Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Jozef op 28 juli 2014 - 19:28:03
De bron is Bild. Bovendien is er nog een zee van tijd aangezien ze het hebben over het contract vanaf 2016. Als Lewis dit jaar de titel pakt, vind ik het geen hele gekke vraag (uiteindelijk zullen ze dan wel voor 25-27 miljoen per jaar tekenen denk ik dan).
maar die titel is nog allerminst zeker. Dan moeten ze of de onderhandelingen uistellen tot na het seizoen of met minder genoegen nemen en dan moet je denk ik eerder richting Rosberg salaris denken wat ongeveer (of misschien wel exact) gelijk is aan wat Lewis nu krijgt. Dat ze nu al inzetten op 30 miljoen (als het waar is) vind ik wel gewaagd.

Kootje

Je moet altijd hoog inzetten, dat bied ruimte tot onderhandelen. ;)

Tuesday

Citaat van: Kootje op 28 juli 2014 - 19:47:54
Je moet altijd hoog inzetten, dat bied ruimte tot onderhandelen. ;)
dat sowieso, maar daar kleven ook gevaren aan. Je kunt ook je hand overspelen. Als je prestaties afweegt tegen verwachtingen lijkt een salarisverlaging mij eerder aan de orde. Als ie dit jaar alsnog overtuigend WK wordt, dan lijkt een salarisverhoging mij wel op zn plaats.
Los daarvan, wat ga je doen als Mercedes nee zegt en McLaren vervolgens roept wij betalen dat? gaat Lewis dan voor het geld of geeft ie dan toch toe aan Mercedes? ik ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen, ik ben er niet geheel zeker van dat ze eruit gaan komen. Daarnaast met een nieuw contract kom je ook al bijna op een punt dat Mercedes Hamilton zn laatste kunstje wordt, mocht hij nog Ferrari ambities hebben of terug willen keren naar McLaren, dan kan hij zich ook niet al te lang meer binden.

Dimensie

Citaat van: Jeroen op 28 juli 2014 - 18:32:36
Citaat van: Figge op 28 juli 2014 - 13:33:04
Lewis verdient al erg veel. Volgens mij al rond de 25 mio. Hoe dan ook, Mercedes en Lewis blijven nog wel even met elkaar samenwerken. Soms heeft het er niet de schijn van, maar het teamgevecht met Nico is natuurlijk behoorlijk inspirerend voor hem. En voor de komende jaren heeft Lewis er een winnende auto.

Hij verdient 20 miljoen:

Citaat1. Fernando Alonso – Ferrari – €20 million ($27.14 million)
& Lewis Hamilton – Mercedes – €20 million ($27.14 million)
3. Jenson Button – McLaren – €16 million ($21.71 million)
& Sebastian Vettel – Red Bull – €16 million ($21.71 million)
5. Nico Rosberg – Mercedes – €11 million ($14.93 million)
6. Kimi Raikkonen – Ferrari – €10 million ($13.57 million)
7. Felipe Massa – Williams – €4 million ($5.43 million)
8. Daniel Ricciardo – Red Bull – €2.5 million ($3.3 million)
9. Sergio Perez – Force India – €2 million ($2.71 million)
10. Romain Grosjean – Lotus – €1.5 million ($2.04 million)
http://kimiraikkonenspace.com/2014/02/02/f1-drivers-2014-salaries/

En hoe weet je dat hij de komende jaren een winnende auto heeft?

Ik verwacht wel dat Mercedes een aantal jaren een goede wagen heeft.
Newey zei al dat er onder deze reglementen er niet veel meer mogelijk is en we hebben ook de enginefreeze nog.

