Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Wings

Als je wilt weten hoe snel de Ferrari is hoef je maar te kijken naar de prestaties van Kimi. Of mensen moeten vinden dat hij na afgelopen seizoen ineens een prutser is. Want het is het één of het ander natuurlijk.

Tuesday

Citaat van: Wings op 29 juli 2014 - 17:37:22
Als je wilt weten hoe snel de Ferrari is hoef je maar te kijken naar de prestaties van Kimi. Of mensen moeten vinden dat hij na afgelopen seizoen ineens een prutser is. Want het is het één of het ander natuurlijk.
eh ja, dat vinden de meesten (denk ik), vandaar ook dat we vinden dat ie beter moet en kan. Als dit Kimi zn topniveau is, dan is of Alonso heel goed of Kimi niet meer dan n middenmoter

Wings

Ik kijk niet alleen naar resultaten maar ook naar het rijgedrag van een auto. Daar vandaan kun je zien hoe hard beiden moeten werken om de Ferrari in het spoor te houden. De auto is verschrikkelijk zenuwachtig en vaak onvoorspelbaar. Dat zie je niet bij Red Bull, Williams, Mercedes, zelfs niet bij Force India en McLaren. Ik denk dat de Ferrari zich daarachter bevindt qua snelheid. Of ja, gelijk aan McLaren dan. Ik denk dus inderdaad dat Kimi niet ver van het kunnen van de auto afzit. Daarom ben ik ook zo teleurgesteld.

FolkertE

Citaat van: Wings op 29 juli 2014 - 17:52:18
Ik kijk niet alleen naar resultaten maar ook naar het rijgedrag van een auto. Daar vandaan kun je zien hoe hard beiden moeten werken om de Ferrari in het spoor te houden. De auto is verschrikkelijk zenuwachtig en vaak onvoorspelbaar. Dat zie je niet bij Red Bull, Williams, Mercedes, zelfs niet bij Force India en McLaren. Ik denk dat de Ferrari zich daarachter bevindt qua snelheid. Of ja, gelijk aan McLaren dan. Ik denk dus inderdaad dat Kimi niet ver van het kunnen van de auto afzit. Daarom ben ik ook zo teleurgesteld.
Rijgedrag staat los van de eventuele snelheid van de auto. Moet dan ineens denken aan de Lotus van Chapman met het zwaartepunt op de absolute 0 waarde ( of iets in die richting, want weet niet meer hoe het precies zat.) De auto was bloedsnel, maar levens gevaarlijk omdat het even onvoorspelbaar was als het was snel.
Qua snelheid bevind de Ferrari zich tussen mclaren en Williams in. De auto is wel veel onrustiger en lastigere te besturen, maar heeft toch aanzienlijke snelheid, anders kwalificeer je je niet op P5, want Alonso heeft veel kwaliteiten, maar hij is geen kwalificatie beest. Ik vind dat het wat makkelijk gezegd is dat je voor de snelheid van Ferrari bij kimi moet kijken, juist de rijder die enorm met de auto strijd en hem totaal niet onder de knie heeft. Iets wat je zelf ook al aangaf. Alonso beheerst die auto veel beter en haalt meer uit de auto dan Kimi, maar niet meer dan er inzit.
Kimi haalt er nu gewoon vaak niet uit wat er inzit, maar als het hem wel lukt, zit hij vaak dicht op Alonso. Op p 5/6
Ik denk eerder dat de Ferrari snelheid tussen Kimi en Alonso in ligt. Kimi haalt er niet genoeg uit, Alonso haalt er soms meer uit. (maar dat is meer de situatie gebruiken.) Overigens denk ik dat het tussen Williams, Mclaren, RBR en FI niet veel verschilt en dat het per race veranderd. Dan is FI de beste, dan Williams(laatste paar keer toch wel best of the rest) dan RBR, dan Ferrari en dan Mclaren.

0634

Alleen dan zonder Mclaren en Ferrari. Want die zijn geen enkele keer best of the rest. Dat zijn Red Bull en Williams.

En rijgedrag staat natuurlijk niet los van de snelheid. Als je als rijder steeds moet compenseren omdat je auto zo nerveus is, dan heeft dat effect op je snelheid.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 30 juli 2014 - 06:12:36
Alleen dan zonder Mclaren en Ferrari. Want die zijn geen enkele keer best of the rest. Dat zijn Red Bull en Williams.

