Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Tuesday

commerciele waarde krijg je ook voornamelijk door sportieve waarde te hebben. Dat is ook de voornaamste reden waarom topteams graag topcoureurs en topspelers willen, het commerciele gedeelte is mooi meegenomen, maar lijkt me in de F1 niet heel erg belangrijk. En als het aandeel van een coureur idd zo rond de 20% ligt, dan is dat gewoon heel veel voor iets wat je zelf in de hand hebt, dus daar betaal je dan graag wat meer voor. Alonso is de best betaalde coureur, maar dat kost Ferrari nog geen 10% van hun totale budget. Die keuze lijkt me dus snel gemaakt.

0634

Eens Tuesday. Uiteraard gaat het in de basis om het sportieve.

Ik richtte me alleen even op dit commerciele deel, als nevenreden dat je niet zomaar kan zeggen 'we bieden een lager loon' terwijl zo'n jongen een commerciele waarde vertegenwoordigd, ook voor het team. Ik vind het nl ook een belangrijke reden. Zowel qua sponsoring als qua merchandising levert Hamilton nou eenmaal meer op dan Magnussen. Alleen daarom al dient hij een hoger salaris te krijgen.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 25 juli 2014 - 18:29:04
Eens Tuesday. Uiteraard gaat het in de basis om het sportieve.

Ik richtte me alleen even op dit commerciele deel, als nevenreden dat je niet zomaar kan zeggen 'we bieden een lager loon' terwijl zo'n jongen een commerciele waarde vertegenwoordigd, ook voor het team. Ik vind het nl ook een belangrijke reden. Zowel qua sponsoring als qua merchandising levert Hamilton nou eenmaal meer op dan Magnussen. Alleen daarom al dient hij een hoger salaris te krijgen.
toch krijgt Hamilton meer dan het dubbele van wat Schumacher hiervoor kreeg. Ik denk dat het puur is omdat ze de coureur Hamilton erg graag wilden hebben en dat was waarschijnlijk niet gelukt als hij ineens de helft van zn McLaren salaris in moest leveren.

Dimensie

Toen Hamilton tekende was Mercedes ook nog geen winnend team en hij vertrok bij een winnend team.
Ik denk dat mercedes nu niet direct meer dan de hoofdprijs betaald omdat elke topper er graag wil rijden.
Mc laren zal wat steviger in de buidel moeten tasten voor een topper omdat het allemaal nog wat onzeker is hoe het met Honda gaat aflopen.

Tuesday

Citaat van: Dimensie op 25 juli 2014 - 19:08:47
Toen Hamilton tekende was Mercedes ook nog geen winnend team en hij vertrok bij een winnend team.
Ik denk dat mercedes nu niet direct meer dan de hoofdprijs betaald omdat elke topper er graag wil rijden.
Mc laren zal wat steviger in de buidel moeten tasten voor een topper omdat het allemaal nog wat onzeker is hoe het met Honda gaat aflopen.
als ze Hamilton gaan verlengen zal dat toch wel voor hetzelfde salaris zijn. En ik denk dat Rosberg met zn nieuwe contract ook wel wat meer gaat verdienen.

0634

Citaat van: Tuesday op 25 juli 2014 - 18:44:50
Citaat van: Jeroen op 25 juli 2014 - 18:29:04
Eens Tuesday. Uiteraard gaat het in de basis om het sportieve.

Ik richtte me alleen even op dit commerciele deel, als nevenreden dat je niet zomaar kan zeggen 'we bieden een lager loon' terwijl zo'n jongen een commerciele waarde vertegenwoordigd, ook voor het team. Ik vind het nl ook een belangrijke reden. Zowel qua sponsoring als qua merchandising levert Hamilton nou eenmaal meer op dan Magnussen. Alleen daarom al dient hij een hoger salaris te krijgen.
toch krijgt Hamilton meer dan het dubbele van wat Schumacher hiervoor kreeg. Ik denk dat het puur is omdat ze de coureur Hamilton erg graag wilden hebben en dat was waarschijnlijk niet gelukt als hij ineens de helft van zn McLaren salaris in moest leveren.

Klopt. Dat speelt ook allemaal mee.