Dimensie

Citaat van: Tuesday op 28 juli 2014 - 19:57:13
Citaat van: Kootje op 28 juli 2014 - 19:47:54
Je moet altijd hoog inzetten, dat bied ruimte tot onderhandelen. ;)
dat sowieso, maar daar kleven ook gevaren aan. Je kunt ook je hand overspelen. Als je prestaties afweegt tegen verwachtingen lijkt een salarisverlaging mij eerder aan de orde. Als ie dit jaar alsnog overtuigend WK wordt, dan lijkt een salarisverhoging mij wel op zn plaats.
Los daarvan, wat ga je doen als Mercedes nee zegt en McLaren vervolgens roept wij betalen dat? gaat Lewis dan voor het geld of geeft ie dan toch toe aan Mercedes? ik ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen, ik ben er niet geheel zeker van dat ze eruit gaan komen. Daarnaast met een nieuw contract kom je ook al bijna op een punt dat Mercedes Hamilton zn laatste kunstje wordt, mocht hij nog Ferrari ambities hebben of terug willen keren naar McLaren, dan kan hij zich ook niet al te lang meer binden.

Als het goed is ziet Mercedes beter als wij of hij de titel kan binnen halen.
Waarschijnlijk heeft hij al de verwachtingen waargemaakt wel of geen titel.
Toen hij wegging bij McLaren waren er ook geruchten dat hij te veel vroeg.
Ik zie McLaren een beetje als de underdog en Marko riep al dat ze Vettel een buitengewoon hoog salaris hadden geboden dus dat zou als het waar is ook bij Lewis kunnen gebeuren.
Ik zie in iedergeval geen coureur bij hetzelfde salaris Mclaren boven Mercedes verkiezen.

0634

Citaat van: Tuesday op 28 juli 2014 - 19:42:02
Citaat van: Jozef op 28 juli 2014 - 19:28:03
De bron is Bild. Bovendien is er nog een zee van tijd aangezien ze het hebben over het contract vanaf 2016. Als Lewis dit jaar de titel pakt, vind ik het geen hele gekke vraag (uiteindelijk zullen ze dan wel voor 25-27 miljoen per jaar tekenen denk ik dan).
maar die titel is nog allerminst zeker. Dan moeten ze of de onderhandelingen uistellen tot na het seizoen of met minder genoegen nemen en dan moet je denk ik eerder richting Rosberg salaris denken wat ongeveer (of misschien wel exact) gelijk is aan wat Lewis nu krijgt. Dat ze nu al inzetten op 30 miljoen (als het waar is) vind ik wel gewaagd.

Of je laat een clausule in het contract opnemen dat hij in salaris omhoog wanneer hij kampioen wordt, wordt hij het niet, dan heeft hij financieel ook pech.

Jozef

Citaat van: Jeroen op 28 juli 2014 - 19:31:47En ik vind het ook geen gekke vraag, dat zeg ik toch ook niet.

En ik zeg niet dat jij dat zegt. ;)

Ik bedoel ook niet dat jouw cijfers van Bild komen, maar het bericht dat Lewis nu 30 miljoen vraagt. Ik ga niet zeggen dat het per se niet waar is, alleen betwijfel ik dat dit op dit moment al een heel serieus punt is binnen het Mercedes-kamp, gezien het feit dat ze nog 1,5 jaar hebben tot het huidige contract afloopt. Het zou mij erg verbazen als ze hier heel serieus over onderhandelen voor het einde van dit seizoen, laat staan dat er al handtekeningen gezet gaan worden.

Dimensie

Ze waren ook op tijd met Rosberg verlengen en Mclaren is nu opzoek naar een kampioen dus dan ga je ook niet af zitten wachten neem ik aan.

0634

Citaat van: Dimensie op 28 juli 2014 - 20:01:52

Ik verwacht wel dat Mercedes een aantal jaren een goede wagen heeft.
Newey zei al dat er onder deze reglementen er niet veel meer mogelijk is en we hebben ook de enginefreeze nog.
Een goede wagen verwacht ik ook. Maar een winnende weet ik niet. Heeft ook te maken met de concurrenten. Wat gaat McLaren doen met Honda de komende jaren? Wat gaat Red Bull doen qua motoren (want de wagen zelf is niet mis)?