En rijgedrag staat natuurlijk niet los van de snelheid. Als je als rijder steeds moet compenseren omdat je auto zo nerveus is, dan heeft dat effect op je snelheid.
Ferrari is toch echt wel een paar keer best of the rest geweest. IIG in China.
Maar dat is niet mijn punt, het ging mij er meer omdat de Ferrari in vele gevallen nooit zo slecht is geweest als mensen beweerde.
Mensen kijken te veel naar constructeurs kampioenschap en nemen daarmee direct aan dat de auto die op P x eindigd, ook direct zo goed is. Was Mercedes echt de 2de beste vorig jaar? Of was dat toch Ferarri?
Of in 2012, werd gezegd dat Ferrari het hele jaar een gedrocht was, maar met een gedrocht wint niemand races. Alonso niet, Hamilton niet, Zelfs Senna en Schumacher winnen niet met een Minardi. Als je 2 kan worden met die auto, zal die auto wel goed genoeg zijn om 2de te kunnen worden.
Waarom word alleen Alonso deze kwaliteit toegewezen? En niet Rosberg, Hamilton of Kimi. Kimi is een wereld kampioen en heeft dit jaar ook al races bewezen dat hij met die Ferrari verder naar voren kan staan, maar hij heeft te veel moeite met die auto om dat er uit te halen. En ja, dat is Kimi aan te rekenen, maar ik vind het te makkelijk om te zeggen dat Alonso de auto zo ver naar voren kan zetten.
De uitdrukking: "meer uit de auto halen, dan er in zit" vind ik altijd maar een vaag verhaal. Je kan niet harder rijden dan dat die auto kan. Als die auto een 1,23.450 kan rijden, is het in de zelfde omstandigheid onmogelijk om sneller te rijden.
Wel kan een coureur meer uit de situatie halen en de auto op plaatsen krijgen waar die normaal gesproken niet zo kunnen eindigen. Of dat Alonso meer uit de auto kan halen dan Kimi.

Maar goed, het was niet mijn bedoeling Alonso af te kraken, het was bedoeld om Ferrari te prijzen.

Jehoentelaar

Volgens Racer.com staat niemand minder dan Simon Pagenaud klaar voor een test met McLaren-Honda deze winter:

http://www.racer.com/f1/item/106968-f1-indycar-s-pagenaud-closing-in-on-honda-test

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar


Hamilton#44

Kimi is denk ik ook niet zo´n banden en brandstof sparen type. Die knalt gewoon zo snel mogelijk van A naar B.

Sabai

Citaat van: Hamilton#44 op 04 augustus 2014 - 12:15:54
Kimi is denk ik ook niet zo´n banden en brandstof sparen type. Die knalt gewoon zo snel mogelijk van A naar B.


Het is juist een kwaliteit van Kimi om zuinig met de banden om te gaan. Dat heeft hij imo wel bewezen in zijn carrière.

Hamilton#44

Waar dan? Bij Lotus bedoel je? Dat heeft hij alleen daar laten zien en gold ook voor zijn teamgenoot dus dat lag voor het grootste deel aan de wagen lijkt me die mild voor de banden was.

Sabai

Citaat van: Hamilton#44 op 05 augustus 2014 - 13:13:01
Waar dan? Bij Lotus bedoel je? Dat heeft hij alleen daar laten zien en gold ook voor zijn teamgenoot dus dat lag voor het grootste deel aan de wagen lijkt me die mild voor de banden was.


Bij McLaren ook vooral in 2005.

Jozef

In dit topic werden een paar pagina's volgeluld over geruchten dat Hamilton 30 miljoen per jaar heeft gevraagd aan Mercedes. Eergisteren doken geruchten op dat Alonso 50 miljoen per jaar heeft gevraagd aan Ferrari. Waarom hebben we het hier nog niet over gehad? Dit is toch echt te gek voor woorden als het waar is? ;D

Franky R.

Citaat van: Jozef op 08 augustus 2014 - 18:20:57
In dit topic werden een paar pagina's volgeluld over geruchten dat Hamilton 30 miljoen per jaar heeft gevraagd aan Mercedes. Eergisteren doken geruchten op dat Alonso 50 miljoen per jaar heeft gevraagd aan Ferrari. Waarom hebben we het hier nog niet over gehad? Dit is toch echt te gek voor woorden als het waar is? ;D


http://www.gppits.net/nieuws/alonso_ontkent_geruchten_mclaren-honda/


Omdat het geruchten zijn...Ik denk dat Alonso liever een winnende auto heeft dan 50 miljoen per jaar.