Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

0634

Enorm uitvergroot? Alonso was zo des duivels richting Dennis dat hij de spygate zou onthullen. De animositeit tussen Dennis en Alonso was immens.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 25 mei 2014 - 11:53:00
Enorm uitvergroot? Alonso was zo des duivels richting Dennis dat hij de spygate zou onthullen. De animositeit tussen Dennis en Alonso was immens.
Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik dat inderdaad helemaal vergeten was. Heb me denk ik vergist in deze. Misschien ben ik in de war met de verhouding tussen Alonso en Hamilton destijds. Maar ik denk dat ik mijn woorden terug neem, ik heb denk ik alles verkeerd heb herinnerd.

0634

Tussen Alonso en Hamilton viel het inderdaad wel mee. Die waren destijds niet heel blij met elkaar, maar dat escaleerde verder niet overdreven en is later uitgesproken.

Maar Dennis en Alonso... dat was echt oorlog destijds. Alonso wilde alles onthullen en Dennis kapot maken. Kan me erg slecht voorstellen dat twee van dat soort haantjes een paar jaar later weer vrolijk verder gaan met samenwerken. 

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 25 mei 2014 - 12:29:29
Tussen Alonso en Hamilton viel het inderdaad wel mee. Die waren destijds niet heel blij met elkaar, maar dat escaleerde verder niet overdreven en is later uitgesproken.

Maar Dennis en Alonso... dat was echt oorlog destijds. Alonso wilde alles onthullen en Dennis kapot maken. Kan me erg slecht voorstellen dat twee van dat soort haantjes een paar jaar later weer vrolijk verder gaan met samenwerken.
Ja ik heb er weer eens wat op na gezocht en ik zat er compleet naast. Hahah. Maar toch kan ik me herinneren dat Ron nog steeds open staat voor een terug keer van Alonso. Of dat wederzijds was weet ik dan niet.

Maar ging hij eind 2006 ook niet met wat controversie weg bij Renault en was hij ook openlijk negatief of zelfs aanvallend naar Renault toe.

Perton

Citaat van: Jeroen op 25 mei 2014 - 12:29:29


Maar Dennis en Alonso... dat was echt oorlog destijds. Alonso wilde alles onthullen en Dennis kapot maken. Kan me erg slecht voorstellen dat twee van dat soort haantjes een paar jaar later weer vrolijk verder gaan met samenwerken.
Nadeel voor die twee is dat de Formule 1 maar een klein wereldje is. Als er geen plek is bij Red Bull, geen plek bij Mercedes en Ferrari blijft auto's bouwen die niet goed genoeg zijn, dan is er weinig meer keus dan toch maar te gokken op Honda. Voor Dennis geldt hetzelfde, er zijn niet veel goede coureurs beschikbaar om kampioen mee te worden: Buttton, vast een leuke jongen om mee samen te werken, maar een echte kopman is het in mijn ogen nooit geweest, en van Vandoorne is het ook nog maar afwachten hoe hij zich ontwikkelt. Welke coureurs zijn er dan wel beschikbaar? Niet veel, of Hamilton/Rosberg moet zo'n oorlog worden dat een van de twee er weg gaat. Maar goed, als dat dan Rosberg is, dan zit je in mijn ogen weer met een tweede Button opgescheept.

Ik kan me dus wel voorstellen dat ze samenwerken. Maar ik verwacht niet dat dat zal met een glimlachje en een dagelijks whatsappje of de ander lekker geslapen heeft. Voor de rest heb ik geen idee of Alonso weer naar McLaren gaat in de toekomst, ga ik ook geen voorspellingen over doen. Maar ik zou er niet verbaasd over zijn.

0634

Geloof dat Button vrij close met Honda is.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 25 mei 2014 - 18:51:00
Geloof dat Button vrij close met Honda is.

Dat is ook al weer 5+ jaar geleden...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Citaat van: Perton op 25 mei 2014 - 13:23:32
Citaat van: Jeroen op 25 mei 2014 - 12:29:29


Maar Dennis en Alonso... dat was echt oorlog destijds. Alonso wilde alles onthullen en Dennis kapot maken. Kan me erg slecht voorstellen dat twee van dat soort haantjes een paar jaar later weer vrolijk verder gaan met samenwerken.
Nadeel voor die twee is dat de Formule 1 maar een klein wereldje is. Als er geen plek is bij Red Bull, geen plek bij Mercedes en Ferrari blijft auto's bouwen die niet goed genoeg zijn, dan is er weinig meer keus dan toch maar te gokken op Honda. Voor Dennis geldt hetzelfde, er zijn niet veel goede coureurs beschikbaar om kampioen mee te worden: Buttton, vast een leuke jongen om mee samen te werken, maar een echte kopman is het in mijn ogen nooit geweest, en van Vandoorne is het ook nog maar afwachten hoe hij zich ontwikkelt. Welke coureurs zijn er dan wel beschikbaar? Niet veel, of Hamilton/Rosberg moet zo'n oorlog worden dat een van de twee er weg gaat. Maar goed, als dat dan Rosberg is, dan zit je in mijn ogen weer met een tweede Button opgescheept.