Jozef

Toch, als je op dit moment moet bepalen welk team hoeveel kans heeft om het WK van 2015 te pakken, dan kun je niet anders dan Mercedes de hoogste kans toedichten.

0634

Citaat van: Jozef op 28 juli 2014 - 20:43:20
Toch, als je op dit moment moet bepalen welk team hoeveel kans heeft om het WK van 2015 te pakken, dan kun je niet anders dan Mercedes de hoogste kans toedichten.
True.

0634

Citaat van: Dimensie op 28 juli 2014 - 20:36:43
Ze waren ook op tijd met Rosberg verlengen en Mclaren is nu opzoek naar een kampioen dus dan ga je ook niet af zitten wachten neem ik aan.

Waarom niet? Rosberg ontpopt zich toch als min of meer Lewis' gelijke. Je kan er ook een Bottas of een Hulkenberg naast zetten. Ik betwijfel of dat het team zal schaden. Ik zeg niet dat ze dat moeten doen, ik zeg dat het een (goedkopere) optie is.

En andersom: ik lees dat iedereen verwacht dat Merc het team to beat is volgend jaar. En dat zou goed kunnen. Dus wat zijn de opties voor Lewis? Red Bull is zolang Renault en Vettel er zitten geen optie. Ferrari? Gaat Lewis er op achteruit. McLaren? Kan. ALs hij in Honda gelooft. Maar ligt het voor de hand? Hij is daar net weg en bovendien hebben zowel McLaren als Honda nog een lange weg te gaan.

Ik snap prima waarom Lewis haast heeft, maar nu Rosberg de gelijke van Lewis blijkt, snap ik niet zo goed waarom Merc haast zou maken. 

Enzo

Citaat van: Jeroen op 28 juli 2014 - 20:49:35
Citaat van: Dimensie op 28 juli 2014 - 20:36:43
Ze waren ook op tijd met Rosberg verlengen en Mclaren is nu opzoek naar een kampioen dus dan ga je ook niet af zitten wachten neem ik aan.

Waarom niet? Rosberg ontpopt zich toch als min of meer Lewis' gelijke. Je kan er ook een Bottas of een Hulkenberg naast zetten. Ik betwijfel of dat het team zal schaden. Ik zeg niet dat ze dat moeten doen, ik zeg dat het een (goedkopere) optie is.

En andersom: ik lees dat iedereen verwacht dat Merc het team to beat is volgend jaar. En dat zou goed kunnen. Dus wat zijn de opties voor Lewis? Red Bull is zolang Renault en Vettel er zitten geen optie. Ferrari? Gaat Lewis er op achteruit. McLaren? Kan. ALs hij in Honda gelooft. Maar ligt het voor de hand? Hij is daar net weg en bovendien hebben zowel McLaren als Honda nog een lange weg te gaan.

Ik snap prima waarom Lewis haast heeft, maar nu Rosberg de gelijke van Lewis blijkt, snap ik niet zo goed waarom Merc haast zou maken.

Precies, Lewis heeft niet echt een goede onderhandelingspositie momenteel. Alonso is misschien wel te porren voor een switch, evenals Vettel.
Daarnaast heeft Lewis een soort Hollywood management die ook de belangen behartigd van Nicole en nog wat andere dansmariekes. Voor zover ik weet is Lewis de enige atleet binnen deze groep en je zou je kunnen afvragen of ze niet alleen op het geld uit zijn en een stoer profiel in plaats van zijn sportieve belangen.

Maar goed we gaan het zien.

0634

En ik ben persoonlijk van mening - maar dat is puur gevoel - dat als Fernando Alonso in de Mercedes van Hamilton had gereden, Nico Rosberg het WK nu niet zou hebben aangevoerd.

Enzo

Citaat van: Jeroen op 28 juli 2014 - 22:47:55
En ik ben persoonlijk van mening - maar dat is puur gevoel - dat als Fernando Alonso in de Mercedes van Hamilton had gereden, Nico Rosberg het WK nu niet zou hebben aangevoerd.
Eensch