Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Arthur

Dus een topcoureur en [veel] hogerop zie ik echt niet gebeuren... Zag vanmiddag Baum[t]gartner... Ik kende de naam maar anders was ik er niet meer opgekomen. Zo vergaat het Bianchi ook vrees ik...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Citaat van: Tuesday op 26 juli 2014 - 22:00:24
Citaat van: Jeroen op 26 juli 2014 - 21:29:15
Ik geloof in ieder geval niet dat hij over 3 jaar nog in de F1 zal rijden. Daarvoor profileert hij zich m.i. niet voldoende. Niet op en niet naast de baan.
maar wat kan hij meer doen als keer op keer zn teamgenoot verslaan en punten scoren en Q2 halen wanneer de mogelijkheid daar is?  centjes meenemen misschien. Als ie geen geld heeft is ie volledig afhankelijk van de plannen van Ferrari. Maar ik zou niet durven zeggen of hij nou beter is als een Magnussen, Bottas of Grosjean.

Ik durf het wel: dat is hij niet. Eerder het niveau Sutil of Kovalainen. Prima rijders, F1-waardig, maar als ze er niet zijn merk je er verder niks van.

Arthur

Wat ik zeg; uiteindelijk een nobody.....!!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Dat is wat cru. Heeft toch al heel wat bereikt. Het is geen Chilton. Maar zoals ik zei, over drie jaar rijdt hij m.i. geen F1 meer. Dus in zoverre ben ik het met je eens.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 26 juli 2014 - 23:15:45
Citaat van: Tuesday op 26 juli 2014 - 22:00:24
Citaat van: Jeroen op 26 juli 2014 - 21:29:15
Ik geloof in ieder geval niet dat hij over 3 jaar nog in de F1 zal rijden. Daarvoor profileert hij zich m.i. niet voldoende. Niet op en niet naast de baan.
maar wat kan hij meer doen als keer op keer zn teamgenoot verslaan en punten scoren en Q2 halen wanneer de mogelijkheid daar is?  centjes meenemen misschien. Als ie geen geld heeft is ie volledig afhankelijk van de plannen van Ferrari. Maar ik zou niet durven zeggen of hij nou beter is als een Magnussen, Bottas of Grosjean.

Ik durf het wel: dat is hij niet. Eerder het niveau Sutil of Kovalainen. Prima rijders, F1-waardig, maar als ze er niet zijn merk je er verder niks van.
maar waar baseer je dat op?? hij onderscheid zich iig wel in de achterhoede dus ik vind dat ie op zn minst een kans verdiend om in de middenmoot te laten zien wat ie echt kan. Als hij een auto krijgt zoals Grosjean vorig jaar of Bottas dit jaar, dan zie hem ook wel op het podium rijden. Misschien ook niet, maar het zou me zeker niet verbazen. Maar goed, t zal wel een gevoelskwestie zijn. En gevoel in F1 klopt niet altijd, daar heeft iedereen wel ervaring mee denk ik.

0634

Zeker. Maar zn prestaties zeggen mij niet heel veel. Teamgenoot verslaan? Ja, he he. Hij rijdt naast een kneus. Nogmaals, ik vind hem niet slecht maar vnml heel grijs en degelijk. Ik zie niet in, zoals Wings meent, op basis van wat deze man ooit bij Ferrari terecht moet komen.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 27 juli 2014 - 00:02:14
Zeker. Maar zn prestaties zeggen mij niet heel veel. Teamgenoot verslaan? Ja, he he. Hij rijdt naast een kneus. Nogmaals, ik vind hem niet slecht maar vnml heel grijs en degelijk. Ik zie niet in, zoals Wings meent, op basis van wat deze man ooit bij Ferrari terecht moet komen.
toch houdt Ferrari vertrouwen in hem en mocht hij onlangs nog testen met de auto die hij vandaag uit Q2 hield. Het is echt niet de nieuwe Alonso ofzo, maar dat zijn Bottas, Grosjean, Hulkenberg en Perez ook niet.

Wings

Citaat van: Sabai op 26 juli 2014 - 20:03:25
Bianchi maakt op mij meer indruk dan Ricciardo bij HRT deed. Hij zeker potentie.

Agree. Overigens las ik dat ook Alonso de Fransman prees:

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/311347/alonso-bianchi-gaat-een-mooie-carriere-tegemoet/

En zo denk ik er ook over. Dat hij niet iedere race boven zichzelf kan uitstijgen heeft meer te maken met zijn materiaal dan met hem zelf. Maar telkens, als de situatie zich voordoet, laat hij zien dat hij uit racehout gesneden zijn, met een puntenfinish als hoogste beloning. Als dit soort dingen al niet meer worden gezien als iets bijzonders weet ik het ook niet meer maar meer dan dit is schier onmogelijk. Bianchi rijdt bij Marussia dat voor zijn komst roemloos achteraan reed samen met HRT. Meer dan zijn teamgenoot verslaan, de Caterhams voorblijven en zo nu en dan zorgen dat je wat laat zien als een situatie zich voordoet, is er niet.