0634

Citaat van: Dimensie op 25 juli 2014 - 19:08:47
Toen Hamilton tekende was Mercedes ook nog geen winnend team en hij vertrok bij een winnend team.
Ik denk dat mercedes nu niet direct meer dan de hoofdprijs betaald omdat elke topper er graag wil rijden.
Mc laren zal wat steviger in de buidel moeten tasten voor een topper omdat het allemaal nog wat onzeker is hoe het met Honda gaat aflopen.

Ben ik het niet mee eens. Als de geruchten over Vettel waar zijn, dan geef ik je op een briefje dat Merc meer salaris moet gaan bieden dan dat Vettel nu bij Red Bull heeft. Bovendien, zoals Wings al zei: wat is het waard dat Merc nu de snelste is?

Als we doorgaan op het Vettel-voorbeeld: Vettel komt dan pas na 2015, als Lewis weg is. Als je nu gaat onderhandelen is het niet te zeggen dat Merc dan nog steeds het team to beat is. Voor Vettel zal je gewoon de poetslap moeten trekken. En flink ook.

Of het terecht is en of het dan wel een juiste keuze is voor Merc is een tweede. Ricciardo of Bottas zullen goedkoper zijn, maar hebben nog niet veel bewezen. Dat moet je allemaal meenemen in je overweging.

Maikel0230

#337
Klopt als Mercedes Vettel echt wil zal het poen op tafel moeten gooien en in 2015 opnieuw domineren anders gaat die bij Red Bull blijven vrees ik, want das net zo'n geoliede machine is geworden als pakweg McLaren, alleen dan zonder het smetvrees gehalte dus hij weet dat daar de komende vijf jaar wel opnieuw eens een topwagen tussen kan zitten.

Dat kun je van Mercedes nog niet eens zeggen want ik twijfel aan hun commitment naar de sport toe, in de periode 2010-2012 is er in Stuttgart meer dan eens een spoedvergadering geweest en een deel van het bestuur wilde er de stekker uit trekken. Ben bang dat als het team opnieuw zo'n droge periode ingaat dat je als stercoureur ineens voor een penibele situatie kan staan.

Toch moet je het ook van Vettel zijn kant bekijken, je kan loyaal zijn aan je team maar als een ander team sneller is dan wil je toch wel in die wagen rijden, of je nu garanties hebt of niet dat het volgend nog steeds de snelste zal zijn. Vettel heeft al een mooie carrière erop zitten en hij heeft zich bij de allerbeste uit onze sport gevoegd maar ik denk dat het wel duidelijk is wat zijn doel is, dat nummertje 7 moet eraan gaan en hoe mooi zou het zijn als hij a la Schumi met een zilverpijl naar de 8 kan rijden.

Duitse wereldkampioen in een Duitse wagen.

Dat mag misschien een vleugje grootheidswaanzin rond zich hebben hangen maar zo denk Vettel wel denk ik. Kan niet in zijn kop kijken natuurlijk.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Dimensie

Citaat van: Jeroen op 25 juli 2014 - 19:57:43
Citaat van: Dimensie op 25 juli 2014 - 19:08:47
Toen Hamilton tekende was Mercedes ook nog geen winnend team en hij vertrok bij een winnend team.
Ik denk dat mercedes nu niet direct meer dan de hoofdprijs betaald omdat elke topper er graag wil rijden.
Mc laren zal wat steviger in de buidel moeten tasten voor een topper omdat het allemaal nog wat onzeker is hoe het met Honda gaat aflopen.

Ben ik het niet mee eens. Als de geruchten over Vettel waar zijn, dan geef ik je op een briefje dat Merc meer salaris moet gaan bieden dan dat Vettel nu bij Red Bull heeft. Bovendien, zoals Wings al zei: wat is het waard dat Merc nu de snelste is?

Als we doorgaan op het Vettel-voorbeeld: Vettel komt dan pas na 2015, als Lewis weg is. Als je nu gaat onderhandelen is het niet te zeggen dat Merc dan nog steeds het team to beat is. Voor Vettel zal je gewoon de poetslap moeten trekken. En flink ook.

Of het terecht is en of het dan wel een juiste keuze is voor Merc is een tweede. Ricciardo of Bottas zullen goedkoper zijn, maar hebben nog niet veel bewezen. Dat moet je allemaal meenemen in je overweging.

