Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Wings

Waarom zou Mercedes partij kiezen? Volgens mij heeft Mercedes recent het contract met Rosberg verlengd... Verder denk ik dat het aanblijven van Hamilton afhangt van of hij Rosberg verslaat of niet. Mocht Rosberg kampioen worden zal er hommeles komen verwacht ik. En Ron Dennis en Lewis Hamilton zijn toch dikke maatjes? Wie weet keert hij terug naar McLaren.

Wings

Citaat van: robbert op 28 augustus 2014 - 18:16:10
ik zie alonso ook naar mclaren vertrekken op het eind van het seizoen. Ferrari zal geen toppiloot kunnen strikken, mss zal bianchi instappen bij ferrari, om dan later over te gaan naar mercedes of redbull, zodat hij dan om overwinningen kan strijden

Heb ik ook geroepen maar Alonso en Dennis heeft al eerder niet gewerkt. Als Vettel naar Ferrari verkast, kan Button nog een seizoen Ricciardo steunen bij Red Bull. De plaats die vrij komt gaat naar Hamilton die wordt vervangen door Alonso. En dan lachen als Ferrari dat jaar domineert. :D

Perton

Citaat van: Wings op 01 september 2014 - 17:52:36
En Ron Dennis en Lewis Hamilton zijn toch dikke maatjes?
Nee hoor, Dennis is juist (deels) de reden van het vertrek van Hamilton.

Wings

Volgens mij stond Martin Whitmarsh aan het roer tot en met januari afgelopen jaar. Ik heb begrepen dat Martin Whitmarsh meer op had met Jenson Button. Nadat Hamilton minder salaris kreeg geboden besloot hij McLaren te verlaten. Whitmarsh riep nog na dat Hamilton spijt zou krijgen van zijn vertrek. Ik vond het vaag destijds.

FolkertE

Citaat van: Wings op 01 september 2014 - 17:52:36
Waarom zou Mercedes partij kiezen? Volgens mij heeft Mercedes recent het contract met Rosberg verlengd... Verder denk ik dat het aanblijven van Hamilton afhangt van of hij Rosberg verslaat of niet. Mocht Rosberg kampioen worden zal er hommeles komen verwacht ik. En Ron Dennis en Lewis Hamilton zijn toch dikke maatjes? Wie weet keert hij terug naar McLaren.
Ik volg je even niet. Ik zei nergens dat Mercedes partij kiest. Maar mocht Rosberg nog eens zo'n akkefietje hebben als Spa, dan gaat het natuurlijk wel wat consequenties hebben natuurlijk. En ja, wat zijn contracten nu?

Met dat laatste ben ik het wel eens. Ron Dennis en Lewis zijn dikke maatjes ( of waren dat iig.) Als hij een onbetrouwbare auto blijft houden en Rosberg wat kleine steken geeft zoals Spa en daarmee de titel pakt, zie ik Hamilton eind dit jaar al vertrekken. Maar aan de andere kant, zijn beste kans op de titel voor volgend jaar ligt toch in de Mercedes denk ik.

0634

Het lijkt mij erg sterk dat het pas getekende meerjarige contract van Rosberg heroverwogen wordt, nu hij eindelijk min of meer aantoont een toprijder te zijn. Ik denk ook niet dat Mercedes Hamilton afrekent op één keer niet luisteren naar teamorders. Ze zullen het totaalplaatje bekijken. Bij Lewis dan, want Rosberg gaan ze echt niet heroverwegen ineens, die zit er al heel lang en als hij het flikt om de titel te pakken wordt hem echt de wacht niet aangezet.

Het is overigens ook niet bij toeval dat de onderhandelingen met Lewis zijn opgeschort. Ik denk dat Lewis, gelijk Alonso in 07, misschien wel makkelijker een nr 1 status zou hebben verwacht. Ik denk dat hij teleurgesteld is over hoe het jaar verloopt, over Rosberg en misschien ook wel over Mercedes.

De komst van Hamilton naar Mercedes blijkt dit jaar ook helemaal niet cruciaal te zijn geweest voor Mercedes. Dat bedoel ik niet zo lullig als het klinkt, het cruciale is de wagen gebleken. Want Rosberg blijkt ook gewoon het veld te kunnen domineren in een Mercedes. Daar is Lewis dus niet voor nodig.

Wings

Citaat van: F1fan2987 op 01 september 2014 - 19:09:50
Ik volg je even niet. Ik zei nergens dat Mercedes partij kiest. Maar mocht Rosberg nog eens zo'n akkefietje hebben als Spa, dan gaat het natuurlijk wel wat consequenties hebben natuurlijk. En ja, wat zijn contracten nu?

Je zegt dat Rosberg onder druk staat en bij een incident er sneller naar hem gekeken wordt...maar er wordt geen partij getrokken? Waarom staat Rosberg dan alleen onder druk en wordt er sneller naar Rosberg gekeken? Je zegt inderdaad niet dat Mercedes partij trekt maar zet wel de definitie neer van 'partij trekken' (aldus mijn interpretatie).

Wat de contracten -naar mijn weten- zijn:

- Hamilton: 2015.
- Rosberg:  2017.

Van de laatstgenoemde is het contract recent verlengd.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 01 september 2014 - 19:21:57
Het lijkt mij erg sterk dat het pas getekende meerjarige contract van Rosberg heroverwogen wordt, nu hij eindelijk min of meer aantoont een toprijder te zijn. Ik denk ook niet dat Mercedes Hamilton afrekent op één keer niet luisteren naar teamorders. Ze zullen het totaalplaatje bekijken. Bij Lewis dan, want Rosberg gaan ze echt niet heroverwegen ineens, die zit er al heel lang en als hij het flikt om de titel te pakken wordt hem echt de wacht niet aangezet.

