Silly Season 2014/2015

Gestart door 0634, 14 april 2014 - 18:05:37

« vorige - volgende »

Perton

#975
Wie het ook wordt (ik vermoed Sainz), hij zal toch een beetje het lulletje zijn dat daar uit 'armoede' zit, als tweede keus. Van de zomer was ie niet goed genoeg om boven een snotneus van 16 te worden verkozen en nu moet ie daar tegen strijden. Verstappen MOET zijn teamgenoot dus gewoon verslaan in 2015, anders is het meteen: 'oké, waarom is deze jongen eigenlijk boven de rest verkozen?' Nu verwacht ik dat dat wel lukt, maar hij gaat zijn debuutseizoen nu toch wel een beetje anders in dan wanneer hij naast Kvyat terecht was gekomen. Ik schrijf het nu wat simplistisch op, want het is half 6 's ochtends, maar ik denk wel dat dit soort dingen zullen meespelen komend jaar.

Uiteraard armoede tussen aanhalingstekens, want het is niet zo alsof Red Bull allemaal matige coureurs in het programma heeft.

Perton

Nou, nou, de laatste suggestie (van Martin Brundle) is dat Alonso ook wel eens een sabbatical zou kunnen nemen. Er is immers nog geen McLaren-contract, maar met al het Vettel-nieuws is zijn plekje bij Ferrari nu wel weg. Hij zegt dat overigens niet als gerucht, maar als iets wat hij ook nog wel zou zien gebeuren.

KVDracer

Volgens mij is dit exit Button. Waarom zou Alonso een sabbatical nemen? Hij is terug op weg naar McLaren naast Magnussen, denk ik. Of zouden ze Hamilton ook terug halen en terug met het koppel Alonso-Hamilton rondrijden  :P

SDG

#978
Citaat van: KVDracer op 04 oktober 2014 - 07:14:43
Volgens mij is dit exit Button. Waarom zou Alonso een sabbatical nemen? Hij is terug op weg naar McLaren naast Magnussen, denk ik. Of zouden ze Hamilton ook terug halen en terug met het koppel Alonso-Hamilton rondrijden  :P

Ook mijn gedacht. Alonso wordt er ook niet jonger op en ik zie die nu ineens niet er een jaar tussenuit knijpen. Ook omwille van dezelfde reden gaat Button wellicht vertrekken. Binnen een paar jaar zou die wellicht toch op pensioen gegaan zijn, dus zou het zonde zijn om daarvoor Magnussen op te offeren. Tenzij McLaren er uiteraard anders over denkt en Button nog een jaartje of zo behoudt en verwacht voor de toekomst beter af te zijn met een andere jongere (Vandoorne, De Vries, ...?).

0634

Klasse van Red Bull: Alonso niet eens overwegen, maar gewoon een eigen protege doorschuiven. Dan neem je je eigen jeugdopleiding dus serieus.

0634

Hopelijk stopt Button dan. Ik wil hem niet zien in een Force India of in een Sauber. Dat vind ik zo triest.

Perton

Ik heb daar nooit zoveel moeite mee, zolang iemand nog leuke resultaten kan halen. Als iemand geniet van het racen en nog goed presteert (en dus niet een jongeling in de weg zit), moet ie dat lekker zelf weten, vind ik. Maak hem alsjeblieft teamgenoot van Maldonado, dan heeft ie een keer recht van spreken over agressieve teamgenoten.

Breaktest

Als het puur om de sterkte van je line-up gaat kun je beter Raikkonen vervangen. Maar dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren (misschien was dat zelfs een voorwaarde voor Vettel: een relatief zwakke broeder naast zich, want nog een 'Ricciardo-jaar' ziet ie natuurlijk niet zitten. Daarom lijkt de verliezer van dit moment Alonso. Misschien wil ie wel weg bij Ferrari, maar hij heeft wel te lang gewacht met knopen doorhakken waardoor de regie uit handen is geglipt. Twee dagen geleden nog riep hij gezegend te zijn met het idee dat ieder team hem hebben wil en hij zijn toekomst zelf kan bepalen. Welnu is wat van af te dingen: twee topteams willen hem niet meer hebben, alleen voormalige (en weer aanstaande?) topper McLaren.     