Voor zover ik weet liepen de onderhandelingen bij Mc laren destijds stuk op salaris.
De keuze voor het indertijd mindere Mercedes was nog niet zo vanzelf sprekend daar moest ook financieel wat tegenover staan en daarom verdiende Hamilton 2x Rosberg.
Voor vettel is het wat anders die verdiend relatief al niet zo veel en tuurlijk heeft die nu meer waarde maar ik denk dat Mc laren toch wat meer zal moeten bieden dan Mercedes en Mercedes kan nu eventueel weer goedkoper Vettel krijgen dan hamilton destijds.

0634

Maar altijd meer dan dat hij nu verdient. Je kan als Merc zijnde niet zeggen: wij hebben een goede auto en we willen jou hebben, maar je gaat er financieel niet op vooruit. Nee, als Merc Vettel wil overhalen over te stappen, zullen ze zijn huidige salaris aanzienlijk moeten overtreffen. Zeker tot Hamilton-niveau.

Toen Rosberg laatst verlengde zullen ze tegen hem ook niet geroepen hebben dat hij blij mocht zijn voor Mercedes te rijden. Nee, ze zullen hem ongetwijfeld hebben laten verbeteren qua salaris. 

Overigens verdient Vettel helemaal niet zo weinig. Hij krijgt 16 mln euro p/j. Alleen Alonso en Hamilton verdienen wat meer (in 2014). Button verdient hetzelfde. Althans volgens: http://kimiraikkonenspace.com/2014/02/02/f1-drivers-2014-salaries/ Of het correct is, weet ik ook niet. Mij vertellen ze nooit wat ;).

Arthur

Voor zover ik me kan herinneren [correct me if I'm wrong] was het toch echt de bedoeling van Mercedes om een team te vormen dat volledig uit duitse coureurs bestond. In die opzet zijn ze begonnen met Rosberg en Schumacher. Toen het kansje van Hamilton kwam en Schumacher de helm voor de tweede keer aan de wilgen hing waren ze er als de kippen bij om Hamilton te contracteren. Toen was de [volledig] duitse gedachte ineens als sneeuw voor de welbekende zon verdwenen en kwamen er steeds meer niet duitse kopstukken binnen het team... Alles voor de prestaties zullen we maar zeggen... ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Als ze alles zo Duits willen doen, wat doen ze dan in Brackley?

Wings

Citaat van: Jeroen op 26 juli 2014 - 00:41:05
Maar altijd meer dan dat hij nu verdient. Je kan als Merc zijnde niet zeggen: wij hebben een goede auto en we willen jou hebben, maar je gaat er financieel niet op vooruit. Nee, als Merc Vettel wil overhalen over te stappen, zullen ze zijn huidige salaris aanzienlijk moeten overtreffen. Zeker tot Hamilton-niveau.

Toen Rosberg laatst verlengde zullen ze tegen hem ook niet geroepen hebben dat hij blij mocht zijn voor Mercedes te rijden. Nee, ze zullen hem ongetwijfeld hebben laten verbeteren qua salaris. 

Overigens verdient Vettel helemaal niet zo weinig. Hij krijgt 16 mln euro p/j. Alleen Alonso en Hamilton verdienen wat meer (in 2014). Button verdient hetzelfde. Althans volgens: http://kimiraikkonenspace.com/2014/02/02/f1-drivers-2014-salaries/ Of het correct is, weet ik ook niet. Mij vertellen ze nooit wat ;).

Toch wel apart dat een rijder die weg wordt gezet als 'ongekend fenomeen' nooit echt een salaris naar die titel heeft gehad en mannen als Button, tot voor kort (want afgelopen seizoen verdiende de toen driemalig wereldkampioen 'slechts' 12 miljoen) voor zich moest dulden qua jaarverdiensten. Wat ik ook noemenswaardig vind ik het verschil in salaris tussen Hamilton en Rosberg. Kennelijk heeft (of had) men van Hamilton toch andere verwachtingen anders zou je hem niet zowat het dubbele betalen.

0634

Misschien had Vettel op basis van de laatste jaren wel het meeste moeten verdienen. Aan de andere kant: als je geen transfers maakt, verdien je vaak minder. Dat zie je in het voetbal ook wel: spelers die aangetrokken worden van andere clubs verdienen vaak meer dan doorgegroeide jeugdspelers. Althans, daar heb ik toch regelmatig Ajax-spelers over horen klagen. Hamilton is ook een klap omhoog gegaan na zijn transfer. Button heeft zichzelf uitstekend verkocht na zijn titel met Brawn blijkbaar. Daarvoor zal hij niet tot de financiële toppers hebben behoord.