Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Jozef

Ik weet niet of het Hamilton zou moeten zijn die plaats moet ruimen bij Mercedes. We hebben allemaal de taal gehoord die de Mercedes-top sprak ten aanzien van Rosberg. Waarom zou je de coureur waar je boos op bent houden en diens slachtoffer ontslaan? Op de keper beschouwd doet de een niet onder voor de ander, dus voor de betere prestaties moet je het niet doen.

0634

Klopt De enige reden zou zijn dat hij een langlopend contract heeft en Lewis niet. Maar nogmaals, ik denk dat ze beiden blijven.

Jozef

Het feit dat hij een Duits vlaggetje achter z'n naam heeft en mogelijk een wereldtitel, is natuurlijk wel van vrij grote invloed. Beetje dom van mezelf dat ik daar zo overheen ging in m'n vorige post. ^^

Arthur

Citaat van: Jozef op 26 augustus 2014 - 02:49:12
Ik weet niet of het Hamilton zou moeten zijn die plaats moet ruimen bij Mercedes. We hebben allemaal de taal gehoord die de Mercedes-top sprak ten aanzien van Rosberg. Waarom zou je de coureur waar je boos op bent houden en diens slachtoffer ontslaan? Op de keper beschouwd doet de een niet onder voor de ander, dus voor de betere prestaties moet je het niet doen.

Duidelijk niet. Als Rosberg kampioen wordt en met zijn contractverlenging ga je die echt niet lozen. Dat zou pas echt dom zijn. Als er iemand vertrekt is het Hamilton.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef

Bij Mercedes weten ze echter wat Rosberg intern gezegd heeft en als ze het sterke vermoeden hebben dat hij expres zijn teamgenoot aanreed, dan kunnen ze hem waarschijnlijk zelfs lozen zonder afkoopsom... Bij Hamilton kun je er sowieso vanuit gaan dat ze hem niet kwijt kunnen zonder hem minstens een miljoen of tien te geven.

0634

Citaat van: Jozef op 26 augustus 2014 - 19:16:57
Bij Mercedes weten ze echter wat Rosberg intern gezegd heeft en als ze het sterke vermoeden hebben dat hij expres zijn teamgenoot aanreed, dan kunnen ze hem waarschijnlijk zelfs lozen zonder afkoopsom... Bij Hamilton kun je er sowieso vanuit gaan dat ze hem niet kwijt kunnen zonder hem minstens een miljoen of tien te geven.
Alleen een vermoeden, hoe sterk dan ook, lijkt mij niet voldoende om een contract juridisch te laten ontbinden.

0634

Citaat van: Arthur op 26 augustus 2014 - 19:08:04
Citaat van: Jozef op 26 augustus 2014 - 02:49:12
Ik weet niet of het Hamilton zou moeten zijn die plaats moet ruimen bij Mercedes. We hebben allemaal de taal gehoord die de Mercedes-top sprak ten aanzien van Rosberg. Waarom zou je de coureur waar je boos op bent houden en diens slachtoffer ontslaan? Op de keper beschouwd doet de een niet onder voor de ander, dus voor de betere prestaties moet je het niet doen.

Duidelijk niet. Als Rosberg kampioen wordt en met zijn contractverlenging ga je die echt niet lozen. Dat zou pas echt dom zijn. Als er iemand vertrekt is het Hamilton.

Die kan ook gewoon nog steeds kampioen worden. Er zijn nog 100 punten te verdelen, hij staat er maar 29 achter.

Kootje

100 punten?  Met nog 7 races, waarvan de laatste dubbele punten oplevert, zijn er zelfs nog 200 punten te halen. Alle kans dus nog, al wordt het per race, uitgaande van allemaal 1-2's voor Mercedes wel steeds lastiger. Hij zal dan de komende 4 races moeten winnen om de stand weer redelijk gelijk te trekken, en ook in de resterende 3 races zal hij dan minimaal 1 punt meer moeten scoren dan Nico. Eigenlijk heeft hij gewoon 'n DNF van Nico nodig.

0634

200 bedoel ik ook, uiteraard... ik ben lekker bezig vananvond. Komt door die nieuw laptop waarvan ik nu sinds een uur of zo zit te typen. Ben teveel afgeleid denk ik. :-[

Kootje

Zit de twee op 'n andere plek dan? :P ;D

Arthur

Citaat van: Jeroen op 26 augustus 2014 - 19:25:05
Citaat van: Jozef op 26 augustus 2014 - 19:16:57
Bij Mercedes weten ze echter wat Rosberg intern gezegd heeft en als ze het sterke vermoeden hebben dat hij expres zijn teamgenoot aanreed, dan kunnen ze hem waarschijnlijk zelfs lozen zonder afkoopsom... Bij Hamilton kun je er sowieso vanuit gaan dat ze hem niet kwijt kunnen zonder hem minstens een miljoen of tien te geven.
Alleen een vermoeden, hoe sterk dan ook, lijkt mij niet voldoende om een contract juridisch te laten ontbinden.

Natuurlijk is het contract van Hamilton te ontbinden zonder afkoopsom. Als ze er beiden mee instemmen om het zonder afkoopsom te regelen is er geen probleem. Hamilton wordt niet aan zijn contract gehouden en vice versa. Ik zie geen probleem daarin.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Waarom zou Hamilton dat willen als Mercedes van hem af wil?

Tuesday

Citaat van: Perton op 26 augustus 2014 - 20:11:55
Waarom zou Hamilton dat willen als Mercedes van hem af wil?
als hij bv bij McLaren kan tekenen voor een leuk bedrag. Hij kan het ook op zn Raikkonens doen en een jaar gaan rally rijden en zn salaris late doorbetalen. Natuurlijk kan hij ook Mercedes aan het contract houden en zn recht op een racestoeltje opeisen, maar als Mercedes van m af wil weet ik niet of dat zo verstandig is. Maar goed, dit is allemaal wel heel voorbarig.


0634

Die jongens blijven beiden m.i. gewoon bij Mercedes. Omdat voor beiden geldt dat dat hun beste kans op de titel is. Ook volgend jaar weer.