Ik kan me dus wel voorstellen dat ze samenwerken. Maar ik verwacht niet dat dat zal met een glimlachje en een dagelijks whatsappje of de ander lekker geslapen heeft. Voor de rest heb ik geen idee of Alonso weer naar McLaren gaat in de toekomst, ga ik ook geen voorspellingen over doen. Maar ik zou er niet verbaasd over zijn.

Dat je misschien niet op voet van oorlog leeft en de tijd het voorval heeft doen verwateren betekent niet dat je opnieuw nauw wilt samenwerken. Vertrouwen vind ik van essentieel belang in een goede verstandsverhouding en of dat vertrouwen er ooit zal zijn waag ik te betwijfelen. Net als jou sluit ik het niet uit maar ik zou er wel verbaasd over zijn.

0634

Ik sluit ook niks uit, maar het zou me verbazen. Ik zie ook niet echt voordeel voor Alonso. Het is niet zo dat hij bij McLaren in een gespreid bedje komt, sterker, het gaat daar minder dan bij Ferrari. Kan je wel je hoop op Honda vestigen, maar dat kan zomaar een seizoen of 2 duren voordat dat vloeiend loopt. Dus tja... wat heeft Alonso precies te winnen bij zo'n overstap?

Wings

Inderdaad. Dus zelfs al zouden ze graag willen denk ik dat Alonso 'te oud' is om aan een nieuw avontuur te starten.

Wings

Citaat van: Jeroen op 25 mei 2014 - 12:29:29
Tussen Alonso en Hamilton viel het inderdaad wel mee. Die waren destijds niet heel blij met elkaar, maar dat escaleerde verder niet overdreven en is later uitgesproken.

Niet blij vind ik wel zacht uitgedrukt. Ze hebben elkaar niet van de baan gerost nee maar verder hebben ze elkaars bestaan maanden ontkent en mekaar geen blik gegund. Kan me nog herinneren dat Alonso blij was dat niet Hamilton maar Räikkönen kampioen werd. Dus goed zat het daar niet. Net als nu bij Mercedes niet. Hamilton lijkt me best een moeilijk mannetje die op het bot gemotiveerd is. Plaats 2 bestaat bij hem niet.

NielsD

#71
Citaat van: Jeroen op 25 mei 2014 - 20:14:34
Kan je wel je hoop op Honda vestigen, maar dat kan zomaar een seizoen of 2 duren voordat dat vloeiend loopt. Dus tja... wat heeft Alonso precies te winnen bij zo'n overstap?

Ho-Pin Tung zei gisteren dat McLaren dit jaar als een tussenjaar ziet, om volgend jaar er weer vol tegen aan te gaan. Hoe klote zal het dan zijn als ze nog twee seizoenen moeten wachten op echt goede resultaten. Ik vrees dat je gelijk hebt, maar vind het zo zonde om een groot talent als Magnussen niet mee te zien strijden om podiumplekken. Australië pakte hij dan wel één,  maar dat is zo'n race, waar je nog niet kan zeggen of ze de rest van het seizoen ook goed zijn. Kijk maar Lotus vorig jaar.

En als je gelijk krijgt, dan weet Alonso dat ook maar al te goed en gaat hij echt niet die overstap maken.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Citaat van: Wings op 26 mei 2014 - 09:04:33
Citaat van: Jeroen op 25 mei 2014 - 12:29:29
Tussen Alonso en Hamilton viel het inderdaad wel mee. Die waren destijds niet heel blij met elkaar, maar dat escaleerde verder niet overdreven en is later uitgesproken.

Niet blij vind ik wel zacht uitgedrukt. Ze hebben elkaar niet van de baan gerost nee maar verder hebben ze elkaars bestaan maanden ontkent en mekaar geen blik gegund. Kan me nog herinneren dat Alonso blij was dat niet Hamilton maar Räikkönen kampioen werd. Dus goed zat het daar niet. Net als nu bij Mercedes niet. Hamilton lijkt me best een moeilijk mannetje die op het bot gemotiveerd is. Plaats 2 bestaat bij hem niet.


Wat andermaal werd gedemonstreerd in Monaco... :P

Jehoentelaar

Alonso bij McLaren Honda is een enorme gok, maar bij Ferrari lijkt het 'm sowieso niet meer te gaan worden. Volgend jaar verandert er natuurlijk weinig aan de reglementen, dus normaal gesproken blijft de hiërarchie bovenin ook min of meer hetzelfde. Aangezien dit jaar alweer een verloren jaar is, denk ik dat de kans op een derde titel nu ineens wel heel erg klein is geworden.