Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Tuesday op 23 juli 2014 - 22:50:31
Citaat van: Jeroen op 23 juli 2014 - 20:43:41
Citaat van: Tuesday op 23 juli 2014 - 10:21:29
Citaat van: Jeroen op 23 juli 2014 - 09:20:29
Massa heeft een doorlopend contract meen ik. Williams heeft niet het geld omdat zo maar even af te kopen vrees ik.

Misschien is het ook wel beter voor Grosjean om na al die jaren bij Lotus te vertrekken. Met Bouillier er niet meer en nog een aantal techneuten is er niet veel over van het team. Weinig geld ook. Al kan Merc volgend jaar wel iets helpen.
idd, volgend jaar met Mercedes zouden ze toch iig het niveau FI moeten kunnen halen en  ook wel dat van Williams. Als ik Grosjean was zou ik lekker blijven zitten, hij is dat team nog wel wat dank verschuldigd. Enkel als Ferrari of McLaren komt zou ik een overstap overwegen, maar dat zie ik niet gebeuren.

Lekker blijven zitten? Dat zeg ik dus: dan kan wel eens moeilijk worden. Petronas wordt steeds machtiger binnen Lotus en Grosjean is juist de protege van Total. Ik weet niet of Total en Petronas wel samengaan. Zijn concurrenten.
maar Lotus wil m toch graag houden? als ie bij Williams of FI meer zekerheid heeft dan moet ie een overstap natuurlijk wel overwegen, maar ik vooralsnog zie ik niet in waarom dat het geval zou zijn. Verder lijkt het mij meer een stap opzij dan vooruit.
Trouwens, ik neem aan dat je PDVSA bedoeld ipv Petronas?

inderdaad... PDVSA. :-[



Breaktest

Citaat van: Jeroen op 24 juli 2014 - 12:46:21
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/314087/marko-mercedes-en-mclaren-willen-vettel/

Ik dacht dat ze Lewis wilde verlengen...
Kunnen we Mercedes omdopen in "Ze Djermens". Misschien heeft Hamilton intern laten weten zelf niet verder met hen te willen.  Stardom delen met anderen gaat hem wat moeilijk af.
Overigens zijn dit natuurlijk allemaal losse flodders. Mercedes heeft belangstelling voor iedereen, tm Max Verstappen toe.

Dimensie

Citaat van: Jeroen op 24 juli 2014 - 12:46:21
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/314087/marko-mercedes-en-mclaren-willen-vettel/

Ik dacht dat ze Lewis wilde verlengen...

Wat belet ze om een voorcontract op te stelen dat Vettel rijd in 2016 als lewis besluit om naar Mc-laren te gaan?
Ze moeten toch rekening houden met een mogelijk vertrek.
Bovendien verdiend Vettel iets van 12 miljoen? en Hamilton in de 30? dan zal een onderhandeling met Vettel de prijs van lewis misschien verlagen.

0634

Naja het zijn allemaal wat geruchtjes he.

Wings

Citaat van: Jeroen op 24 juli 2014 - 12:46:21
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/314087/marko-mercedes-en-mclaren-willen-vettel/

Ik dacht dat ze Lewis wilde verlengen...

Ik ook. Maar als Lewis Rosberg niet verslaat zou het mij niet verbazen als de Brit 'mag' gaan en ze zoeken naar wél beter. Wat wel apart is, is dat alleen Vettel in beeld is terwijl zijn teamgenoot hem structureel verslaat. Waarom Ricciardo niet? Heeft Vettel zoveel krediet dat een seizoen lang langzamer zijn dan Ricciardo geen gevolgen heeft voor zijn status?

Arthur

Citaat van: Wings op 24 juli 2014 - 18:50:01
Citaat van: Jeroen op 24 juli 2014 - 12:46:21
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/314087/marko-mercedes-en-mclaren-willen-vettel/

Ik dacht dat ze Lewis wilde verlengen...