0634

We gaan het meemaken.  Het lijkt mij sterk dat hij Ricciardo gaat overtreffen maar wie weet.

Pancake Shield

Bianchi komt toch gewoon uit het talentenprogramma van Ferrari? Hij was toch onderdeel van de motordeal met Ferrari?

Bovendien is Bianchi ook niet zo maar de eerste beste pannekoek. Hij wordt/werd (voordat hij bij Marussia ging zitten) vrij hoog ingeschat in de autosportwereld. Sterker nog volgens mij stond hij op de nominatie om vorig jaar naast Di Resta in de Force India te gaan sjeezen. Totdat ze daar kozen voor Sutil en Razia zijn rekeningen niet meer kon betalen.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Edwin90

Ik schat Bianchi toch redelijk hoog in. Hij laat mooie dingen zien met die krakkemikkige Marussia. Kansen zoals gisteren moet je maar wel even benutten. Tot nu toe heeft Bianchi dat het hele jaar nog gedaan. Zeggen dat hij een toekomstig kampioen is gaat wat ver. Maar ik verwacht toch zeker dat hij deel uit gaat maken van 'de volgende generatie' samen met Bottas, Magnussen, Hulkenberg en zo rijden er nog wel wat meer 'blijvertjes' rond.

0634

Citaat van: Pancake Shield op 27 juli 2014 - 12:19:45
Bianchi komt toch gewoon uit het talentenprogramma van Ferrari? Hij was toch onderdeel van de motordeal met Ferrari?

Bovendien is Bianchi ook niet zo maar de eerste beste pannekoek. Hij wordt/werd (voordat hij bij Marussia ging zitten) vrij hoog ingeschat in de autosportwereld. Sterker nog volgens mij stond hij op de nominatie om vorig jaar naast Di Resta in de Force India te gaan sjeezen. Totdat ze daar kozen voor Sutil en Razia zijn rekeningen niet meer kon betalen.

Niemand noemt hem een pannenkoek, Pancake. Ik stel alleen dat ik geen toekomstige wereldtopper in hem zie en dus niet geloof dat hij binnenkort voor Ferrari zal uitkomen. Sterker, deze man zal m.i. geruisloos uit de sport verdwijnen zoals de meesten.

Wings

Citaat van: Pancake Shield op 27 juli 2014 - 12:19:45
Bianchi komt toch gewoon uit het talentenprogramma van Ferrari? Hij was toch onderdeel van de motordeal met Ferrari?

Bovendien is Bianchi ook niet zo maar de eerste beste pannekoek. Hij wordt/werd (voordat hij bij Marussia ging zitten) vrij hoog ingeschat in de autosportwereld. Sterker nog volgens mij stond hij op de nominatie om vorig jaar naast Di Resta in de Force India te gaan sjeezen. Totdat ze daar kozen voor Sutil en Razia zijn rekeningen niet meer kon betalen.

Heb hem nog steeds hoog zitten. Ook nu doet hij het weer goed. Maldonado en Sutil rijden met een betere Lotus en Sauber gewoon áchter Bianchi.

Franky R.

Citaat van: Pancake Shield op 27 juli 2014 - 12:19:45
Bianchi komt toch gewoon uit het talentenprogramma van Ferrari? Hij was toch onderdeel van de motordeal met Ferrari?

Bovendien is Bianchi ook niet zo maar de eerste beste pannekoek. Hij wordt/werd (voordat hij bij Marussia ging zitten) vrij hoog ingeschat in de autosportwereld. Sterker nog volgens mij stond hij op de nominatie om vorig jaar naast Di Resta in de Force India te gaan sjeezen. Totdat ze daar kozen voor Sutil en Razia zijn rekeningen niet meer kon betalen.


Razia schermde met sponsorgeld dat hij helemaal niet had...daarom liep hij dat stoeltje mis... ;)

Pancake Shield

Citaat van: Franky R. op 27 juli 2014 - 16:21:42
Citaat van: Pancake Shield op 27 juli 2014 - 12:19:45
Bianchi komt toch gewoon uit het talentenprogramma van Ferrari? Hij was toch onderdeel van de motordeal met Ferrari?

Bovendien is Bianchi ook niet zo maar de eerste beste pannekoek. Hij wordt/werd (voordat hij bij Marussia ging zitten) vrij hoog ingeschat in de autosportwereld. Sterker nog volgens mij stond hij op de nominatie om vorig jaar naast Di Resta in de Force India te gaan sjeezen. Totdat ze daar kozen voor Sutil en Razia zijn rekeningen niet meer kon betalen.


Razia schermde met sponsorgeld dat hij helemaal niet had...daarom liep hij dat stoeltje mis... ;)

Oh, hij had het zelfs niet. Ik dacht dat zijn sponsoren gewoon in gebreke bleven. Nja, hoe dan ook alsnog goed dat Bianchi de kans kreeg. Ik schat hem toch veel hoger in dan Razia. En ik hoop ook dat hij zijn kans krijgt in een betere wagen.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock