Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Jozef

Citaat van: NielsD op 26 mei 2014 - 09:55:59
Citaat van: Jeroen op 25 mei 2014 - 20:14:34
Kan je wel je hoop op Honda vestigen, maar dat kan zomaar een seizoen of 2 duren voordat dat vloeiend loopt. Dus tja... wat heeft Alonso precies te winnen bij zo'n overstap?

Ho-Pin Tung zei gisteren dat McLaren dit jaar als een tussenjaar ziet, om volgend jaar er weer vol tegen aan te gaan. Hoe klote zal het dan zijn als ze nog twee seizoenen moeten wachten op echt goede resultaten. Ik vrees dat je gelijk hebt, maar vind het zo zonde om een groot talent als Magnussen niet mee te zien strijden om podiumplekken. Australië pakte hij dan wel één,  maar dat is zo'n race, waar je nog niet kan zeggen of ze de rest van het seizoen ook goed zijn. Kijk maar Lotus vorig jaar.

En als je gelijk krijgt, dan weet Alonso dat ook maar al te goed en gaat hij echt niet die overstap maken.

Sorry, maar, ten eerste: who the fuck is Ho-Pin Tung (antwoord: iemand die er hoogstens net zo veel van weet als wij). Ten tweede: sinds wanneer doen ze in de F1 aan tussenjaren? ;D

Los daarvan denk ik ook niet dat Alonso iets opschiet met een switch naar McLaren. Ik hoop als McLaren-fan ook uit de grond van mijn hart dat hij wegblijft.

Tuesday

over McLaren gesproken:
http://www.racexpress.com/index.php?nav=Artikel&nid=58975

dat zou wat zijn als ze dat voor elkaar krijgen, dan is het ook gelijk einde RBR lijkt mij. Maar goed, het is (vooralsnog) maar een wild gerucht.

NielsD

Citaat van: Tuesday op 01 juni 2014 - 13:35:50
over McLaren gesproken:
http://www.racexpress.com/index.php?nav=Artikel&nid=58975

dat zou wat zijn als ze dat voor elkaar krijgen, dan is het ook gelijk einde RBR lijkt mij. Maar goed, het is (vooralsnog) maar een wild gerucht.

Ik zie het never nooit gebeuren. Vettel zie ik eerder naar Ferrari gaan (omdat het Ferrari is), dan naar McLaren.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Tuesday

Citaat van: NielsD op 01 juni 2014 - 15:44:55
Citaat van: Tuesday op 01 juni 2014 - 13:35:50
over McLaren gesproken:
http://www.racexpress.com/index.php?nav=Artikel&nid=58975

dat zou wat zijn als ze dat voor elkaar krijgen, dan is het ook gelijk einde RBR lijkt mij. Maar goed, het is (vooralsnog) maar een wild gerucht.

Ik zie het never nooit gebeuren. Vettel zie ik eerder naar Ferrari gaan (omdat het Ferrari is), dan naar McLaren.
ja, ok, dat zou wel meer voor de hand liggen gezien zijn voorkeur, maar het artikel heeft het over of Alonso of Vettel. Als Alonso naar McLaren gaat, zou Vettel bij Ferrari in kunnen stappen. Maar goed, ik zie beiden nog niet direct gebeuren, al kan het soms wel snel gaan. Eén verschuiving kan leiden tot een hele reeks verschuivingen.

0634

Ik vraag me ook af of Newey terug zal willen.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 01 juni 2014 - 16:35:03
Ik vraag me ook af of Newey terug zal willen.
dan blijft alleen Horner over, maar die hebben ze misschien net het minst hard nodig met Boullier en Dennis al aan boord. ;)
Wat betreft Newey, hij schijnt graag in Engeland te willen blijven, dus dan zou McLaren zeker een optie kunnen zijn. En misschien heeft ie toch nog gevoel dat ie daar nog iets heeft recht te zetten. En ik denk dat hij ook wel weer eens toe is aan iets nieuws, wat dan gelijk ook wel zn laatste kunstje zal worden.

Perton

Newey is zo wispelturig als de pest als het gaat om zijn toekomst, dus het kan maar zo dat ie toch bij mclaren eindigt. Ik vraag me alleen af of vettel en horner wel op mclaren zitten te wachten.

robbert

Citaat van: Tuesday op 01 juni 2014 - 13:35:50
over McLaren gesproken:
http://www.racexpress.com/index.php?nav=Artikel&nid=58975

dat zou wat zijn als ze dat voor elkaar krijgen, dan is het ook gelijk einde RBR lijkt mij. Maar goed, het is (vooralsnog) maar een wild gerucht.

ja het geldt hetzelfde voor ferrari. Maar het is zoals briatore zegt, ze zouden beter een fabriek in engeland bouwen, dan zullen ze wel meer toptalent aan boord kunnen krijgen

FolkertE

Citaat van: NielsD op 01 juni 2014 - 15:44:55
Citaat van: Tuesday op 01 juni 2014 - 13:35:50
over McLaren gesproken:
http://www.racexpress.com/index.php?nav=Artikel&nid=58975

dat zou wat zijn als ze dat voor elkaar krijgen, dan is het ook gelijk einde RBR lijkt mij. Maar goed, het is (vooralsnog) maar een wild gerucht.

Ik zie het never nooit gebeuren. Vettel zie ik eerder naar Ferrari gaan (omdat het Ferrari is), dan naar McLaren.
Vettel gaat niet naar Mclaren. Ik denk dat die 2 niet bij elkaar passen. Ik zie Vettel liever bij Ferrari, en Alonso en Kimi bij Mclaren.

Maikel0230

Citaat van: robbert op 01 juni 2014 - 18:20:39
Citaat van: Tuesday op 01 juni 2014 - 13:35:50
over McLaren gesproken:
http://www.racexpress.com/index.php?nav=Artikel&nid=58975

dat zou wat zijn als ze dat voor elkaar krijgen, dan is het ook gelijk einde RBR lijkt mij. Maar goed, het is (vooralsnog) maar een wild gerucht.

ja het geldt hetzelfde voor ferrari. Maar het is zoals briatore zegt, ze zouden beter een fabriek in engeland bouwen, dan zullen ze wel meer toptalent aan boord kunnen krijgen

Voor het juiste geld verhuist iedereen met plezier naar Italië, zelfs Adrian Newey.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Breaktest

#85
Citaat van: Perton op 01 juni 2014 - 17:29:48
Newey is zo wispelturig als de pest als het gaat om zijn toekomst, dus het kan maar zo dat ie toch bij mclaren eindigt. Ik vraag me alleen af of vettel en horner wel op mclaren zitten te wachten.
Volgens mij wordt in de discussie rond Newey een belangrijk aspect over het hoofd gezien, niet alleen op dit forum, maar ook binnen het circus  zelf - een echt taboe dus zou je bijna zeggen. Namelijk: zou het niet kunnen dat ook ontwerpers een beperkte houdbaarheid hebben? Er wordt blind vanuit gegaan dat Newey bij zijn volgende werkgever wel weer even een topauto uit de mouw zal schudden. Maar de meeste ontwerpers uit de F1 geschiedenis hebben een duidelijke bloeiperiode; niemand handhaaft zich zijn gehele carrière. Newey staat al heel lang aan de top. In die zin is hij een uitzondering, maar tegelijk is hij ook maar een mens. Zou daar ook niet eens de sleet in komen, qua ideeënstroom en ambitieniveau? Het zou best kunnen dat de Newey die zij kopen niet de Newey is die zij in gedachten hebben.

robbert

Citaat van: Maikel0230 op 01 juni 2014 - 19:30:28
Citaat van: robbert op 01 juni 2014 - 18:20:39
Citaat van: Tuesday op 01 juni 2014 - 13:35:50
over McLaren gesproken:
http://www.racexpress.com/index.php?nav=Artikel&nid=58975

dat zou wat zijn als ze dat voor elkaar krijgen, dan is het ook gelijk einde RBR lijkt mij. Maar goed, het is (vooralsnog) maar een wild gerucht.

ja het geldt hetzelfde voor ferrari. Maar het is zoals briatore zegt, ze zouden beter een fabriek in engeland bouwen, dan zullen ze wel meer toptalent aan boord kunnen krijgen

Voor het juiste geld verhuist iedereen met plezier naar Italië, zelfs Adrian Newey.