Ik ook. Maar als Lewis Rosberg niet verslaat zou het mij niet verbazen als de Brit 'mag' gaan en ze zoeken naar wél beter. Wat wel apart is, is dat alleen Vettel in beeld is terwijl zijn teamgenoot hem structureel verslaat. Waarom Ricciardo niet? Heeft Vettel zoveel krediet dat een seizoen lang langzamer zijn dan Ricciardo geen gevolgen heeft voor zijn status?

Dan kun je je inderdaad afvragen in hoeverre Vettel dan zo gewild is boven Ricciardo? Als je niet als de beste presteert is je onderhandelingspositie snel tanende in F1... En behaalde resultaten uit het [iets langere] verleden bieden zeker geen garanties in de F1 ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Het lijkt mij dat Vettel s status niet na elf races is verdwenen.  En ik weet niet hoe het contractueel zit met Ricciardo. In ieder geval heeft RBR ogenschijnlijk al een nieuwe kopman mocht het zover komen. Met Sainz ernaast ofzoiets.

Wings

Citaat van: Arthur op 24 juli 2014 - 19:39:56
Citaat van: Wings op 24 juli 2014 - 18:50:01
Citaat van: Jeroen op 24 juli 2014 - 12:46:21
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/314087/marko-mercedes-en-mclaren-willen-vettel/

Ik dacht dat ze Lewis wilde verlengen...

Ik ook. Maar als Lewis Rosberg niet verslaat zou het mij niet verbazen als de Brit 'mag' gaan en ze zoeken naar wél beter. Wat wel apart is, is dat alleen Vettel in beeld is terwijl zijn teamgenoot hem structureel verslaat. Waarom Ricciardo niet? Heeft Vettel zoveel krediet dat een seizoen lang langzamer zijn dan Ricciardo geen gevolgen heeft voor zijn status?

Dan kun je je inderdaad afvragen in hoeverre Vettel dan zo gewild is boven Ricciardo? Als je niet als de beste presteert is je onderhandelingspositie snel tanende in F1... En behaalde resultaten uit het [iets langere] verleden bieden zeker geen garanties in de F1 ;)

Dat bedoel ik. Dat Ricciardo sneller is dan Vettel betreft geen dagsucces.

0634

Nou, sinds Ricciardo er is het wel degelijk 'dag succes' voor Vettel gebleken...

Wings

Daarom. Stel ik ben Ron Dennis en ik mag kiezen dan zou ik niet zomaar Vettel selecteren zonder Ricciardo te overwegen.

0634

Nou... ik vind Vettel wel top hoor. En hoelang ligt Ricciardo vast?

Arthur

Hmmm, Ricciardo is dan wellicht voordeliger en misschien nog beter te sturen dan Vettel? Ik zou niet zondermeer voor Vettel gaan als ik de resultaten van Ricciardo zie dit seizoen.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

Citaat van: Arthur op 24 juli 2014 - 21:00:40
Hmmm, Ricciardo is dan wellicht voordeliger en misschien nog beter te sturen dan Vettel? Ik zou niet zondermeer voor Vettel gaan als ik de resultaten van Ricciardo zie dit seizoen.
het gaat ook niet om zondermeer, maar ze zullen uiteindelijk toch een keuze moeten maken. Met Vettel weet je iig dat je iemand in huis haalt die WK kan worden. Als opvolger van Button zou ik toch Vettel halen, als Magnussen het veld moet ruimen dan misschien wel Ricciardo. Verder weten we ook niet wanneer McLaren Vettel een aanbod heeft gedaan, 2 maanden geleden zou ik als ik McLaren was absoluut Ricciardo niet overwogen hebben, na afgelopen weekend misschien wel.

Wings

Citaat van: Jeroen op 24 juli 2014 - 20:09:34
Nou... ik vind Vettel wel top hoor. En hoelang ligt Ricciardo vast?

Ik zeg niet dat ik Vettel niet top vind hé. Nogmaals, ik zou niet  zomaar Vettel selecteren zonder Ricciardo te overwegen.