet met Ron Dennis waren, maar met Martin Whitmarsh en de continue problemen met zijn auto (en dat hij nooit echt de auto had om WK te worden.) Ik dacht juist dat Ron en Lewis nog steeds goed met elkaar om gingen. Kan me vergissen hoor. Maar was Ron in 2012 niet allang weg als hoofd bij Mclaren?

Daarnaast heeft Mclaren enige tijd geleden aan gegeven in Hamilton en Alonso hun droom team te willen maken in samen werking met Honda.
Of het een stap terug is? Geen idee. Honda beweert dat ze op het niveau zitten van Mercedes, maar hoe veel waarheid daar in zit? Ook geen idee. In 2015 zie ik het zeker niet gebeuren(tenzij alles binnen Mercedes nu escaleert.) maar 2016 zou nog best een (goede) optie zijn.

Hamilton#44

alonso bevestigd dat hij in 2015 voor Ferrari rijdt. Dat zal dan een make or break year worden denk ik. Lukt het komend jaar niet, dat is hij weg naar McLaren-Honda. Dus Button mag het stoeltje nog een jaar warmhouden vermoed ik.

Figge

Nogal logisch dat hij dat zegt met de Italianse GP in het vooruitzicht. Bovendien zijn hij en Kimi toch beiden voor komend jaar bevestigd? Dit statement gaat werkelijk nergens over, behalve benoemen hoe de situatie er feitelijk voorstaat op moment. Waar rook is vuur. Natuurlijk praten Alonso en McLaren met elkaar. Er kan gedurende de komende weken werkelijk van alles gebeuren. De reorganisatie bij Ferrari zal voor Alonso een belangrijk beslispunt zijn.

Kootje

Alonso staat gewoon onder contract bij Ferrari, dus al zou hij weg willen, dan nog is dat niet mogelijk zonder medewerking van zijn team en die zouden wel gek zijn om hem te laten gaan.

Vieze baas

Deze site beweert dat alonso weg mag als hij op 1 september niet binnen 25 punten van de nummer 1 staat: "Er lijkt alleen één stevige adder onder het gras te zitten. Er schijnt een clausule te zijn in zijn huidige contract bij Ferrari. Als hij per 1 september niet binnen 25 punten van de kampioenschapsleider staat is Alonso vrij om te gaan en te staan waar hij wil. Een overstap naar Mclaren is dan dus een mogelijkheid."

http://www.racexpress.nl/index.php?v=a&utm_expid=1511121-13.SUO68oVPQ_6Q_PFzeB96qg.1&nav=Artikel&nid=60920&utm_referrer=http%3A%2F%2Fwww.racexpress.nl%2F%3Fv%3Da

Wings

Interessant. Het versterkt mijn gevoel dat hij verkast.