nee newey niet, want hij heeft nog gezegd dat hij engeland niet wou verlaten

FolkertE

Citaat van: Breaktest op 01 juni 2014 - 21:50:55
Citaat van: Perton op 01 juni 2014 - 17:29:48
Newey is zo wispelturig als de pest als het gaat om zijn toekomst, dus het kan maar zo dat ie toch bij mclaren eindigt. Ik vraag me alleen af of vettel en horner wel op mclaren zitten te wachten.
Volgens mij wordt in de discussie rond Newey een belangrijk aspect over het hoofd gezien, niet alleen op dit forum, maar ook binnen het circus  zelf - een echt taboe dus zou je bijna zeggen. Namelijk: zou het niet kunnen dat ook ontwerpers een beperkte houdbaarheid hebben? Er wordt blind vanuit gegaan dat Newey bij zijn volgende werkgever wel weer even een topauto uit de mouw zal schudden. zal ontwerpen. Maar de meeste ontwerpers uit de F1 geschiedenis hebben een duidelijke bloeiperiode; niemand handhaaft zich zijn gehele carrière. Newey staat al heel lang aan de top. In die zin is hij een uitzondering, maar tegelijk is hij ook maar een mens. Zou daar ook niet eens de sleet in komen, qua ideeënstroom en ambitieniveau? Het zou best kunnen dat de Newey die zij kopen niet de Newey is die zij in gedachten hebben.
Een sterk punt, maar ik denk dat als ontwerper je carriere juist andersom verloopt als bij een coureur. nou ja niet helemaal, want in het begin ben je onervaren en hunkerend naar succes. Maar bij coureurs neemt het fysieke aspect (of je fysieke kunnen) af naar mate je ouder word. Je neemt je ervaring mee, maar je fysieke veroudering remt je. Bij ontwerpers is dat denk ik niet echt van toepassing omdat je kennis en hersennen veel langzamer verzwakken om het zo maar te zeggen. Kennis neem je je hele leven mee en pas aan het eind van je leven begin je dingen te vergeten.
En kennis kan je opnieuw op doen of bijspijkeren.

Kootje

Citaat van: robbert op 01 juni 2014 - 22:11:08
Citaat van: Maikel0230 op 01 juni 2014 - 19:30:28
Citaat van: robbert op 01 juni 2014 - 18:20:39
Citaat van: Tuesday op 01 juni 2014 - 13:35:50
over McLaren gesproken:
http://www.racexpress.com/index.php?nav=Artikel&nid=58975

dat zou wat zijn als ze dat voor elkaar krijgen, dan is het ook gelijk einde RBR lijkt mij. Maar goed, het is (vooralsnog) maar een wild gerucht.

ja het geldt hetzelfde voor ferrari. Maar het is zoals briatore zegt, ze zouden beter een fabriek in engeland bouwen, dan zullen ze wel meer toptalent aan boord kunnen krijgen

Voor het juiste geld verhuist iedereen met plezier naar Italië, zelfs Adrian Newey.

nee newey niet, want hij heeft nog gezegd dat hij engeland niet wou verlaten

Precies.

Komt nog bij dat hij, toen hij bij Williams zat, hij Ferrari al heeft afgeslagen. Daarna bij McLaren hetzelfde verhaal. Eenmaal bij Jaguar ook weer en sinds Jaguar Red Bull is heeft hij ook al tweemaal nee gezegd tegen Ferrari. Waarom zou dat nu ineens anders zijn. Niet iedereen heeft dat speciale gevoel bij de scharlaken rode brigade, en niet iedere rijke wil meer meer meer. Newey naar Ferrari .... ik zie het niet gebeuren. Nu niet en nooit niet.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 02 juni 2014 - 08:12:56
Citaat van: robbert op 01 juni 2014 - 22:11:08
Citaat van: Maikel0230 op 01 juni 2014 - 19:30:28
Citaat van: robbert op 01 juni 2014 - 18:20:39
Citaat van: Tuesday op 01 juni 2014 - 13:35:50
over McLaren gesproken:
http://www.racexpress.com/index.php?nav=Artikel&nid=58975

dat zou wat zijn als ze dat voor elkaar krijgen, dan is het ook gelijk einde RBR lijkt mij. Maar goed, het is (vooralsnog) maar een wild gerucht.

ja het geldt hetzelfde voor ferrari. Maar het is zoals briatore zegt, ze zouden beter een fabriek in engeland bouwen, dan zullen ze wel meer toptalent aan boord kunnen krijgen

Voor het juiste geld verhuist iedereen met plezier naar Italië, zelfs Adrian Newey.

nee newey niet, want hij heeft nog gezegd dat hij engeland niet wou verlaten

Precies.

Komt nog bij dat hij, toen hij bij Williams zat, hij Ferrari al heeft afgeslagen. Daarna bij McLaren hetzelfde verhaal. Eenmaal bij Jaguar ook weer en sinds Jaguar Red Bull is heeft hij ook al tweemaal nee gezegd tegen Ferrari. Waarom zou dat nu ineens anders zijn. Niet iedereen heeft dat speciale gevoel bij de scharlaken rode brigade, en niet iedere rijke wil meer meer meer. Newey naar Ferrari .... ik zie het niet gebeuren. Nu niet en nooit niet.
ik weet niet of het zo is, maar situatie's kunnen veranderen. Kinderen groeien op etc. Ouderen trekken sowieso vaak naar het Zuiden ;) ik ziet het ook niet gebeuren, maar als Newey nog eens wat anders wil, dan is Ferrari wel de uitgelezen mogelijkheid.