Het is overigens ook niet bij toeval dat de onderhandelingen met Lewis zijn opgeschort. Ik denk dat Lewis, gelijk Alonso in 07, misschien wel makkelijker een nr 1 status zou hebben verwacht. Ik denk dat hij teleurgesteld is over hoe het jaar verloopt, over Rosberg en misschien ook wel over Mercedes.

De komst van Hamilton naar Mercedes blijkt dit jaar ook helemaal niet cruciaal te zijn geweest voor Mercedes. Dat bedoel ik niet zo lullig als het klinkt, het cruciale is de wagen gebleken. Want Rosberg blijkt ook gewoon het veld te kunnen domineren in een Mercedes. Daar is Lewis dus niet voor nodig.
Mij ook hoor, maar als een rijder iets bewust doet en nog een keer doet en nog een keer, dan kan het team op een gegeven moment denken: Nu even niet. En dat gaat dan niet opgelost worden met een cup a soup om 4 uur. ;D
Maar natuurlijk gaan ze Rosberg nu niet heroverwegen.

Maar Hamilton verwachte volgens mij ook geen nr 1 status en dat wilt hij volgens mij ook niet. En ik ben het met je eens dat hij had verwacht dat het makkelijker zou zijn gegaan. Hij is denk ik ook erg teleur gesteld. In alles en misschien ook wel een beetje in zich zelf.

Maar inderdaad, dit jaar is de komst van Hamilton niet cruciaal gebleken en doet Rosberg nu wat Mercedes wilt. Winnen.
Maar kan Rosberg dat ook als andere auto's gelijk waardiger zijn aan de Mercedes? 
Hamilton heeft dat al bewezen en Rosberg nog niet en ik denk ook niet dat hij dat zo maar even doet.

Kootje

#653
CitaatHet is overigens ook niet bij toeval dat de onderhandelingen met Lewis zijn opgeschort.

Ik denk niet dat dat komt omdat ze Lewis nu heroverwegen, maar meer omdat dit voor onnodige afleiding zorgt en Lewis sowieso nog onder contract staat. Het contract hoeft simpelweg nog niet verlengd te worden. Ik zie in beide kampen iig geen enkele reden tot heroverweging.

FolkertE

Citaat van: Wings op 01 september 2014 - 19:25:23
Citaat van: F1fan2987 op 01 september 2014 - 19:09:50
Ik volg je even niet. Ik zei nergens dat Mercedes partij kiest. Maar mocht Rosberg nog eens zo'n akkefietje hebben als Spa, dan gaat het natuurlijk wel wat consequenties hebben natuurlijk. En ja, wat zijn contracten nu?

Je zegt dat Rosberg onder druk staat en bij een incident er sneller naar hem gekeken wordt...maar er wordt geen partij getrokken? Waarom staat Rosberg dan alleen onder druk en wordt er sneller naar Rosberg gekeken? Je zegt inderdaad niet dat Mercedes partij trekt maar zet wel de definitie neer van 'partij trekken' (aldus mijn interpretatie).

Wat de contracten -naar mijn weten- zijn:

- Hamilton: 2015.
- Rosberg:  2017.

Van de laatstgenoemde is het contract recent verlengd.
Ok, dan is er dus een klein misverstand ontstaan, excuus. Maar daar mee bedoelde ik niet over het algemeen als welke rijder ze de titel willen, maar meer als er weer iets fout gaat tussen de 2.

Wings

Waarom zou men dan sneller kijken naar Rosberg? En wat bedoel je met 'onder druk' staan?

Wings

Citaat van: Kootje op 01 september 2014 - 19:34:25
CitaatHet is overigens ook niet bij toeval dat de onderhandelingen met Lewis zijn opgeschort.

Ik denk niet dat dat komt omdat ze Lewis nu heroverwegen, maar meer omdat dit voor onnodige afleiding zorgt en Lewis sowieso nog onder contract staat. Het contract hoeft simpelweg nog niet verlengd te worden. Ik zie in beide kampen iig geen enkele reden tot heroverweging.

Is dat zo uitgelegd of is dat jouw uitleg?

Kootje

Citaat van: Wings op 01 september 2014 - 19:58:50
Is dat zo uitgelegd of is dat jouw uitleg?

Lees de eerste twee woorden is. ::)

FolkertE

Citaat van: Wings op 01 september 2014 - 19:58:03
Waarom zou men dan sneller kijken naar Rosberg? En wat bedoel je met 'onder druk' staan?
Omdat hij al heeft toegegeven expres niet aan de kant te willen en een crash uit de weg niet uit de weg wilt gaan.
Hij staat onder druk omdat Mercedes terecht pissig op hem om zo veel risico en zo'n actie te onder nemen in de 2de ronde. Als ze nu al pissig zijn, hoe pissig zouden ze zijn als hij het nog een keer doet?

Perton

Citaat van: Kootje op 01 september 2014 - 20:02:41
Citaat van: Wings op 01 september 2014 - 19:58:50
Is dat zo uitgelegd of is dat jouw uitleg?

Lees de eerste twee woorden is. ::)
Tevens is het ook gewoon zo uitgelegd. Althans in het artikel van BBC of Autosport, ik weet niet meer op welke van de twee sites ik het had gelezen.