0634

Dat weet ik niet. Daarvoor moet je alle ins en outs kennen. Dat Alonso weg wil is geen geheim meer. Hij weet wellicht ook veel meer dan wij. Bovendien, Mercedes is er ook nog.

Franky R.


Jehoentelaar

Het siert Red Bull dat ze komend jaar met twee van hun eigen talenten rondrijden. Daar gaan ze nog veel plezier van hebben.

Kootje

#986
Hoewel het in de lijn der verwachting ligt is het natuurlijk nog geenszins zeker dat Vettel naar Ferrari vertrekt. Wellicht maakt hij juist de overstap naar McLaren en blijft Alonso gewoon lekker waar die zit. Uiteindelijk heeft McLaren er nooit geen geheim van gemaakt of Alons of hem te willen hebben.

En mocht hij wel naar Ferrari gaan, wie zegt ons dan dat het Alonso is die vertrekt? Ook dit ligt in de lijn der verwachting, maar het zou ook zomaar Kimi kunnen zijn die dan geslachtofferd word, Zou niet de eerste keer zijn dat ze zijn contract afkopen om 'n meervoudig WK binnen te halen.

In dat geval zal er bij McLaren weinig veranderen, maar indien Vettel of Alonso wel daar komt, waarom gaat iedereen er dan vanuit dat Button weg moet? Zo goed doet Kevin het nu ook weer niet en Button is de man met de Honda connectie. En wat gaan ze doen met Vandoorne? Die is ook wel toe aan z'n F1 debuut.

Nee, enige zekerheid die we nu hebben is dat Vettel Red Bull verlaat en Kvyatt doorschuift. Wie het 2e Toro Rosso stoeltje mag bezetten is ook nog maar de vraag, al heeft daar Saintz jr de beste kansen denk ik. Vergne z'n 3 jaar zitten erop en DaCosta blijkt het net niet te zijn.

Mijn verwachting is net als die van EJ, Vettel naar Ferrari - Alonso naar McLaren - Saintz jr naar Toro Rosso, exit Button, maar het kan imo net zo goed als volgt uitpakken:

Ferrari
Alonso + Räikkönen  /  Alonso + Vettel

McLaren
Vettel + Magnussen  /  Vettel + Button  /  Alonso + Button  / Button + Magnussen
Vettlel + Vandoorne  /  Alonso + Vandoorne  /  Button + Vandoorne  /  Magnussen + Vandoorne

Toro Rosso
Verstappen + Vergne  /  Verstappen + DaCosta


Toch leuk dat Silly Season!  8)



EDIT
Na het lezen van dit en het zien van dit kan 'n groot deel van bovenstaande post de vuilnisbak in. :-\




Wings

Citaat van: Jeroen op 04 oktober 2014 - 07:45:52
Klasse van Red Bull: Alonso niet eens overwegen, maar gewoon een eigen protege doorschuiven. Dan neem je je eigen jeugdopleiding dus serieus.

Hoezo zouden ze? Ze hebben Ricciardo en Alonso is 34. Dat is niet meer de man die de boel bij Red Bull op rails gaat zetten en zo naar een hoger tilt en een basis legt voor de toekomst. Net zoals ik de keuze van Ferrari voor Kimi, raar vond, zou ik de keuze van Red Bull voor een Alonso ook raar vinden. Bij McLaren heb ik het idee dat men verwacht meteen competitief te zijn en McLaren verkeert in een andere situatie. Daar is de boel gestroomlijnd en wacht men nu de motoren van Honda af en als ze meteen competitief zijn, hebben ze meteen een racewinnaar die kampioen kan worden. Of Alonso spekkoper is moet blijken.

Sabai

Toch vind  ik het een goede zet van Vettel om ook eens bij een ander team te gaan kijken. Zo kan hij nog meer glans aan zijn carrière geven. Ik zie hem het liefst wel naar McLaren gaan omdat ik dat een mooiere uitdaging  vind voor hem. Al zal de uitdaging bij Ferrari ook groot genoeg zijn. Ben benieuwd dat als  hij naar  Ferrari gaat of hij wat Alonso nog niet gelukt is wel voor elkaar  krijgt.

Wings